Gå til innhold

Forræder høst 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Ctrl skrev (3 timer siden):

Dagens episoder:

  Vis skjult innhold

Carina som forræder nr 3. Det var akkurat det jeg håpte på :) 

Flere som kom inn døra på frokostrommet hadde jeg helt glemt var med i den store gruppa. Så ble overrasket hver gang 😄

Første drap på natten ble Marte Bratberg. Kjedelig :( Forræderne kunne heller gått for noen av tørrpinnene der inne. Som f.eks Frode Grodås. Er null underholdning i han.

Carina med en kjempeblunder under frokosten når hun begynte å le og sa "vi dreper" til at Marte ble drept. Nei nei nei! 😮 Kan hun redde seg inn?!

Håper at Tamanna blir avslørt som forræder tidlig... Jeg får ikke helt tak på henne.

Oskar med en fiffig teori. Siden Marte er så pen, så kan det ikke være overvekt menn som forrædere. For menn sender aldri ut den peneste jenta først. Som mann kjøper jeg teorien. Det er noe i det, faktisk. 😜  
Sa forresten Oskar at han var på høy på kokain?? Edit: Nei, han sa visst koffein 😜 

Sølvjakt i kirken. Spenstige kulisser. 3 sølvbarer.

Fridtjof vant skjold. Og Karianne tålte svært dårlig å bli mistenkt. Snakk om bunntenning. :D 

I rådsalen ble Fridtjof, Karianne og forræder Carina anklaget. Carina av selveste kriminaltekniker Ragde. 
Fridtjof ble stemt ut som lojal. Så Carina berget seg. Puh. 

Desta er bare helt herlig. :) Men herligheten har sørget for å få henne i spotlyset. Håper hun klarer seg neste gang!

For øvrig godt vi har Forræder å kose oss med som avkobling fra alle politikerskandalene ;) 

Det er jeg helt enig i 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva synes dere så langt? 

Jeg synes det er gøy at de tre Forræderne synes å være veldig ulike, men jeg synes ingen av dem virker å være blant de smarteste der inne, så jeg sitter med en følelse av at de vil bli avslørt ganske fort. Jeg håper jeg tar feil. Veldig uforutsigbart hva de lander på og det er jo gøy for oss som ser på.

Også underholdende at folk tolker og overtolker absolutt alt som tegn på at andre er Forrædere. Som Desta selv sa: Det at Fridtjof var dårlig til å kjøre bil tolket hun som at han var Forræder. 😂

Jeg er dessverre en sånn som fort irriterer meg over andre personers, i mine øyne, negative egenskaper og allerede nå kjenner jeg at flere irriterer meg. F eks det at Karina vimser, plaprer og handler etter eget hode uten at gruppa er enig. 

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (16 minutter siden):

Hva synes dere så langt? 

Jeg synes det er gøy at de tre Forræderne synes å være veldig ulike, men jeg synes ingen av dem virker å være blant de smarteste der inne, så jeg sitter med en følelse av at de vil bli avslørt ganske fort. Jeg håper jeg tar feil. Veldig uforutsigbart hva de lander på og det er jo gøy for oss som ser på.

Også underholdende at folk tolker og overtolker absolutt alt som tegn på at andre er Forrædere. Som Desta selv sa: Det at Fridtjof var dårlig til å kjøre bil tolket hun som at han var Forræder. 😂

Jeg er dessverre en sånn som fort irriterer meg over andre personers, i mine øyne, negative egenskaper og allerede nå kjenner jeg at flere irriterer meg. F eks det at Karina vimser, plaprer og handler etter eget hode uten at gruppa er enig. 

Enig. Vi har i tidligere sesonger vært heldige med forræderne. Spenstige Jonas og bunnsolide Cathrine i sesong 1, og sesong 2 med Torstein, Aslak og Victor var en ren nytelse å se på. De tok rollen seriøst og kjørte på med avansert spill.

I år virker de shakye, vimsete og usikre. De er liksom ikke til å stole på og har ikke særlig avansert spill i seg, føler jeg. Det sagt så tror jeg at Morten har et uforløst potensiale, og at Carina kan utvikle seg som ei Cathrine med å bli ei "lura" som flyter på bølgen. Tamanna får jeg ikke tak på, og sitter med samme holdning til henne som jeg hadde til Anne Marie i fjor: Jeg håper hun ryker fort. 

Jeg bare venter på at en forræder en dag skal røpe seg noe jævlig, og i år har alle 3 det i seg. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (34 minutter siden):

Hva synes dere så langt? 

Jeg synes det er gøy at de tre Forræderne synes å være veldig ulike, men jeg synes ingen av dem virker å være blant de smarteste der inne, så jeg sitter med en følelse av at de vil bli avslørt ganske fort. Jeg håper jeg tar feil. Veldig uforutsigbart hva de lander på og det er jo gøy for oss som ser på.

Også underholdende at folk tolker og overtolker absolutt alt som tegn på at andre er Forrædere. Som Desta selv sa: Det at Fridtjof var dårlig til å kjøre bil tolket hun som at han var Forræder. 😂

Jeg er dessverre en sånn som fort irriterer meg over andre personers, i mine øyne, negative egenskaper og allerede nå kjenner jeg at flere irriterer meg. F eks det at Karina vimser, plaprer og handler etter eget hode uten at gruppa er enig. 

Enig! 
Jeg har foreløpig ikke blitt helt bitt av basillen, venter på det. Deler også det inntrykket av forræderne. 
Har ikke sett tidligere sesonger, men etter hva jeg har skjønt, har forræderne vært kløktigere/smartere… etc og spilt spillet bra. Her går det på lykke og fromme virker det som, håper det tar seg opp. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Tamanna er den av forræderne som blir stemt ut først. Hun er litt "mye", og det kommer de andre til å reagere på. Tror jeg. Carina kan fort avsløre seg. Har mer tro på Morten!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker alt så langt! Morsomt med litt vimsete forœdere også som kanskje ikke tenker altfor langt. Ikke sikkert at de blir avslørt med det første alikevel. For en blunder av Carina og rart fra utsiden at ikke fler biter på. Ragde er på saken, var redd hun skulle bli stemt ut. Syns det var bra Karianne ble, hun er forfriskende! Likte at hun tente skikkelig og forsvarte seg med nebb og klør. Føler de alltid står og bare sier "ja ja deg om det" når de blir anklaget. Var det David som stemte på Morten? Blir bra om han følger den tanken videre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir sikkert en bra sesong, men jeg irriterte meg grønn over vimsingen. Jeg vil jo IKKE at forræderne skal avsløre seg selv. 
Jeg har tro på Morten - han virker solid og jeg tror han er smartere enn han tror selv. 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carolini skrev (1 time siden):

Liker alt så langt! Morsomt med litt vimsete forœdere også som kanskje ikke tenker altfor langt. Ikke sikkert at de blir avslørt med det første alikevel. For en blunder av Carina og rart fra utsiden at ikke fler biter på. Ragde er på saken, var redd hun skulle bli stemt ut. Syns det var bra Karianne ble, hun er forfriskende! Likte at hun tente skikkelig og forsvarte seg med nebb og klør. Føler de alltid står og bare sier "ja ja deg om det" når de blir anklaget. Var det David som stemte på Morten? Blir bra om han følger den tanken videre. 

Jeg syns Karianne bare er utrolig slitsom og irriterende å høre på. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (4 minutter siden):

Jeg syns Karianne bare er utrolig slitsom og irriterende å høre på. 

Vi er alle forskjellige:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En artikkel som påpeker at "regelen" om  at den siste som kommer inn til frokost alltid er lojal, også gjaldt i den britiske sesong 1:

The Traitors viewers spot 'error' exposing Faithfuls to contestants (cosmopolitan.com)

Det har også vært slik i de to første sesongene av Forræder i Norge, og hittil i sesong 3.  Når det er to igjen det står mellom, så er det som regel de to som ble diskutert av forræderne, og for å gi seerne en slags spenning, så er den siste som kommer til frokost den av de to som  altså ikke ble drept, som ergo er lojal. Det eneste delvise unntaket fra regelen er en gang hvor Victor og Emilie kom inn samtidig til slutt i fjor, men blir ikke helt det samme, regelen gjelder kun når det mangler to og kun en av dem kommer inn til slutt, og den andre er eliminert.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ingen tro på noen av forræderne i år, de virker for ustøe, ikke så mye spill. Morten er vel den som gjør det best, men det er kun fordi han snakker lite og gjør seg mindre synlig.

Har tro på at forræderne må lokke noen til sin side for at det skal bli skikkelig spill. Oskar, Michael, Marlene eller Jon Martin tror jeg kunne gjort en god figur.

Men det som virkelig kunne hjulpet forræderne var å få Sunniva over på sin side, hun tror jeg kan være farlig for forræderne om hun forblir snill, og hun tror jeg virkelig kunne styrt spillet som forræder. Sunniva virker  skarp og spiller spillet veldig godt, viser stor forståelse for spillet. Håper hun blir fristet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode: 

Spoiler

Hurra,fredag! :D 

Forræderne valgte å drepe Sunniva. Kjedelig! Og synes faktisk det var idiotisk. For de kunne heller prøvd å invitere henne som forræder etter at den første forræderen var blitt drept. Det er utopi å tro at alle forræderne overlever uten å bli stemt ut. Så tenk å være forræder sammen med Sunniva mot slutten. Det hadde vært noe! Og hadde hun takket nei så kunne de shippet henne ut. 

Sølvjakten med tallknusing syntes jeg ble langdrygt med mye sync-prat og uinteressante diskusjoner. Kjedelig å se på. Selv om det var artig at siste gruppe tippet riktig tallrekke på første forsøk! Det ble 4 sølvbarer. Men valgte noen å ofte sølvet for skjold? Dèt er et dristig valg å ta.

Interessant at forræder Morten blir erklært som "ikke forræder" i kor av gruppa. Blir fort slik når hodet hans er "helt sykehus". :D Mens flokkmentaliteten dras mot Eva og stakkars Desta som har rotet det til for seg selv.

Rådsalen: Ingen ofret sølvet for skjoldet. Desta prøver å forsvare seg, men poengene hennes går over hodet på flere. Ellers var det bare småanklagelser fra lojale mot lojale. 
Stemmene haglet overraskende nok på tvers av bordet og på hvermannsen. Lite flokkmentalitet i siktet! Tilslutt endte det med 4 stemmer på Eva og 4 på Desta, og omstemming. Desta med "selvmordsappell" og Eva med nesten det samme før omstemmingen. Det var knallkrutt! :D Og det endte med at fine, lojale Desta ble forvist :( 

Carina er farlig nær med å forsnakke seg, føler jeg. "Vi er ikke i nærheten i å finne forræderne".
Hvordan vet du det? ;) 

Det var vel Jøgge som ble drept på natta, så det ut som. Like greit, men ikke særlig mer taktisk annet enn at han er et enkelt valg å ta.

 

Endret av Ctrl
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så 2 minutter. Hvordan kunne de ikke avsløre Carina når hun brukte "Vi"?

Attpåtil "Vi dreper folk". Jeg så ikke etterspillet, men godt gjøres om hun overlever det. Virket på tråden som hun er trygg 🥶

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (10 timer siden):

Ikke EN av forræderne har mistanke mot seg. Ingen av dem ble stemt på i dag.

Spent på hvor lenge det varer.

Det er gøy at de har det men allikevel… jeg synes dette sesongen starter litt kjedelig. Vet om om det er pga de som er forrædere eller lojale. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Linazer skrev (På 16.9.2023 den 20.46):

Jeg syns Karianne bare er utrolig slitsom og irriterende å høre på. 

Ja, fy faen for en bitchy kjerring

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (10 timer siden):

Ikke EN av forræderne har mistanke mot seg. Ingen av dem ble stemt på i dag.

Spent på hvor lenge det varer.

Og Morten er i vert fall ikke forræder 🤣

Var det ikke noe sånt de sa om Viktor sist sesong? :fnise: (det var jo ikke før Robin røk det ble fattet mistanke om Viktor) 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (På 20.9.2023 den 10.38):

En artikkel som påpeker at "regelen" om  at den siste som kommer inn til frokost alltid er lojal, også gjaldt i den britiske sesong 1:

The Traitors viewers spot 'error' exposing Faithfuls to contestants (cosmopolitan.com)

Det har også vært slik i de to første sesongene av Forræder i Norge, og hittil i sesong 3.  Når det er to igjen det står mellom, så er det som regel de to som ble diskutert av forræderne, og for å gi seerne en slags spenning, så er den siste som kommer til frokost den av de to som  altså ikke ble drept, som ergo er lojal. Det eneste delvise unntaket fra regelen er en gang hvor Victor og Emilie kom inn samtidig til slutt i fjor, men blir ikke helt det samme, regelen gjelder kun når det mangler to og kun en av dem kommer inn til slutt, og den andre er eliminert.

Merkelig at det ikke er tatt opp tidligere her i Norge og at vi nå er i gang med ses 3 og de enda kjører på med en lojal og en eliminert sist til sist under frokosten  😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...