Gå til innhold

Er kvinner blitt for selvstendige?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner heller ingen sånne kvinner?

Anonymkode: 9bd35...049

Neivel.

Anonymkode: 499b3...52b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er lett å skjønne at noen menn kan bli forvirret over alle kvinnene som på den ene siden insisterer på å være selvstendige og på den andre siden ønsker å bli dominert. Så begrunner de dette med en slags szisofrereni der deres seksuelle «jeg» er splittet og separert fra «hverdags-jeget». Det høres verken friskt eller troverdig ut.

1. Det er en stor forskjell på å være et selvstendig individ og det å ønske dominans seksuelt. Hva med alle sub menn som så gjerne vil bli dominert, ofte selvstendige menn i lederstillinger.....

2, schizofreni har ingenting med splittet sinn, flere personligheter å gjøre..... Schizofreni og multippel personlighetsforstyrrelse er to forskjellige ting.

Ikke minst er ditt hverdags jeg på jobben, med venner, med sjefen, med mor, far, søsken like? Oppfører du deg helt likt? Og overfører du hva du liker seksuelt til arbeidsplassen din? 

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (5 timer siden):

jeg stemmer på at signle menn som ikke vil jobbe, kan besøke sin trump-figur, da jeg ikke er interessert i å betale for sutring.

Jeg håper virkelig ikke at alle single Norske menn (eller noen andre) stemmer på en Norsk ekvivalent av Trump.

Anonymkode: b5d62...a28

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg håper virkelig ikke at alle single Norske menn (eller noen andre) stemmer på en Norsk ekvivalent av Trump.

Anonymkode: b5d62...a28

Sophie Elise som statsminister? Tror ikke det skjer. jeg tenkte mer på om noen vil forlate landet, da de ikke vil bidra, er det greit for meg.

AnonymBruker
Skrevet
*Mocca* skrev (2 minutter siden):

1. Det er en stor forskjell på å være et selvstendig individ og det å ønske dominans seksuelt. Hva med alle sub menn som så gjerne vil bli dominert, ofte selvstendige menn i lederstillinger.....

2, schizofreni har ingenting med splittet sinn, flere personligheter å gjøre..... Schizofreni og multippel personlighetsforstyrrelse er to forskjellige ting.

Ikke minst er ditt hverdags jeg på jobben, med venner, med sjefen, med mor, far, søsken like? Oppfører du deg helt likt? Og overfører du hva du liker seksuelt til arbeidsplassen din? 

Nei, et sunt og harmonisk selv henger sammen. Det er ikke slik at seksualiteten lever sitt eget liv ved siden av resten av selvet. Hvis man er i en tilstand, der man ikke har lykkes i å integrerere seksualiteten i et helhetlig og harmonisk selv, er det noe som har gått galt i den menneskelige modningsprosessen. Om man kaller det szisofreni, splitting eller noe annet er et terminologisk spørsmål.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Et individ som er selvstendig trenger ikke noe fra noen annen. Hvorfor skal vedkommende da inngå en allianse med en annen? Hvorfor skal de bygge noe sammen, når de ikke trenger noe fra noen annen, verken den andre eller fra andre i samfunnet? Velferdsstaten er til for de som er avhengige av hjelp fra velferdsstaten. Når en er avhengig av andre er en per definisjon ikke lenger selvstendig.

Sikker på at dette er riktig ord?

Anonymkode: 39b78...2aa

Selvstendige mennesker er ikke avhengige av å bygge allianser med andre, med de gjør det allikevel, fordi de ønsker det

Jeg er selvstendig. Jeg trengte ikke en mann for å kjøpe meg hus, for å finne jobb, for å montere møbler, hugge ved eller ha et godt liv. Jeg har allikevel valgt å gjøre disse tingene sammen med en mann. Fordi jeg ønsker å dele gleder og sorger med en kjæreste/samboer (i tillegg til at jeg allerede deler gleder og sorger med familie og venner). Det er fint å gjøre ting sammen, nettopp fordi jeg vet at jeg ikke er tvunget til det.

Jeg er også (per nå) selvstendig fra (en god del av) velferdsstaten. Jeg jobba meg gjennom studiene uten studielån fordi jeg hadde arbeide. Jeg er frisk, har syke/uføreforsikring, og har ikke fått andre goder fra NAV. Likevel betaler jeg gladelig skatt, fordi jeg vet det er andre som ikke er like heldige som meg. Jeg bidrar fordi jeg har mulighet og ønske om det, ikke fordi jeg er tvunget. 

Gjør du kun ting om du blir tvunget? Finnes det ikke godhet i deg om du ikke får noe igjen for det? Er det sånn at selvstendige mennesker for deg bare tenker på seg selv?

Anonymkode: 6f4fb...bc8

• Liker 3
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Mener du at kvinner skal være avhengig av mannen? Eller hva mener du med spørsmålet om kvinner er blitt for selvstendig? 

Hvorfor er det en dum(?) ting at kvinner er selvstendige?

Anonymkode: d5231...a59

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, et sunt og harmonisk selv henger sammen. Det er ikke slik at seksualiteten lever sitt eget liv ved siden av resten av selvet. Hvis man er i en tilstand, der man ikke har lykkes i å integrerere seksualiteten i et helhetlig og harmonisk selv, er det noe som har gått galt i den menneskelige modningsprosessen. Om man kaller det szisofreni, splitting eller noe annet er et terminologisk spørsmål.

Det er ikke terminologi nei .... Du prøver å beskrive noe basert på en total misoppfatning av en alvorlig diagnose.

Schizofreni og splittet personlighet som kaller det (det heter multippel personlighetsforstyrrelse) er to totalt forskjellige ting.

Litt greit å ha kunnskap før man uttaler seg.

Tror du virkelig et sunt og harmonisk liv baserer seg på at alt i livet er på samme linje? 

Det handler om balanse, ikke å gjøre alt på samme måte. 

Kult.... Da forventer jeg at de som liker at partner tar styringen, er helt underdanige i alle aspekter av livet og lar andre ta alle avgjørelser for seg.... I tillegg forventer jeg at dominante gpr rundt på arbeidsplassen og spanker sjefer og kollegaer..... Det henger jo tross alt sammen i alle aspekter av livet for å kunne være et sunt og harmonisk menneske ifølge deg.

Ikke klage når sjefen kommer og presser deg oppetter veggen, tar et grep om halsen din, snur seg rundt og tar seg hardt.... Eller smekker deg med ridepisken når du ikke rekker tidsfrister. Han/hun må jo såklart kjøre samme linjen i alle aspekter i livet ditt.... Så det må jo bare godta.... 

Ikke så logisk lenger? Nei, kjekt å ha litt kunnskap før man uttaler seg, før man diagnoser man har null kunnskap om inn i diskusjoner, og ikke minst litt innsikt i seksualitet, hva som faktisk skaper sunne og harmoniske mennesker.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Et individ som er selvstendig trenger ikke noe fra noen annen. Hvorfor skal vedkommende da inngå en allianse med en annen? Hvorfor skal de bygge noe sammen, når de ikke trenger noe fra noen annen, verken den andre eller fra andre i samfunnet? Velferdsstaten er til for de som er avhengige av hjelp fra velferdsstaten. Når en er avhengig av andre er en per definisjon ikke lenger selvstendig.

Sikker på at dette er riktig ord?

Hvorfor snakker du om "individ" nå? Gjaldt det ikke kvinner allikevel?

Anonymkode: d5231...a59

• Liker 2
Gjest Inverto
Skrevet

Mange av dem har blitt litt kresne ja. Men ikke "for selvstendig". Det høres veldig besynderlig ut

AnonymBruker
Skrevet

Tar heller livet av meg enn å måtte være avhengig av en mann.

Anonymkode: 603c3...322

• Liker 8
Skrevet

Nei det tror jeg ikke, og kanskje kan en heller si at kvinner er blitt for uselvstendige med tanke på avhengighetsforholdet til staten og indirekte omfordeling fra menn.

Kanskje kan en heller si at kvinner i stor grad er blitt oppdratt med et ideal om å være likere "idealmannen", og sånn sett får krever mer av menn samtidig som de ikke nødvendigvis kan tilby så mye "idealkvinne". Jeg hørte en kvinne en gang si at kvinners krav gjerne vokser i takt med at de selv blir mindre attraktive, i den forstand at kvinner gjennom 20-årene "bygger seg opp" og forventer en mann på minst samme "nivå", samtidig som de gjennom denne fasen stort sett blir mindre attraktive for menn. Mange sitter kanskje igjen i en litt rar situasjon der en ønsker en mann i sin mest attraktive alder som kan tilby det en selv etterspør, samtidig som en selv er et stykke unna egen mest attraktive alder og i mindre grad kan tilby det han etterspør. At en slik situasjon potensielt medfører vanskeligheter for å finne hverandre er ikke så rart.  

Så hører det med, som skissert over, at ensligheten gjør seg gjeldende for begge kjønn og at en større andel menns manglende evne til å innfri krav også medfører en stor andel kvinner som ikke finner noen som innfrir kravene. Det kan en mene mye om, og jeg observerer at en del virker å "godte" seg over dette og forsøke å vri det til det andre kjønnets disfavør, men i alle tilfeller tenker jeg at økende enslighet og ensomhet er en onde for begge kjønn og jeg synes oppriktig det er trist å høre om mennesker som er ensomme og ønsker å finne noen uten å lykkes. Der tror jeg nok det er mange som kjenner på vonde følelser, inkludert de som er "superhappy" i facebookstatusen sin eller når andre spør. 

• Nyttig 2
Skrevet
herzeleid skrev (Akkurat nå):

Nei det tror jeg ikke, og kanskje kan en heller si at kvinner er blitt for uselvstendige med tanke på avhengighetsforholdet til staten og indirekte omfordeling fra menn.

Kanskje kan en heller si at kvinner i stor grad er blitt oppdratt med et ideal om å være likere "idealmannen", og sånn sett får krever mer av menn samtidig som de ikke nødvendigvis kan tilby så mye "idealkvinne". Jeg hørte en kvinne en gang si at kvinners krav gjerne vokser i takt med at de selv blir mindre attraktive, i den forstand at kvinner gjennom 20-årene "bygger seg opp" og forventer en mann på minst samme "nivå", samtidig som de gjennom denne fasen stort sett blir mindre attraktive for menn. Mange sitter kanskje igjen i en litt rar situasjon der en ønsker en mann i sin mest attraktive alder som kan tilby det en selv etterspør, samtidig som en selv er et stykke unna egen mest attraktive alder og i mindre grad kan tilby det han etterspør. At en slik situasjon potensielt medfører vanskeligheter for å finne hverandre er ikke så rart.  

Så hører det med, som skissert over, at ensligheten gjør seg gjeldende for begge kjønn og at en større andel menns manglende evne til å innfri krav også medfører en stor andel kvinner som ikke finner noen som innfrir kravene. Det kan en mene mye om, og jeg observerer at en del virker å "godte" seg over dette og forsøke å vri det til det andre kjønnets disfavør, men i alle tilfeller tenker jeg at økende enslighet og ensomhet er en onde for begge kjønn og jeg synes oppriktig det er trist å høre om mennesker som er ensomme og ønsker å finne noen uten å lykkes. Der tror jeg nok det er mange som kjenner på vonde følelser, inkludert de som er "superhappy" i facebookstatusen sin eller når andre spør. 

Slutt. Det er våre behov, vi prøver ikke å være menn. Vi må få ha behov om så de ligner på deres. Du kan ikke bestemme hva jeg føler, hva jeg ønsker. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
herzeleid skrev (3 minutter siden):

Blir så lei spis en sjokolade bolle. Det er ikke så overdrevent som du sier. Noen er overdrevne ja, å du finner en lik kvinnelig match for deg et sted. Så kan dere være ideal borgere sammen hurra. Men slutt å plag oss andre med denne dritten.

• Liker 5
Skrevet
Rosakatt skrev (Akkurat nå):

Slutt. Det er våre behov, vi prøver ikke å være menn.

Jeg tror ikke noen har beskyldt deg for å forsøke å være en mann?

Sitat

Vi må få ha behov om så de ligner på deres.

Selvfølgelig. Har jeg sagt noe annet?

Sitat

Du kan ikke bestemme hva jeg føler, hva jeg ønsker. 

Det har jeg heller aldri forsøkt. 

Jeg synes alle disse stråmennene ble litt rart. Har du noe å svare til det jeg faktisk skriver? 

• Liker 1
Skrevet
Rosakatt skrev (Akkurat nå):

Blir så lei spis en sjokolade bolle. Det er ikke så overdrevent som du sier. Noen er overdrevne ja, å du finner en lik kvinnelig match for deg et sted. Så kan dere være ideal borgere sammen hurra. Men slutt å plag oss andre med denne dritten.

Dette fremstod litt usammenhengende og rart. Prøv heller å puste med nesen og tenke over hva du reagerer sånn på og prøv å formulere det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
herzeleid skrev (Akkurat nå):

Dette fremstod litt usammenhengende og rart. Prøv heller å puste med nesen og tenke over hva du reagerer sånn på og prøv å formulere det.

Det er fordi du er en fisk. Du kan sikkert ikke spise bolle en gang. 

Greit jeg skal puste

Denne forventningen til hvordan kvinner og menn skal være er overdreven. Folk utdanner seg fordi de vil, om det er et problem vel ærlig sak. Men å promotere at dette burde sluttes med, nei da kommer jeg med bollen igjen

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kvinners selvstendighet har gjort at mange kvinner er blitt mer kresne i forhold til menn.
https://inews.co.uk/opinion/women-over-40-pickier-men-date-lonely-single-1826656

Det har ført til at det er blitt flere single menn.

Som om ikke det er nok, kvinner er tilfreds med singeltilværelsen i dag og føler ikke det samme press lenger for å finne en partner som kvinner opplevde før.

https://psykologisk.no/2021/11/mange-foretrekker-singellivet-de-bryter-med-den-tradisjonelle-forestillingen/

http://www.readunwritten.com/2015/03/10/im-only-22-i-dont-want-someone-else-to-be-my-whole-world/

Er kvinner blitt for selvstendige?

Likestilling heter det👏 Ikke forskjell på menn og kvinner her gitt 👍

• Liker 10
Skrevet
herzeleid skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke noen har beskyldt deg for å forsøke å være en mann?

Selvfølgelig. Har jeg sagt noe annet?

Det har jeg heller aldri forsøkt. 

Jeg synes alle disse stråmennene ble litt rart. Har du noe å svare til det jeg faktisk skriver? 

herzeleid skrev (9 minutter siden):

Kanskje kan en heller si at kvinner i stor grad er blitt oppdratt med et ideal om å være likere "idealmannen", og sånn sett får krever mer av menn samtidig som de ikke nødvendigvis kan tilby så mye "idealkvinne".

Jo det har du. 

• Liker 1
Skrevet
Rosakatt skrev (51 minutter siden):

Det er fordi du er en fisk. Du kan sikkert ikke spise bolle en gang. 

Bare svømme rundt i en :)

Sitat

Greit jeg skal puste

Denne forventningen til hvordan kvinner og menn skal være er overdreven. Folk utdanner seg fordi de vil, om det er et problem vel ærlig sak. Men å promotere at dette burde sluttes med, nei da kommer jeg med bollen igjen

Men nå har jeg ikke skrevet at en burde slutte å utdanne seg heller. Igjen er det litt vanskelig å få tak på hva du tar sånn på vei for, fordi du virker å reagere på ting som ikke er sagt/skrevet.

Rosakatt skrev (51 minutter siden):

Jo det har du. 

Her overtolker du nok. Å være likere idealmannen er ikke å prøve å være en mann, det tror jeg også du ser. Igjen blir nok dette ryddigere om du heller prøver å argumentere mot det du er uenig i og for det du mener enn å angripe alle disse stråmennene dine. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...