Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 10.31):

Er godt voksen og skrev det litt ufullstendig for jeg spiser selvsagt annet også. Problemet er altså konstant sug etter usunne karbohydratkilder som ofte gis etter for i en hektisk hverdag. Hvis det bare er å ta seg sammen, gjelder vel det alle som bruker en form for vektnedgangshjelp? Så mitt spørsmål er om Wegovy kan hjelpe for dette? 

Anonymkode: 06486...16a

Hei. Jeg har brukt wegowy i 5 dager, og for meg har det hjulpet veldig mot sug etter raske karbohydrater. Jeg har faktisk takket nei til både sjokolade og kjeks fordi jeg var mett (etter 1,5 knekkebrød). Det er en ny opplevelse for meg. I dag har jeg hatt en sprekk, men er såpass uvel at det frister ikne til gjentakelse🤢

Håper det ordnet seg for deg, og at wegowy kan hjelpe deg med å spise sunt.

Endret av Hagefryd
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere hatt mange «sprekker»?

I dag har jeg sikkert spist 160 gram smågodt (hovedsakelig sjokolade). Føler meg uvel og angrer som bare det. 

Håpet jeg ikke skulle falle for denne fristelsen. Fra og med NÅ skal det ikke gjenta seg🤞🤞

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagefryd skrev (15 timer siden):

Har dere hatt mange «sprekker»?

I dag har jeg sikkert spist 160 gram smågodt (hovedsakelig sjokolade). Føler meg uvel og angrer som bare det. 

Håpet jeg ikke skulle falle for denne fristelsen. Fra og med NÅ skal det ikke gjenta seg🤞🤞

Vil tro du må betales for det i natt med mageknip, diare og muligens oppkast. 
En lærer fort å å la være, det er ikke verdt det 😅

Anonymkode: 405d7...73b

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagefryd skrev (21 timer siden):

Har dere hatt mange «sprekker»?

I dag har jeg sikkert spist 160 gram smågodt (hovedsakelig sjokolade). Føler meg uvel og angrer som bare det. 

Håpet jeg ikke skulle falle for denne fristelsen. Fra og med NÅ skal det ikke gjenta seg🤞🤞

Et par. Ramla oppi gotteriskål en dag….. 😂 Jeg blir dessverre ikke dårlig av det, skulle ønske jeg ble det. Fikk kun dårlig samvittighet.

ts

Anonymkode: 5f51a...4e2

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som opplever muskelsmerer/økte muskelsmerter etter oppstart av wegovy? Jeg har slitt litt med stivhet og muskelsmerter i flere år. Ikke veldig alvorlig, sikkert bare sånn som hører til når man er i slutten av 40-årene og overvektig. Men etter at jeg startet på sprøyta har det blitt veldig mye verre. Nå er jeg avhengig av trening hver dag, for å holde smertene i sjakk, ellers må jeg ty til smertestillende. Særlig hofter og bein er plaget. Jeg hadde trodd det skulle bli bedre ved vektnedgang, ikke verre. Har gått ned til sammen 21 kg, så kroppen skal i teorien ha det mye bedre...

Anonymkode: eb1fe...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet med første dose i dag. Glemte å holde inne stempelet etter at dosen var satt og det sa klikk, men holdt nålen inne i huden i 6 sek. Men slapp altså opp stempelet. Ble dosen riktig tror dere? Og nå bare 2 timer senere kjenner jeg meg litt sånn ør og rar i hodet, og en anelse uggen. Virker det så fort?? 

Anonymkode: afe6e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg tatt den tredje dosen. Jeg bestemte meg for å skifte sted fra gang til gang fordi det ble anbefalt et sted. Så jeg tok første i høyre side av magen, andre i høyre lår og tredje i høyre overarm. Neste gang begynner jeg på nytt fra den andre siden.

Før dagens merket jeg at jeg ble mindre sulten de 3 første dagene og så har det gradvis økt.  Det samme skjer igjen nå. I dag kjenner jeg ikke sult, men vil heller sove. Litt uggen i magen.

Etter 2 uker er 8 kg borte, og der var det flere kilo vann.

Anonymkode: 4ce43...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt oppmuntring her nå. 2 døgn siden første dose og føler meg rett og slett dritt. Kvalme, oppkast, hodepine og sykdomsfølelse. Når går dette over? Frister svært lite å fortsette 😪

Anonymkode: afe6e...2f7

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trenger litt oppmuntring her nå. 2 døgn siden første dose og føler meg rett og slett dritt. Kvalme, oppkast, hodepine og sykdomsfølelse. Når går dette over? Frister svært lite å fortsette 😪

Anonymkode: afe6e...2f7

Jeg har nå gått på det i 7 uker og er fortsatt så helvetes kvalm hver dag. Det var jeg som skrev tidligere her om sinnsyke kramper og besvimelse etter en bursdag også. Kan nesten ikke spise sukker og fett, uten å få en helt jævlig natt. Hver dag er jeg kvalm, men så fort man skjerper kostholdet blir det bedre. Men kjenner at denne formen gjør at jeg vil slutte. Men, det kommer jeg ikke til å gjøre fordi jeg blir så fort mett og går ned i vekt uten å måtte utelukke matvarer og være superstreng.

Anonymkode: a4c7b...76f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg har nå gått på det i 7 uker og er fortsatt så helvetes kvalm hver dag. Det var jeg som skrev tidligere her om sinnsyke kramper og besvimelse etter en bursdag også. Kan nesten ikke spise sukker og fett, uten å få en helt jævlig natt. Hver dag er jeg kvalm, men så fort man skjerper kostholdet blir det bedre. Men kjenner at denne formen gjør at jeg vil slutte. Men, det kommer jeg ikke til å gjøre fordi jeg blir så fort mett og går ned i vekt uten å måtte utelukke matvarer og være superstreng.

Anonymkode: a4c7b...76f

Går du fortsatt på laveste dose, eller har du økt? Jeg kommer ikke til å øke så lenge jeg føler meg dårlig. Drikker du peppermynte-te? Har drukket det nå i kveld, syns det hjalp mye! Men når du sier fett og sukker, mener du da type chips og sjokolade? Eller mat med fett? Jeg er nemlig litt avhengig av gulosten min 😅

Anonymkode: afe6e...2f7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde først Mysimba, men ble så fryktelig dårlig at jeg valgte å slutte (hodepine, null energi,  oksehunger, kaldsvette...)

Nå har jeg fått resept på Wegovy, men kjenner at jeg vegrer meg litt for å starte siden jeg ble så dårlig av den andre.  Og leser her at folk blir dårlige av Wegovy også.  😮‍💨

Er det noen som har opplevd å tåle Wegovy bra selv om Mysimba ikke funket?

Og har evt bivirkninger gått over etter hvert?

Anonymkode: 8c974...d79

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og midt i uke 3 på W. Jeg er ikke sulten i det hele tatt, men så trøtt at jeg nesten ikke orker å vaske meg og skifte klær. Hilsen stinky 🦨

Anonymkode: 4ce43...99e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 10.01):

Jeg prøvde først Mysimba, men ble så fryktelig dårlig at jeg valgte å slutte (hodepine, null energi,  oksehunger, kaldsvette...)

Nå har jeg fått resept på Wegovy, men kjenner at jeg vegrer meg litt for å starte siden jeg ble så dårlig av den andre.  Og leser her at folk blir dårlige av Wegovy også.  😮‍💨

Er det noen som har opplevd å tåle Wegovy bra selv om Mysimba ikke funket?

Og har evt bivirkninger gått over etter hvert?

Anonymkode: 8c974...d79

Er fullstendig ulike virkemidler, så det er ingen grunn for å reagere på den ene fordi du reagerte på den andre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan klarer folk her å kombinere wegovy med jobb?? Konstant kvalm og jævlig?

Anonymkode: afe6e...2f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan klarer folk her å kombinere wegovy med jobb?? Konstant kvalm og jævlig?

Anonymkode: afe6e...2f7

Det er jo selvfølgelig ikke alle som opplever bivirkninger.

Anonymkode: f3ba1...328

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt W i 4 mnd (-7 kg/ er nå 86 kg). Litt kvalm 1-2 dager etter dose er satt, ellers ingen bivirkninger. Lite matlyst, går lett til kl 12-13 før første måltid. Skulle gjerne gått fortere ned, men ellers fornøyd. 

Anonymkode: b6a79...962

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvordan klarer folk her å kombinere wegovy med jobb?? Konstant kvalm og jævlig?

Anonymkode: afe6e...2f7

Samme her. Har lyst til å slutte hver dag. Er på uke 7 og blir ikke bedre. Jobb er så slitsomt og generelt det å være våken. Er så misunnelig på de som ikke har denne konstante kvalmen. Ingenting hjelper! Men så fint å gå ned i vekt uten sultfølelse 😅

Anonymkode: a4c7b...76f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker på wegovy, 5,5 kg ned. Fornøyd med det.

Det er på denne tiden jeg pleier å begynne å slite når jeg forsøker å gå ned i vekt. Motivasjonen begynner å forsvinne, gottesuget overtar.

Ting er annerledes nå, motivasjonen er veldig tilstede. Jeg føler medisinen begynner å virke, lite ubehag, kun litt kvalme og en del halsbrann. Til å leve med. Ikke særlig appetitt og lysten på usunt er nesten borte. Synes ikke det er vanskelig å holde seg unna f.eks sjokolade. 

ts

Anonymkode: 5f51a...4e2

Endret av Perelandra
Omtale av medisindosering
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Wegowy i 2 uker, og har egentlig ikke gått ned noe med unntak av 1,5 kilo vann sol forsvant de to første dagene. Spiser mye mindre, men vekta står stilt… 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagefryd skrev (7 minutter siden):

Jeg har brukt Wegowy i 2 uker, og har egentlig ikke gått ned noe med unntak av 1,5 kilo vann sol forsvant de to første dagene. Spiser mye mindre, men vekta står stilt… 😢

Jeg teller ikke kalorier, men synes det hjelper å notere ned hva jeg spiser. Kanskje det kan hjelpe?

ts

Anonymkode: 5f51a...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...