Gå til innhold

Forræder høst 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Soeuh skrev (På 8.10.2023 den 22.30):

Hvis de hadde valgt en forræder på dødslisten (F.eks. Carina isteden for Björg), Tom fikk skjold og Even ble stemt ut i rådsalen. Hva hadde skjedd da? I og med at det kun var en forræder igjen på dødslisten, da den andre lojale hadde skjold. Måtte de drept forræderen da? 

Da hadde forræderne forsøkt å drepe Tom. Det hadde avslørt Carina.

Hvis f. eks. Even ble stemt ut istedenfor Carina, kunne forræderne forsøkt å drepe Tom. Da ville flere tenkt "Björg må være forræder". En slik plan høres kanskje dum ut, men da er forræderne tilnærmet garantert at Björg blir stemt ut neste gang.

Endret av dørmatten
Tilleggsopplysninger
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Besina skrev (På 8.10.2023 den 13.56):

Jeg håper egentlig de frister Oskar, siden han virker å ha tilliten til gruppa og kan lage litt action, men etterhvert (when his work is done) håper jeg han ryker 😆 Han er så utrolig irriterende, synes jeg, men kan gjøre en god jobb som forræder. 

Synes det var et håpløst forslag fra Tamanna å friste Oskar, nettopp fordi han er den mest åpenbare av alle.

Forstår heller ikke hvorfor de har latt han leve så lenge som han har - han har nevnt mange navn, det er ingenting som tilsier at et drap på Oskar skulle peke tilbake på akkurat Tamanna, Morten eller Carina.

Istedenfor har forræderne tatt feige og merkelige valg når de har drept og det blir mer risikabelt å drepe "skrikhalsene" jo færre de blir.

Når det er sagt synes jeg Oskar er ekstremt ubehagelig som menneske og ødelegger mye av serien denne gangen... Deltagerene kan konspirere og krangle til de blir blå, men de aller fleste har likevel en sympatisk likandes side som gjør programmet ålreit å se på, men den guttungen der byr meg fullstendig i mot. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

luna1 skrev (6 timer siden):

Synes det var et håpløst forslag fra Tamanna å friste Oskar, nettopp fordi han er den mest åpenbare av alle.

Forstår heller ikke hvorfor de har latt han leve så lenge som han har - han har nevnt mange navn, det er ingenting som tilsier at et drap på Oskar skulle peke tilbake på akkurat Tamanna, Morten eller Carina.

Istedenfor har forræderne tatt feige og merkelige valg når de har drept og det blir mer risikabelt å drepe "skrikhalsene" jo færre de blir.

Når det er sagt synes jeg Oskar er ekstremt ubehagelig som menneske og ødelegger mye av serien denne gangen... Deltagerene kan konspirere og krangle til de blir blå, men de aller fleste har likevel en sympatisk likandes side som gjør programmet ålreit å se på, men den guttungen der byr meg fullstendig i mot. 

Ja, mange gode poeng her! Hvem er lurest å friste? 🤔 De må jo nesten velge noen de vet kommer til å si ja. 

Han er passe uspiselig, ja. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Fredag 

Spoiler

Det ble en ny vri uten rådsal, og at de måtte drepe noen på festen. Vet ikke om det fungerte. Lurer på hva den «giften» inneholdt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens episoder:

Spoiler

Så forræderne fortsetter å kjøre lett og safe, og legger opp til at tilfeldighetene skal styre showet. De valgte altså å drepe Even, og ikke rekruttere en lojal. Virker som det igjen var Mortens beslutning, for Tamanna dro mot rekruttering. 
Det gir ingen mening å drepe Even. Han var null trussel mot forræderne, og forræderne stod fra før av på tidenes mest solide grunn. Kjedelig spilt av forræderne! Noe sier meg at spillmester Mads må røre litt i gryta slik at forræderne får utfordret seg for underholdningens del!

Marlene og særlig Frode fortsetter å være på alles øyne etter rådsalen sist. Ingen bombe det.

Artig sølvkonkurranse i dag. Å sitte i mørket med distraksjoner der du må reise deg mellom 12-14 min for å vinne. Så enkelt, men så vanskelig. Så ingen sølv. 

Ingen rådsal i dag. Men en fest. Så da kommer det vel til å skje noe spesielt der.

"Hvem stoler du mest på"-lek rundt bordet. Litt mye sync-snakking underveis, så det kvelte greia litt. Men Marlene ble stående igjen uten tillit. Og ble belønnet personlig med 6 sølvbarer av Mads, som hun kunne ta selv eller dele med gruppa. Interessant. Jeg hadde definitivt tatt sølvbarene selv, men Marlene gir sølvbarene i potten for å prøve å berge seg selv.

Kjersti med høyt spill og omvendt psykologi i at man må prøve å ta ut lojale for å beholde forræderne, for å unngå at nye forrædere blir rekruttert. Sånn skal de lojale vinne spillet. Det er faktisk en meget god teori, problemet blir når Kjersti tror det er de 3 lojale Petter, Jon Martin og Marlene som er forræderne, der hun ønsker å verne disse. Så teorien fungerer ikke i praksis, men det vet selvfølgelig ikke Kjersti ;) Spenstig likevel!

Så forræderne må altså drepe noen på festen i full åpenhet med å putte gift i drinken de vil drepe. Endelig litt kommunikasjon og spill rundt forræderne. Og det blant de andre. Vi trenger mer av dette, Mads! Tamanna og Morten ble enig om å lure giften på Oskar. Men Morten ble veldig stressa for oppdraget, og istedenfor å være tålmodig og gå for Oskar som var planen, tar han typisk nok den enkleste veien mot den personen som truer dem minst, og lurer giften på Bjørg. Det er tafatt når Oskar tross alt drikker som en svamp av punshen. 

Så dagen kunne endt med en ny forræder og at Oskar ble drept, men istedenfor måtte uskyldige og stakkarslige Even og Bjørg som ikke er en trussel for noen dra hjem. 

Bra episode, men kjedelig spilt av forræderne - igjen!

 

Endret av Ctrl
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Ctrl said:

Dagens episoder:

  Reveal hidden contents

Så forræderne fortsetter å kjøre lett og safe, og legger opp til at tilfeldighetene skal styre showet. De valgte altså å drepe Even, og ikke rekruttere en lojal. Virker som det igjen var Mortens beslutning, for Tamanna dro mot rekruttering. 
Det gir ingen mening å drepe Even. Han var null trussel mot forræderne, og forræderne stod fra før av på tidenes mest solide grunn. Kjedelig spilt av forræderne! Noe sier meg at spillmester Mads må røre litt i gryta slik at forræderne får utfordret seg for underholdningens del!

Marlene og særlig Frode fortsetter å være på alles øyne etter rådsalen sist. Ingen bombe det.

Artig sølvkonkurranse i dag. Å sitte i mørket med distraksjoner der du må reise deg mellom 12-14 min for å vinne. Så enkelt, men så vanskelig. Så ingen sølv. 

Ingen rådsal i dag. Men en fest. Så da kommer det vel til å skje noe spesielt der.

"Hvem stoler du mest på"-lek rundt bordet. Litt mye sync-snakking underveis, så det kvelte greia litt. Men Marlene ble stående igjen uten tillit. Og ble belønnet personlig med 6 sølvbarer av Mads, som hun kunne ta selv eller dele med gruppa. Interessant. Jeg hadde definitivt tatt sølvbarene selv, men Marlene gir sølvbarene i potten for å prøve å berge seg selv.

Kjersti med høyt spill og omvendt psykologi i at man må prøve å ta ut lojale for å beholde forræderne, for å unngå at nye forrædere blir rekruttert. Sånn skal de lojale vinne spillet. Det er faktisk en meget god teori, problemet blir når Kjersti tror det er de 3 lojale Petter, Jon Martin og Marlene som er forræderne, der hun ønsker å verne disse. Så teorien fungerer ikke i praksis, men det vet selvfølgelig ikke Kjersti ;) Spenstig likevel!

Så forræderne må altså drepe noen på festen i full åpenhet med å putte gift i drinken de vil drepe. Endelig litt kommunikasjon og spill rundt forræderne. Og det blant de andre. Vi trenger mer av dette, Mads! Tamanna og Morten ble enig om å lure giften på Oskar. Men Morten ble veldig stressa for oppdraget, og istedenfor å være tålmodig og gå for Oskar som var planen, tar han typisk nok den enkleste veien mot den personen som truer dem minst, og lurer giften på Bjørg. Det er tafatt når Oskar tross alt drikker som en svamp av punshen. 

Så dagen kunne endt med en ny forræder og at Oskar ble drept, men istedenfor måtte uskyldige og stakkarslige Even og Bjørg som ikke er en trussel for noen dra hjem. 

Bra episode, men kjedelig spilt av forræderne - igjen!

 

Jeg var så fornøyd med det opprinnelige valget av forræderne! Også endte vi der på festen, dårlig av han. 🤪

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uviktig, men er det flere enn meg som synes Eva og Karianne er veldig like i ansiktet?? Sminke, hår og alder er selvfølgelig ulik, men ansiktene er da like? 🙈🤪

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (2 timer siden):

Dagens episoder:

  Vis skjult innhold

Så forræderne fortsetter å kjøre lett og safe, og legger opp til at tilfeldighetene skal styre showet. De valgte altså å drepe Even, og ikke rekruttere en lojal. Virker som det igjen var Mortens beslutning, for Tamanna dro mot rekruttering. 
Det gir ingen mening å drepe Even. Han var null trussel mot forræderne, og forræderne stod fra før av på tidenes mest solide grunn. Kjedelig spilt av forræderne! Noe sier meg at spillmester Mads må røre litt i gryta slik at forræderne får utfordret seg for underholdningens del!

Marlene og særlig Frode fortsetter å være på alles øyne etter rådsalen sist. Ingen bombe det.

Artig sølvkonkurranse i dag. Å sitte i mørket med distraksjoner der du må reise deg mellom 12-14 min for å vinne. Så enkelt, men så vanskelig. Så ingen sølv. 

Ingen rådsal i dag. Men en fest. Så da kommer det vel til å skje noe spesielt der.

"Hvem stoler du mest på"-lek rundt bordet. Litt mye sync-snakking underveis, så det kvelte greia litt. Men Marlene ble stående igjen uten tillit. Og ble belønnet personlig med 6 sølvbarer av Mads, som hun kunne ta selv eller dele med gruppa. Interessant. Jeg hadde definitivt tatt sølvbarene selv, men Marlene gir sølvbarene i potten for å prøve å berge seg selv.

Kjersti med høyt spill og omvendt psykologi i at man må prøve å ta ut lojale for å beholde forræderne, for å unngå at nye forrædere blir rekruttert. Sånn skal de lojale vinne spillet. Det er faktisk en meget god teori, problemet blir når Kjersti tror det er de 3 lojale Petter, Jon Martin og Marlene som er forræderne, der hun ønsker å verne disse. Så teorien fungerer ikke i praksis, men det vet selvfølgelig ikke Kjersti ;) Spenstig likevel!

Så forræderne må altså drepe noen på festen i full åpenhet med å putte gift i drinken de vil drepe. Endelig litt kommunikasjon og spill rundt forræderne. Og det blant de andre. Vi trenger mer av dette, Mads! Tamanna og Morten ble enig om å lure giften på Oskar. Men Morten ble veldig stressa for oppdraget, og istedenfor å være tålmodig og gå for Oskar som var planen, tar han typisk nok den enkleste veien mot den personen som truer dem minst, og lurer giften på Bjørg. Det er tafatt når Oskar tross alt drikker som en svamp av punshen. 

Så dagen kunne endt med en ny forræder og at Oskar ble drept, men istedenfor måtte uskyldige og stakkarslige Even og Bjørg som ikke er en trussel for noen dra hjem. 

Bra episode, men kjedelig spilt av forræderne - igjen!

 

Jeg er ikke enig i at de spiller kjedelig! Forræderne er uten mistanke, og spillerne som høyt skyter i tilfeldig retning og får med andre til å drepe tilfeldige lojale her og der. Skumlere med de harmløse "alle" er trygge på, og hvertfall skumlere å skulle bli avslørt idag. Føler de spiller utrolig smart, og gøy å se hvor lenge de vil klare å lure alle!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drepe Even førte til flere mistanker mot Frode. Om dette var bevisst fra forrædernes side tviler jeg på.

Endret av dørmatten
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det ble veldig vanskelig å få gitt den drikken til Oskar. Meeeeen det hadde vært mye bedre om de hadde fått til det!!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror Morten har avslørt seg selv nå, han var jo så innmari nervøs og snakket høyt om det! I tillegg var det dumt av Tamanna og Morten å ha den samtalen med notatboka rett foran de andre, men tror ikke noen synes det var mistenkelig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sikkert de lojale får vite hvordan Bjørg ble drept. De vet jo ikke noe om giften (enda). Kanskje det aldri blir avslørt at dette mordet var annerledes.

Og om det kommer fram at dette var et giftmord begått på festen og noen kommer på episoden med Tamanna og Morten og den boken, så ble vel ikle Bjørgs navn nevnt da? 

Endret av FruRosa
Tastetull
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (38 minutter siden):

Skjønner at det ble veldig vanskelig å få gitt den drikken til Oskar. Meeeeen det hadde vært mye bedre om de hadde fått til det!!!

Såklart hadde det vært bedre, det mente de jo selv også. Men ikke i den settingen - Oskar var veldig synlig, pratet og drakk mye. Det hadde blitt veldig påtatt og synlig om Morten skulle gitt han drinken! Han satt ikke i nærheten av han eller noe, og hadde ingen garanti for at han fortsatt å drikke, men viktigere, alle ville sett han gi drinken.

Nå tar jeg det altså for gitt at de andre vil få vite at den som døde ble drept via forgiftning, eller noe i den duren. Hvis det skal lates som drapet skjedde om natta, så er jeg enig i at han kunne tatt litt flere sjanser. Men hvis ikke, så er det å være subtil her så veldig mye viktigere enn å ta den riktige! Og selv hvis de ikke får vite noe, så blir det veldig kunstig å insistere på å gi Oskar drikke. De har ikke all tid i verden.

Og det å ta de som sitter i stillhet og som alle stoler på er sikkert ikke dumt, så kan Oskar, Marlene, Frode, Eva og Kjersti drepe hverandre! (Selv om noen av dem, feks Oskar/Eva nok er lure å knerte om natta)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Naapo920 skrev (11 minutter siden):

Tror Morten har avslørt seg selv nå, han var jo så innmari nervøs og snakket høyt om det! I tillegg var det dumt av Tamanna og Morten å ha den samtalen med notatboka rett foran de andre, men tror ikke noen synes det var mistenkelig?

Tviler på at de andre catcher det. At Morten ikke er vant til å tenke, og at det stresser han, det tror jeg er noe alle der inne vet. At han liksom er en morsom og åpen litt dum nordlending er det som redder han gang på gang, når han egentlig tar ganske strategiske valg.

Tamana har den notatblokka fremme hele tida, tror ingen stusser på at hun viser Morten en liste og spør hva han stemte. Ingen ville tenkt over om det sto strek under et navn heller. Tenkte derimot det var smart at de gjorde det "in plain sight"

Kanskje litt rarere at de gikk inn med vag unnskyldning rett etterpå, men samtidig snakker jo veldig mange på tomannshånd om strategi der inne, også på festen, så det er jo ikke noe annerledes sånn sett

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at han ikke fikk tatt Oscar, men det var ikke mulig. Kanskje det hadde gått om han hadde litt mer is i magen, men det er så mye vi ikke vet om omstendighetene at det blir vanskelig å spekulere.

Morten og Tamanna spiller jo utvilsomt lurt fra deres perspektiv (dvs, de spiller jo ganske lite og surfer på at de er relativt safe), men som seer er det jo litt kjedelig. 

Håper det kommer flere twister som i dag fremover 🥳

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror absolutt det var lurest av forræderne å drepe en på dødslisten i stedet for å friste. Hadde de fristet noen nå hadde jo "alle" plutselig blitt mistenkt igjen, da alle hadde fått vite at det hadde komt en ny forræder. De to er ikke spesielt i søkelyset nå, og da er det smart å bare sitte stille i båten. At de tar ut anonyme enkle ofre er også lurt. Helt greit at de spiller litt safe, er jo det som er poenget. Å ikke bli avslørt. 

Men gøy med en twist i dag hvor de måtte jobbe litt mer! Spennende med en ny vri. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Jeg tror ikke at det var så dumt å drepe Bjørg, da de allerede hadde satt henne på dødslisten. Da burde det ikke overraske så mange at de valgte henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...