Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, føler meg litt sånn etterlatt til meg selv. Hun tenker kanskje at dette er straffen😂 Men jeg har jo vært veldig dårlig og besvimte etter en bursdag fordi jeg hadde spist kake, så hadde vært allright å vite at noen følger med litt. Men nå har jeg da altså en telefontime om to uker, men vurderer å bare slutte. Orker ikke denne kvalmen og er så redd for hår og sånt. Men da føler jeg alt var bortkastet. 

Anonymkode: a4c7b...76f

Oj! Det høres jo ikke bra ut. Jeg er nøye med hva jeg spiser riktig nok og trener mye, men likevel hadde jeg ikke hatt oppfølgningen hadde jeg ikke turt å begynne.

Jeg har nok vært heldig og ikke hatt videre bivirkninger. Men det høres ut som om du burde hatt bedre oppfølgning.

Dog er jeg litt redd den har gjort omgangssyken jeg fikk i hus langvarig som en bivirkning pga medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mereo skrev (1 minutt siden):

Oj! Det høres jo ikke bra ut. Jeg er nøye med hva jeg spiser riktig nok og trener mye, men likevel hadde jeg ikke hatt oppfølgningen hadde jeg ikke turt å begynne.

Jeg har nok vært heldig og ikke hatt videre bivirkninger. Men det høres ut som om du burde hatt bedre oppfølgning.

Dog er jeg litt redd den har gjort omgangssyken jeg fikk i hus langvarig som en bivirkning pga medisinen.

Omgangssyken etter medisiner? 

Anonymkode: ceb60...78c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Omgangssyken etter medisiner? 

Anonymkode: ceb60...78c

Omgangssyken kom via barnehagebarn. Men jeg har vært ute med det i en uke. Så har legetime for å høre om det har noen sammenheng med Wegovy eller om det er en infeksjon eller virus som henger heftig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen her sykmeldt pga medisinen? 
Jeg har en krevende jobb uten så mye mulighet for hjemmekontor, så er redd for hvordan det skal gå om jeg velger å starte. 

Anonymkode: 06486...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hopper over en uke eller to. Står midt i en skillsmisse og ønsker meg matlyst. Skitt, jeg savner å stappe innpå. 

Anonymkode: b5eb0...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er noen her sykmeldt pga medisinen? 
Jeg har en krevende jobb uten så mye mulighet for hjemmekontor, så er redd for hvordan det skal gå om jeg velger å starte. 

Anonymkode: 06486...16a

Sykemelding pga selvpåførte ubehageligheter håper jeg ikke forekommer. Overvektige får nok hets om vi ikke skal begynne å koste fellesskapet penger i form av sykepenger pga slankemedisin i tillegg

Anonymkode: eb1fe...b65

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sykemelding pga selvpåførte ubehageligheter håper jeg ikke forekommer. Overvektige får nok hets om vi ikke skal begynne å koste fellesskapet penger i form av sykepenger pga slankemedisin i tillegg

Anonymkode: eb1fe...b65

Hvor håpløst trang i nøtta må en være for å i slutten av 2023 enno ikke har fått med seg at det finnes overspisingslidelser og at fedme er en kronisk sykdom? 
Når man da begynner på medisiner med flere godt kjente bivirkninger kan man i en overgangsfase helt legitimt ha behov for enten tilrettelegging på arbeidsplassen eller sykemelding. 
For majoriteten er det selvsagt ikke nødvendig men det er desto mindre grunn til å skamme de som trenger det. De er tross alt i behandling for sykdom.

 

Anonymkode: 50f24...4b8

  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (4 timer siden):

Oj! Det høres jo ikke bra ut. Jeg er nøye med hva jeg spiser riktig nok og trener mye, men likevel hadde jeg ikke hatt oppfølgningen hadde jeg ikke turt å begynne.

Jeg har nok vært heldig og ikke hatt videre bivirkninger. Men det høres ut som om du burde hatt bedre oppfølgning.

Dog er jeg litt redd den har gjort omgangssyken jeg fikk i hus langvarig som en bivirkning pga medisinen.

Så flink du er. Ja, samme her egentlig. Men de gangene jeg har spist noe usunt (ikke mye engang) har jeg følt meg rusa på natta, kastet opp og magekramper. Vurderer å bare slutte eller ta én gang i måneden. Kjipt å miste alt nå. Men håper jo jeg klarer å ha en viss kontroll alene nå, men er jo det som er problemet, at jeg aldri klarer over lang tid.

Huff, det er jo i så fall grusomt. Om medisinen har enda en finurlig bivirkning, omgangssyke for life hvis man først får det. Håper det går over kjapt 🤞🤞

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hopper over en uke eller to. Står midt i en skillsmisse og ønsker meg matlyst. Skitt, jeg savner å stappe innpå. 

Anonymkode: b5eb0...c9e

Huff, ikke noe moro. Ja, har du testa det før? For jeg vurderer det. Bare lage min egen variant. Men er redd jeg da blir veldig dårlig de få gangene jeg tar medisinen da.

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så flink du er. Ja, samme her egentlig. Men de gangene jeg har spist noe usunt (ikke mye engang) har jeg følt meg rusa på natta, kastet opp og magekramper. Vurderer å bare slutte eller ta én gang i måneden. Kjipt å miste alt nå. Men håper jo jeg klarer å ha en viss kontroll alene nå, men er jo det som er problemet, at jeg aldri klarer over lang tid.

Huff, det er jo i så fall grusomt. Om medisinen har enda en finurlig bivirkning, omgangssyke for life hvis man først får det. Håper det går over kjapt 🤞🤞

Anonymkode: a4c7b...76f

Jeg håper inderlig ikke det 😂 Håper det rett og slett bare er virus.

For utover det har det vært null plager.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (9 minutter siden):

Jeg håper inderlig ikke det 😂 Håper det rett og slett bare er virus.

For utover det har det vært null plager.
 

Så bra. Jeg kjenner det håravfallet til så mange er det som skremmer meg mest. Kjipt å bli tynn og skalla🫠

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalevala skrev (På 22.10.2023 den 14.30):

 

De fleste må gå på denne medisinen i mange år, noen resten av livet.  

Fedme er en kronisk sykdom, og hvis du slutter å ta medisin for sykdommen blusser den opp igjen.  På samme måte som diabetes/hypotyreose/migrene/MS etc. 

Merkelig hvordan så mange nordmenn lider av denne såkalte kroniske sykdommen..og ingen vil vedkjenne at det handler om å begrense seg selv. 
 

Legemiddelindustrien gnir seg i hendene..det er i hvert fall sikkert.

Anonymkode: 42e82...c09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hopper over en uke eller to. Står midt i en skillsmisse og ønsker meg matlyst. Skitt, jeg savner å stappe innpå. 

Anonymkode: b5eb0...c9e

Jeg droppet nettopp en uke fordi jeg ikke vile være Wegovydårlig(slapp og hodepine) etter en operasjon. Det gikk fint å slippe en uke å gå på høyeste dose igjen for meg heldigvis. 

Du ønsker å trøstespise nå. For meg er det en av grunnene til at jeg har blitt overvektig og det er dette mønsteret jeg ønsker å bryte. Har du vurdert å prøve å stå i det nå for å komme ut av sirkelen med overspising? Hvis man ikke jobber med hodet så tror jeg mange vil gå opp igjen så fort de går av medisinen, så dette ville jo vært en veldig god mulighet til å jobbe med spiseproblematikken og lære å håndtere følelser på andre måter. 

Anonymkode: b798f...225

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Merkelig hvordan så mange nordmenn lider av denne såkalte kroniske sykdommen..og ingen vil vedkjenne at det handler om å begrense seg selv. 
 

Legemiddelindustrien gnir seg i hendene..det er i hvert fall sikkert.

Anonymkode: 42e82...c09

Sier du det samme til andre typer avhengighet? -Åja, du tror du MÅ drikkealkohol, men har du prøvd å bare begrense deg selv?

Anonymkode: eb1fe...b65

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Merkelig hvordan så mange nordmenn lider av denne såkalte kroniske sykdommen..og ingen vil vedkjenne at det handler om å begrense seg selv. 
 

Legemiddelindustrien gnir seg i hendene..det er i hvert fall sikkert.

Anonymkode: 42e82...c09

Tråden er for oss som bruker medisinen. Kritikk kan du ta i en annen tråd.

Anonymkode: 4ce43...99e

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg droppet nettopp en uke fordi jeg ikke vile være Wegovydårlig(slapp og hodepine) etter en operasjon. Det gikk fint å slippe en uke å gå på høyeste dose igjen for meg heldigvis. 

Du ønsker å trøstespise nå. For meg er det en av grunnene til at jeg har blitt overvektig og det er dette mønsteret jeg ønsker å bryte. Har du vurdert å prøve å stå i det nå for å komme ut av sirkelen med overspising? Hvis man ikke jobber med hodet så tror jeg mange vil gå opp igjen så fort de går av medisinen, så dette ville jo vært en veldig god mulighet til å jobbe med spiseproblematikken og lære å håndtere følelser på andre måter. 

Anonymkode: b798f...225

Det er gode poeng, men jeg vet ikke om jeg klarer. Jeg skal så klart prøve, men som jeg sa til legen, sprøyta ligger i kjøleskapet til jeg trenger den.

Anonymkode: b5eb0...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 19.29):

Merkelig hvordan så mange nordmenn lider av denne såkalte kroniske sykdommen..og ingen vil vedkjenne at det handler om å begrense seg selv. 
 

Legemiddelindustrien gnir seg i hendene..det er i hvert fall sikkert.

Anonymkode: 42e82...c09

 

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å forstå at myten "det er bare å spise mindre og bevege seg mer" er på vei ut nå når nyere forskning viser at dette ikke fungerer.  Men det er litt pinlig å se en slik mangel på evne til å ta til seg ny kunnskap. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 jeg skal starte på wegovy. Har henta ut sprøyte å planen er å starte snart. Glemte å spør legen om hvor fort bivirkningene kan komme.. vet det er individuelt, men nysgjerrig om det har kommet sånn typ etter få timer eller etter en dag f.eks. Vurderer å sette i dag, men skal ha selskap i morgen, så litt kjipt å være dårlig:S

Fortell gjerne om når DU starta, hva kjente du på? Noe jeg bør være forberedt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mett og småkvalm relativt kjapt, så sett den etter selskapet du.

Anonymkode: b5eb0...c9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anni89 skrev (58 minutter siden):

Hei😊 jeg skal starte på wegovy. Har henta ut sprøyte å planen er å starte snart. Glemte å spør legen om hvor fort bivirkningene kan komme.. vet det er individuelt, men nysgjerrig om det har kommet sånn typ etter få timer eller etter en dag f.eks. Vurderer å sette i dag, men skal ha selskap i morgen, så litt kjipt å være dårlig:S

Fortell gjerne om når DU starta, hva kjente du på? Noe jeg bør være forberedt på?

Jeg hadde ventet til etter selskapet. Jeg fikk skikkelig hodepine og kvalme etter bare ett par timer.

Anonymkode: a4c7b...76f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...