Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig ferdig med å gå ned i vekt, så prøvde å gå ned i dose. Mat-maset kom tilbake med en gang! Får heller prøve å holde meg her jeg er og de hva som skjer med velta. Orker ikke at kroppen tror den skal dø av matmangel hele tiden. :sukk:

Anonymkode: b5eb0...c9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 20.00):

Jeg er egentlig ferdig med å gå ned i vekt, så prøvde å gå ned i dose. Mat-maset kom tilbake med en gang! Får heller prøve å holde meg her jeg er og de hva som skjer med velta. Orker ikke at kroppen tror den skal dø av matmangel hele tiden. :sukk:

Anonymkode: b5eb0...c9e

Det mat-maset begynner fort. Jeg regner med at jeg også må holde på lenge. Lykke til med å holde ut. Skulle også ønske at det kunne bli mindre dyrt med tiden.

Anonymkode: 4ce43...99e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ferie og tenkte det var en god anledning til å prøve en pause i medisinen. Jeg er ikke spesielt plaget med bivirkninger, men de siste to månedene har jeg hatt null matlyst. Jeg kjenner at jeg er så sulten at jeg er svimmel, men finner ingenting i kjøleskapet jeg gidder å spise. Hver tur til butikken er et ork, og jeg kommer kun ut med det mest nødvendige og knapt nok det. Kaloriinntaket mitt er ekstremt lavt og vektnedgangen har stoppet opp.

Siden vi nå skal til andre enden av jorda, til et sted som er kjent for sin matkultur, foreslo mannen min at jeg tok en pause, slik at jeg orker å smake på maten. Jeg kjenner nå på sult, uten at matstøyen har kommet tilbake for fullt. Jeg spiser mye mer, synes jeg selv, men de gode matvanene fra de første månedene på medisinen er godt innarbeidet. Likevel har vekten begynt å bevege seg nedover igjen. Jeg tror kroppen min hadde gått i fullstendig krisemodus og fryktet å sulte ihjel.

Jeg går må en av de laveste dosene og kommer til å fortsette der når jeg kommer tilbake. 

Anonymkode: eb1fe...b65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 20.00):

Jeg er egentlig ferdig med å gå ned i vekt, så prøvde å gå ned i dose. Mat-maset kom tilbake med en gang! Får heller prøve å holde meg her jeg er og de hva som skjer med velta. Orker ikke at kroppen tror den skal dø av matmangel hele tiden. :sukk:

Anonymkode: b5eb0...c9e

Samme problem her. Hadde håpet jeg kunne slutte, eller ta startdose igjen annenhver uke feks. For jeg vil ikke ned med og har masse bivirkninger med spøryta, så hadde håpet jeg kunne ha en touch av wegovy og holde det jevnt.

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fortsetter å gå nedover så må nok redusere dosen. Tenker jeg går et hakk ned og heller belager meg på at hjernen kommer til å tro at jeg dør av sult igjen. Helsikken. Dersom jeg begynner å gå opp igjen får jeg ta annenhver uke eller noe.

Anonymkode: b5eb0...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har mistet håret av dette? Hører om fler og fler og er livredd.

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, mister håret. Har halvparten igjen. Har ingenting med vekten å gjøre for jeg har gått supersakte ned, 20 kilo over 2 år.

hårtap står som bivirkning på Wegovy.

Anonymkode: 405d7...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Noen som har mistet håret av dette? Hører om fler og fler og er livredd.

Anonymkode: a4c7b...76f

Har gått på ozempic siden juni og har ikke mistet hår. Er veldig plaget med stressrelatert håravfall, men håret mitt er finere enn noen gang.

Anonymkode: eb1fe...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):
Hud
Vanlige Alopesi
Sjeldne Angioødem

https://www.felleskatalogen.no/medisin/wegovy-flextouch-novo-nordisk-721953#bivirkning

 

Anonymkode: 405d7...73b

Ja, er dette jeg er redd for. Men har håpet det gjelder de som har dette genetisk uten å vite om det 😅 For er livredd for at det plutselig skal bli borte.

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har gått på ozempic siden juni og har ikke mistet hår. Er veldig plaget med stressrelatert håravfall, men håret mitt er finere enn noen gang.

Anonymkode: eb1fe...b65

Så bra. For jeg mister mye hår periodevis ellers og er veldig redd for det. Men håper at kanskje lav dose ikke vil gjøre det. De mener jo at det er fordi man går ned mye fort, og det har jeg ikke gjort. Gått ned mer og raskere tidligere uten wegovy.

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så bra. For jeg mister mye hår periodevis ellers og er veldig redd for det. Men håper at kanskje lav dose ikke vil gjøre det. De mener jo at det er fordi man går ned mye fort, og det har jeg ikke gjort. Gått ned mer og raskere tidligere uten wegovy.

Anonymkode: a4c7b...76f

Jeg har lett alopecia, så før eller siden vil jo håret falle av. Men jeg har gått ned 25 kg (11 på ozempic) på 18 måneder og det har ikke påvirket håret mitt. Man leser jo om de som går ned tilsvarende på svært kort tid, og da er det ikke så rart om håret faller av...

Anonymkode: eb1fe...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil slutte nå. Veldig redd for håret og er så lei av å være så kvalm hele tiden. Føler energien blir så tappet av det og bare jeg spiser noe sukker, blir jeg kjempedårlig. Har gått ned det jeg skal, holdt på i 3.5 måned. Skal ha time hos legen for første gang om to uker, fordi jeg ytret min bekymring rundt hår og kvalme.

Jeg bare vet ikke hva jeg skal gjøre. Har lyst til å slutte nå, midt i. Bitter mtp pengene for den siste, men vil ikke bli skalla. Er det noen her som har sluttet med hell? Jeg vet jeg da må skjerpe meg kraftig og ikke bare spise det jeg vil, når jeg vil, som nå når det stopper naturlig. 

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg vil slutte nå. Veldig redd for håret og er så lei av å være så kvalm hele tiden. Føler energien blir så tappet av det og bare jeg spiser noe sukker, blir jeg kjempedårlig. Har gått ned det jeg skal, holdt på i 3.5 måned. Skal ha time hos legen for første gang om to uker, fordi jeg ytret min bekymring rundt hår og kvalme.

Jeg bare vet ikke hva jeg skal gjøre. Har lyst til å slutte nå, midt i. Bitter mtp pengene for den siste, men vil ikke bli skalla. Er det noen her som har sluttet med hell? Jeg vet jeg da må skjerpe meg kraftig og ikke bare spise det jeg vil, når jeg vil, som nå når det stopper naturlig. 

Anonymkode: a4c7b...76f

Har du ikke hatt oppfølgning underveis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mereo skrev (2 timer siden):

Har du ikke hatt oppfølgning underveis? 

Ingenting. Hører alle blir fulgt opp. Jeg fikk resept som holdt til to uker til (totalt for 4 mnd) og ikke hørt noe. Tok noen blodprøver da jeg startet og det er det.

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingenting. Hører alle blir fulgt opp. Jeg fikk resept som holdt til to uker til (totalt for 4 mnd) og ikke hørt noe. Tok noen blodprøver da jeg startet og det er det.

Anonymkode: a4c7b...76f

What?!? Det er jo helt vilt. Jeg har vært hos legen en gang i måneden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (14 minutter siden):

What?!? Det er jo helt vilt. Jeg har vært hos legen en gang i måneden. 

Ja, føler meg litt sånn etterlatt til meg selv. Hun tenker kanskje at dette er straffen😂 Men jeg har jo vært veldig dårlig og besvimte etter en bursdag fordi jeg hadde spist kake, så hadde vært allright å vite at noen følger med litt. Men nå har jeg da altså en telefontime om to uker, men vurderer å bare slutte. Orker ikke denne kvalmen og er så redd for hår og sånt. Men da føler jeg alt var bortkastet. 

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har vi fått et godt hjelpemiddel, selv om det er omdiskutert.  Jeg er godt i gang med nøye oppfølging hos legen.  Hun skryter av blodprøveresultatene og tilpasser medisinene. Nå var hun også fornøyd med at blodtrykket var gått  ned. Jeg startet med BMI over 40 og er i uke 9 på Wegovy.

Jeg håper at så mange gode resultater kan føre til lavere priser for pasientene.  Mer dokumentasjon blir vel nødvendig, men det begynner å komme.

Er det lov å dele en link?  

https://www.finansavisen.no/helse/2023/11/13/8058005/novo-nordisk-okte-borsverdien-med-160-mrd.-kroner

Anonymkode: 4ce43...99e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...