Gå til innhold

Forræder høst 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Hei fra utlandet! Jeg slår meg gjerne sammen for å prate mer om denne sesongen. I den internasjonale Traitors-samfunnet er Norge Sasongs 1 & særlig 2 veldig populære, og det er alltid gøy å finne ut hvordan serien gjør det lokalt. Jeg heier veldig på Morten og Tamanna her. Oskar er også en av de fem svakeste deltakerne i showet for meg internasjonalt, så langt.

16 hours ago, dårligbrukernavn said:

Hvordan da?

Kanskje han burde prøve å ikke nedvurdere, målrette eller stemme på en kvinne i én episode.

ZWM0PzKgvCMx.png

  • Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NordicViking skrev (På 6.11.2023 den 0.03):

Jeg snakket generelt om hvordan jeg mener forræderne burde velge. Marlene er ei nyttig brikke i forrædernes spill p.g.a. all støyen rundt henne, og forræderne har utnyttet dette for alt det er verdt ved å la være å drepe henne. Slik bør det fortsette. Det beste nå er etter min mening å drepe Oskar, og deretter lufte tanken om at Eva kan være forræder. Får de flere med seg på den tanken, så kan de kanskje få Eva stemt ut i rådsalen. Da slår de to fluer i ett smekk. Klarer de det, så skal jeg "bøye meg i hatten" for spill av høy klasse.  😁

Jeg tenker det er lurt å ta Oskar, for Tamanna ville alibiet vært at plutselig nå som Oskar skifter fokus vekk fra Marlene så blir han drept. Marlene er sliten av spillet til Oskar, så kanskje hun som foræder spiller ett høyt spill for å bli ferdig. ("Drep meg i natt, for jeg orker ikke mere")

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at Viggo er en fin fyr! Håper han blir igjen tilslutt. Imponert over hvordan han gjennomskuet løgn, og fikk skjoldet. Han har vel også stemt Morten en gang, og Tamanna en gang. 

Håper han vinner!

(Så da er det vel han de har drept 💔)

 

  • Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha,jeg kunne ikke vente,så jeg har nettopp kost meg med fredagens episode.  Nei da, jeg har ikke tenkt å fortelle noe ennå. Det er bare å glede seg.  Synd at det nærmer seg slutten.Det går altfor fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (9 timer siden):

Haha,jeg kunne ikke vente,så jeg har nettopp kost meg med fredagens episode.  Nei da, jeg har ikke tenkt å fortelle noe ennå. Det er bare å glede seg.  Synd at det nærmer seg slutten.Det går altfor fort.

Åååh jeg gleder meg 😅

Har vanligvis null selvkontroll på sånt, men pleier å se det sammen med en venninne (på hver vår kant) som må se det til kvelden, så bare til å holde ut 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag igjen :D Dagens episode:

Spoiler

Mads hinter om at enten Viggo eller Tamanna ryker i dag, og tittelen på programmet er "Vi skal se klovnen i kamp". Viggo blir da for åpenbar, så ryker Tamanna i kveld?

Forræderne drepte Jøgge. Et enkelt og rart valg. Jøgge er vel ikke erklært lojal der inne. Jeg ville kjørt ut Oskar, basert på trusselen hans mot Tamanna, og snudd omvendt psykologi i det. Jeg tror Eva m/flere hadde kjøpt den omvendte psykologien i det, og da frikjent Tamanna. Om ikke Oskar, så en i hans gjeng for å splitte opp i flokkmentaliteten der Oskar briljerer, altså Jon Martin eller Petter. Eva hadde også vært et godt valg å få ut. Valget av Jøgge skapte heller ingen villedninger... Så jo mer jeg tenker på det jo rarere fremstår valget av Jøgge.

Spørsmålsrunde der forræderne hadde laget svarene. Morten helt passiv, og bidrar ikke i det hele tatt. Tamanna snakker i det minste som om at hun er lojal, men spørsmålet er om hun pratet litt for mye... Det ble 0 sølvbarer. ;) 

Mye snikksnakk om Viggo eller Tamanna før rådsalen, og Tamanna blir virkelig satt på prøve av Oskar. Men så driter Petter på draget og anklager både Jon Martin og Eva. Ble bare surr av alt tilslutt. Gjengen stemte enstemmig Tamanna ut som forræder, og Morten stemte også på henne. Smart. Full jubel i salen.

Så det å drepe noe så rart som Jøgge på natta bidro sterkt til at Tamanna ble overkjørt av Oskar og gjengen hans, og hun ble derfor et offer for sitt eget svake spill. Særlig i betraktning spørsmålsrunden, der Tamanna var litt overdristig.

Dumt av Mads å lansere at Viggo eller Tamanna røk, der min mistanke gikk mot Tamanna hele episoden, som igjen gjorde episoden mindre spennende.

Petter i hardt vær etter rådsalen, og Viggo har sugd seg på Morten. 

Morten kan nå tvinge en lojal som forræder, uten at den lojale kan si nei. Morten peker seg ut Oskar, Eva og Viggo. Oskar håper jeg ikke på, Eva hadde vært interessant siden hun har nektet å være det og Viggo virker spennende. Jeg tror Morten gikk for Viggo. Det hadde vært et godt valg siden Viggo nå er så ute etter Morten. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (1 time siden):

Fredag igjen :D Dagens episode:

  Skjul innhold

Mads hinter om at enten Viggo eller Tamanna ryker i dag, og tittelen på programmet er "Vi skal se klovnen i kamp". Viggo blir da for åpenbar, så ryker Tamanna i kveld?

Forræderne drepte Jøgge. Et enkelt og rart valg. Jøgge er vel ikke erklært lojal der inne. Jeg ville kjørt ut Oskar, basert på trusselen hans mot Tamanna, og snudd omvendt psykologi i det. Jeg tror Eva m/flere hadde kjøpt den omvendte psykologien i det, og da frikjent Tamanna. Om ikke Oskar, så en i hans gjeng for å splitte opp i flokkmentaliteten der Oskar briljerer, altså Jon Martin eller Petter. Eva hadde også vært et godt valg å få ut. Valget av Jøgge skapte heller ingen villedninger... Så jo mer jeg tenker på det jo rarere fremstår valget av Jøgge.

Spørsmålsrunde der forræderne hadde laget svarene. Morten helt passiv, og bidrar ikke i det hele tatt. Tamanna snakker i det minste som om at hun er lojal, men spørsmålet er om hun pratet litt for mye... Det ble 0 sølvbarer. ;) 

Mye snikksnakk om Viggo eller Tamanna før rådsalen, og Tamanna blir virkelig satt på prøve av Oskar. Men så driter Petter på draget og anklager både Jon Martin og Eva. Ble bare surr av alt tilslutt. Gjengen stemte enstemmig Tamanna ut som forræder, og Morten stemte også på henne. Smart. Full jubel i salen.

Så det å drepe noe så rart som Jøgge på natta bidro sterkt til at Tamanna ble overkjørt av Oskar og gjengen hans, og hun ble derfor et offer for sitt eget svake spill. Særlig i betraktning spørsmålsrunden, der Tamanna var litt overdristig.

Dumt av Mads å lansere at Viggo eller Tamanna røk, der min mistanke gikk mot Tamanna hele episoden, som igjen gjorde episoden mindre spennende.

Petter i hardt vær etter rådsalen, og Viggo har sugd seg på Morten. 

Morten kan nå tvinge en lojal som forræder, uten at den lojale kan si nei. Morten peker seg ut Oskar, Eva og Viggo. Oskar håper jeg ikke på, Eva hadde vært interessant siden hun har nektet å være det og Viggo virker spennende. Jeg tror Morten gikk for Viggo. Det hadde vært et godt valg siden Viggo nå er så ute etter Morten. 

 

Spoiler

 

Kjipt at tamanna røyk! Men hun klarte vel rett og slett ikke å spille godt nok «på direkten» i konfrontasjoner.

Viggo har vel begynt å lansere Morten for folk så kan jo bli vanskelig om han blir tvunget å skulle fortsette den jakten uten at det blir Mistenkelig  på noe vis. Men håper ikke på Oscar, vil helst ha han ut og jeg heier på forræderne så. Gøyest om d blir Viggo da han har spilt bra syns jeg

Endret av rosemarin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Fredag igjen :D Dagens episode:

  Skjul innhold

Mads hinter om at enten Viggo eller Tamanna ryker i dag, og tittelen på programmet er "Vi skal se klovnen i kamp". Viggo blir da for åpenbar, så ryker Tamanna i kveld?

Forræderne drepte Jøgge. Et enkelt og rart valg. Jøgge er vel ikke erklært lojal der inne. Jeg ville kjørt ut Oskar, basert på trusselen hans mot Tamanna, og snudd omvendt psykologi i det. Jeg tror Eva m/flere hadde kjøpt den omvendte psykologien i det, og da frikjent Tamanna. Om ikke Oskar, så en i hans gjeng for å splitte opp i flokkmentaliteten der Oskar briljerer, altså Jon Martin eller Petter. Eva hadde også vært et godt valg å få ut. Valget av Jøgge skapte heller ingen villedninger... Så jo mer jeg tenker på det jo rarere fremstår valget av Jøgge.

Spørsmålsrunde der forræderne hadde laget svarene. Morten helt passiv, og bidrar ikke i det hele tatt. Tamanna snakker i det minste som om at hun er lojal, men spørsmålet er om hun pratet litt for mye... Det ble 0 sølvbarer. ;) 

Mye snikksnakk om Viggo eller Tamanna før rådsalen, og Tamanna blir virkelig satt på prøve av Oskar. Men så driter Petter på draget og anklager både Jon Martin og Eva. Ble bare surr av alt tilslutt. Gjengen stemte enstemmig Tamanna ut som forræder, og Morten stemte også på henne. Smart. Full jubel i salen.

Så det å drepe noe så rart som Jøgge på natta bidro sterkt til at Tamanna ble overkjørt av Oskar og gjengen hans, og hun ble derfor et offer for sitt eget svake spill. Særlig i betraktning spørsmålsrunden, der Tamanna var litt overdristig.

Dumt av Mads å lansere at Viggo eller Tamanna røk, der min mistanke gikk mot Tamanna hele episoden, som igjen gjorde episoden mindre spennende.

Petter i hardt vær etter rådsalen, og Viggo har sugd seg på Morten. 

Morten kan nå tvinge en lojal som forræder, uten at den lojale kan si nei. Morten peker seg ut Oskar, Eva og Viggo. Oskar håper jeg ikke på, Eva hadde vært interessant siden hun har nektet å være det og Viggo virker spennende. Jeg tror Morten gikk for Viggo. Det hadde vært et godt valg siden Viggo nå er så ute etter Morten. 

 

Spoiler

Jeg håper også han gikk for Viggo. Veldig fornøyd med at Morten fortsetter å spille bra ved å tenke hvem som er en trussel, og ikke overtenke og ta en ingen vil mistenke. Eva og Oskar er de to åpenbare valgene, fordi de ville taklet det og fordi de har så mye tillitt. Samtidig er Viggo mer klarert enn begge de to nå, pga dødslista. Så jeg tenker det er farligst å la Viggo forbli lojal nettopp fordi han er så klarert, og lett å la folk angripe Oskar eller Eva, og så ta den andre på natta hvis en av de stemmes ut.

Nå vet jo ikke Morten at Viggo allerede har lansert hans navn til Jon Martin, men jeg tror det kan bli et ganske morsomt spill mellom de to hvis de går på hverandre (særlig hvis de har avtalt det om natta), eller hvertfall hvis Viggo går på Morten, og Morten forsvarer seg selv godt, og argumenterer for at Viggo enten er fristet eller bare en Lojal som holder på å ta feil igjen.

Gleder meg virkelig til neste episode!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (12 minutter siden):

Kjipt at tamanna røyk! Men hun klarte vel rett og slett ikke å spille godt nok «på direkten» i konfrontasjoner.

Viggo har vel begynt å lansere Morten for folk så kan jo bli vanskelig om han blir tvunget å skulle fortsette den jakten uten at det blir Mistenkelig  på noe vis. Men håper ikke på Oscar, vil helst ha han ut og jeg heier på forræderne så. Gøyest om d blir Viggo da han har spilt bra syns jeg

Dumt at du skriver dette før det har gått på tv, det ødelegger for de som følger sendingen på Tv2 direkte. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest provoserende for meg i dag var at Tamanna ikke sa "Det skrives med to N'er" etter at Oskar sa "Det skrives med K"

 

IT WAS RIGHT THERE, TAMANNA

  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (12 minutter siden):

Dumt at du skriver dette før det har gått på tv, det ødelegger for de som følger sendingen på Tv2 direkte. 

Oi sorry! Trodde det hadde gått nå!! Trodde det ble lagt ut på sendetiden 

(men lurt å holde seg unna tråd hvis man ikke har sett da)

Endret av rosemarin
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay Viggo klarte seg 🥳

 

Håper egentlig ikke han blir tvunget, for jeg vil at de lojale skal vinne denne gangen. 

Et det ikke litt obvious å ta han, siden han er klarert som lojal, så er det jo han de andre kommer til å mistenke at har blitt tvunget? Eller?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handful skrev (17 minutter siden):

Yay Viggo klarte seg 🥳

 

Håper egentlig ikke han blir tvunget, for jeg vil at de lojale skal vinne denne gangen. 

Et det ikke litt obvious å ta han, siden han er klarert som lojal, så er det jo han de andre kommer til å mistenke at har blitt tvunget? Eller?

 

Ja sant..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller de ikke litt rart? Jeg tenker at her er det enstemmig tamanna. Hun burde de jo beholde, da det skal vre forrædere inn mot slutten og det betyr jo at nuy foræder kommer inn. En lojal blir da en ny foræder. Her tenker jeg kjersti hadde et spill poeng. Få ut lojale man vet er lojale, etterhvert. Man lar mistanker da få vokse eller minke. En foræder bør jo ut, da det iallefall er to. Behold noen du tenker er lojale, som du kan sitte ved bordet til slutt. 

Hjelper jo lite å få ut foræderne, dersom de stadig blir nye

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Spiller de ikke litt rart? Jeg tenker at her er det enstemmig tamanna. Hun burde de jo beholde, da det skal vre forrædere inn mot slutten og det betyr jo at nuy foræder kommer inn. En lojal blir da en ny foræder. Her tenker jeg kjersti hadde et spill poeng. Få ut lojale man vet er lojale, etterhvert. Man lar mistanker da få vokse eller minke. En foræder bør jo ut, da det iallefall er to. Behold noen du tenker er lojale, som du kan sitte ved bordet til slutt. 

Hjelper jo lite å få ut foræderne, dersom de stadig blir nye

Det er jo lurt fra et individuelt perspektiv kanskje, for å selv kunne vinne, men så sier jo spillets regler/ mål at målet er å finne foræderne og få de ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Krokenguri said:

Spiller de ikke litt rart? Jeg tenker at her er det enstemmig tamanna. Hun burde de jo beholde, da det skal vre forrædere inn mot slutten og det betyr jo at nuy foræder kommer inn. En lojal blir da en ny foræder. Her tenker jeg kjersti hadde et spill poeng. Få ut lojale man vet er lojale, etterhvert. Man lar mistanker da få vokse eller minke. En foræder bør jo ut, da det iallefall er to. Behold noen du tenker er lojale, som du kan sitte ved bordet til slutt. 

Hjelper jo lite å få ut foræderne, dersom de stadig blir nye

Problemet er at ingen tenker så taktisk.

Kjersti prøvde å fortelle dem at de må tenke sånn, men flertallet er ikke overbevist.

Det er jo som det samme at flere går rundt og stoler 100% på sine nære, selv om de vet at de er med i ett spill der alle har potensiale til å ha rollen forræder. Alle burde være skeptisk til alle. Ikke peke seg ut enkelte de stoler på bare fordi. Det er jo den feilen som har blitt gjort i tidligere. Og det er derfor forræderne vinner.

I denne sesongen har de fleste avskrevet Morten som potensielt forræder, samtidig som jeg tenker alle er kandidater. Synes egentlig det er rart at få mistenker Oskar, siden han er den som peker ut mistenkte hele tiden og leder saueflokken.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rart at Westerlin ikke er kicka ut slik det beskrives. De som prøver veldig hardt å peke ut mistenkte er shady. Ikke alltid, men ihvertfall nå som spillets "umulighet" er kjent

Endret av totti_1
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (1 minutt siden):

Problemet er at ingen tenker så taktisk.

Kjersti prøvde å fortelle dem at de må tenke sånn, men flertallet er ikke overbevist.

Det er jo som det samme at flere går rundt og stoler 100% på sine nære, selv om de vet at de er med i ett spill der alle har potensiale til å ha rollen forræder. Alle burde være skeptisk til alle. Ikke peke seg ut enkelte de stoler på bare fordi. Det er jo den feilen som har blitt gjort i tidligere. Og det er derfor forræderne vinner.

I denne sesongen har de fleste avskrevet Morten som potensielt forræder, samtidig som jeg tenker alle er kandidater. Synes egentlig det er rart at få mistenker Oskar, siden han er den som peker ut mistenkte hele tiden og leder saueflokken.

Syns denne sesongen er litt kjedelig, ift forrige sesong som var veldig bra

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, rosemarin said:

Syns denne sesongen er litt kjedelig, ift forrige sesong som var veldig bra

Enig i det. Den er litt tam, tross til at jeg liker castingen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...