Gå til innhold

Forræder høst 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

RedFox81 skrev (20 minutter siden):

Husker jeg feil eller ble det klippet viset etter at de viset at Marlene sin flame ble rød? Altså at hun valgte å fortsette å stemme ut? Der og da var det ikke lenger tvil at hun ville stemme ut Oskar, de ville bare gni det litt inn. 

Tror de viste det før de kasta? Men etter Oskar hadde kasta sin..?

for da ble det «spenning» rundt om jm ville stå i det og de klarte å ta han

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zenhouse skrev (16 timer siden):

Enig i det. Det dumme er at etter noen sesonger blir «alle» brukt opp og så begynner influenserne å få innpass der også…

Ja da gidder jeg nok kor se mer. De burde åpnet for vanlig folk å bli med

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetutt skrev (14 timer siden):

Han hadde heldigvis evne til å le av det selv.

Jepp, han spilte bare spillet, i motsetning til Marlene, som har tatt alt personlig fra start til slutt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetutt skrev (14 timer siden):

Komisk hvor fornøyd Oscar var med seg selv, syntes selv han var så slu og rundlurte alle. Og det fjeset hans på slutten, når han så hvor det bar…priceless👍 Han hadde heldigvis evne til å le av det selv.

Og det intervjuet med vinnerne på slutten var så morsomt: begge var på en snurr, småsnøvla og JM sølte ut drikka si😅🥂😂

Endelig vant de lojale, trodde det var nesten umulig baser på de andre sesongene, virket nesten så det var lagt opp til at foræderne skulle vinne.

Hver sesong lever sitt eget liv. Om man har sett noen av utgavene i andre land, så har det vært ganske tydelig hvilken vei det går, spesielt om man har en gjenværende forræder som virkelig har gått under radaren, som med Cathrine i sesong 1 i Norge. Men noen ganger har man fått et annet utfall enn forventet. Men det gjaldt ikke i dette tilfellet, jeg hadde på forhånd spådd at det var svært, svært lite sannsynlig at Oskar (eller Morten) ville vinne. Jeg synes nok klippingen i for stor grad forsøkte å spille på at Oskar skulle vinne, for å skape en følelse av en "tvist", men det skapte vel en slags dramaturgi mange falt for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, GrønnNellik68 said:

Ja da gidder jeg nok kor se mer. De burde åpnet for vanlig folk å bli med

Jeg tror forræder i andre land så er det en blanding av kjente/ukjente fra det jeg sjekket...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (2 timer siden):

Ja da gidder jeg nok kor se mer. De burde åpnet for vanlig folk å bli med

Ja, fordelen er som nevnt at da vil det faktisk stå noe på spill. Oskar f.eks. gav jo blaffen i premien, noe som selvsagt gjorde det enklere å le av det, da han skjønte at Marlene og Jon Martin hadde inngått en avtale.

Om det er vanlige folk og høyere premie, la oss si rundt en halv million f.eks., så blir det et helt annet alvor over det, noe som kan gjøre det langt mer interessant, både hvordan folk spiller, og hvordan de tar det å bli lurt.

Vet ikke om det er hold i det, men leste på Jodel at Mads Hansen skal ha et ønske om halvparten kjendiser og halvparten vanlige folk, som i den amerikanske versjonen. Det kan også være interessant.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SitronTre skrev (2 minutter siden):

Jeg tror forræder i andre land så er det en blanding av kjente/ukjente fra det jeg sjekket...

Det varierer stort fra land til land, alt fra kun kjendiser til 50/50 og kun vanlige folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er klippet der eva får. Vite hvem foræderne var. Har søkt pg søkt men finner det ikke. Har liksom ventet så på det klippet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (3 timer siden):

Hvor er klippet der eva får. Vite hvem foræderne var. Har søkt pg søkt men finner det ikke. Har liksom ventet så på det klippet

Tipper hun har bedt politiet unnta dette fra offentligheten. Hennes opptreden på dette programmet har jo vært et knefall for hennes karriere.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (11 timer siden):

Ja da gidder jeg nok kor se mer. De burde åpnet for vanlig folk å bli med

Her har de åpnet for at hvermannsen kan bli med. Blir ikke sendt på tv da, og er mer en lynvariant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (På 26.11.2023 den 20.33):

Tror de viste det før de kasta? Men etter Oskar hadde kasta sin..?

for da ble det «spenning» rundt om jm ville stå i det og de klarte å ta han

Tror de viste tilbakeblikk-klippet etter at Jon Martin kastet og rød flamme kom opp. Det var jo den store «tvisten», med tilbakeblikket som forklaring på hvorfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (2 timer siden):

Tror de viste tilbakeblikk-klippet etter at Jon Martin kastet og rød flamme kom opp. Det var jo den store «tvisten», med tilbakeblikket som forklaring på hvorfor.

Ja mulig, men jeg mener å huske at de viste klippet og så intervju med JM hvor han snakker om om han hadde baller til å stå i den avtalen.. osv. men samme det egentlig 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, kaarebjarne said:

Tipper hun har bedt politiet unnta dette fra offentligheten. Hennes opptreden på dette programmet har jo vært et knefall for hennes karriere.

På hvilken måte har dette vært et knefall for hennes karriere?

Hun har ingenting med vitneforklaringer i sin jobb? 

 

Husk at man er i "bobla" i slike TV-innspillinger, og man ser heller ikke alt vi TV-seere ser, i form for zooming på ansiktsuttrykk, hva som blir sagt i synk, "tydelige tegn" på hvem som er forræder, voiceover fra spillmester også videre. 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anon01 skrev (3 minutter siden):

På hvilken måte har dette vært et knefall for hennes karriere?

Hun har ingenting med vitneforklaringer i sin jobb? 

 

Husk at man er i "bobla" i slike TV-innspillinger, og man ser heller ikke alt vi TV-seere ser, i form for zooming på ansiktsuttrykk, hva som blir sagt i synk, "tydelige tegn" på hvem som er forræder, voiceover fra spillmester også videre. 

Innspillingen har nok hatt null og si for karrieren hennes eller hennes forhold til kollegaer. All den tid hun er kriminaltekniker ( hun etterforsker hvertfall kun tekniske spor) og ikke har med etterforskning/avhør av personer å gjøre ( og takk for det 😅

Men ikke sikkert at alle seere er klar over det, så det sitter nok noen som har fått litt bakoversveis og følt det litt skremmende  at «politiet» kan være så bastante og dumme ja. Så «politiet» som etat kom ikke så godt ut av opptredenen til Bragde. Men damen er jo artig og likandes for det om synes jeg da 😉

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (46 minutter siden):

På hvilken måte har dette vært et knefall for hennes karriere?

Hun har ingenting med vitneforklaringer i sin jobb? 

Husk at man er i "bobla" i slike TV-innspillinger, og man ser heller ikke alt vi TV-seere ser, i form for zooming på ansiktsuttrykk, hva som blir sagt i synk, "tydelige tegn" på hvem som er forræder, voiceover fra spillmester også videre. 

Altså, hun snakket bastant om "objektive fakta" som tilsa at flere lojale var forrædere. Hun latet som at hun hadde hatt masse rett, fordi hun hadde rett om Carina. Hun presenterte sin løgn om at Morten klemte Tamanna for å få en siste beskjed som en  objektiv fakta.

Hun har fremstått som en helt typisk middelaldrende kvinne som er skråsikker i alt hun tenker. Hun mister selvfølgelig ikke jobben sin, men tilliten til politiet som instans faller når hun holder på sånn her.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kaarebjarne said:

Altså, hun snakket bastant om "objektive fakta" som tilsa at flere lojale var forrædere. Hun latet som at hun hadde hatt masse rett, fordi hun hadde rett om Carina. Hun presenterte sin løgn om at Morten klemte Tamanna for å få en siste beskjed som en  objektiv fakta.

Hun har fremstått som en helt typisk middelaldrende kvinne som er skråsikker i alt hun tenker. Hun mister selvfølgelig ikke jobben sin, men tilliten til politiet som instans faller når hun holder på sånn her.

Alt det du sier, er forsåvidt greit, men har ingenting å si for hennes karriere som kriminaltekniker.

Over hele fjøla så gir de aller aller fleste totalt faen i hvordan Eva holdt på i Forræder-programmet. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Zenhouse skrev (2 timer siden):

Innspillingen har nok hatt null og si for karrieren hennes eller hennes forhold til kollegaer. All den tid hun er kriminaltekniker ( hun etterforsker hvertfall kun tekniske spor) og ikke har med etterforskning/avhør av personer å gjøre ( og takk for det 😅

Men ikke sikkert at alle seere er klar over det, så det sitter nok noen som har fått litt bakoversveis og følt det litt skremmende  at «politiet» kan være så bastante og dumme ja. Så «politiet» som etat kom ikke så godt ut av opptredenen til Bragde. Men damen er jo artig og likandes for det om synes jeg da 😉

Men hun har vel vært det, i lang tid. Etterforsker altså. Selv om hun ikke er det nå lenger.

Men jeg tror uansett på ingen måte at det vil påvirke jobben hennes at hun ikke var så veldig god i et spill, om hun så var etterforsker fortsatt. Litt skråsikker i blant, kanskje, men ser for meg at det ofte må til der inne for å bli hørt. Og det er jo bare tull og tøys, ikke alvor på noen måte, rom for mer spekulasjon og færre forholdsregler. 

Hun var og er fortsatt helt sikkert svært god i jobben sin.

Uansett, gøy finale og slutt på en sesong som har vært veldig treig 🙂 Er jo fint at faktisk er mulig for de lojale å vinne også, og det passet bra i år, da jeg liker Marlene og Jon Martin hakket mer enn Morten og Oskar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sisu skrev (2 minutter siden):

Hun var og er fortsatt helt sikkert svært god i jobben sin.

Ja, politiet i Norge er som kjent blodseriøse, og gjør aldri feil.

Men nå skal jeg fikk fortsette å slå denne døde hesten. Det var bare så komisk at noen som liksom skulle ha en kompetanse som kunne gi en fordel der inne, viste seg å bare være en helt vanlig middelaldrende dame med skråsikre holdninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sisu skrev (3 timer siden):

Men hun har vel vært det, i lang tid. Etterforsker altså. Selv om hun ikke er det nå lenger.

Men jeg tror uansett på ingen måte at det vil påvirke jobben hennes at hun ikke var så veldig god i et spill, om hun så var etterforsker fortsatt. Litt skråsikker i blant, kanskje, men ser for meg at det ofte må til der inne for å bli hørt. Og det er jo bare tull og tøys, ikke alvor på noen måte, rom for mer spekulasjon og færre forholdsregler. 

Hun var og er fortsatt helt sikkert svært god i jobben sin.

Uansett, gøy finale og slutt på en sesong som har vært veldig treig 🙂 Er jo fint at faktisk er mulig for de lojale å vinne også, og det passet bra i år, da jeg liker Marlene og Jon Martin hakket mer enn Morten og Oskar.

Nei hun har vært krimtekniker i over 30 år. Etterforsket åsteder, ikke avhørt folk. Og helt sikkert en dyktig en. Poenget mitt var bare at folk tenker «politi» uansett. 
ja, veldig gøy finale, jeg gikk fra å heie på forræderne til å heie på de lojale. Og spes fordi Marlene og Jon Martin sto igjen til slutt 😙

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...