AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #201 Skrevet 30. juli 2023 Kipling skrev (4 minutter siden): Tror det er en kjønnsforskjell der, kvinner er generelt sett mye mer interesserte i å ha en mann "på sitt nivå" eller høyere enn det menn er. Og intelligens har ikke så mye med utdannelse å gjøre, kjenner mange velutdannede tullinger, og de smarteste jeg kjenner er dropouts. Ikke si kvinner for jeg er kvinne å reagerte på fet innlegget. Langt i fra der de jeg kjenner er. Anonymkode: d9589...e89
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #202 Skrevet 30. juli 2023 Kipling skrev (6 minutter siden): Tror det er en kjønnsforskjell der, kvinner er generelt sett mye mer interesserte i å ha en mann "på sitt nivå" eller høyere enn det menn er. Og intelligens har ikke så mye med utdannelse å gjøre, kjenner mange velutdannede tullinger, og de smarteste jeg kjenner er dropouts. Det harmonerer egentlig godt med holdninger du viser på KG, at du synes dropouts er de smarteste. Statistikk forteller om et helt annet bilde. Anonymkode: 944b2...06d 8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #203 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En ufaglært kan ha mer kunnskap en en akademiker. Hva man har av kunskap kommer av interesse. Interesse har ingenting med utdanning å gjøre. Hvis du da ikke er ensporet på kun ditt fagfelt. Da er jo du problemer. Jeg har faktisk evnen til å ha gode samtaler med alle uansett utdanningsnivå. Anonymkode: d9589...e89 Statistisk sett er det flere med høyere utdanning som lytter til klassisk musikk, leser kompliserte bøker, setter seg inn i historie, politikk, kunst osv. Selvfølgelig er det store variasjoner også innenfor gruppene. Anonymkode: 944b2...06d 2 3
Kipling Skrevet 30. juli 2023 #204 Skrevet 30. juli 2023 8 minutter siden, Maleficenta said: men folk må jo få bestemme dette selv. Og hva mener du minst av alt kvinner? Vi styrer allerede folk inn på ulike livsveier med hvordan vi oppdrar dem, hva kulturen promoterer etc. Og jeg mener vi styrer folk i gal retning. Og det jeg mener med minst av alt kvinner er at min opplevelse er at kvinner er mer avhengige av å være i et forhold for å være lykkelige enn det menn er.
Kipling Skrevet 30. juli 2023 #205 Skrevet 30. juli 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det harmonerer egentlig godt med holdninger du viser på KG, at du synes dropouts er de smarteste. Statistikk forteller om et helt annet bilde. Anonymkode: 944b2...06d Jeg sa ikke at alle dropouts er smarte, jeg sa at de jeg kjenner som er smartest ofte er dropouts. Det er ikke det samme. Noen dropper ut fordi de er for dumme, og noen dropper ut fordi de er så smarte at de syns det blir kjedelig. Utdanning er dritlett nå om dagen, så det eneste det sier om deg er at du er i hvertfall middelmådig intelligent og pliktoppfyllende nok til å gidde å fullføre. Men om du ikke var mer enn middelmådig intelligent til å begynne med så blir du ikke noe smartere av en utdannelse, du får bare et oppblåst ego og muligens blir indoktrinert til å tro på alskens piss avhengig av hva slags utdannelse du tar. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #206 Skrevet 30. juli 2023 Kipling skrev (10 minutter siden): Vi styrer allerede folk inn på ulike livsveier med hvordan vi oppdrar dem, hva kulturen promoterer etc. Og jeg mener vi styrer folk i gal retning. Og det jeg mener med minst av alt kvinner er at min opplevelse er at kvinner er mer avhengige av å være i et forhold for å være lykkelige enn det menn er. Merkverdig, med tanke på at menn statistisk sett er mer ulykkelige (i dårlig form, sliter psykisk, utfører selvmord) som single, enn som kvinner. Ekteskapet beskytter menn, generelt sett - der har statistikken vært klar i et århundre hvert fall. Anonymkode: b4d79...a5a 7 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #207 Skrevet 30. juli 2023 Det er jo helt komisk med alle folka av begge kjønn som sier at de har blitt så selvstendige. Sannheten er jo at vi alle aldri har vært så lite selvstendige som nå. Vi er mer hjelpeløse enn noen gang i historien. Ser noen sier hun ikke trenger en mann for å hugge ved; er det mange menn/kvinner som kan dette i dag? Vi går på vår spesialiserte jobb, går hjem og spiser lettvint mat og blir underholdt av tv og data. Hvis livet ikke går på skinner har vi det offentlige. Vi er mer avhengige av «flokken» enn noensinne, men ser det ikke selv. Skjønner heller ikke hva som er så galt med å være avhengig av en partner. Min partner hjelper meg med det han er flink til som jeg ikke gidder/har fysikk til, (kremt vedhogging ol), mens jeg er fex mer sosial enn han og stepper opp på den biten ++. Han var til uvurderlig hjelp den gang jeg var gravid og samtidig hadde en syk mor som bodde pokker i vold. Du får fex ikke hjemmetjenesten til å måke snø, skulle bare mangle. Dessuten har vi tvillinger, usikker på om det hadde gått så greit å oppfostre de alene…Folk har alltid vært avhengige av hverandre. Det er helt naturlig. Anonymkode: 5f6d7...b5a 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #208 Skrevet 30. juli 2023 Kipling skrev (1 minutt siden): Jeg sa ikke at alle dropouts er smarte, jeg sa at de jeg kjenner som er smartest ofte er dropouts. Det er ikke det samme. Noen dropper ut fordi de er for dumme, og noen dropper ut fordi de er så smarte at de syns det blir kjedelig. Utdanning er dritlett nå om dagen, så det eneste det sier om deg er at du er i hvertfall middelmådig intelligent og pliktoppfyllende nok til å gidde å fullføre. Men om du ikke var mer enn middelmådig intelligent til å begynne med så blir du ikke noe smartere av en utdannelse, du får bare et oppblåst ego og muligens blir indoktrinert til å tro på alskens piss avhengig av hva slags utdannelse du tar. Man dropper ikke ut fordi man er for smart, man dropper ut fordi man eventuelt a) ikke klarer skolen godt b) bil noe annet enn å studere teori. Det handler ikke om å være for intelligent for skolen, men om at det finnes mulighet for å arbeide med noe annet og tjene penger uten skole. Du er jo bare kontrasten til de som tror utdanning gjør alt og at det beviser intelligens. Du bare snur det på hodet. Anonymkode: b4d79...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #209 Skrevet 30. juli 2023 Kipling skrev (15 minutter siden): Vi styrer allerede folk inn på ulike livsveier med hvordan vi oppdrar dem, hva kulturen promoterer etc. Og jeg mener vi styrer folk i gal retning. Og det jeg mener med minst av alt kvinner er at min opplevelse er at kvinner er mer avhengige av å være i et forhold for å være lykkelige enn det menn er. Igjen. Statistikken og forskningen taler mot deg. Anonymkode: 944b2...06d 7 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #210 Skrevet 30. juli 2023 Kipling skrev (5 minutter siden): Jeg sa ikke at alle dropouts er smarte, jeg sa at de jeg kjenner som er smartest ofte er dropouts. Det er ikke det samme. Noen dropper ut fordi de er for dumme, og noen dropper ut fordi de er så smarte at de syns det blir kjedelig. Utdanning er dritlett nå om dagen, så det eneste det sier om deg er at du er i hvertfall middelmådig intelligent og pliktoppfyllende nok til å gidde å fullføre. Men om du ikke var mer enn middelmådig intelligent til å begynne med så blir du ikke noe smartere av en utdannelse, du får bare et oppblåst ego og muligens blir indoktrinert til å tro på alskens piss avhengig av hva slags utdannelse du tar. Så hvorfor har ikke du giddet å ta utdanning, hvis det er drittlett? Anonymkode: 944b2...06d 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #211 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): hva er det du trenger? Anonymkode: 153b8...12a Hva har du å tilby? Anonymkode: 1570d...225 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #212 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo helt komisk med alle folka av begge kjønn som sier at de har blitt så selvstendige. Sannheten er jo at vi alle aldri har vært så lite selvstendige som nå. Vi er mer hjelpeløse enn noen gang i historien. Ser noen sier hun ikke trenger en mann for å hugge ved; er det mange menn/kvinner som kan dette i dag? Vi går på vår spesialiserte jobb, går hjem og spiser lettvint mat og blir underholdt av tv og data. Hvis livet ikke går på skinner har vi det offentlige. Vi er mer avhengige av «flokken» enn noensinne, men ser det ikke selv. Skjønner heller ikke hva som er så galt med å være avhengig av en partner. Min partner hjelper meg med det han er flink til som jeg ikke gidder/har fysikk til, (kremt vedhogging ol), mens jeg er fex mer sosial enn han og stepper opp på den biten ++. Han var til uvurderlig hjelp den gang jeg var gravid og samtidig hadde en syk mor som bodde pokker i vold. Du får fex ikke hjemmetjenesten til å måke snø, skulle bare mangle. Dessuten har vi tvillinger, usikker på om det hadde gått så greit å oppfostre de alene…Folk har alltid vært avhengige av hverandre. Det er helt naturlig. Anonymkode: 5f6d7...b5a Vel. Tidligere måtte ikke folk skru sammen møbler fra bunn, finne ut av alt med sosialstønad, fødselspenger, sykepenger osv selv, sette opp PC selv, koble til vaskemaskin, oppvaskmaskin osv selv. Tidligere kjøpte man ferdig skrudde møbler, bensinstasjonsansatte hjalp til med bilting, sosialkontoret hjalp med å fylle ut søknader på kontoret deres osv. Det er forventet at vi gjør mer selv i dag enn før. Anonymkode: 944b2...06d 2
Kipling Skrevet 30. juli 2023 #213 Skrevet 30. juli 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Man dropper ikke ut fordi man er for smart, man dropper ut fordi man eventuelt a) ikke klarer skolen godt b) bil noe annet enn å studere teori. Det handler ikke om å være for intelligent for skolen, men om at det finnes mulighet for å arbeide med noe annet og tjene penger uten skole. Du er jo bare kontrasten til de som tror utdanning gjør alt og at det beviser intelligens. Du bare snur det på hodet. Anonymkode: b4d79...a5a Problemet er at utdanning er blitt dummet ned for å trykke igjennom de uvaskede massene, så det blir ikke interessant for folk som er smarte og som motiveres av intellektuelle utfordringer. Det pleide å handle om å utfordres med nye ideer og å lære å tenke, når virker det mer som at det handler om å memorere stoff for så å gulpe det opp igjen på eksamen. Mellom neddummingen og politisk korrekthet så ser jeg ikke helt hva universitetet har å tilby en smart person som tenker annerledes enn mainstreamen, utover et diplom som muligens hjelper karrieren. Selvsagt gjelder ikke det alle retninger, men mange 2
Kipling Skrevet 30. juli 2023 #214 Skrevet 30. juli 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Så hvorfor har ikke du giddet å ta utdanning, hvis det er drittlett? Anonymkode: 944b2...06d Jeg har giddet. Glad for bacheloren, angrer på masteren
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #215 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg er akademiker selv og har ingenting o mot fagarbeidere. Har stor respekt for alle yrker og utdanninger. Anonymkode: 10e2d...bff Jeg har absolutt ikke noe i mot fagarbeidere, butikkselgere, kelnere eller Gud vet hva. Jeg har bare erfart (venner, kjærester og forsåvidt familie) at like barn leker best. En utdanning lærer deg ideelt å tenke på en bedre måte, det er....merkbart i nære forhold. Anonymkode: 9bd35...049 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #216 Skrevet 30. juli 2023 Kipling skrev (Akkurat nå): Problemet er at utdanning er blitt dummet ned for å trykke igjennom de uvaskede massene, så det blir ikke interessant for folk som er smarte og som motiveres av intellektuelle utfordringer. Det pleide å handle om å utfordres med nye ideer og å lære å tenke, når virker det mer som at det handler om å memorere stoff for så å gulpe det opp igjen på eksamen. Mellom neddummingen og politisk korrekthet så ser jeg ikke helt hva universitetet har å tilby en smart person som tenker annerledes enn mainstreamen, utover et diplom som muligens hjelper karrieren. Selvsagt gjelder ikke det alle retninger, men mange Du vet jo ikke engang hva utdanning dreier seg om. Derfor blir sånne oppgulp bare dumme. I tillegg, for å kunne tenke utenfor boksen, må man først få inngående kunnskap om hva denne boksen er. Hadde du foretrukket å bli operert av en lege uten utdanning? Anonymkode: 944b2...06d 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #217 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så hvorfor har ikke du giddet å ta utdanning, hvis det er drittlett? Anonymkode: 944b2...06d Pga manglende interesse. Jeg elsker å jobbe med PU. Skal jeg da ta en master fordi jeg er intelligent nok? Eller hvorfor ikke gå rett på det jeg gjorde, tok fagbrev og jobber med det jeg vil og stortrives. Innen mitt yrke får ikke de med høy utdanning jobbet så mye med menneskene, de har kontor. Jeg vil jobbe med menneskene. Godta at mennesker er forskjellige. Utdanning definerer ikke hvem man er eller hvor smart man er. Anonymkode: d9589...e89
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #218 Skrevet 30. juli 2023 Kipling skrev (1 minutt siden): Jeg har giddet. Glad for bacheloren, angrer på masteren Fantasiutdanning er ikke virkelig utdanning. Master i livets harde skole er nok så lite utfordrende som du beskriver 🤣 Anonymkode: 944b2...06d 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #219 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pga manglende interesse. Jeg elsker å jobbe med PU. Skal jeg da ta en master fordi jeg er intelligent nok? Eller hvorfor ikke gå rett på det jeg gjorde, tok fagbrev og jobber med det jeg vil og stortrives. Innen mitt yrke får ikke de med høy utdanning jobbet så mye med menneskene, de har kontor. Jeg vil jobbe med menneskene. Godta at mennesker er forskjellige. Utdanning definerer ikke hvem man er eller hvor smart man er. Anonymkode: d9589...e89 Spørsmålet var ikke til deg, men til den som påstår at utdanning er drittlett og unødvendig. Anonymkode: 944b2...06d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #220 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har absolutt ikke noe i mot fagarbeidere, butikkselgere, kelnere eller Gud vet hva. Jeg har bare erfart (venner, kjærester og forsåvidt familie) at like barn leker best. En utdanning lærer deg ideelt å tenke på en bedre måte, det er....merkbart i nære forhold. Anonymkode: 9bd35...049 Samme her. Prat om interiør, TV, blogger, mainstream barneoppdragelse, Jo Nesbøs siste bok osv er svært lite givende. Anonymkode: 944b2...06d 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå