Gå til innhold

Forræder høst 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Memena skrev (58 minutter siden):

Dere som skriver at vi ikke fikk vite hvem som ble tvunget over, vi fikk jo se det på slutten??? 

🥲 ...så skriver jo også den som skrev at vi ikke fikk vite det hvem det var i slutten av innlegget!
Unnskyld meg, men hihihi... 😆😆😆😆😆

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at de andre deltakerne IKKE la merke til at Oskar plutselig ble pusekatten sjøl idag!! Han som alltid går høyt ut for å ta noen, var plutselig helt passiv og i hviskestemme-modus.. og at Morten igjen forsvant fra radaren, merkelig… de lærer visst aldri😅

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at ingen kommenterte at Viggo ikke kom! La de merke til det i det hele tatt? Og var det ingen som var usikre på om noen var vervet som forræder siden noen var drept? Trodde det kom til å skape forvirring jeg.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde seriøst at Morten ville bli valgt og at Forræderne hadde tapt.

At de klarte å stemme ut Petter er jo genialt for forræderne, dette kommer til å bli en spennende finale.

Det jeg tror vil skje i finalen er at Morten blir stemt ut først, men etter det så tror jeg det skal bli vanskelig for de lojale.

Mistenker at alt vil falle på Eva, som står igjen og må mellom Marlene og Oscar, og den tror jeg blir vrien. Fra Eva sitt perspektiv kan alle være forræder etter siste rådal, Eva har grunn til å mistenke alle, fordi alle hadde dårlige grunner bak valget sitt. 

Oscar stemte ut en snill, det samme gjorde Marlene. Jon Martin stemte ikke på Petter, men begrunnelsen hans for valget var at han ikke stemte Petter fordi det er Petter. Med andre ord virket valget til Jon Martin ganske «tilfeldig». Fordi valget til Jon Martin var delevis lojalt, men tilfeldig, så vil nok Eva ikke stemme på Jon Martin, da står hun igjen med Marlene og Oscar, så jeg tror Eva vil skjønne at en av de er den siste forræderen.

Her er det som vil bli tricky, begge to stemte Petter, der stiller Marlene og Oscar likt. Det som er uheldig er at Marlene sendte et stikk til Eva under forrige rådsal, i tillegg ble hun veldig utilpass etter rådsalen når hun fikk mistanke rett mot seg (da alle spurte hverandre om de var blitt fristet). Eva leser kroppsspråk, og legger mye i det, og Marlene gjemte ansiktet bak hendene, begynt å le, og virket «ukomfortabel». Dette sett sammen med at Marlene sendte et stikk til Eva i rådsalen, kan dessverre være avgjørende for om Eva stemmer Marlene eller Oscar.

Derfor tror jeg dette kan bli en veldig intens og spennende finale, fordi eneste Eva kan «stole på», virker det ut som, er Jon Martin, men igjen så tror jeg aldri Eva kommer til å vurdere Jon Martin av grunnen over. Da står hun igjen med Marlene og Oscar.

Blir spennende å se neste helg om jeg har noe rett, tror uansett dette var det beste utfallet for forræderne og at det er en stor sjanse for at Oscar kan klare å dra det hele i havn. Har på følelsen at den eneste som kan redde de lojale er Eva, og at hun er avhengig av å få Jon Martin med på sin side.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid likt Eva, og har syntes "Eva - bak sperringene" har vært interessante programmer å følge. Program som tar for seg hvordan hun jobber som kriminaltekniker og hvor mye et åsted faktisk kan fortelle om en ugjerning.
Dét jeg dog syns er litt urovekkende, er hvor bastant og påståelig hun er, når det beviselig også er feil. F.eks så hang hun teorien sin på Morten basert på at han tilsynelatende hadde løftet Tamanna opp etter det ble avslørt at hun var forræder. Hun treffer på at Morten er forræder, men hun bommer ganske greit ellers. Det var ikke Morten som løftet Tamanna - det var Viggo. Her er et godt eksempel på hvorfor øyevitner mange ganger ikke er gode vitner 😅 

Hadde dog trodd at Eva, som tross alt er politi, ville vært mer drevet på dette med å observere mennesker i situasjoner og kanskje vært et bedre øyevitne enn "mannen i gata". Jeg vet ikke om dette kan svekke hennes troverdighet, også innenfor jobben hennes, fremover? 🤔 

  Jeg lurer oppriktig på hva hun selv tenker om sin egen opptreden når hun får se det på tv nå. Hvor langt ute hun er og sykler noen ganger 😅

 

  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Blekkulfina said:

Rart at de andre deltakerne IKKE la merke til at Oskar plutselig ble pusekatten sjøl idag!! Han som alltid går høyt ut for å ta noen, var plutselig helt passiv og i hviskestemme-modus.. og at Morten igjen forsvant fra radaren, merkelig… de lærer visst aldri😅

serien er fake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Ella Grisella said:

Så rart at ingen kommenterte at Viggo ikke kom! La de merke til det i det hele tatt? Og var det ingen som var usikre på om noen var vervet som forræder siden noen var drept? Trodde det kom til å skape forvirring jeg.

Ja, dårlig klipping/filming der tenker jeg. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte det med èn gang vi fikk se Oscar i denne episoden, at det var han som var blitt tvunget over. Han fikk en ny glød i øynene, og virket så mye mer gira!! Jeg er ingen fan av ham, men det var faktisk litt gøy å se! Heier fortsatt på forræderne, men aller, aller mest på Morten. Føles litt urettferdig om en som nettopp har gått over skal vinne....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (På 18.11.2023 den 2.03):

Det jeg tror vil skje i finalen er at Morten blir stemt ut først, men etter det så tror jeg det skal bli vanskelig for de lojale.

Jeg synes det ser svært lyst ut for de lojale. Mye tyder på at de tre lojale vil samle seg om Morten. Da bør jo Oskar også stemme Morten, ellers avslører han seg selv.

For at Oskar da skal vinne, er han nødt til å overleve to forvisninger til, siden de vet at det er én forræder til. Og ser ikke helt hvordan han skal klare det. Oppførselen hans er også markant annerledes, men selv uten dette, så vil dette bli utfordrende. Enda dårligere odds enn det Aslak hadde sist.

Men alt er mulig, han vil jo gjøre alt for å vinne, og det kan jo komme en tvist eller to i siste episode som spiller inn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den sesongen her har generelt har vært knallbra. Jeg gleder meg som fy til finalen.

Eneste personen av de som er igjen, som egentlig kunne røket i første episode for min del, er Oskar.
Ellers er jeg egentlig fan av resten og har ingen favoritt jeg ønsker som vinner.
Men er spent på om det plutselig dukker opp noen plottvists på slutten her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får jo ikke vite hvilken rolle den første som stemmes ut har. Så de skyter litt i blinde på andre forvisning uansett hvor sikre de er på Morten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist hvis Oskar haler i land denne seieren, jeg liker ikke typen i utgangspunktet og ser for meg hvordan han kommer til å oppføre seg hvis han vinner. 

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Zidji skrev (55 minutter siden):

Er jeg den eneste som liker Oskar? 🤭

Nei, synes at han har vært en av de som har bidratt mest. Flere andre har vært nesten helt anonyme, hadde alle vært sånn ville programmet blitt kjedelig.

Må ta med at jeg ikke kjenner til Oskar fra før, så mulig han er "uspiselig" til vanlig..?

Er det finale nå på fredag?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alkasil skrev (8 timer siden):

De får jo ikke vite hvilken rolle den første som stemmes ut har. Så de skyter litt i blinde på andre forvisning uansett hvor sikre de er på Morten.

Det har nok lite å si. De tre lojale er temmelig sikre på Morten, men uavhengig av om de har rett om han går ut først, så vet de at det er minst én forræder til ved andre forvisning. Oskar må overleve to forvisningsrunder til om han skal vinne, om Morten ryker først. Klarer han det, så fortjener han å vinne.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (6 timer siden):

Nei, synes at han har vært en av de som har bidratt mest. Flere andre har vært nesten helt anonyme, hadde alle vært sånn ville programmet blitt kjedelig.

Må ta med at jeg ikke kjenner til Oskar fra før, så mulig han er "uspiselig" til vanlig..?

Er det finale nå på fredag?

Jeg kjenner ikke såååå godt til Oskar utenom Forræder, har sett han litt på Spårtsklubben blant annet. Og det virker jo til at han går inn i en rolle, en slags overdrevent versjon av seg selv, men at han i bunn og grunn er ganske snill og grei. Men jeg skjønner jo at humoren hans ikke er for alle da 😛 Likevel tenker jeg som deg, at gud bedre meg så kjedelig det hadde vært uten han på Forræder.

Jeg syntes Morten er helt snork og skulle LETT byttet han ut med Oskar FOR LENGE SIDEN. Hadde vært sååå mye gøyere å se Oskar og Viggo, eller Oskar og Marlene som Forrædere! Jeg syntes det er kjipt at han nå bare såvidt får prøve seg i den rollen for jeg troooor det er finale nå på fredag ja 🤔

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...