Gå til innhold

Forræder høst 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Synes den biten om "Jøgge" som prøver å forstå hva Desta snakker om var utrolig morsomt filmet/klippet/sagt, mer av det, takk! :ler:

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumle skrev (4 minutter siden):

Synes den biten om "Jøgge" som prøver å forstå hva Desta snakker om var utrolig morsomt filmet/klippet/sagt, mer av det, takk! :ler:

 

Enig i at det var litt vittig, men skjønner ikke hva det var som var så vanskelig. Desta sitt poeng var at en forræder som ikke er under mistanke selvsagt ikke ville hive en lojal under bussen på den måten, for når vedkommende blir forvist så vil jo de andre merke seg dette. En forræder har ingenting å tjene på å tiltrekke seg oppmerksomhet som en som feilaktig anklager en lojal for å være forræder, kun om man er i fare selv. Men virker som om det er lavt nivå på en god del av deltakerne denne gang. Som sikkert er helt greit for underholdningens del.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (21 minutter siden):

Enig i at det var litt vittig, men skjønner ikke hva det var som var så vanskelig. Desta sitt poeng var at en forræder som ikke er under mistanke selvsagt ikke ville hive en lojal under bussen på den måten, for når vedkommende blir forvist så vil jo de andre merke seg dette. En forræder har ingenting å tjene på å tiltrekke seg oppmerksomhet som en som feilaktig anklager en lojal for å være forræder, kun om man er i fare selv. Men virker som om det er lavt nivå på en god del av deltakerne denne gang. Som sikkert er helt greit for underholdningens del.

Er jo egentlig enig, men det var bare noe med måten hun sa det på, jeg vet ikke, jeg kjente meg veldig igjen i den følelsen av å høre ordene, men ikke forstå innholdet :ler: synes bare det var en artig detalj de fanget der, skulle gjerne hatt mer av det :jepp:

Endret av Rumle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (58 minutter siden):

Er jo egentlig enig, men det var bare noe med måten hun sa det på, jeg vet ikke, jeg kjente meg veldig igjen i den følelsen av å høre ordene, men ikke forstå innholdet :ler: synes bare det var en artig detalj de fanget der, skulle gjerne hatt mer av det :jepp:

Hun la det nok frem på en litt mer rotete måte enn hun kunne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (21 timer siden):

Jeg så 2 minutter. Hvordan kunne de ikke avsløre Carina når hun brukte "Vi"?

Attpåtil "Vi dreper folk". Jeg så ikke etterspillet, men godt gjøres om hun overlever det. Virket på tråden som hun er trygg 🥶

Eva var vel den som tok dette opp i rådsalen forrige gang, men det så ut til at de andre kjøpte Carinas forklaring. Når Eva overlevde (på bekostning av Desta), så er det ikke utenkelig at hun plukker opp denne tråden igjen i håp om at Carina kanskje sprekker. Tror Eva kan stå sterkt nå, og at mange vil se på henne som lojal. I så fall kan hun fort bli farlig for forræderne. Vi får se hvordan dette utvikler seg, men hadde jeg vært forræder så hadde jeg drept Eva ganske kjapt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant hvor mange som undervurderer Morten. Kanskje litt tragisk? Han er åpenbart av de mer smarte personene, han var også en av de eneste som merket feilen de gjorde med mastermind-spillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig nok så har Morten den beste strategien. Han lever seg aktivt inn i rollen som lojal og prøver å overbevise seg selv om at han er lojal. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, megda said:

Merkelig nok så har Morten den beste strategien. Han lever seg aktivt inn i rollen som lojal og prøver å overbevise seg selv om at han er lojal. 

Hvorfor er det merkelig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke vite hva den andre koden (den de ikke klarte å løse) var. Er det noen som har kikket på denne og forsøkt å finne et mulig  svar? 

Jeg har kommet fram til to muligheter: Den ene er 8-3-5 (samme tall som de kom fram til, men en annen rekkefølge). Den andre er 4-1-8. 

Endret av NordicViking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, NordicViking said:

Vi fikk ikke vite hva den andre koden (den de ikke klarte å løse) var. Er det noen som har kikket på denne og forsøkt å finne et mulig  svar? 

Jeg har kommet fram til to muligheter: Den ene er 8-3-5 (samme tall som de kom fram til, men en annen rekkefølge). Den andre er 4-1-8. 

Vet ikke om det var mulig å løse den utifra den informasjonen de hadde samlet. De dummet seg ut når de brukte et tall fra linje 1 på linje 2. For da kunne de ikke vite om gul betydde at de tok riktig tall fra linje 1, eller om det var en av de andre to tallene som var gul og tallet de tok fra linje 1 var feil.

Endret av Refreng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Chupacabra said:

Hvorfor er det merkelig?

Jo, fordi det er den mest optimaliserte strategien dersom du faktisk vil lyve til noen og det er jo en svært intelligent måte å tilpasse egen strategi på.

Mitt inntrykk er at deltakerne der inne har et inntrykk av han som mindre intelligent mulig pga. at han spiller litt på klovnepersonligheten. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, megda said:

Jo, fordi det er den mest optimaliserte strategien dersom du faktisk vil lyve til noen og det er jo en svært intelligent måte å tilpasse egen strategi på.

Mitt inntrykk er at deltakerne der inne har et inntrykk av han som mindre intelligent mulig pga. at han spiller litt på klovnepersonligheten. 

 

Og derfor er det merkelig at Morten har den beste strategien?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Refreng skrev (På 23.9.2023 den 23.27):

Interessant hvor mange som undervurderer Morten. Kanskje litt tragisk? Han er åpenbart av de mer smarte personene, han var også en av de eneste som merket feilen de gjorde med mastermind-spillet.

Veldig vittig når de i bilen (Grodås m.fl) kommenterte at "Morten, han er i hvertfall ikke forræder". Og så ler de høylytt alle sammen!

Lurer på når folk skal skjønne at ALLE kan være forrædere. I starten er det faktisk ganske lett, da man kun er en av 22 deltakere. At noen i det hele tatt kan være bombesikker på at noen er lojale, skjønner jeg lite av.

Endret av BerntHulken
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, BerntHulken said:

At noen i det hele tatt kan være bombesikker på at noen er lojale, skjønner jeg lite av.

Dette har jeg også tenkt mye på, for sannheten er at ALLE kan jo være forræder, de må slutte å stole så intenst på hverandre. Heller legg alle under "mistenkte hatten" først, også kan man gjøre seg opp noen tanker og meninger etter hvert som tiden går . 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

David burde ikke vært med. Har han sagt en hel setning enda? Altfor ung, så her er det dårlig casting.

Viggo Venn kunne jeg også klart meg uten. Bare utrolig teit type. Sorry!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Mollebolle said:

David burde ikke vært med. Har han sagt en hel setning enda? Altfor ung, så her er det dårlig casting.

Viggo Venn kunne jeg også klart meg uten. Bare utrolig teit type. Sorry!

Jeg digger Viggo!

  • Liker 13
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karianne irriterer meg. Så utrolig hissig og defensiv, og for en språkbruk! Jeg pleier ikke reagere på banning, men sånn der å faenmæ stappe tre jævla banneord inn i hver jævla setning, det orker jeg bare ikke.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jo selvsagt det er spennende å følge med men det var noe spesielt med forrige sesong (nr.2) som gjorde det utrooooolig spennende og nesten uutholdelig å vente til fredag og ny episode. Klarer ikke helt å sette fingeren på det men mulig det fordi det virker som om de fleste er ganske avventende og kun et par som er veldig «mye», ref. feks Desta-episoden fredag som var som var. Iallefall slik det er klippet så føler jeg ikke vi får se det store mangfoldet, de er mange og skulle gjerne sett og hørt til flere av de andre deltakerne. Og gjerne litt mer «spill» fra forræderne hadde vært gøy men de tør vel ikke gjøre noe annet enn å ligge lavt…. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...