AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #121 Skrevet 29. juli 2023 Det var et ganske tåpelig spørsmål. Det er ikke mulig å bli FOR selvstendig for en mann, så hvorfor skulle det være det for kvinner? Jeg har valgt å være singel, ikke date, ikke skaffe meg en ny partner, etter at jeg skilte meg for noen år siden. Det er et godt valg, føler jeg, jeg trives som det er. Orker blant annet ikke tanken på å bli en manns hushjelp igjen... Anonymkode: 2844f...901 6 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #122 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei. Dere er furtne fordi dere ikke får noen til å ta alt på hjemmebane for dere slik at dere kan fly fritt og tilfredstille karierelysten deres. Dere må uansett være hushjelp i den ensomme leiligheten dere havner i, så livene deres blir ikke nevneverdig bedre av singeltilværelsen. Anonymkode: 5de56...0c8 Det gjør da ingenting å rydde etter seg selv. Men å slite seg ut med å rydde for 2,3,4 andre folk gidder man ikke. Selvsagt unngår man det. Anonymkode: ce496...4ca 10
Thanos Skrevet 29. juli 2023 #123 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 14.11): En merkelig vinkling for meg. Dette er vel en tråd om at flere kvinner velger bort menn som partner? De fleste - uavhengig av kjønn - ønsker at et eventuelt forhold skal gjøre livet bedre totalt sett. Personlig har livet mitt vært bedre de periodene jeg ikke har hatt en mann å forholde meg til. Uten at jeg er så spesiell, selv om jeg mener vi alle er unike. Anonymkode: a6f18...90a Men virkelig, hva har du som kvinne å tilby menn i 2023? Har du reflektert over det? Tror du selvstendighet, kariere, god lønn og høy utdannelse står høyt på listen over egenskaper menn ser etter hos kvinner? Jeg skal driste meg til å fortelle deg noe jeg vet: ingen av de tingene er engang på førstesiden på listen menn flest håper kvinnen i deres liv har. Menn ønsker en god og støttende partner. En feminin partner. En som gir dem fred og ro, ikke mas, krav og støy. Så enkelt, men likefullt så vanskelig. Og så kommer oppfølgingsspørsmålet: tror du menn generellt som kjønn har kollektivt blitt langt dårligere og latere mennesker på bare et par tiår, eller tror du kvinner har økt kravene urealistisk? Jeg lener meg beskjedent mot sistnevnte, uten at jeg skal hevde det er fakta. Jeg ser kvinner er beinharde på sine krav, har det falt deg inn at f.eks du med dine krav og kanskje manglende egenskaper som menn ønsker, er en vond kombinasjon? Hvorfor er det alltid han som må etterleve kvinnens krav? Er det ikke litt ironisk at man står så hardt på sine krav og samtidig knapt har tenkt over hva man selv bringer til fellesskapet i forholdet? Og en ting til. Du hevder livet er bedre uten en mann å forholde deg til....er det fordi menn aldri klarer å leve opp til dine krav og standarer, som dermed irriterer deg, eller er livet bedre uten mann fordi du sliter med alle hans krav og standarer som han krever av deg? Uten å være fordomsfull, er jeg ganske skråsikker på hvilke av alternativene som ligger til grunn for din missnøye. Men det vet bare du selv. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #124 Skrevet 29. juli 2023 Thanos skrev (4 minutter siden): Men virkelig, hva har du som kvinne å tilby menn i 2023? Har du reflektert over det? Tror du selvstendighet, kariere, god lønn og høy utdannelse står høyt på listen over egenskaper menn ser etter hos kvinner? Jeg skal driste meg til å fortelle deg noe jeg vet: ingen av de tingene er engang på førstesiden på listen menn flest håper kvinnen i deres liv har. Menn ønsker en god og støttende partner. En feminin partner. En som gir dem fred og ro, ikke mas, krav og støy. Så enkelt, men likefullt så vanskelig. Og så kommer oppfølgingsspørsmålet: tror du menn generellt som kjønn har kollektivt blitt langt dårligere og latere mennesker på bare et par tiår, eller tror du kvinner har økt kravene urealistisk? Jeg lener meg beskjedent mot sistnevnte, uten at jeg skal hevde det er fakta. Jeg ser kvinner er beinharde på sine krav, har det falt deg inn at f.eks du med dine krav og kanskje manglende egenskaper som menn ønsker, er en vond kombinasjon? Hvorfor er det alltid han som må etterleve kvinnens krav? Er det ikke litt ironisk at man står så hardt på sine krav og samtidig knapt har tenkt over hva man selv bringer til fellesskapet i forholdet? Og en ting til. Du hevder livet er bedre uten en mann å forholde deg til....er det fordi menn aldri klarer å leve opp til dine krav og standarer, som dermed irriterer deg, eller er livet bedre uten mann fordi du sliter med alle hans krav og standarer som han krever av deg? Uten å være fordomsfull, er jeg ganske skråsikker på hvilke av alternativene som ligger til grunn for din missnøye. Men det vet bare du selv. Så bra at du skriver dette, @Thanos! Det menn vil ha, er: - en kvinne som er pen og som bryr seg mest om utseendet sitt, og bruker lang tid på dette - en kvinne som ikke stiller krav og er føyelig, det vil si, mannen gjør som han vil med henne og bestemmer over henne - en kvinne som ikke viser følelser, kun kåthet og glede, samt godhet ovenfor mannen, uansett hva - en kvinne som lar mannen gjøre akkurat som han vil, når han vil (inkluderer utroskap, sitte å klø seg i rumpa på sofaen mens hun vasker og tar hånd om hjemmet) Hva tilbyr mannen tilbake? Ikke en jævla dritt annet enn pikken sin og en ekstra månedslønn. Hva tenker jeg om hvordan voldta og drepe uten konsekvenser. Hva bringer menn til fellesskapet i forholdet? Absolutt ingenting. Trygghet? Nope. Tillit? menn har blitt de siste årene? Menn har ikke forandret seg siden steinalderen, eneste som er forandret er at de får ikke Haha, nei!!! Godhet og empati? Nei nei nei. Kanskje de er flinke til å fikse ting, men det er det. Man kan betale menn for dette i dag - med penger, og ikke sex, heldigvis. Fy flate, så glad jeg er for at jeg er singel. Anonymkode: 16ec0...b27 10 2 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #125 Skrevet 29. juli 2023 Thanos skrev (2 minutter siden): Tror du selvstendighet, kariere, god lønn og høy utdannelse står høyt på listen over egenskaper menn ser etter hos kvinner? Denne går igjen og får meg til å lure Om en kvinne har god jobb og er selvstendig sånn sett, utelukker det andre egenskaper og resten av henne som et menneske? Forstår ikke hvorfor de neste kvalitetene du lister opp ikke kan være kvaliteter en kvinne i jobb kan ha. Vet du i hele tatt om vedkommende du siterer har en lang utdanning? Vi vet veldig lite om anonym 90a. For alt du vet er hun alt det du spesifikt ser på som positivt i en kvinne. Anonymkode: b7933...906 7 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #127 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så bra at du skriver dette, @Thanos! Det menn vil ha, er: - en kvinne som er pen og som bryr seg mest om utseendet sitt, og bruker lang tid på dette - en kvinne som ikke stiller krav og er føyelig, det vil si, mannen gjør som han vil med henne og bestemmer over henne - en kvinne som ikke viser følelser, kun kåthet og glede, samt godhet ovenfor mannen, uansett hva - en kvinne som lar mannen gjøre akkurat som han vil, når han vil (inkluderer utroskap, sitte å klø seg i rumpa på sofaen mens hun vasker og tar hånd om hjemmet) Hva tilbyr mannen tilbake? Ikke en jævla dritt annet enn pikken sin og en ekstra månedslønn. Hva tenker jeg om hvordan voldta og drepe uten konsekvenser. Hva bringer menn til fellesskapet i forholdet? Absolutt ingenting. Trygghet? Nope. Tillit? menn har blitt de siste årene? Menn har ikke forandret seg siden steinalderen, eneste som er forandret er at de får ikke Haha, nei!!! Godhet og empati? Nei nei nei. Kanskje de er flinke til å fikse ting, men det er det. Man kan betale menn for dette i dag - med penger, og ikke sex, heldigvis. Fy flate, så glad jeg er for at jeg er singel. Anonymkode: 16ec0...b27 Enig. Er en grunn for at menn har måttet tvinge kvinner inn i forhold med seg gjennom tusenvis av år ved å bare nekte dem å bestemme over sitt eget liv. Hadde de ikke gjort det, så hadde flesteparten av menn aldri fått spredd genene sine videre. Menneskeheten hadde antagelig vært utryddet for lengst hvis kvinner bestandig hadde fått bestemme over livet sitt selv. Anonymkode: ce496...4ca 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #128 Skrevet 29. juli 2023 Er menn blitt for lite selvstendige? Hvem vil være sammen med enn mann som basically trenger hushjelp og mamma? Anonymkode: 4248d...0b7 6 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #129 Skrevet 29. juli 2023 Artikkelen handler jo om kvinner på 40+, strengt tatt er det jo naturlig at de ikke har en partner? Sex og "romantikk" er jo noe som er forbeholdt menn og kvinner i fruktbar alder. Selvsagt er ikke eldre kvinner interessert i forhold med menn, det gir ingen mening biologisk sett. Anonymkode: 73a9e...d35
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #130 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Artikkelen handler jo om kvinner på 40+, strengt tatt er det jo naturlig at de ikke har en partner? Sex og "romantikk" er jo noe som er forbeholdt menn og kvinner i fruktbar alder. Selvsagt er ikke eldre kvinner interessert i forhold med menn, det gir ingen mening biologisk sett. Anonymkode: 73a9e...d35 Kjenner du ingen som er i forhold eller har sex når de er over 40? Anonymkode: b7933...906 10
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #131 Skrevet 29. juli 2023 Kan ikke snakke på vegne av alle menn, men det jeg ønsker meg er: - en kvinne som ikke er sykelig overvektig - en kvinne som dytter meg til å bli en bedre versjon av meg selv, som peker ut manglene mine på en human og medmenneskelig måte med et mål om å hjelpe meg å forbedre dem - en kvinne som viser hele følelsesspekteret, men som ikke lar følelsene ta overhånd i den grad at hun går fra meg bare vi har en dårlig dag eller uke, eller måned, og heller er ærlig om hvordan hun føler seg slik at vi kan jobbe på det som evt. Får henne til å føle misnøye - en kvinne som tillater meg en viss grad frihet men som samtidig holder meg i tøylene og leder energien min inn i noe konstruktivt, hun kan gjerne holde hjemmet rent og så kan jeg klippe plenen, sage og hogge ved og plante i hagen, male huset, skifte vinduer og denslags, men det beste hadde nok vært å bytte på oppgavene eller hjelpe hverandre med dem ...Men dette er nok ikke realistisk å forvente seg i 2023 Anonymkode: 153b8...12a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #132 Skrevet 29. juli 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Kjenner du ingen som er i forhold eller har sex når de er over 40? Anonymkode: b7933...906 Selvsagt. Men det er forskjell på å forbli i et eksisterende forhold og det å gå inn i et nytt et. Den første artikkelen det refereres til handler jo om single kvinner på 40+. Og det er en gruppe som ikke har hormoner som drar de mot forhold med menn. Anonymkode: 73a9e...d35
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #133 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan ikke snakke på vegne av alle menn, men det jeg ønsker meg er: - en kvinne som ikke er sykelig overvektig - en kvinne som dytter meg til å bli en bedre versjon av meg selv, som peker ut manglene mine på en human og medmenneskelig måte med et mål om å hjelpe meg å forbedre dem - en kvinne som viser hele følelsesspekteret, men som ikke lar følelsene ta overhånd i den grad at hun går fra meg bare vi har en dårlig dag eller uke, eller måned, og heller er ærlig om hvordan hun føler seg slik at vi kan jobbe på det som evt. Får henne til å føle misnøye - en kvinne som tillater meg en viss grad frihet men som samtidig holder meg i tøylene og leder energien min inn i noe konstruktivt, hun kan gjerne holde hjemmet rent og så kan jeg klippe plenen, sage og hogge ved og plante i hagen, male huset, skifte vinduer og denslags, men det beste hadde nok vært å bytte på oppgavene eller hjelpe hverandre med dem ...Men dette er nok ikke realistisk å forvente seg i 2023 Anonymkode: 153b8...12a Å støtte partner syns jeg er fint, men å være den som er ansvarlig for at du gjør det du ønsker eller blir den du drømmer om er mye å legge på noen andre sine skuldre. Hvorfor skal jeg presse noen eller holde noen i tøylene? Det høres ikke fint ut. Anonymkode: b7933...906 11
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #134 Skrevet 29. juli 2023 I en mann trenger jeg en å diskutere samtidsromaner med, en å drøfte lange artikler fra magasiner med, en å gå på teater og snakke om Gud, kjønnsroller og politikk med, og en som har studert nok til at han ikke bare sier banaliteter. Resten...fikser jeg sjøl. Anonymkode: 9bd35...049 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #135 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I en mann trenger jeg en å diskutere samtidsromaner med, en å drøfte lange artikler fra magasiner med, en å gå på teater og snakke om Gud, kjønnsroller og politikk med, og en som har studert nok til at han ikke bare sier banaliteter. Resten...fikser jeg sjøl. Anonymkode: 9bd35...049 Hat forøvrig en mann til lutter glede, fordi vi ksn gjøre sånne ting sammen. Anonymkode: 9bd35...049 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #136 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å støtte partner syns jeg er fint, men å være den som er ansvarlig for at du gjør det du ønsker eller blir den du drømmer om er mye å legge på noen andre sine skuldre. Hvorfor skal jeg presse noen eller holde noen i tøylene? Det høres ikke fint ut. Anonymkode: b7933...906 Fordi jeg trenger ekstra hjelp. Se på hva jeg finner på når jeg er ansvarlig for meg selv, se på hva jeg bruker tiden og pengene mine på, se på hvordan jeg kler meg, det er ikke bærekraftig. Jeg trenger veiledning. Tenk på så mektig jeg kunne blitt, dersom jeg hadde noen i ryggen til å styre meg i riktig retning. Samtidig tror jeg det er mye kvinner ikke forstår og kan sette seg inn i, mange tankefeil de begår som er innlysende absurd for meg som mann og som jeg kan hjelpe de ut av, for å bli sin beste versjon av seg selv. To halvdeler osv Anonymkode: 153b8...12a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #137 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Fordi jeg trenger ekstra hjelp. Se på hva jeg finner på når jeg er ansvarlig for meg selv, se på hva jeg bruker tiden og pengene mine på, se på hvordan jeg kler meg, det er ikke bærekraftig. Jeg trenger veiledning. Tenk på så mektig jeg kunne blitt, dersom jeg hadde noen i ryggen til å styre meg i riktig retning. Samtidig tror jeg det er mye kvinner ikke forstår og kan sette seg inn i, mange tankefeil de begår som er innlysende absurd for meg som mann og som jeg kan hjelpe de ut av, for å bli sin beste versjon av seg selv. To halvdeler osv Anonymkode: 153b8...12a Er det en medisinsk grunn til at du syns disse tingene er vanskelig på egenhånd? Anonymkode: b7933...906 10
Tanuki Skrevet 29. juli 2023 #138 Skrevet 29. juli 2023 1 hour ago, Thanos said: Men virkelig, hva har du som kvinne å tilby menn i 2023? Har du reflektert over det? Tror du selvstendighet, kariere, god lønn og høy utdannelse står høyt på listen over egenskaper menn ser etter hos kvinner? Jeg skal driste meg til å fortelle deg noe jeg vet: ingen av de tingene er engang på førstesiden på listen menn flest håper kvinnen i deres liv har. Menn ønsker en god og støttende partner. En feminin partner. En som gir dem fred og ro, ikke mas, krav og støy. Så enkelt, men likefullt så vanskelig. Og så kommer oppfølgingsspørsmålet: tror du menn generellt som kjønn har kollektivt blitt langt dårligere og latere mennesker på bare et par tiår, eller tror du kvinner har økt kravene urealistisk? Jeg lener meg beskjedent mot sistnevnte, uten at jeg skal hevde det er fakta. Jeg ser kvinner er beinharde på sine krav, har det falt deg inn at f.eks du med dine krav og kanskje manglende egenskaper som menn ønsker, er en vond kombinasjon? Hvorfor er det alltid han som må etterleve kvinnens krav? Er det ikke litt ironisk at man står så hardt på sine krav og samtidig knapt har tenkt over hva man selv bringer til fellesskapet i forholdet? Og en ting til. Du hevder livet er bedre uten en mann å forholde deg til....er det fordi menn aldri klarer å leve opp til dine krav og standarer, som dermed irriterer deg, eller er livet bedre uten mann fordi du sliter med alle hans krav og standarer som han krever av deg? Uten å være fordomsfull, er jeg ganske skråsikker på hvilke av alternativene som ligger til grunn for din missnøye. Men det vet bare du selv. De fleste kvinner har latterlige lave krav til kjæreste, ikke omvendt. 11
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #139 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er det en medisinsk grunn til at du syns disse tingene er vanskelig på egenhånd? Anonymkode: b7933...906 Jeg snakker på vegne av mannens vesen i møte med kvinnens på et metafysisk plan og det tror jeg at du forstår og det irriterer meg litt at du får meg til å peke det ut Anonymkode: 153b8...12a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #140 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg snakker på vegne av mannens vesen i møte med kvinnens på et metafysisk plan og det tror jeg at du forstår og det irriterer meg litt at du får meg til å peke det ut Anonymkode: 153b8...12a Jeg har ingenting imot shopping 12a, kan godt ønske klesvalg for kjæreste, men å planlegge livet hans å være hjernen bak alle valg er jo litt i overkant syns jeg personlig. Å måtte passe på at han ikke styrer økonomien i ruin hver gang jeg snur blikket bort er red flag. Noe må du kunne ha kontroll på selv å. Hva om du ikke er i et forhold? Hvordan skal du også tiltrekke deg partner om du ikke kan finne et antrekk du trives i engang? Dette minner meg mye om slike menn kvinner sier trenger en mor. Håper ikke det er så ille 12a, ikke vær så ille. Om ikke du møter ei som tilfeldigvis elsker å gjøre alt dette for deg da, da er det jo en kjempefin deal mellom dere to. Men inntill da, pass på økonomien spesielt. Du må også ta ansvar for degselv, på grunn av det simple ønske om å leve greit. Anonymkode: b7933...906 5 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå