AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #221 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 26.7.2023 den 14.03): Kvinners selvstendighet har gjort at mange kvinner er blitt mer kresne i forhold til menn. https://inews.co.uk/opinion/women-over-40-pickier-men-date-lonely-single-1826656 Det har ført til at det er blitt flere single menn. Som om ikke det er nok, kvinner er tilfreds med singeltilværelsen i dag og føler ikke det samme press lenger for å finne en partner som kvinner opplevde før. https://psykologisk.no/2021/11/mange-foretrekker-singellivet-de-bryter-med-den-tradisjonelle-forestillingen/ http://www.readunwritten.com/2015/03/10/im-only-22-i-dont-want-someone-else-to-be-my-whole-world/ Er kvinner blitt for selvstendige? Anonymkode: 39b78...2aa Nei selvfølgelig ikke. Vi har nå mulighet til å klare oss selv og bestemme selv, så ikke rart at kravene da også stiger. Ikke vår feil at så mange menn er som de er. Anonymkode: 24cb5...3fd
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #222 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samme her. Prat om interiør, TV, blogger, mainstream barneoppdragelse, Jo Nesbøs siste bok osv er svært lite givende. Anonymkode: 944b2...06d Bare så enig. Det er kjedelig å snakke om kjedelige ting, som tv-serier, kjendiser og dilldall. Anonymkode: 9bd35...049
lillevill Skrevet 30. juli 2023 #223 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Fordi jeg trenger ekstra hjelp. Se på hva jeg finner på når jeg er ansvarlig for meg selv, se på hva jeg bruker tiden og pengene mine på, se på hvordan jeg kler meg, det er ikke bærekraftig. Jeg trenger veiledning. Tenk på så mektig jeg kunne blitt, dersom jeg hadde noen i ryggen til å styre meg i riktig retning. Samtidig tror jeg det er mye kvinner ikke forstår og kan sette seg inn i, mange tankefeil de begår som er innlysende absurd for meg som mann og som jeg kan hjelpe de ut av, for å bli sin beste versjon av seg selv. To halvdeler osv Anonymkode: 153b8...12a Jeg tror bare du blir mektig når du kler deg selv slik du ønsker, styrer din økonomi selv, og bestemmer selv hva du bør bruke tid på. Å bli kontrollert sånn som du snakker om, er ikke å være mektig. Det er å være som et barn. Det er så lite mektig man kan bli. Det er ikke vanlig en gang. Og jeg tror heller ikke en kvinne hadde ønsket å ha det ansvaret. Vi vil ha menn, ike enda et barn. Beklager om det er vondt Ass, men en partner er ikke der for å være støttekontakt. 😵💫🤯 8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #224 Skrevet 30. juli 2023 Thanos skrev (23 timer siden): Hvorfor er det alltid han som må etterleve kvinnens krav? Er det ikke litt ironisk at man står så hardt på sine krav og samtidig knapt har tenkt over hva man selv bringer til fellesskapet i forholdet? Er det mulig å bli så historieløs som deg og det du skriver her??? Hvor mange århundrer har ikke menn vært de som styrer i ett og alt, kapteinen på skuta, som har tvunget kvinner til slavearbeid hjemme, nektet dem å jobbe ute, nektet dem å stemme, nektet dem å ha sin egen stemme... til for bare noen tiår siden. NÅ ER DET FORBANNE MEG PÅ TIDE at kvinner fikk sin selvskrevne plass, ja, og nå bestemmer hvordan de vil ha det, og hvordan forholdet til menn skal være. Liker ikke menn det, så til pass for dem. De får innrette seg, slik kvinner har vært nødt til å innrette seg i all tid. Tenk deg litt om før du kommer med sånt tull en gang til. Sutre sånn fordi menn må tåle bittelittegranne "mas og krav" som du kaller det, og undertrykkelsene som kvinner har utholdt i århundrer! Anonymkode: 2844f...901 4 10
Kipling Skrevet 30. juli 2023 #225 Skrevet 30. juli 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du vet jo ikke engang hva utdanning dreier seg om. Derfor blir sånne oppgulp bare dumme. I tillegg, for å kunne tenke utenfor boksen, må man først få inngående kunnskap om hva denne boksen er. Hadde du foretrukket å bli operert av en lege uten utdanning? Anonymkode: 944b2...06d Nei, og jeg hadde heller ikke hatt lyst til å bli forsvart av en advokat uten jussutdanning eller få motorsykkelen min fikset av en mekaniker uten utdanning. Men det at man ender opp med nyttige ferdigheter er ikke det samme som at man er blitt smartere og mer velreflektert. Det vi diskuterer her er utdannelse i kontekst av å kunne ha stimulerende samtaler med en partner, ikke sant? Det at noen har pugget seg gjennom medisinstudiet hjelper nok dersom de skal operere meg, men det gjør dem ikke noe mer interessante å prate med. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #226 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ser det fra mitt perspektiv (dame og akademiker). Jeg kjeder meg gul og grønn med fagarbeidere uansett hvor mye penger de tjener, så de er uinteressante for meg. Oisann. Ikke litt nedlatende du da? Mastergraden min gjør meg hverken til en bedre samboer eller til en bedre samtalepartner. Det har gitt meg et godt levebrød og interessante stillinger i 20 år. Anonymkode: b5d62...a28 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #227 Skrevet 30. juli 2023 Kipling skrev (2 minutter siden): Nei, og jeg hadde heller ikke hatt lyst til å bli forsvart av en advokat uten jussutdanning eller få motorsykkelen min fikset av en mekaniker uten utdanning. Men det at man ender opp med nyttige ferdigheter er ikke det samme som at man er blitt smartere og mer velreflektert. Det vi diskuterer her er utdannelse i kontekst av å kunne ha stimulerende samtaler med en partner, ikke sant? Det at noen har pugget seg gjennom medisinstudiet hjelper nok dersom de skal operere meg, men det gjør dem ikke noe mer interessante å prate med. Det vil gjøre at de f.eks vil vite mer om medisinsk historie og tenkning, og de vil trolig ha bedre forutsetninger for å diskutere blant annet økonomiske og etiske avveininger i medisin, du ser den? De vil også ha bedre kunnskap om f.rks vitenskaplige metoder enn "annen i gata". I tillegg kommer korrelasjon utdanning og kulturell kompetanse, du ser den også? Anonymkode: 9bd35...049 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #228 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oisann. Ikke litt nedlatende du da? Mastergraden min gjør meg hverken til en bedre samboer eller til en bedre samtalepartner. Det har gitt meg et godt levebrød og interessante stillinger i 20 år. Anonymkode: b5d62...a28 Ikke nedlatende, men har erfart at jeg har mer til felles med folk med lignende bakgrunn som meg selv. Derfor har kjærester og nærmeste venner det. Anonymkode: 9bd35...049 1
Kipling Skrevet 30. juli 2023 #229 Skrevet 30. juli 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Fantasiutdanning er ikke virkelig utdanning. Master i livets harde skole er nok så lite utfordrende som du beskriver 🤣 Anonymkode: 944b2...06d Skulle ønske masteren var fantasi, det gav meg ingenting og var bortkastet tid og penger, selv om det var fra en prestisjeskole. Bacheloren derimot var veldig nyttig, selv om det var på en mindre gjev skole. Skepsisen min mot utdanning er basert på hvor mange tullinger jeg gikk sammen med som ikke fikk noe ut av det, annet enn et diplom. Var ikke mange som ble mer interessante å prate med som resultat. De som ble det var interessante fra før fordi de var smarte og nysgjerrige, og kunne sikkert fått like mye interessant å prate om ved å lese på fritiden. Og det gjorde de forsåvidt også.
Kipling Skrevet 30. juli 2023 #230 Skrevet 30. juli 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det vil gjøre at de f.eks vil vite mer om medisinsk historie og tenkning, og de vil trolig ha bedre forutsetninger for å diskutere blant annet økonomiske og etiske avveininger i medisin, du ser den? Anonymkode: 9bd35...049 Nei, og gitt galskapen vi nylig har vært gjennom med corona og sensurering av meningsmotstandere, så vet jeg ikke om jeg ville brukt medisinutdanning og etikk som et argument om jeg var deg. 6 minutter siden, AnonymBruker said: De vil også ha bedre kunnskap om f.rks vitenskaplige metoder enn "annen i gata". Anonymkode: 9bd35...049 Der er et relevant poeng, men hvem som helst kan google seg frem til hva double-blind studier og konfidensintervall er, det er ikke hemmelig informasjon du må på medisinstudiet for å få. 7 minutter siden, AnonymBruker said: I tillegg kommer korrelasjon utdanning og kulturell kompetanse, du ser den også? Anonymkode: 9bd35...049 Nei, forklar. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #231 Skrevet 30. juli 2023 Kipling skrev (33 minutter siden): Nei, og gitt galskapen vi nylig har vært gjennom med corona og sensurering av meningsmotstandere, så vet jeg ikke om jeg ville brukt medisinutdanning og etikk som et argument om jeg var deg. Der er et relevant poeng, men hvem som helst kan google seg frem til hva double-blind studier og konfidensintervall er, det er ikke hemmelig informasjon du må på medisinstudiet for å få. Nei, forklar. Nå har jeg et hus å male og et vindu å bytte, men jeg skal ta kortvarianten: -Du må f.eks vite noe om ulike vitenskaplige metoder til ulike formål, og først når du kan det, er du kvalifisert til å mene noe om....vitenskaplig metode. -Når du har kommentert ting før, har jeg lagt merke til at du gjerne refererer til amerikansk populærkultur. Det står, for å si det sånn, i et slags motsetningsforhold til kvalitetskultur. Anonymkode: 9bd35...049 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #232 Skrevet 30. juli 2023 Har vært på Kvinneguiden noen år og mitt inntrykk fra å lese innlegg her inne er at: 1. Kvinner som ønsker forhold med en mann har ganske lett for å finne noen, i disse dager velger mange å finne en betydelig yngre mann. 2. Den store majoriteten av kvinner som er enslige velger dette selv. Dette gjelder især kvinner som kommer ut i fra langvarige forhold med menn hvor de har fått barn. Disse er lei av å være hushjelp for mannebarn som har latt seg selv forfalle. Working as intended etter min mening. Anonymkode: b6885...f27 6 3
Kipling Skrevet 30. juli 2023 #233 Skrevet 30. juli 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: -Du må f.eks vite noe om ulike vitenskaplige metoder til ulike formål, og først når du kan det, er du kvalifisert til å mene noe om....vitenskaplig metode. Anonymkode: 9bd35...049 Og det må man studere medisin for å lære om? Hva hindrer en intelligent og nysgjerrig person fra å bestille en bok på Amazon eller bare lære det direkte på nettet? 29 minutter siden, AnonymBruker said: -Når du har kommentert ting før, har jeg lagt merke til at du gjerne refererer til amerikansk populærkultur. Det står, for å si det sånn, i et slags motsetningsforhold til kvalitetskultur. Anonymkode: 9bd35...049 Hvordan gjør det at jeg refererer til amerikansk populærkultur at folk som studerer medisin blir mer kulturelt kompetente?
Maleficenta Skrevet 30. juli 2023 #234 Skrevet 30. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Var ikke slik min mor var. Hun sov for det meste, og lot meg styre meg selv, ingen leksehjelp, ingen veiledende, erfaren voksen kunnskap som satte meg på stien til et suksessfullt liv, det hadde hun ikke. Hun var et barn som fikk barn, og det er hun enda. Hun klarte å stelle i stand et varmt måltid til dagen da, som regel pytt i panne, så det er jo noe. Jeg elsker henne men som forelder var hun utilstrekkelig. Tilgi meg om jeg ser til det idealisere bildet av morsfiguren og kanskje prosjiserer noen av de egenskapene over på mine ønsker hos en partner, men disse kommer jo ikke akkurat dårlig med dersom vi får egne barn, og morsrollen og kvinnerollen er ganske vanskelige å holde helt separat. Men fundamentalt er det ikke en morsfigur jeg beskriver, og det er utrolig reduktivt ā antyde det, men heller en livspartner som bidrar til å forbedre meg som menneske og som utfyller de mangler jeg har slik som jeg også håper å utfylle de mangler hun har, en dynamisk duo som bringer det beste ut av hverandre. Kvinner her på KG sier jo hele tiden at den største egenskapen en mann kan ha, er at livet deres blir bedre med ham i det, men tilsynelatende er du et kvinnehatende mannebarn om du ønsker det samme fra en kvinne, og det ideelle parforhold er bestående avikke en enhet, men to helt separate individer som ikke er avhengige eller liter på hverandre overhode, aldri gir hverandre råd eller hjelper hverandre, og som tar alle avgjørelser uavhengig av den andre, som kanskje møtes et par ganger i måneden for å ta en kopp kaffe og ha sex før de drar hver sin vei til deres vidt forskjellige liv. Anonymkode: 153b8...12a nettopp. Mommy issues. Derfor ønsker du en morserstatning som ivaretar deg slik din mor ikke gjorde. Kvinner ønsker ikke å være mor til sin partner Endret 30. juli 2023 av Maleficenta 7 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #235 Skrevet 30. juli 2023 Kipling skrev (2 timer siden): Nei, og jeg hadde heller ikke hatt lyst til å bli forsvart av en advokat uten jussutdanning eller få motorsykkelen min fikset av en mekaniker uten utdanning. Men det at man ender opp med nyttige ferdigheter er ikke det samme som at man er blitt smartere og mer velreflektert. Det vi diskuterer her er utdannelse i kontekst av å kunne ha stimulerende samtaler med en partner, ikke sant? Det at noen har pugget seg gjennom medisinstudiet hjelper nok dersom de skal operere meg, men det gjør dem ikke noe mer interessante å prate med. Kjedeligste som finnes er folk som skal drive å snakke om jobb og utdanning på fritiden. Å sitte å høre på betraktninger og meninger folk har i lys av å være lege, sivil ingeniør, maskinist, sykepleier eller lærer er altså sovemedisin. Jeg driter i hva folk jobber med. Det er fritiden min jeg skal bruke med dem. Hva de har av utdanning og/eller yrke har ingen ting å gjøre med om personen er smart eller interessant. Utdannelse og jobb betyr null, nada niks for min del når det gjelder attraksjon og tiltrekning. Anonymkode: aace0...62e 2
herzeleid Skrevet 30. juli 2023 #236 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det mulig å bli så historieløs som deg og det du skriver her??? Hvor mange århundrer har ikke menn vært de som styrer i ett og alt, kapteinen på skuta, som har tvunget kvinner til slavearbeid hjemme, nektet dem å jobbe ute, nektet dem å stemme, nektet dem å ha sin egen stemme... til for bare noen tiår siden. NÅ ER DET FORBANNE MEG PÅ TIDE at kvinner fikk sin selvskrevne plass, ja, og nå bestemmer hvordan de vil ha det, og hvordan forholdet til menn skal være. Liker ikke menn det, så til pass for dem. De får innrette seg, slik kvinner har vært nødt til å innrette seg i all tid. Tenk deg litt om før du kommer med sånt tull en gang til. Sutre sånn fordi menn må tåle bittelittegranne "mas og krav" som du kaller det, og undertrykkelsene som kvinner har utholdt i århundrer! Anonymkode: 2844f...901 Her spørs det om du kunne hatt godt av å lese deg litt opp på historien. Kvinner og menn har gjennom historien jobbet sammen for å bygge så gode liv de klarte for seg og sine familier, begrenset av teknologien og kunnskapen tilgjengelig. I den grad kvinner var undertrykket gjalt nok det begge kjønn, men da ser en nok også datidens samfunn gjennom ‘2023-briller’, som fort skaper et visst ‘nærsyn’. 1 1 2
Maleficenta Skrevet 31. juli 2023 #237 Skrevet 31. juli 2023 (endret) herzeleid skrev (7 timer siden): Her spørs det om du kunne hatt godt av å lese deg litt opp på historien. Kvinner og menn har gjennom historien jobbet sammen for å bygge så gode liv de klarte for seg og sine familier, begrenset av teknologien og kunnskapen tilgjengelig. I den grad kvinner var undertrykket gjalt nok det begge kjønn, men da ser en nok også datidens samfunn gjennom ‘2023-briller’, som fort skaper et visst ‘nærsyn’. bs. For hundre år siden jobbet kvinner dobbelt så mye som menn. De hadde hard jobb ute. Bare les om klippfiskjerringene f.eks, men når de kom hjem fra jobben fikk ikke de slappe av slik mannen fikk etter jobb, nei da måtte hun ta tak i hus og hjem og matlaging og unger uten at han løftet en finger. Eneste gangen kvinner i norge hadde det bra var i vikingtiden. Endret 31. juli 2023 av Maleficenta 9 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #238 Skrevet 31. juli 2023 Maleficenta skrev (5 minutter siden): bs. For hundre år siden jobbet kvinner dobbelt så mye som menn. De hadde hard jobb ute. Bare les om klippfiskjerringene f.eks, men når de kom hjem fra jobben fikk ikke de slappe av slik mannen fikk etter jobb, nei da måtte hun ta tak i hus og hjem og matlaging og unger uten at han løftet en finger. Eneste gangen kvinner i norge hadde det bra var i vikingtiden. Dobbelt så mye? 😂 Anonymkode: d1977...edc 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #239 Skrevet 31. juli 2023 Tema for DAX18 når ferien er over. Eller "Debatten". Anonymkode: 33e94...9ee
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #240 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dobbelt så mye? 😂 Anonymkode: d1977...edc Ja, først jobb ute/med gården, så skift nummer to med hus og unger. I enkelte forhold i dag forventer mennene også en slik fordeling. En av grunnene til at jeg ble skilt, blant annet. Jeg orket ikke å gå i døgnskift, mens eksen bare jobbet 8 timer per dag. Anonymkode: 944b2...06d 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå