Gå til innhold

Forræder høst 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen
Nysgjerrigpernille skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hva i kommentaren min som traff et sårt punkt hos deg, da dette er kun er min mening, slik som tråden forøvrig er full av.
 

Det er jo også merkverdig å tilegne meg en mening jeg ikke har gitt uttrykk for, da jeg hverken er sart eller finner programmet skummelt. Dessuten koser jeg meg masse jeg også, når de ydmyke og trivelige personene får mer tv-tid, eksempelvis Morten, Viggo, Tamanna og Nils Jørgen. 

Nei da, men hvorfor gidde å se på noe som irriterer mer enn det fenger? For all del, dine meninger er selvfølgelig like berettiget som andres. Beklager for at jeg ble litt irritert på deg 💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Adobyen said:

Nei da, men hvorfor gidde å se på noe som irriterer mer enn det fenger? For all del, dine meninger er selvfølgelig like berettiget som andres. Beklager for at jeg ble litt irritert på deg 💐

Programmet er også underholdende, for all del og jeg digger konseptet. Men i den aktuelle kommentaren som du sikter til, så var det min misnøye som ble fokuset - og surt oppgulp må ut innimellom det også 🤷🏼‍♀️ Men som jeg opprinnelig skrev, så er det ikke sikkert at jeg ser ferdig sesongen nei, hvis jeg blir for irritert. Akkurat som du påpeker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrigpernille skrev (3 timer siden):

Synes Forræder var dødsgøy i første sesong, og digget konseptet! Men denne sesongen synes jeg dessverre er vanskelig å se på. Mye fordi de har castet så utrolig mange personer uten selvinnsikt. En av de absolutt verste menneskelige egenskapene jeg vet om er folk som er helt overbeviste om at de alltid har rett, i kombinasjon med manglende selvinnsikt og uten evne til å innrømme feil. Når personer gang på gang går ut med teoriene sine og hevder at man «har løst hele mysteriet» og er så fornøyde med seg selv, selv om de gang på gang motbevises, men ikke tar noe selvkritikk - altså jeg holder på å gå fra vettet. Når de er såå skråsikre og får med seg alle på å stemme feil, uten å ta noe selvkritikk, men bare fortsetter å styre showet og ha tro på seg selv. Eva er jo selve kroneksempelet på dårlig selvinnsikt, men hun har så mye kredibilitet i gruppa uansett, at hun bare fortsetter på sin høye hest og tror hun har løst alt. Hvordan enkelte mennesker har en så grunnleggende stor selvtillit, er for meg et mysterium.
 

Jeg kan godt forstå at hver sesong har må med noen sånne personer, men denne sesongen er så full av selvinnsiktsløse-mennesker at jeg nesten ikke klarer å se på. Og krona på verket er jo virkelig Oscar, som jeg mener aldri burde fått tv-tid at all. Men det er kun fordi jeg ikke kan fordra fyren, og jeg ble oppriktig lei meg når jeg så at han var en del av casten. Dette stammer fra det første snap-showet hans hvor han skulle spise på Pascal, og oppførte seg som en total gris. Etter det har jeg ikke taklet han. Dessverre for min del er han på stigende kurs og får sikker stadig mer tv-tid fremover. Oppførselen hans er akkurat som forventet, og når han reise seg i rådssalen for å «skyte» Malene, fikk jeg virkelig et akutt behov for å begynne på blodtrykksmedisin. Vet helt ærlig ikke om jeg kommer til å se ferdig denne sesongen. 

Jeg har bare sett de første episodene, da jeg er på ferie et sted jeg ikke har tilgang på Tv2play. 
Men koser meg med oppdateringer her. 
Husker Eva sa at hun kunne aldri vært forræder, da det stred i mot alt hun sto for og begrunnet det bl.a med å beskytte  sitt gode navn og rykte yrkesmessig. Men jeg ville heller steilet litt og tvilt på hennes vurderinger nå i møte med henne yrkesmessig- for så bastante folk skremmer meg litt 😄

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Zenhouse said:

Jeg har bare sett de første episodene, da jeg er på ferie et sted jeg ikke har tilgang på Tv2play. 
Men koser meg med oppdateringer her. 
Husker Eva sa at hun kunne aldri vært forræder, da det stred i mot alt hun sto for og begrunnet det bl.a med å beskytte  sitt gode navn og rykte yrkesmessig. Men jeg ville heller steilet litt og tvilt på hennes vurderinger nå i møte med henne yrkesmessig- for så bastante folk skremmer meg litt 😄

Haha, akkurat det samme har vi kommentert hos oss også 😂 At det nesten hadde vært bedre om hun var forræder, og da kunne skylde på at hun spilte en rolle. Men nå får virkelig de bastante sidene skinne, og det er vel ikke heeelt ideelt, sånn yrkesmessig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
1 hour ago, Zenhouse said:

Jeg har bare sett de første episodene, da jeg er på ferie et sted jeg ikke har tilgang på Tv2play. 
Men koser meg med oppdateringer her. 
Husker Eva sa at hun kunne aldri vært forræder, da det stred i mot alt hun sto for og begrunnet det bl.a med å beskytte  sitt gode navn og rykte yrkesmessig. Men jeg ville heller steilet litt og tvilt på hennes vurderinger nå i møte med henne yrkesmessig- for så bastante folk skremmer meg litt 😄

Tja, man kan lure på om det har vært nødvendig for henne å måtte være såpass hard og bastant i jobben nettopp for å bli tatt seriøst i det som har vært et mannsdominert yrke. Hun er 65, så hun har nok hatt en ganske annen opplevelse av å være kvinne i mannsdominert yrke i forhold til de som går inn i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Refreng said:

Tja, man kan lure på om det har vært nødvendig for henne å måtte være såpass hard og bastant i jobben nettopp for å bli tatt seriøst i det som har vært et mannsdominert yrke. Hun er 65, så hun har nok hatt en ganske annen opplevelse av å være kvinne i mannsdominert yrke i forhold til de som går inn i dag

Det har helt sikkert vært tøffe tak for henne, og absolutt vært nødvendig å være bastant som kvinne i et mannsdominert yrke. Hun skal være stolt over arbeidet sitt 💪🏻
Tror vel bare at denne egenskapen rokker ved noe grunnleggende i meg, fordi politiet er absolutt nødt til å samarbeide, lytte og forstå hverandre, for å kunne løse drap. Å det å være bastant og uten selvinnsikt, virker for meg ikke å være egenskaper man burde ha når man jobber i team.
 

Men dette er jo tross alt underholdning, ikke noe mer enn det. Så er det jo gøy å spekulere i om spill av denne typen får frem karaktertrekk som er nye for deltagerne, eller ikke 😃

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes oppdraget med forgiftning var bra. Håper på flere sånt fremover da jeg har savnet at forræderne faktisk skal gjøre noe.

Nå bare dreper de om natta og gjetningen er nesten bare flaks/ uflaks. De kunne feks fått i oppgave å sabotere sølvbarer. Eller at forræderne konkurrerte mot de lojale i innsamlingen. Eller mer åpenlys dreping. 
 

Slik det er nå er det lite spill, mer de lojale som koker suppe på spiker. Eva mener hun har fakta. Men problemet er at det er få fakta å gå ut i fra. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er overskrifter nå som "Seerne raser" over siste episoden, hvor Björg ble begravet. 

Var det innafor, eller ble det dratt litt for langt?

Personlig syns jeg det var ganske så humoristisk 😅 Men det tror jeg handler mye om at jeg vet hvordan Mads Hansen er - og dette er liksom akkurat i hans gate, hvis dere skjønner :P  Man skjønner jo at det ikke er på ekte, og hadde det vært helt krise, så kan ingen tvinge Björg nedi der. 

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (7 timer siden):

Jeg ser at det er overskrifter nå som "Seerne raser" over siste episoden, hvor Björg ble begravet. 

Var det innafor, eller ble det dratt litt for langt?

Innafor! Skikkelig drygt, og på kanten ja, men absolutt innafor i min bok!

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng

Så noen av reaksjonene på de som gikk ut og fikk vite hvem forræderne er.Virker som om forræderne klarer seg vldig bra for de ble veldig overrasket. Spesielt Tamana virker gå under radaren. Virker som om hun fremstår som virrete og mulig litt dum og rar- heller enn utspekulert. Det syntes jeg var morsomt

7 hours ago, Janzypants said:

 

Var det innafor, eller ble det dratt litt for langt?

 

Hva mener de problemet er med det? For min del blir det bare himling med øynene hver gand Mads får viljen sin og gjør noe som skal få deltagerne til å reagere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (10 timer siden):

Jeg ser at det er overskrifter nå som "Seerne raser" over siste episoden, hvor Björg ble begravet. 

Var det innafor, eller ble det dratt litt for langt?

Personlig syns jeg det var ganske så humoristisk 😅 Men det tror jeg handler mye om at jeg vet hvordan Mads Hansen er - og dette er liksom akkurat i hans gate, hvis dere skjønner :P  Man skjønner jo at det ikke er på ekte, og hadde det vært helt krise, så kan ingen tvinge Björg nedi der. 

Ser at folk reagerer på episoden ute i kommentarfeltene. 

Men jeg synes de enten har misforstått konseptet eller er i grenseland hårsåre. 

Jeg skjønner at død og begravelse kan være ømfintlig for mange, men det må da gå an å prate om og lage underholdning om temaet når man har et spesielt program som omhandler drap og døde deltakere. Temaet død, begravelse og kister har vært en gjenganger i serien, og tåler man det ikke så bør man slutte å se på.

Det er ikke slik at død og begravelse er helt tabubelagt. Eller?

Det at Forræder er noe annet og at ting blir dratt den ekstra biten ut fra normalsituasjonene er det som gjør Forræder til Forræder. Og det var den lille anstrengelsen som gjorde episoden så bra og humoristisk som den ble. 

Fredagens episode inneholdt den mest forseggjorte og mest artige sølvutfordringen hittil i serien. 

Men det var kanskje et "problem" at det var søte, snille og gode Bjørg som ble begravet. Vet ikke om folk ville reagert særlig om det var Oskar det ble holdt begravelse for. Det var for øvrig Oskar som egentlig skulle vært begravet også. 

Uansett, en stor tommel opp fra meg til episoden :) 

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Ctrl skrev (3 minutter siden):

Ser at folk reagerer på episoden ute i kommentarfeltene. 

Men jeg synes de enten har misforstått konseptet eller er i grenseland hårsåre. 

Jeg skjønner at død og begravelse kan være ømfintlig for mange, men det må da gå an å prate om og lage underholdning om temaet når man har et spesielt program som omhandler drap og døde deltakere. Temaet død, begravelse og kister har vært en gjenganger i serien, og tåler man det ikke så bør man slutte å se på.

Det er ikke slik at død og begravelse er helt tabubelagt. Eller?

Det at Forræder er noe annet og at ting blir dratt den ekstra biten ut fra normalsituasjonene er det som gjør Forræder til Forræder. Og det var den lille anstrengelsen som gjorde episoden så bra og humoristisk som den ble. 

Fredagens episode inneholdt den mest forseggjorte og mest artige sølvutfordringen hittil i serien. 

Men det var kanskje et "problem" at det var søte, snille og gode Bjørg som ble begravet. Vet ikke om folk ville reagert særlig om det var Oskar det ble holdt begravelse for. Det var for øvrig Oskar som egentlig skulle vært begravet også. 

Uansett, en stor tommel opp fra meg til episoden :) 

Jeg likte den også, og er jo forberedt på alle slags påfunn når jeg ser på det. Jeg er veldig spent på hvilken oppgave forræderne fikk etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viste seg at det var lurt av Morten å gjøre det enkelt ved å forgifte Bjørg, hun skjønte det jo ikke i etterkant. Fullt mulig Oskar hadde løst det om Morten gav han glasset istedenfor.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (På 21.10.2023 den 16.55):

Tja, man kan lure på om det har vært nødvendig for henne å måtte være såpass hard og bastant i jobben nettopp for å bli tatt seriøst i det som har vært et mannsdominert yrke. Hun er 65, så hun har nok hatt en ganske annen opplevelse av å være kvinne i mannsdominert yrke i forhold til de som går inn i dag

Bare litt pirk: Eva B. Ragde er født i 1963 og er 60 år gammel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ctrl skrev (7 timer siden):

 Men det var kanskje et "problem" at det var søte, snille og gode Bjørg som ble begravet. Vet ikke om folk ville reagert særlig om det var Oskar det ble holdt begravelse for. Det var for øvrig Oskar som egentlig skulle vært begravet også. 

Tenkte det samme. Tviler på at kommentarfeltene hadde vært like sjokkerte og krenket om det var Oscar.

Jeg synes det er rart at folk reagerer sånn. Hun ble ikke drept på ordentlig liksom 🤪 Joda, litt makabert er det kanskje - som i haha-makabert 😅

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrigpernille skrev (På 21.10.2023 den 12.24):

Og krona på verket er jo virkelig Oscar, som jeg mener aldri burde fått tv-tid at all. Men det er kun fordi jeg ikke kan fordra fyren, og jeg ble oppriktig lei meg når jeg så at han var en del av casten. Dette stammer fra det første snap-showet hans hvor han skulle spise på Pascal, og oppførte seg som en total gris. Etter det har jeg ikke taklet han. Dessverre for min del er han på stigende kurs og får sikker stadig mer tv-tid fremover. Oppførselen hans er akkurat som forventet, og når han reise seg i rådssalen for å «skyte» Malene, fikk jeg virkelig et akutt behov for å begynne på blodtrykksmedisin. Vet helt ærlig ikke om jeg kommer til å se ferdig denne sesongen. 

Enig i alt dette, han trigger fight-or-flight responsen min skikkelig. Jeg vet ikke så mye om fyren, men han fremstår som en bølle, og det er ubehagelig å vite at sånne som han er et "forbilde" for masse smågutter. Akkurat det samme som jeg tenker om andre influensere egentlig.

Det er mange andre programmer har godt av et fjes man kan mislike for å opprettholde underholdningsfaktoren, men jeg synes ikke forræder er et sånt program. Fjorårets sesong likte jeg veldig godt, uten at det var noen der som gjorde meg forbanna på samme måte.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med på Spårtsklubben på VGTV, og Oskar var først vikar noen episoder, før han tydeligvis fikk tilbud om å bli et fjerde medlem av gjengen. Gud, så glad jeg var da nyheten om at han skulle slutte kom! 😅  Tror han var med i en eller to sesonger, men det var en eller to sesonger for mye 😛 Jeg vet ikke hva det er, men han har en bøllete fremtoning som jeg ikke klarer å forholde meg til..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...