Gå til innhold

Forræder høst 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

dårligbrukernavn skrev (1 time siden):

For min del er jeg vant med at folk som har "noen år på baken" er rausere og mindre ensporet i sine oppfatninger av andre mennesker.

Syns ikke Oskar er så verst, jeg.
Klart jeg forstår at den karikerte oppførselen han har i f. eks. Forræder kan bli mye for noen, men fra hans side er det smart for det gir engasjement og alle vet hvem han er, husker han og har en mening om han. Jeg oppfatter han som en type som er opptatt av å makse hva han kan få ut av karrieren, og i så måte er hans oppførsel, også i Forræder, helt i tråd med "markedsplanen". Han har jo for øvrig vært åpen om flere ganger at han skal kjøre på alt han kan fremover fordi han syns det er gøy å se hvor langt det tar han. Når det gjelder andre arenaer er det jo heller ikke vanskelig å forstå noe ved han når man vet dette. Han er åpenbart ikke bare en drittsekk, da hadde han ikke hatt hverken nære venner, kunnet vært i forhold eller fungere i bransjen over tid. Han er nok ikke et geni, men smart er han - åpenbart, for han har fått til LANGT mer enn de aller fleste klarer businessmessig, også tross at han har hatt et av de vanskeligere utgangspunktene i sin bransje. Han er mann, ble ikke kjent fra reality og er ikke tidligere idrettsutøver fra toppsjiktet - som de fleste i bransjen er, spesielt menn (gjerne flere av delene i så måte). Selvfølgelig er han heldig med å ha kompisen sin på laget, som fungerer som en "hjerne" og driver med mye av det seriøse/kjedelige ifht å drive business, men han ville aldri hatt en sånn suksess om han bare var en korket drittsekk. Men ja, noen liker han så dårlig pga den karikerte figuren han uansett bare spiller at de ikke evner å se det. De om det.

Syns han er en artig type, jeg! Han bidrar også med underholdning, og jeg, som har hengt mye med gutter alltid, og også har en far av verste sorts garderobeprat-typen, syns han kan være vittig til tider. Det skal iallefall utrolig mye mer til for å støte eller krenke meg enn hva Oskar noen gang har kommet med så langt jeg har sett.

Med det sagt: Følger man med på Oskar og har sett en del av han vet man jo også veldig godt hva som er karikert "rolle", og hvordan han er uten staffasjer i sitt daglige liv. Syns han får ufortjent mye pes, og en del av det kommer av at han er av typen "enkel å hate". For en viss type mennesker, ihvertfall.

Veldig bra skrevet! 100% enig i alt! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, dårligbrukernavn said:

For min del er jeg vant med at folk som har "noen år på baken" er rausere og mindre ensporet i sine oppfatninger av andre mennesker.

Syns ikke Oskar er så verst, jeg.
Klart jeg forstår at den karikerte oppførselen han har i f. eks. Forræder kan bli mye for noen, men fra hans side er det smart for det gir engasjement og alle vet hvem han er, husker han og har en mening om han. Jeg oppfatter han som en type som er opptatt av å makse hva han kan få ut av karrieren, og i så måte er hans oppførsel, også i Forræder, helt i tråd med "markedsplanen". Han har jo for øvrig vært åpen om flere ganger at han skal kjøre på alt han kan fremover fordi han syns det er gøy å se hvor langt det tar han. Når det gjelder andre arenaer er det jo heller ikke vanskelig å forstå noe ved han når man vet dette. Han er åpenbart ikke bare en drittsekk, da hadde han ikke hatt hverken nære venner, kunnet vært i forhold eller fungere i bransjen over tid. Han er nok ikke et geni, men smart er han - åpenbart, for han har fått til LANGT mer enn de aller fleste klarer businessmessig, også tross at han har hatt et av de vanskeligere utgangspunktene i sin bransje. Han er mann, ble ikke kjent fra reality og er ikke tidligere idrettsutøver fra toppsjiktet - som de fleste i bransjen er, spesielt menn (gjerne flere av delene i så måte). Selvfølgelig er han heldig med å ha kompisen sin på laget, som fungerer som en "hjerne" og driver med mye av det seriøse/kjedelige ifht å drive business, men han ville aldri hatt en sånn suksess om han bare var en korket drittsekk. Men ja, noen liker han så dårlig pga den karikerte figuren han uansett bare spiller at de ikke evner å se det. De om det.

Syns han er en artig type, jeg! Han bidrar også med underholdning, og jeg, som har hengt mye med gutter alltid, og også har en far av verste sorts garderobeprat-typen, syns han kan være vittig til tider. Det skal iallefall utrolig mye mer til for å støte eller krenke meg enn hva Oskar noen gang har kommet med så langt jeg har sett.

Med det sagt: Følger man med på Oskar og har sett en del av han vet man jo også veldig godt hva som er karikert "rolle", og hvordan han er uten staffasjer i sitt daglige liv. Syns han får ufortjent mye pes, og en del av det kommer av at han er av typen "enkel å hate". For en viss type mennesker, ihvertfall.

Mye mulig at Oskar har hatt en gitt strategi når han ble med på Forræeder. Således har han lykkes.

Men, jeg synes det er helt unødvendig å liksom-skyte folk i rådsalen. Det er ikke sjarmerende enten du er 5, 25 eller 55 år gammel. 

  • Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Grisella skrev (På 18.11.2023 den 1.57):

Så rart at ingen kommenterte at Viggo ikke kom! La de merke til det i det hele tatt? Og var det ingen som var usikre på om noen var vervet som forræder siden noen var drept? Trodde det kom til å skape forvirring jeg.

Enig!! Her skjedde det nok noe som ble klippet bort og ikke funka 😂😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (På 18.11.2023 den 22.15):

Jeg skjønte det med èn gang vi fikk se Oscar i denne episoden, at det var han som var blitt tvunget over. Han fikk en ny glød i øynene, og virket så mye mer gira!! Jeg er ingen fan av ham, men det var faktisk litt gøy å se! Heier fortsatt på forræderne, men aller, aller mest på Morten. Føles litt urettferdig om en som nettopp har gått over skal vinne....

Jeg avslørte ham fordi han var MINDRE gira. Han var så passiv plutselig, helt unormalt.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (1 time siden):

Jeg tror Morten og Marlene er forræderne

Du har med andre ord ikke sett forrige ukes episoder?

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finale:

Spoiler

Morten får ikke uventet mye mistanke mot seg i starten, men usikkerheten er til å ta og føle på.

Rebusløype for å vinne tilbake alt det tapte sølvet. De klarte å samle inn 56 sølvbarer, verdt 112 000,-. 
Men så måtte deltakerne by om å ofre sølv for å se rollen til en av deltakerne. Jon Martin bydde 20, Marlene bydde 15, Morten virket resignert og bydde 1, Ragde bydde 6 og Oskar bydde hele potten for å berge seg selv. Smart av Oskar, for noen andre hadde nok garantert gått for å finne Oskars rolle, men det kostet han og resten dyrt. ;) Men gjengen har mistenkt Oskar for å by høyt for å beskytte seg selv, så spørsmålet er om stuntet bet han i ræva.

Oskar valgte å se rollen til Marlene, selv om han visste rollene, for å anklage henne som forræder. Men Oskar hadde ikke tatt i betraktning at han måtte åpne konvolutten foran Marlene. :D Oskar snudde det likevel greit, og allierte seg med Marlene som "to lojale som måtte kjempe sammen". 

Siste rådsal gikk mot Morten, men han ville plutselig ikke uttale seg. Passiv og rar strategi. Så han røk selvfølgelig ut som forræder, og kunne ikke avsløre sin rolle. 

I siste seremoni, som for øvrig var veldig bra arrangert, ønsket Oskar, Marlene og Jon Martin å forvise en spiller til, mens Eva gikk for å avslutte spillet. Et leit valg av Eva, som gjorde det lett for de andre å stemme henne ut. 
I neste runde gikk Oskar for å avslutte spillet, mens Marlene og Jon Martin ønsket å forvise en spiller til. Og så ender det med at Oskar blir forvist fra spillet, og måtte avsløre sin rolle som forræder, mens de lojale Marlene og Jon Martin vinner Forræder 2023 og 72 000,- på deling! :D 

Fantastisk! Når finalen utspilte seg slik den gjorde, så var det akkurat det jeg håpte utfallet kom til å bli. Null seier og penger til Oskar Westerlin. 🙌 Og regelrett vakkert å se at det var selveste Marlene, som har blitt terrorisert av Oskar i mange dager, som sendte han ut på målstreken. :D Nydelig å se Marlene og Jon Martin sammen etterpå. 🥳

Da var sesongen over. Takk for laget i tråden, og ha en fin advent alle sammen! 🤓

 

  • Liker 28
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Eneste jeg savnet nå var at Marlene satt seg ned på kne, ladet haglen og fyrte av når Oskar gikk opp trappen. Faen.

Litt vondt at Morten bare mistet piffen sånn, kunne jo aller helst ønske han vant.
Samtidig kan jeg ikke si at jeg ikke er tilfreds med resultatet mtp hvordan det ble heller!


Jævlig deilig altså! 

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 18
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løkbolle skrev (10 minutter siden):

Men hvem var det Mads snakket til helt på slutten der?

Var vel sikkert bare en bekreftelse på at det kommer en ny sesong 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om twisten:

Spoiler

Det ble sagt at det var den som hadde det høyeste, unike budet som skulle få velge hvem hen ville se rollen til. Vil det si at dersom 2 stk hadde satsa alt, så hadde det vært den med nest høyest som hadde vunnet? Hadde jeg vært Marlene da, så tror jeg at jeg hadde tenkt at Oskar ville satset alt, og da hadde jeg fader ta meg chippa inn alt selv også! Er en risk, men når det kommer til Oskar, så tror jeg man bare må tenke hva han ville gjort - og det er å være så kynisk som overhodet mulig..   Men hva som ville skjedd dersom to stk hadde satset like mye, får vi vel ikke vite, så det blir vel egt bare spekulasjoner?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (På 23.11.2023 den 9.51):

Mye mulig at Oskar har hatt en gitt strategi når han ble med på Forræeder. Således har han lykkes.

Men, jeg synes det er helt unødvendig å liksom-skyte folk i rådsalen. Det er ikke sjarmerende enten du er 5, 25 eller 55 år gammel. 

Det er gaming-prat. Han snakker om grind the game osv. Fortnite. Når han «skyter» også.  Alt er fra spill-verden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spoiler

Elsket dobbeltseieren til Marlene i dag. Først kunne gni lojal-rollen til Oscar, også snu hele spillet. Den graven har han gravd selv. 

 

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...