Gå til innhold

Forræder høst 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Mperle skrev (58 minutter siden):

Syns jo selvsagt det er spennende å følge med men det var noe spesielt med forrige sesong (nr.2) som gjorde det utrooooolig spennende og nesten uutholdelig å vente til fredag og ny episode. Klarer ikke helt å sette fingeren på det men mulig det fordi det virker som om de fleste er ganske avventende og kun et par som er veldig «mye», ref. feks Desta-episoden fredag som var som var. Iallefall slik det er klippet så føler jeg ikke vi får se det store mangfoldet, de er mange og skulle gjerne sett og hørt til flere av de andre deltakerne. Og gjerne litt mer «spill» fra forræderne hadde vært gøy men de tør vel ikke gjøre noe annet enn å ligge lavt…. 

Syns klippinga av sesong 2 var utrolig bra!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens episoder:

Spoiler

"Jeg kan ikke lyve", sier Carina som intro for dagens episoder, for så at hun er først til frokost, og snakker om hvor tungt det er å være forræder. Mye Carina i starten... Hva brygges det opp til?

Ragde fyrer opp til dans, og er "helt klar" på lojale David ;) 

Michael ble drept. Helt greit, mer underholdning i Jøgge.

Artig og enkel gapestokk-konkurranse. Forræderanklagelsen i flokk "vant" Kjersti altså. 4 sølvbarer vant dem. Mens Jon Martin vinner skjold som en gave fra Petter. Var det smart av Petter da?

Mye synsing basert på ingenting, og som alltid anklager lojale hverandre, mens forræderne knapt blir nevnt i bisetninger. Pussig opplegg. Hvert år ;) Og folk begynner å bli varm i trøya nå. Selv Frode Grodås har våknet! 

I rådsalen begynte det med Viggo, så David og endte med et ras mot Carina. Men under avstemmingen så haglet stemmene nok engang på tvers av bordet mot hverandre, og endte med at David ble utstemt som lojal. 

Greit at han også røk. Han bidro ikke med noe som helst.

Forræderne må skrive 3 stk på en dødsliste. Er forræderne tøff nok til å sette en av forræderne på denne listen? Tviler på det. Det er ikke mye taktikkeri rundt det de holder på med. Mer en slags enkel kamp for overlevelse.

Og det synes jeg er kjedelig. Nå i starten hadde forræderne en gylden mulighet til å bedrive taktikk. De lojale går rundt med bøker og bruker andres stemmer mot hverandre eller som forsvar av hverandre, samtidig som det er mange spillere med og stemmene hagler på tvers av bordet og på hverandre. Tenk om forræderne også gjorde dette. At de stemte på hverandre nå i starten, slik at man da blir frikjent når den første forræderen ryker.
Mulig vi ble bortskjemt i forrige sesong med Aslak, Victor og Thorsteins offerspill... Men det hadde vært smart å gjøre nå i begynnelsen, og nesten uten risiko.

 

Endret av Ctrl
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke Carina, vet ikke hvorfor 🤭 Men jeg håper Morten og Tammana får med seg hele gjengen og stemmer henne ut så vi får en ny forræder. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (1 minutt siden):

Klarer ikke Carina, vet ikke hvorfor 🤭 Men jeg håper Morten og Tammana får med seg hele gjengen og stemmer henne ut så vi får en ny forræder. 

Jeg trodde ikke at de hadde lov til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (2 minutter siden):

Jeg trodde ikke at de hadde lov til det?

Vet egentlig ikke 🤔 men i sesong to så ble jo en forræder veldig mistenkt og da slengte de andre forræderne seg på for å stemme på hun så de ble kvitt hun. Så jeg regner med de på en måte kan da 🤷🏻‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zidji skrev (16 minutter siden):

Vet egentlig ikke 🤔 men i sesong to så ble jo en forræder veldig mistenkt og da slengte de andre forræderne seg på for å stemme på hun så de ble kvitt hun. Så jeg regner med de på en måte kan da 🤷🏻‍♀️

Det stemmer. De har visst lov iflg reglene:

SPESIELT OM FORRÆDERE

En forræder kan aldri avsløre sin, eller andre forræderes rolle. Ei heller hvor mange forrædere det er. Hverken i rådsalen eller i andre deler av spillet. Dette gjelder til spillet er helt avsluttet.

Dette er spillets fundament.

En forræder kan imidlertid både spekulere om, og stemme på, andre Forrædere av taktiske årsaker.

Det eneste tidspunktet en forræder skal avsløre sin egentlige rolle, er om spilleren blir forvist, eller under spillets avslutning. I begge tilfellene vil spillmesteren tydelig be om at rollen avsløres.

Det skal absolutt ikke avsløres andre roller enn sin egen.

Lojale spillere vet ikke hvem forræderne er, eller hvor mange de er.

Om forræderne blir færre, og om spillmesteren tillater, kan forræderne rekruttere fra de lojale. Dette gjøres gjennom å friste eller å tvinge.

Om en lojal blir fristet eller tvunget, og konverterer til forræderne, kan denne spilleren aldri gå tilbake til de lojale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (1 time siden):

Jeg trodde ikke at de hadde lov til det?

I The Traitors Australia/England/USA er forræderne "flinke" til å kaste hverandre foran bussen, dvs stemme ut sine egne. Jeg vil si det er mye mer underholdende når forræder går mot forræder, og de likevel må samarbeide om å ta lojale. Begynner å lure på om nordmenn er for "snille" til å spille et spill så skittent😆

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (4 timer siden):

Jeg er foreløpig ganske skuffet. Hvor blir spenningen av?

Enig. ELSKET de to første sesongene, og syntes virkelig det var det kuleste på tv ever!!! Men har ikke fått den følelsen enda i år. Forræderne er kjedelige, men de gjør jo forsåvidt en god jobb siden de ikke blir mistenkt. Nå ble vel Carina mistenkt av noen, og jeg har hele tiden ventet på at hun skal avsløre seg, men det har ikke skjedd enda. Men likevel er de denne sesongen litt flinkere til ikke å tenke like mye i saueflokk som før. Stemmene har vært litt mer fordelt. Men håper det blir litt mer action snart, har vært litt tamt rett og slett.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne også er spennende og gøy jeg 😂 så da er jeg vel kanskje alene om det, haha, gjør ingenting det. Nå er jeg spent på hvem de setter på dødslista. Tipper at Kjersti kommer på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy om de satte alle 3 forræderne på listen til neste episode. Ja, en av de vil gå ut, men de to andre vil mer eller mindre være helt trygge. For hvem vil tro at 3 forrædere er på lista?

  

7 hours ago, Cookie123 said:

Enig. ELSKET de to første sesongene, og syntes virkelig det var det kuleste på tv ever!!! Men har ikke fått den følelsen enda i år. Forræderne er kjedelige, men de gjør jo forsåvidt en god jobb siden de ikke blir mistenkt. Nå ble vel Carina mistenkt av noen, og jeg har hele tiden ventet på at hun skal avsløre seg, men det har ikke skjedd enda. Men likevel er de denne sesongen litt flinkere til ikke å tenke like mye i saueflokk som før. Stemmene har vært litt mer fordelt. Men håper det blir litt mer action snart, har vært litt tamt rett og slett.

Det kan være at manglende saueflokk-stemming gjør at det vil bli mer spennende etterhvert. Om 2-3 utstemminger vil man ha ganske mye informasjon om hvem som har stemt hva. De som altid har stemt de som går ut, kan bli mistenkt Her er det rom for at en forræder vil bli mistenkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Refreng skrev (8 timer siden):

Hadde vært gøy om de satte alle 3 forræderne på listen til neste episode. Ja, en av de vil gå ut, men de to andre vil mer eller mindre være helt trygge. For hvem vil tro at 3 forrædere er på lista?

Det hadde vært et spennende valg. Men det virker ikke som om forræderne har skjønt at de ikke bør være for samstemte. De virker ikke taktiske, men har i det minste unngått noe særlig med mistanke mot seg, Carina unntatt, så foreløpig ikke det store behovet for å være så taktiske. Men Morten valgte jo å ikke stemme David selv om de ble «enige» om det i bilen han satt i, taktisk lurt, akkurat det.

Nå ble vel denne sesongen spilt inn for s2 ble sendt, men forræderne bør skjønne at minst en av dem etter hvert ryker, og at Morten og Tamanna valgte å forsvare Carina var ikke spesielt smart. Langt bedre å heller gå imot Carina hvis/når hun ligger an til å ryke. Egentlig utrolig at ingen luktet at Cathrine kunne være forræder i s1, for hun stemte jo aldri på verken Jørn eller Jonas.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forræderne har litt merkelig taktikk når de f eks velger Michael ut fra at han ikke har pekt på noen konkrete. Jeg ville nok heller drept noen jeg følte var på sporet av forræderne uten å være ekstremt tydelige eller en som tydelig peker på feil forrædere, slik at de lojale tror vedkommende ble drept fordi han/hun hadde rett. Men mulig taktikken de har er god siden de ikke er avslørt ennå. Jeg tror likevel ikke den vil fungere så mye lenger.

Dødslisten bør etter min mening forvirre de lojale og innholde tre personer som har stemt helt ulikt og inkludere den de har størst behov for å bli kvitt. Kan også være greit å plassere Carina der, siden hun nå likevel henger i en tynn tråd. F eks Oscar/Malene, Carina og Frode/Bjørg.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått helt feelingen på årets sesong, men det er ikke noe dårlig altså, men de to første sesongene var veldig bra. Blir spennende å følge med videre!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ang fredagens episode..


Jeg syns Morten nesten gav vekk sin forræderstatus når han og Carina sto og snakket med Jon Martin. Jon Martin sa noe om at de var en "gjeng som ble rundlurt av tre nek" og Morten svarer at "da er du en kjøttmeis, som vi sier det i Nord Norge"

Men det så ikke ut som om Jon Martin tenkte nevneverdig over det foreløpig.

Syns for øvrig de var ekle mot David. De snakket ikke med han og behandlet han som en liten unge som ikke hadde noe verdt å komme med. 

 

 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. klippingen av programmet. Jeg tenkte at de må jo gjøre det med vilje for at det ikke skal være forutsigbart for oss seere.. men jeg føler jo at jeg har gått glipp av noe når Frode ikke er nevnt med et pip og plutselig får mange stemmer mot seg.

Er enig at forræderne bør sette minst en av dem selv på dødslisten nå. Og det bør jo være Carina først og fremst siden Tamanna og Morten (tilsynelatende) går under radaren nå. Tamanna var jo litt "heldig" under gapestokk seansen.. folk ser jo tydeligvis på henne som en skjør liten sak. Nei, synes de bør begynne å spille litt hardere og ta litt mer sjanser.

Men, det er jo tidlig enda. De er veldig mange og har lite informasjon å gå etter foreløpig. Naturlig at de er litt "hodeløse høns" enda. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er lurt å sette (minst) en av forræderne på dødslista. Men er litt usikker på om de 3 der tenker så langt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...