AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #161 Skrevet 30. juli 2023 lillevill skrev (21 minutter siden): Om noen menn er sinte for at kvinner greier seg selv alene, så må det handle om mangel på empati. Tanken om at "det er synd på meg, jeg er ensom fordi kvinner greier seg selv så bra. De vil ikke ha meg fordi jeg hater dem for at de greier seg selv. Jeg vil ikke jobbe meg selv og med mitt syn på kvinner. Det er kvinner som burde forandre seg, ikke meg." AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Å gjøre den andres liv bedre er ikke det samme som å være forelder for partneren sin. Min mann gjør livet mitt bedre enn det var da jeg var singel. Vi har lange, gode samtaler, vi opplever ting sammen, vi har fantastisk sex, koser og sover sammen, avlaster hverandre osv. Men han fungerer ikke som en far for meg, som veileder, tilrettelegger og motiverer. Det klarer jeg fint selv. Anonymkode: 944b2...06d Tror egentlig ikke det er noen måte jeg kan formidle dette på som kommer til å være tilstrekkelig, du har bestemt deg for å oppfatte det jeg sier på én måte og tolker det jeg sier nettop slik at det samsvarer med det bildet du allerede har utformet av hva jeg mener. Anonymkode: 153b8...12a
lillevill Skrevet 30. juli 2023 #162 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror egentlig ikke det er noen måte jeg kan formidle dette på som kommer til å være tilstrekkelig, du har bestemt deg for å oppfatte det jeg sier på én måte og tolker det jeg sier nettop slik at det samsvarer med det bildet du allerede har utformet av hva jeg mener. Anonymkode: 153b8...12a Det du skriver? Handler dette plutselig om deg når du ikke en gang er TS? Jeg vet ikke hva du har skrevet her i tråden når du er på anonym. Jeg ser bare at du ikke er trådstarter. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #163 Skrevet 30. juli 2023 Det må da være bedre for menn å føle at en kvinne faktisk vil være sammen med ham fordi hun vil og har valgt ham enn at det er fordi hun er avhengig av ham? Eller mener virkelig menn at det faktisk er bedre å være sammen med en kvinne som av ulike faktorer føler seg presset til å være sammen med ham enn å være singel? En slik tankegang er helt fremmed for meg. Jeg vil velges fordi mannen forelsker seg i MEG, ikke på grunn av noe annet. Anonymkode: b4d79...a5a 7 5
Thyra Skrevet 30. juli 2023 #164 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det må da være bedre for menn å føle at en kvinne faktisk vil være sammen med ham fordi hun vil og har valgt ham enn at det er fordi hun er avhengig av ham? Eller mener virkelig menn at det faktisk er bedre å være sammen med en kvinne som av ulike faktorer føler seg presset til å være sammen med ham enn å være singel? En slik tankegang er helt fremmed for meg. Jeg vil velges fordi mannen forelsker seg i MEG, ikke på grunn av noe annet. Anonymkode: b4d79...a5a Det er jo samme holdningen som ligger til grunn for at enkelte mener det er bedre å ha sex med noen som gjør det kun fordi de trenger pengene enn å leve uten sex/kun ha sex med seg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #165 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du forventer en mamma, ikke en dame. Anonymkode: 944b2...06d At kvinnen skal være en som holder ham i tøylene og regulerer ham, er fremdeles en slags merkelig lyst på ansvarsfraskrivelse hos noen menn. Dette er en av grunnene til at kvinner går. De gidder ikke å regulere menn. Å legge ansvaret for regulering av en selv over på andre, er merkverdig. Selvfølgelig skal man gjøre hverandre bedre, men jeg kjenner flere kvinner som fremdeles sliter seg ut i ren oppdragelse. Må lære mannen å se henne, må lære mannen at det finnes et begrep som rettferdighet i ansvarsfordeling og emosjonell oppmerksomhet, må regulere drikkingen og byflyve-livet hans, etc. min eks sa det til meg: han likte en dame som holdt ham i ørene. Å holde en mann i ørene fordi han ikke forstår hva som kreves i et parforhold, er utmattende og avtennende. I tillegg er det tidkrevende og det er lett å miste seg selv. Anonymkode: b4d79...a5a 4 7
Snoopy45 Skrevet 30. juli 2023 #166 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 26.7.2023 den 14.03): Er kvinner blitt for selvstendige? Anonymkode: 39b78...2aa nei 1
Nettinettet Skrevet 30. juli 2023 #167 Skrevet 30. juli 2023 Thanos skrev (19 timer siden): Men virkelig, hva har du som kvinne å tilby menn i 2023? Har du reflektert over det? Tror du selvstendighet, kariere, god lønn og høy utdannelse står høyt på listen over egenskaper menn ser etter hos kvinner? Jeg skal driste meg til å fortelle deg noe jeg vet: ingen av de tingene er engang på førstesiden på listen menn flest håper kvinnen i deres liv har. Menn ønsker en god og støttende partner. En feminin partner. En som gir dem fred og ro, ikke mas, krav og støy. Så enkelt, men likefullt så vanskelig. Og så kommer oppfølgingsspørsmålet: tror du menn generellt som kjønn har kollektivt blitt langt dårligere og latere mennesker på bare et par tiår, eller tror du kvinner har økt kravene urealistisk? Jeg lener meg beskjedent mot sistnevnte, uten at jeg skal hevde det er fakta. Jeg ser kvinner er beinharde på sine krav, har det falt deg inn at f.eks du med dine krav og kanskje manglende egenskaper som menn ønsker, er en vond kombinasjon? Hvorfor er det alltid han som må etterleve kvinnens krav? Er det ikke litt ironisk at man står så hardt på sine krav og samtidig knapt har tenkt over hva man selv bringer til fellesskapet i forholdet? Og en ting til. Du hevder livet er bedre uten en mann å forholde deg til....er det fordi menn aldri klarer å leve opp til dine krav og standarer, som dermed irriterer deg, eller er livet bedre uten mann fordi du sliter med alle hans krav og standarer som han krever av deg? Uten å være fordomsfull, er jeg ganske skråsikker på hvilke av alternativene som ligger til grunn for din missnøye. Men det vet bare du selv. Jeg jobber som matchmaker for selvstendige kvinner med karriere god lønn og ofte høy utdannelse. Tror du ville blitt overrasket over hvor mange menn som har dette som de viktigste kriteriene når de nå leter etter en kjæreste. Disse mennene tar konkret kontakt med det selskapet jeg jobber i fordi de vet at det er slike damer de kan komme i kontakt med der. Når det er snakk om det at livet er bedre uten en mann å forholde seg til så tenker jeg det handler om hvor man er i livet og hva man ønsker seg. Jeg ønsker ikke en mann i livet mitt i hverdagen og vet om andre kvinner som har det som meg. Men jeg vet også om mange kvinner som sier at de har det bedre uten en mann helt til en mann som passer til dem dukker opp. Da er livet for dem best med mannen å forholde seg til. 4 2
Nettinettet Skrevet 30. juli 2023 #168 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): At kvinnen skal være en som holder ham i tøylene og regulerer ham, er fremdeles en slags merkelig lyst på ansvarsfraskrivelse hos noen menn. Dette er en av grunnene til at kvinner går. De gidder ikke å regulere menn. Å legge ansvaret for regulering av en selv over på andre, er merkverdig. Selvfølgelig skal man gjøre hverandre bedre, men jeg kjenner flere kvinner som fremdeles sliter seg ut i ren oppdragelse. Må lære mannen å se henne, må lære mannen at det finnes et begrep som rettferdighet i ansvarsfordeling og emosjonell oppmerksomhet, må regulere drikkingen og byflyve-livet hans, etc. min eks sa det til meg: han likte en dame som holdt ham i ørene. Å holde en mann i ørene fordi han ikke forstår hva som kreves i et parforhold, er utmattende og avtennende. I tillegg er det tidkrevende og det er lett å miste seg selv. Anonymkode: b4d79...a5a Dette 100%!! 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #169 Skrevet 30. juli 2023 Nettinettet skrev (8 minutter siden): Jeg jobber som matchmaker for selvstendige kvinner med karriere god lønn og ofte høy utdannelse. Tror du ville blitt overrasket over hvor mange menn som har dette som de viktigste kriteriene når de nå leter etter en kjæreste. Disse mennene tar konkret kontakt med det selskapet jeg jobber i fordi de vet at det er slike damer de kan komme i kontakt med der. Vel, hvis dette er premisset for matchmakingen, så er vel ikke det sjokkerende. Det beviser strengt talt ikke annet enn at menn kommer dit hvor det finnes kvinner. Det er på ingen måte en uavhengig statistikk. Anonymkode: 2c3ae...528
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #170 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det må da være bedre for menn å føle at en kvinne faktisk vil være sammen med ham fordi hun vil og har valgt ham enn at det er fordi hun er avhengig av ham? Eller mener virkelig menn at det faktisk er bedre å være sammen med en kvinne som av ulike faktorer føler seg presset til å være sammen med ham enn å være singel? En slik tankegang er helt fremmed for meg. Jeg vil velges fordi mannen forelsker seg i MEG, ikke på grunn av noe annet. Anonymkode: b4d79...a5a Jeg brukte det argumentet i et forhold, men ble møtt med at det betydde at jeg kunne forlate ham og at det derfor ikke var bra nok for ham. Det lå en diagnose i bunnen der, men også en viss forståelse for at han oppførte seg på en måte som var vanskelig å takle for de fleste i perioder. Han prøvde også å overbevise meg innimellom om at jeg ikke ville klare meg på egenhånd, selv om jeg hadde bodd alene i over 15 år og eide egen bolig. Så for noen er det ikke bedre, selv om jeg ikke forstår tankegangen. Anonymkode: a6f18...90a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #171 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, hvis dette er premisset for matchmakingen, så er vel ikke det sjokkerende. Det beviser strengt talt ikke annet enn at menn kommer dit hvor det finnes kvinner. Det er på ingen måte en uavhengig statistikk. Anonymkode: 2c3ae...528 Det beviser jo at mange menn kommer til en slik side med en viss smak og preferanse, ikke at menn går etter absolutt alle typer kvinner. Jeg kjenner ingen slike menn, som mener at kvinner er kvinner, og samma hva. Anonymkode: b4d79...a5a 3 1
Nettinettet Skrevet 30. juli 2023 #172 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, hvis dette er premisset for matchmakingen, så er vel ikke det sjokkerende. Det beviser strengt talt ikke annet enn at menn kommer dit hvor det finnes kvinner. Det er på ingen måte en uavhengig statistikk. Anonymkode: 2c3ae...528 Poenget var at han jeg siterte mente at kvinner som var selvstendige med god lønn og høy utdannelse ikke var ønsket av menn. Det motbeviser jobben min hver dag. Premisset for matchmakingen er at man skal ha det bra med seg selv, vite hvem man er og hva man vil, ha god og ordnet økonomi (trenger ikke være rik) og ønske en kjæreste eller livspartner. 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #173 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg brukte det argumentet i et forhold, men ble møtt med at det betydde at jeg kunne forlate ham og at det derfor ikke var bra nok for ham. Det lå en diagnose i bunnen der, men også en viss forståelse for at han oppførte seg på en måte som var vanskelig å takle for de fleste i perioder. Han prøvde også å overbevise meg innimellom om at jeg ikke ville klare meg på egenhånd, selv om jeg hadde bodd alene i over 15 år og eide egen bolig. Så for noen er det ikke bedre, selv om jeg ikke forstår tankegangen. Anonymkode: a6f18...90a Det er vel det store problemet en del mennesker har med nettopp livets store usikkerheter og risiko, som preger livet til hypokondere og nevrotikere generelt. Men innerst inne tror jeg ingen egentlig ønsker en person som er sammen med dem på grunn av nød. Å være forelsket og elske er den eneste bindingen som fungerer for meg, og er også den eneste bindingen jeg vil akseptere fra en partner. For dem som føler en slik binding er for svak, anbefales det først og fremst å jobbe med tillitsutfordringer og tørr å ha slike samtaler om usikkerhet med partner, tenker jeg. På et eller annet tidspunkt blir man nødt til å slå seg til ro med at man er blitt valgt og at man er elsket og at partneren vil være der. Anonymkode: b4d79...a5a 1
Nettinettet Skrevet 30. juli 2023 #174 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det beviser jo at mange menn kommer til en slik side med en viss smak og preferanse, ikke at menn går etter absolutt alle typer kvinner. Jeg kjenner ingen slike menn, som mener at kvinner er kvinner, og samma hva. Anonymkode: b4d79...a5a Nettopp. Vi får ikke alle menn, men slike menn. Fordi de vet at vi har slike kvinner som de ser etter. Som igjen beviser at det er mange menn som ønsker nettopp en kvinne som er slik. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #175 Skrevet 30. juli 2023 Nettinettet skrev (1 minutt siden): Poenget var at han jeg siterte mente at kvinner som var selvstendige med god lønn og høy utdannelse ikke var ønsket av menn. Det motbeviser jobben min hver dag. Premisset for matchmakingen er at man skal ha det bra med seg selv, vite hvem man er og hva man vil, ha god og ordnet økonomi (trenger ikke være rik) og ønske en kjæreste eller livspartner. Da leser du og jeg han forskjellig. Han sa ikke at menn ikke ønsker kvinner med god lønn og høy utdannelse, men at det typisk ikke er det som er viktigst for menn. Nettinettet skrev (10 minutter siden): Nettopp. Vi får ikke alle menn, men slike menn. Fordi de vet at vi har slike kvinner som de ser etter. Som igjen beviser at det er mange menn som ønsker nettopp en kvinne som er slik. Igjen, det er ikke en uavhengig statistikk. Du har allerede tatt et utvalg. Dersom jeg ringer til 1000 stk stom stemmer rødt og alle er for økte skatter, er ikke det sjokkerende. Det sier særdeles lite om hva den gjennomsnittlige nordmann ønsker mht lavere/økt skatt. Anonymkode: 2c3ae...528
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #176 Skrevet 30. juli 2023 Nettinettet skrev (19 minutter siden): Poenget var at han jeg siterte mente at kvinner som var selvstendige med god lønn og høy utdannelse ikke var ønsket av menn. Det motbeviser jobben min hver dag. Premisset for matchmakingen er at man skal ha det bra med seg selv, vite hvem man er og hva man vil, ha god og ordnet økonomi (trenger ikke være rik) og ønske en kjæreste eller livspartner. Menn som ser på en kvinne som kombinasjon av hull, hushjelp og omsorgsarbeider vil alltid drite i kvinnens intellekt, hobbyer og interesser, talenter og lignende trekk. For dem er en kvinne med egne meninger, utdanning og karriere er en ulempe, fordi slike kvinner godtar ikke å bli brukt som slik kombinasjon disse mennene ønsker. I likeverdige forhold, der mannen ser på kvinnen som noe mer enn hull, husholderske og trøstepersonell som tilber og opphøyer ham, er situasjonen en annen. Min mann heier meg frem og er stolt av det jeg har oppnådd og jobber hardt for å oppnå i fremtiden. Anonymkode: 944b2...06d 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #177 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da leser du og jeg han forskjellig. Han sa ikke at menn ikke ønsker kvinner med god lønn og høy utdannelse, men at det typisk ikke er det som er viktigst for menn. Igjen, det er ikke en uavhengig statistikk. Du har allerede tatt et utvalg. Dersom jeg ringer til 1000 stk stom stemmer rødt og alle er for økte skatter, er ikke det sjokkerende. Det sier særdeles lite om hva den gjennomsnittlige nordmann ønsker mht lavere/økt skatt. Anonymkode: 2c3ae...528 Han har i flere innlegg på en veldig aggressiv måte gjort det klart at kvinner ikke har annet å tilby enn fitte/utseende, huslige evner og evnen til å støtte. Man leser som regel i kontekst. Anonymkode: 944b2...06d 8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #178 Skrevet 30. juli 2023 Helt enig i at kvinner har blitt for selvstendige, har en venninne som skulle bytte en del ting på bilen sin. Jeg tilbydde meg til å hjelpe siden hun kan ikke å så mye om bil. Nei sa hun ‘ hadde sett på YouTube hvordan man gjorde det så det var ikke noe problem’. Vet ikke om det er denne woke kulturen som har fått damer til å tro at de kan alt nå Anonymkode: 8c244...ee6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #179 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 26.7.2023 den 14.08): Ikke kvinnens ansvar å tilfredsstille menn heldigvis:) Anonymkode: 66a6e...0a0 Der tar du feil.....når du ikke har skjønt slike grunnleggende ting så rregner jeg med at du er evig single. Anonymkode: 661ce...34c
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #180 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Helt enig i at kvinner har blitt for selvstendige, har en venninne som skulle bytte en del ting på bilen sin. Jeg tilbydde meg til å hjelpe siden hun kan ikke å så mye om bil. Nei sa hun ‘ hadde sett på YouTube hvordan man gjorde det så det var ikke noe problem’. Vet ikke om det er denne woke kulturen som har fått damer til å tro at de kan alt nå Anonymkode: 8c244...ee6 Lol, ja, forferdelig med kvinner som liker p lære og mestre nye ting!! Anonymkode: b4d79...a5a 8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå