AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #181 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Helt enig i at kvinner har blitt for selvstendige, har en venninne som skulle bytte en del ting på bilen sin. Jeg tilbydde meg til å hjelpe siden hun kan ikke å så mye om bil. Nei sa hun ‘ hadde sett på YouTube hvordan man gjorde det så det var ikke noe problem’. Vet ikke om det er denne woke kulturen som har fått damer til å tro at de kan alt nå Anonymkode: 8c244...ee6 Menn kan heller ikke alt. Ingen blir født med kunnskap om å fikse biler, bygge hus og lignende. Single kvinner må som regel ordne slike ting selv. Da jeg ble alene med barn, måtte jeg lære meg å håndtere snøfreser, skifte dekk og olje, reparere huset osv. Ikke akkurat rakettforskning. Anonymkode: 944b2...06d 11 1
FrøkenHP Skrevet 30. juli 2023 #182 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Der tar du feil.....når du ikke har skjønt slike grunnleggende ting så rregner jeg med at du er evig single. Anonymkode: 661ce...34c Regner med du er evig singel med den innstillingen 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #183 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjenner ingen slike menn, som mener at kvinner er kvinner, og samma hva. For meg betydde kvinnens lønn, utdanning og yrke lite eller ingenting. Jeg ville ha en kjæreste som jeg kunne stole på, som var fysisk attraktiv, hvor vi hadde gjensidig respekt. Om noe så synes jeg at kvinner i omsorgsyrker er mer attraktive enn kvinnelige advokater eller økonomer. Men hun jeg endte opp med er teknolog, så det betydde tydeligvis ikke så mye. Anonymkode: b5d62...a28 2
Nettinettet Skrevet 30. juli 2023 #184 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Menn som ser på en kvinne som kombinasjon av hull, hushjelp og omsorgsarbeider vil alltid drite i kvinnens intellekt, hobbyer og interesser, talenter og lignende trekk. For dem er en kvinne med egne meninger, utdanning og karriere er en ulempe, fordi slike kvinner godtar ikke å bli brukt som slik kombinasjon disse mennene ønsker. I likeverdige forhold, der mannen ser på kvinnen som noe mer enn hull, husholderske og trøstepersonell som tilber og opphøyer ham, er situasjonen en annen. Min mann heier meg frem og er stolt av det jeg har oppnådd og jobber hardt for å oppnå i fremtiden. Anonymkode: 944b2...06d Jeg synes ofte det blir veldig svart hvitt her inne. Graden av likestilling, selvstendighet og andre ting varierer hos hvert enkelt menneske og det er viktig å finne noen som passer til det livet man ønsker å leve. Jeg tenker at man kan fint være en flott mann som er en flott kjæreste, ektemann og far selv om man ønsker en mer tradisjonell relasjon. 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #185 Skrevet 30. juli 2023 Det at menn stort sett ikke bryr seg om kvinners utdanning, økonomi og karriere er ikke det samme som at "høl er høl". Det betyr bare at kvinner og menn ser etter ulike ting. Menn ser feks etter omsorgsfulle og empatiske kvinner. Ei som jobber i barnehage er gjerne attraktiv for menn, mens en mann som jobber i barnehage er i mindre grad attraktiv for kvinner (i snitt). Menn og kvinner vektlegger ulike ting, det må vi bare akseptere. Uten å innta offerrollen. Kvinners preferanser er ikke mer høyverdige enn menns. Anonymkode: 73a9e...d35 1 2
Rosakatt Skrevet 30. juli 2023 #186 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det at menn stort sett ikke bryr seg om kvinners utdanning, økonomi og karriere er ikke det samme som at "høl er høl". Det betyr bare at kvinner og menn ser etter ulike ting. Menn ser feks etter omsorgsfulle og empatiske kvinner. Ei som jobber i barnehage er gjerne attraktiv for menn, mens en mann som jobber i barnehage er i mindre grad attraktiv for kvinner (i snitt). Menn og kvinner vektlegger ulike ting, det må vi bare akseptere. Uten å innta offerrollen. Kvinners preferanser er ikke mer høyverdige enn menns. Anonymkode: 73a9e...d35 Men jobb verken utelukker eller garanterer egenskaper, sånn generelt. Jo kanskje noen? Men da er det vel snakk om jobber som har alvorlige oppgaver mest. Som kvinne hadde jeg ikke reagert om en mann jobber i barnehage, hadde tenkt det er skjønnt. Bryr meg om hvordan mannen er, vil ha en omsorgsfull og empatisk mann. 7 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #187 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det at menn stort sett ikke bryr seg om kvinners utdanning, økonomi og karriere er ikke det samme som at "høl er høl". Det betyr bare at kvinner og menn ser etter ulike ting. Menn ser feks etter omsorgsfulle og empatiske kvinner. Ei som jobber i barnehage er gjerne attraktiv for menn, mens en mann som jobber i barnehage er i mindre grad attraktiv for kvinner (i snitt). Menn og kvinner vektlegger ulike ting, det må vi bare akseptere. Uten å innta offerrollen. Kvinners preferanser er ikke mer høyverdige enn menns. Anonymkode: 73a9e...d35 Problemet er da at man ofte ikke har så mange felles interesser eller temaer for samtaler. Sex, utseende og omsorg er ikke nok for et langvarig forhold. Anonymkode: 944b2...06d 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #188 Skrevet 30. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Problemet er da at man ofte ikke har så mange felles interesser eller temaer for samtaler. Sex, utseende og omsorg er ikke nok for et langvarig forhold. Anonymkode: 944b2...06d Jeg snakker nesten aldri om utdanning eller karriere, så dette er et ikke-problem. Om ei dame kun snakker om jobb så ville det vært uinteressant for meg uansett. Jeg har selv lang utdanning og en "bra" karriere, men det er da ikke noe jeg prater så mye om til hverdags. Anonymkode: 73a9e...d35 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #189 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Fordi jeg trenger ekstra hjelp. Se på hva jeg finner på når jeg er ansvarlig for meg selv, se på hva jeg bruker tiden og pengene mine på, se på hvordan jeg kler meg, det er ikke bærekraftig. Jeg trenger veiledning. Tenk på så mektig jeg kunne blitt, dersom jeg hadde noen i ryggen til å styre meg i riktig retning. Samtidig tror jeg det er mye kvinner ikke forstår og kan sette seg inn i, mange tankefeil de begår som er innlysende absurd for meg som mann og som jeg kan hjelpe de ut av, for å bli sin beste versjon av seg selv. To halvdeler osv Anonymkode: 153b8...12a Det høres ut som du trenger en mor... Hva er det du bidrar med i et forhold da? Anonymkode: 1570d...225 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #190 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Problemet er da at man ofte ikke har så mange felles interesser eller temaer for samtaler. Sex, utseende og omsorg er ikke nok for et langvarig forhold. Anonymkode: 944b2...06d Det tror jeg litt enkle folk (menn) rett og slett ikke skjønner. Det er kjedelig på sikt å snakke med folk som ikke leser bøker, bare leser Nettavisen og generelt ikke har peiling... Jeg tror den smarteste parten lider mest under mangel på felles forståelse og dårlig intellektuell balanse. Anonymkode: 9bd35...049 8 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #191 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det høres ut som du trenger en mor... Hva er det du bidrar med i et forhold da? Anonymkode: 1570d...225 hva er det du trenger? Anonymkode: 153b8...12a
Rosakatt Skrevet 30. juli 2023 #192 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det tror jeg litt enkle folk (menn) rett og slett ikke skjønner. Det er kjedelig på sikt å snakke med folk som ikke leser bøker, bare leser Nettavisen og generelt ikke har peiling... Jeg tror den smarteste parten lider mest under mangel på felles forståelse og dårlig intellektuell balanse. Anonymkode: 9bd35...049 Hvorfor tror du intelektuell balanse er utelukket om en mann finner ei han syns er omsorgsfull? Utelukker de hverandre? 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #193 Skrevet 30. juli 2023 Rosakatt skrev (Akkurat nå): Hvorfor tror du intelektuell balanse er utelukket om en mann finner ei han syns er omsorgsfull? Utelukker de hverandre? Jeg ser det fra mitt perspektiv (dame og akademiker). Jeg kjeder meg gul og grønn med fagarbeidere uansett hvor mye penger de tjener, så de er uinteressante for meg. Har forlatt et par sånne fordi det ble for lite stimulerende for meg, og de skjønte ikke noe.. De merka ikke at vi var på ulike planeter, liksom. Nåværende er på mitt nivå, og da snakker vi mye bedre sammen, og alt, inkl sex, i forholdet blir bedre pga. balansen. Anonymkode: 9bd35...049 2 6
Rosakatt Skrevet 30. juli 2023 #194 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ser det fra mitt perspektiv (dame og akademiker). Jeg kjeder meg gul og grønn med fagarbeidere uansett hvor mye penger de tjener, så de er uinteressante for meg. Har forlatt et par sånne fordi det ble for lite stimulerende for meg, og de skjønte ikke noe.. De merka ikke at vi var på ulike planeter, liksom. Nåværende er på mitt nivå, og da snakker vi mye bedre sammen, og alt, inkl sex, i forholdet blir bedre pga. balansen. Anonymkode: 9bd35...049 Om du vil ha akademikere og det passer for deg kjør på, jeg er ikke smart og kan ikke bevise at det er smarte folk utenfor akademiker verdenen. Bra du han noen du går godt med 😊 Men folk er ulike, å det kan jo hende. Også at de du syns burde finne noen smart som seg, kan finne den mengden i noen som ikke er akademisk, selv om du ikke kan. For deres nivå eller interesser kan jo dekke andre områder. Jeg kjeder meg med mange jeg også selv om jeg er dum og har et kaotisk liv for øyeblikket, smak og behag. 1
Kipling Skrevet 30. juli 2023 #195 Skrevet 30. juli 2023 9 hours ago, Maleficenta said: hvorfor kan ikke mennene jobbe med swg selv og finne glede i singeltilværelsen de også istedet for å syte over hvor slemme kvinner er? Tror ikke der er sunt for noen, minst av alt kvinner. Vi trenger hverandre, og jeg ser ikke noe positivt ved at man på samfunnsnivå prøver å oppfordre folk til å skulle ikke trenge hverandre. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #196 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 26.7.2023 den 14.03): Kvinners selvstendighet har gjort at mange kvinner er blitt mer kresne i forhold til menn. https://inews.co.uk/opinion/women-over-40-pickier-men-date-lonely-single-1826656 Det har ført til at det er blitt flere single menn. Som om ikke det er nok, kvinner er tilfreds med singeltilværelsen i dag og føler ikke det samme press lenger for å finne en partner som kvinner opplevde før. https://psykologisk.no/2021/11/mange-foretrekker-singellivet-de-bryter-med-den-tradisjonelle-forestillingen/ http://www.readunwritten.com/2015/03/10/im-only-22-i-dont-want-someone-else-to-be-my-whole-world/ Er kvinner blitt for selvstendige? Anonymkode: 39b78...2aa For selvstendige for hvem da? Incels? Anonymkode: 10e2d...bff 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #197 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ser det fra mitt perspektiv (dame og akademiker). Jeg kjeder meg gul og grønn med fagarbeidere uansett hvor mye penger de tjener, så de er uinteressante for meg. Har forlatt et par sånne fordi det ble for lite stimulerende for meg, og de skjønte ikke noe.. De merka ikke at vi var på ulike planeter, liksom. Nåværende er på mitt nivå, og da snakker vi mye bedre sammen, og alt, inkl sex, i forholdet blir bedre pga. balansen. Anonymkode: 9bd35...049 Jeg er akademiker selv og har ingenting o mot fagarbeidere. Har stor respekt for alle yrker og utdanninger. Anonymkode: 10e2d...bff 3 1
Kipling Skrevet 30. juli 2023 #198 Skrevet 30. juli 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ser det fra mitt perspektiv (dame og akademiker). Jeg kjeder meg gul og grønn med fagarbeidere uansett hvor mye penger de tjener, så de er uinteressante for meg. Har forlatt et par sånne fordi det ble for lite stimulerende for meg, og de skjønte ikke noe.. De merka ikke at vi var på ulike planeter, liksom. Nåværende er på mitt nivå, og da snakker vi mye bedre sammen, og alt, inkl sex, i forholdet blir bedre pga. balansen. Anonymkode: 9bd35...049 Tror det er en kjønnsforskjell der, kvinner er generelt sett mye mer interesserte i å ha en mann "på sitt nivå" eller høyere enn det menn er. Og intelligens har ikke så mye med utdannelse å gjøre, kjenner mange velutdannede tullinger, og de smarteste jeg kjenner er dropouts. 1
Maleficenta Skrevet 30. juli 2023 #199 Skrevet 30. juli 2023 (endret) Kipling skrev (8 minutter siden): Tror ikke der er sunt for noen, minst av alt kvinner. Vi trenger hverandre, og jeg ser ikke noe positivt ved at man på samfunnsnivå prøver å oppfordre folk til å skulle ikke trenge hverandre. men folk må jo få bestemme dette selv. Og hva mener du minst av alt kvinner? Endret 30. juli 2023 av Maleficenta 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #200 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg ser det fra mitt perspektiv (dame og akademiker). Jeg kjeder meg gul og grønn med fagarbeidere uansett hvor mye penger de tjener, så de er uinteressante for meg. Har forlatt et par sånne fordi det ble for lite stimulerende for meg, og de skjønte ikke noe.. De merka ikke at vi var på ulike planeter, liksom. Nåværende er på mitt nivå, og da snakker vi mye bedre sammen, og alt, inkl sex, i forholdet blir bedre pga. balansen. Anonymkode: 9bd35...049 En ufaglært kan ha mer kunnskap en en akademiker. Hva man har av kunskap kommer av interesse. Interesse har ingenting med utdanning å gjøre. Hvis du da ikke er ensporet på kun ditt fagfelt. Da er jo du problemer. Jeg har faktisk evnen til å ha gode samtaler med alle uansett utdanningsnivå. Anonymkode: d9589...e89 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå