Caissa Skrevet 14. mars 2024 #661 Del Skrevet 14. mars 2024 24 minutter siden, Kompis2 said: De siste dagene har jeg vært sulten, mye mer enn hva jeg burde med dose innabords. Begynner å lure på om det gikk noe galt da jeg satte dosen mandag... Vurderer faktisk å se om det er mer igjen i sprøyta (som nevnt tidligere) og sette "resten" nå... Er jeg helt sprø da? Selvsagt redd for å gjøre noe feil, men folk står jo på mye høyere dose enn meg 0,25 og jeg skal øke til 0.50 neste uke. Orker ikke gå gjennom 5 dager med å være sulten hele tia. Og hva er det verste som kan skje? Bli kvalm og dårlig? Det ønsker jeg jo ikke, men så lenge det ikke er farlig så er jeg (nesten) villig til å prøve. 😖 Så usikker nå! Forstår godt at du blir usikker, og ønsker å prøve ut med en tilleggsdose, når virkningen er såpass redusert. Men antar at du fikk injisert dosen, ellers hadde ikke stempelet gått ned på sprøyta, og du ville sett mye væske som rant ut. Tror jeg iallfall. Regner med at du "lada" sprøyta, og at den gikk tilbake til 0? At vanlig opptrapping er at man står på en dose i 4 uker, før man deretter øker til høyere dose, er valgt for å redusere sannsynligheten for bivirkninger etter hva jeg har forstått. Så tror neppe det er "farlig". Jeg har satt 3 sprøyter med 0,25mg hittil, og den første sprøyta virka veldig godt. Da tenkte jeg at jeg ikke behøver å øke dosen etterhvert, men kan holde meg på 0,25mg. "Planla" da at jeg for eksempel kunne ta ut høyere doser på apoteket, og så dele dem opp for å spare penger. (For eksempel kjøpe en 1mg sprøyte og så dele den opp i 8 doser på 0,5mg hver.) Men forrige uke, og ikke minst denne uka, synes jeg virkningen er mye dårligere, så nå må jeg vurdere alt på nytt. Håper både du og jeg får bedre effekt igjen snart! Fortelle gjerne om hva du velger å gjøre, og hvordan det gikk/går! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 14. mars 2024 #662 Del Skrevet 14. mars 2024 Takk for svar. Har akkurat samme opplevelse som deg! God virkning første gang og så avtagende for hver uke. Tenkte at "dette går så bra på lav dose at jeg ikke behøver øke" - i dag sier jeg bare: HA! Ikke tatt noe ekstra enda, kjøpte en fersk ananas som lå til redusert pris og skar av to gode skiver av den. Nå prikker det på tunga og hungeren er stagget! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evig0 Skrevet 14. mars 2024 #663 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 22.37): Er det sånn at "jeg" bestemmer styrken på wegory pennen som hentes ut fra apoteket? Eller er det legen som bestemmer når neste styrke på pennen skal økes? Anonymkode: ca8c0...a6d Jeg har fått resept fra legen på wegovy 1,7 mg, så jeg har avklart det med lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 15. mars 2024 #664 Del Skrevet 15. mars 2024 Da kan jeg oppdatere med at jeg føler meg fin! Bestemte meg for å sjekke om - og evt hvor mye som var igjen i sprøyta og ta det som var i dag tidlig. Kom ikke så mange klikk og jeg har ikke aning om hvor mange som er på en dose, men jeg så jo at streken som gradvis går mot høyre, ikke var langt unna. Tolket det som en slags "halvdose" og lot det stå til. Håpet var (er) å holde søtsug og sult unna frem til jeg starter med høyere dose neste uke. Så langt alt vel. Undres dog på om det skal være slik for hver økning? At man syns det går himla bra første uken og så tåler man det bedre og bedre og mister virkning? Ikke morsomt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #665 Del Skrevet 15. mars 2024 Kompis2 skrev (1 time siden): Da kan jeg oppdatere med at jeg føler meg fin! Bestemte meg for å sjekke om - og evt hvor mye som var igjen i sprøyta og ta det som var i dag tidlig. Kom ikke så mange klikk og jeg har ikke aning om hvor mange som er på en dose, men jeg så jo at streken som gradvis går mot høyre, ikke var langt unna. Tolket det som en slags "halvdose" og lot det stå til. Håpet var (er) å holde søtsug og sult unna frem til jeg starter med høyere dose neste uke. Så langt alt vel. Undres dog på om det skal være slik for hver økning? At man syns det går himla bra første uken og så tåler man det bedre og bedre og mister virkning? Ikke morsomt! Hvorfor nevnes ordet "klikk"? TS var jo nøye på at det var UTEN KLIKK! Bare kødder,måtte bare 🙂 Klikk har blitt skrevet mange ganger i tråden da den egentlig er uten klikk.... Anonymkode: 1581e...f72 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 15. mars 2024 #666 Del Skrevet 15. mars 2024 1 hour ago, Kompis2 said: Da kan jeg oppdatere med at jeg føler meg fin! Bestemte meg for å sjekke om - og evt hvor mye som var igjen i sprøyta og ta det som var i dag tidlig. Kom ikke så mange klikk og jeg har ikke aning om hvor mange som er på en dose, men jeg så jo at streken som gradvis går mot høyre, ikke var langt unna. Tolket det som en slags "halvdose" og lot det stå til. Håpet var (er) å holde søtsug og sult unna frem til jeg starter med høyere dose neste uke. Så langt alt vel. Undres dog på om det skal være slik for hver økning? At man syns det går himla bra første uken og så tåler man det bedre og bedre og mister virkning? Ikke morsomt! Så bra at du har det bedre nå! ❤️ Og du skal jo allikevel begynne med høyere dose straks, så en liten "tyvstart" tror jeg ikke gjør noen skade. Kanskje tvertimot, med tanke på resultatet? Jeg skal ta siste dose med 0,25 mg i neste uke. Hvis det viser seg at jeg fortsatt føler som jeg gjør nå, så tror jeg at jeg også tar "restdosen" i penna (kanskje 2-3 dager etter). Har kjent på så mye sult i det siste. Det føles nesten som at medisinen omtrent ikke har virkning lenger. Ca. 3 timer etter en god frokost (2 grove knekkebrød og 1 boks makrell i tomat + en kanne te med melk) føler jeg en gnagende sult i magen samtidig som det verker under de nederste ribbena. Er det slik det skal være da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #667 Del Skrevet 15. mars 2024 Caissa skrev (14 minutter siden): Så bra at du har det bedre nå! ❤️ Og du skal jo allikevel begynne med høyere dose straks, så en liten "tyvstart" tror jeg ikke gjør noen skade. Kanskje tvertimot, med tanke på resultatet? Jeg skal ta siste dose med 0,25 mg i neste uke. Hvis det viser seg at jeg fortsatt føler som jeg gjør nå, så tror jeg at jeg også tar "restdosen" i penna (kanskje 2-3 dager etter). Har kjent på så mye sult i det siste. Det føles nesten som at medisinen omtrent ikke har virkning lenger. Ca. 3 timer etter en god frokost (2 grove knekkebrød og 1 boks makrell i tomat + en kanne te med melk) føler jeg en gnagende sult i magen samtidig som det verker under de nederste ribbena. Er det slik det skal være da? Det er jo en grunn til at Semaglutid som slankemedisin har mye høyere dosering enn det den opprinnelig ble utviklet for (diabetesmedisin). Veldig mange må opp i høye doser for å få effekt. Det er ikke noe nederlag, det er helt vanlig. Anonymkode: eb1fe...b65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #668 Del Skrevet 16. mars 2024 Jeg fant en glad artikkel på nettet i dag, åpen sak: https://www.varden.no/nyheter/helse/i/nQ59B5/varaordfoererens-forvandling-jeg-fikk-sjokk-da-jeg-saa-bildet Flott når det virker og når vi leser om alle de positive ting som følger med 😊 Anonymkode: 4d408...7c0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #669 Del Skrevet 17. mars 2024 Er det lov å ta ut to sprøyter samtidig på apoteket? Nærmeste apotek er 40 minutter unna i en annen kommune. Har ikke bil, så når skolen tar ferie i juni. Så går det en buss kl 08:30 dit og første buss hjem igjen kl 15:30. Blir så lenge å vente på å komme seg hjem igjen. Sånn er det å bo på landet. Nå går bussen 09:30 å hjem igjen 12:10 det er overkommelig ventetid. Anonymkode: ca8c0...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #670 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det lov å ta ut to sprøyter samtidig på apoteket? Nærmeste apotek er 40 minutter unna i en annen kommune. Har ikke bil, så når skolen tar ferie i juni. Så går det en buss kl 08:30 dit og første buss hjem igjen kl 15:30. Blir så lenge å vente på å komme seg hjem igjen. Sånn er det å bo på landet. Nå går bussen 09:30 å hjem igjen 12:10 det er overkommelig ventetid. Anonymkode: ca8c0...a6d Tar du beina fatt,slipper du å ta sprøyta "uten klikk "... Anonymkode: 1581e...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #671 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det lov å ta ut to sprøyter samtidig på apoteket? Nærmeste apotek er 40 minutter unna i en annen kommune. Har ikke bil, så når skolen tar ferie i juni. Så går det en buss kl 08:30 dit og første buss hjem igjen kl 15:30. Blir så lenge å vente på å komme seg hjem igjen. Sånn er det å bo på landet. Nå går bussen 09:30 å hjem igjen 12:10 det er overkommelig ventetid. Anonymkode: ca8c0...a6d Jeg fikk tilbud om det ihvertfall når legen hadde skrevet ut resept for både 0,25 og 0,5, om jeg ville ha begge samtidig. Men må jo få legen til å skrive ut resept på to da. Anonymkode: 036ad...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #672 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg fikk tilbud om det ihvertfall når legen hadde skrevet ut resept for både 0,25 og 0,5, om jeg ville ha begge samtidig. Men må jo få legen til å skrive ut resept på to da. Anonymkode: 036ad...f16 Ja, tror jeg har hørt om noen som hadde resept på 4 penner.. men hun hadde høyeste dose da. Så kan være derfor? Anonymkode: ca8c0...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #673 Del Skrevet 17. mars 2024 Jeg har stått på samme dose siden like etter nyttår, men nå synes jeg at jeg merker noen bivirkninger som jeg ikke har hatt før. Jeg blir sulten, spiser, og så er det akkurat som om jeg får en forsinket metthetsfølelse. Det går gjerne rundt 1 time, og så blir jeg spreng-mett. Nesten som om jeg har fullstendig overspist. Og sånn kan jeg ha det i mange timer. Denne helgen har jeg gått med konstant press like under brystbeinet, og det har føltes som om jeg har vært stinn av mat (noe jeg ikke har vært) Etter en del timer løsner det, jeg blir sulten, spiser litt og så er det på an igjen. Det er egentlig ganske ubehagelig. Andre som opplever det på samme måten? Anonymkode: 8c974...d79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #674 Del Skrevet 18. mars 2024 Jeg fikk sjokk nå etter å ha gått på vekta. Jeg går bare opp opp opp, selv om jeg desperat vil ned. Kvalifiserer for Wegovy, men sliter dessverre mye med mage, så er livredd for å starte. Er det noen her som har vært i samme situasjon? Umulig å klare jobb om magen klikker mer og det blir diaré, oppstøt, oppkast osv. Men det er helt åpenbart at jeg ikke kommer meg ned i vekt selv. Anonymkode: 06486...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 18. mars 2024 #675 Del Skrevet 18. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg fikk sjokk nå etter å ha gått på vekta. Jeg går bare opp opp opp, selv om jeg desperat vil ned. Kvalifiserer for Wegovy, men sliter dessverre mye med mage, så er livredd for å starte. Er det noen her som har vært i samme situasjon? Umulig å klare jobb om magen klikker mer og det blir diaré, oppstøt, oppkast osv. Men det er helt åpenbart at jeg ikke kommer meg ned i vekt selv. Anonymkode: 06486...16a Har mange, mange års erfaring med det samme... Man har et intenst ønske om å gå ned i vekt, men vekta (kroppen) ser ut til å kjøre sitt eget løp. Og det er "OPP OPP OPP!". Har forstått at det er veldig forskjellig om man får eller ikke får bivirkninger (av ulik art og styrke) når man går på Wegovy. FrP-politikeren som ble omtalt i denne artikkelen hadde bare gode ting å si, så vidt jeg forstod: Varaordførerens forvandling: – Jeg fikk sjokk da jeg så bildet - varden.no ("Stjal" lenken fra et tidligere innlegg., jf. kildehenvisninger 🕵️♀️) Selv har jeg heller ingen bivirkninger, så langt. Men er på laveste dose ennå da, så hvem vet hva som vil skje framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #676 Del Skrevet 18. mars 2024 Caissa skrev (1 time siden): Selv har jeg heller ingen bivirkninger, så langt. Men er på laveste dose ennå da, så hvem vet hva som vil skje framover. Takk for svar! Hvordan opplever du bruken? Merker du noe positivt da? Veldig motiverende å lese om varaordføreren. Anonymkode: 06486...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #677 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk sjokk nå etter å ha gått på vekta. Jeg går bare opp opp opp, selv om jeg desperat vil ned. Kvalifiserer for Wegovy, men sliter dessverre mye med mage, så er livredd for å starte. Er det noen her som har vært i samme situasjon? Umulig å klare jobb om magen klikker mer og det blir diaré, oppstøt, oppkast osv. Men det er helt åpenbart at jeg ikke kommer meg ned i vekt selv. Anonymkode: 06486...16a Da,bør du slutte. Ikke alle går ned,noen går opp. Kropper er er forskjellige. Anonymkode: 1581e...f72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #678 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da,bør du slutte. Ikke alle går ned,noen går opp. Kropper er er forskjellige. Anonymkode: 1581e...f72 Tror ikke vedkommende går på Wegovy. Står jo det. Anonymkode: a4c7b...76f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 19. mars 2024 #679 Del Skrevet 19. mars 2024 Første dose 0,50 satt i morges. Foreløpig ingen ubehag. Før jul hadde jeg en lengre periode hvor det ble kjøpt en del vin pr måned, og da ble det også kjøpt sigaretter. Man fristes til kjøp av burgermeny "dagen derpå" selv om man vet det ikke er lurt. Nå derimot, nå sparer jeg nesten penger siden jeg ikke fristes av verken det ene eller andre! Medisinen koster rundt 400 pr uke og det er vel en 3 liter med vin det! I dag skal jeg spise lettkokt brokkoli med pinjekjerner og spekeskinke til. Varmer spekeskinken og pinjekjernene i stekepanna før det spres over brokkolien. Nam! Bare ikke kok ihel brokkolien, den må ha tyggemotstand. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 19. mars 2024 #680 Del Skrevet 19. mars 2024 15 minutter siden, Kompis2 said: Første dose 0,50 satt i morges. Foreløpig ingen ubehag. Før jul hadde jeg en lengre periode hvor det ble kjøpt en del vin pr måned, og da ble det også kjøpt sigaretter. Man fristes til kjøp av burgermeny "dagen derpå" selv om man vet det ikke er lurt. Nå derimot, nå sparer jeg nesten penger siden jeg ikke fristes av verken det ene eller andre! Medisinen koster rundt 400 pr uke og det er vel en 3 liter med vin det! I dag skal jeg spise lettkokt brokkoli med pinjekjerner og spekeskinke til. Varmer spekeskinken og pinjekjernene i stekepanna før det spres over brokkolien. Nam! Bare ikke kok ihel brokkolien, den må ha tyggemotstand. Høres oppløftende ut! Lykke til videre! ❤️ Selv sliter jeg for tiden... (Skal ta min siste dose med 0,25 på onsdag. Pluss "resten i sprøyta" (hvis det er noe) 2-3 dager etter regner jeg med.) Plages av mye sultfølelse, og i tillegg sterk søttrang. Har blitt 2 store boblesjokolader og Nesquik blant annet... I dag føler jeg meg dårlig; vondt i hodet og sykdomsfølelse i kroppen. Kanskje pga. overspising. Eller medisinen. Eller så er jeg "bare syk allikevel". Har ingen planer om å gi opp noe ennå. Håper virkningen av Wegovy blir bedre etterhvert (slik som den første uka jeg tok det). (Fristende å ta ut 1mg-sprøyte og så dele opp i 0,5mg-doser, når jeg kommer dit. Det blir jo halve prisen pr. uke...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå