Gå til innhold

Er kvinner blitt for selvstendige?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, det er et mål å være selvstendig, men ikke et mål å være ensom. Det er to heeelt forskjellige ting. Frie og selvstendige mennesker vil ofte velge å være sammen, til og med gifte seg og få barn og forplikte seg i forhold til andre frie og selvstendige mennesker.

Anonymkode: 9bd35...049

https://naob.no/ordbok/selvstendig
«1  som danner en enhet for seg selv; som ikke hører sammen med eller er del av noe annet»

Anonymkode: b5d62...a28

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Einus skrev (7 minutter siden):

Vedr bilkjøring, burde det kanskje blitt litt innskrenking med kvinner bak rattet…

Da hadde trafikken glidd smidigere i mange situasjoner. 

For en vits😂

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Einus skrev (9 minutter siden):

Vedr bilkjøring, burde det kanskje blitt litt innskrenking med kvinner bak rattet…

Hvis menn hadde kjørt til butikken pg barnehagen (forståelse av hvordan egen bil påvirker andre biler) og kvinner hadde kjørt på motorveien (forsiktig) så tror jeg at det hadde vært det beste.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Et ok mål for samfunnet er at folk får finne sin egen lykke. Dvs hva du gjør under dyna (og med hvem), hva du jobber med og hva du bruker pengene på bør normalt ikke være samfunnets ansvar.

At kvinner nå får lov til å gjøre de samme tingene som menn har gjort er flott.

Hvis enslige velger å få barn, eller man går på et samlivsbrudd, så kan det problematiseres dersom det er statens (fellesskapets) ansvar å fø på barna. Det er fornuftig å sørge for at alle barn får mat og klær uavhengig av foreldre. Dersom single menn opplever at de betaler mye skatt for at single mødre skal få ha 4 barn med en «stallion» og alle sammen skal ha en fin livsstil så er det ikke sikkert at de single og uattraktive mennene godtar det.

Dvs enten reiser de til et annet sted, de stemmer på en slags Trump-figur, eller de gidder ikke å jobbe (så mye).

For å ta det systematisk, kan vi begynne med enslige mødre som får barn med en donor. Dette tallet er så lavt at det uansett ikke er en stor utgift for skattebetalerne. I tillegg er så godt som alle mødre som får barn via donor over gjennomsnittet ressurssterke og drar sitt eget og barnets lass økonomisk. Ved samlivsbrudd har fortsatt et barn to foreldre. Når det gjelder single mødre der far har forlatt sitt eget barn, er det noe jeg er enig med deg er patetisk. Menn må bruke kondom eller ta ansvar. Jeg betaler gladelig (ish) for at vi skal ha et velferdssystem, men jeg er ikke imponert over menn som verken orker å bruke kondom eller ta vare på barna sine. jeg stemmer på at signle menn som ikke vil jobbe, kan besøke sin trump-figur, da jeg ikke er interessert i å betale for sutring.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kjæreste og særboer fordi jeg har lyst og kan. 

Vi velger å være sammen når det det passer, ikke fordi vi er økonomisk avhengige av hverandre.

Anonymkode: cc279...acf

• Liker 10
Skrevet (endret)

Det er utelukkende positivt at kvinner er mer selvstendige, det betyr at vi kan ta frie valg for våre egne liv, istedetfor å være bundet til en mann som man ikke vil ha, eller som mishandler en, slik mange var før, og en del desverre er idag. 

Kun fordeler med selvstendige kvinner, bortsett fra for Incel menn

Endret av Topsi
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinners selvstendighet har gjort at mange kvinner er blitt mer kresne i forhold til menn.
https://inews.co.uk/opinion/women-over-40-pickier-men-date-lonely-single-1826656

Det har ført til at det er blitt flere single menn.

Som om ikke det er nok, kvinner er tilfreds med singeltilværelsen i dag og føler ikke det samme press lenger for å finne en partner som kvinner opplevde før.

https://psykologisk.no/2021/11/mange-foretrekker-singellivet-de-bryter-med-den-tradisjonelle-forestillingen/

http://www.readunwritten.com/2015/03/10/im-only-22-i-dont-want-someone-else-to-be-my-whole-world/

Anonymkode: 39b78...2aa

Hvorfor mener du at dette er problematisk, og hvorfor er det. verre at kvinner er selvstendige enn at menn er det?

Anonymkode: 9f066...214

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er ikke noe mål å være selvstendig. Mennesker er sosiale skapninger som søker til gruppen, familien eller staten for hjelp, støtte, samarbeid.

Visst er det et mål å være selvstendig. Det er det som er å være voksen.
Selvstendige individer inngår allianser med hverandre, og bygger samfunn sammen, der vi tar vare på hverandre i perioder hvor livet er bustete. Målet er at folk skal kunne leve og bo selvstendig, med den samfunnsstrukturen som velferdsstaten er. 
Blir vi avhengige av andre enkeltindivider, får vi skjeve maktbalanser, utnytting, undertrykking og økt voldsfare.

• Liker 9
Skrevet
Einus skrev (21 minutter siden):

Hallo? Ringer du fra Iran?

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinners selvstendighet har gjort at mange kvinner er blitt mer kresne i forhold til menn.
https://inews.co.uk/opinion/women-over-40-pickier-men-date-lonely-single-1826656

Det har ført til at det er blitt flere single menn.

Som om ikke det er nok, kvinner er tilfreds med singeltilværelsen i dag og føler ikke det samme press lenger for å finne en partner som kvinner opplevde før.

https://psykologisk.no/2021/11/mange-foretrekker-singellivet-de-bryter-med-den-tradisjonelle-forestillingen/

http://www.readunwritten.com/2015/03/10/im-only-22-i-dont-want-someone-else-to-be-my-whole-world/

Er da vel ingen som kan bli for selvstendige. Men man kan bli for uselvstendig

Det som fører til skevhet og valg om å bli alene er jo fordi menn og kvinner har forskjellige forventninger iht et forhold.

Menn ser gjetne etter en som tat seg av barna,  huset og alt hjemme. Slik at de kan gjøre som de vil. Ta noen få mamnejobber så det ser ut som de bidrar med noe. En dame vil helst ha en partner som bidrar på lik linje. Det er ikke uten grunn at flere kvinner ender opp med stress sykdommer og møter veggen. Det er ikke fordi de er så pinglete. Men fordi det krever for mye å drive på fra kl 06 om morgenen til 23 på kvelden. 

Å leve alene, betyr at det er mindre rot, mindre inblanding, større frihet  og kan ta ting i eget tempo, istedenfor et forhold der en aldri bidrar og er kronisk misfornøyd.  

Det burde ikke være nødvendig å måtte krangle for å få en frikveld. Når mannen har det hver kveld pluss helgene.

Anonymkode: 0b538...905

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er så slisomt for menn. Kvinner er vusdt det svake kjønn har jeg hørt et helt liv. Vi damer må jo skjønbe at det er slisomt for dem på jobb, så de må jo få slapoe av på kvekden.

De glemner at alt de selv ikke gjør, det må dama deres ta. Ser ikke menn i slike situasjoner som her

Screenshot_20230724_234640_Facebook.jpg

Anonymkode: 0b538...905

• Liker 5
  • Hjerte 3
Gjest Anonymus51
Skrevet

Som mann vil jeg oppfordre kvinner til å stille virkelig høye krav. Jo høyere, desto bedre for menn å strekke seg etter.

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (2 timer siden):

Visst er det et mål å være selvstendig. Det er det som er å være voksen.
Selvstendige individer inngår allianser med hverandre, og bygger samfunn sammen, der vi tar vare på hverandre i perioder hvor livet er bustete. Målet er at folk skal kunne leve og bo selvstendig, med den samfunnsstrukturen som velferdsstaten er. 
Blir vi avhengige av andre enkeltindivider, får vi skjeve maktbalanser, utnytting, undertrykking og økt voldsfare.

Et individ som er selvstendig trenger ikke noe fra noen annen. Hvorfor skal vedkommende da inngå en allianse med en annen? Hvorfor skal de bygge noe sammen, når de ikke trenger noe fra noen annen, verken den andre eller fra andre i samfunnet? Velferdsstaten er til for de som er avhengige av hjelp fra velferdsstaten. Når en er avhengig av andre er en per definisjon ikke lenger selvstendig.

Sikker på at dette er riktig ord?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når begge parter har like mye makt, er de to selvstendige parter. Det er det beste og det eneste grunnlaget for å inngå forhold.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er lett å skjønne at noen menn kan bli forvirret over alle kvinnene som på den ene siden insisterer på å være selvstendige og på den andre siden ønsker å bli dominert. Så begrunner de dette med en slags szisofrereni der deres seksuelle «jeg» er splittet og separert fra «hverdags-jeget». Det høres verken friskt eller troverdig ut.

Anonymkode: 499b3...52b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er lett å skjønne at noen menn kan bli forvirret over alle kvinnene som på den ene siden insisterer på å være selvstendige og på den andre siden ønsker å bli dominert. Så begrunner de dette med en slags szisofrereni der deres seksuelle «jeg» er splittet og separert fra «hverdags-jeget». Det høres verken friskt eller troverdig ut.

Jeg er forvirret over hvem alle disse kvinnene er.

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Jeg er forvirret over hvem alle disse kvinnene er.

Jeg og.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

For selvstendige, nei.

Men selvstendige nok til at vi ikke finner oss i dårlig behandling. 

Så det menn kan gjøre er jo å slutte å behandle damer crap, slutte med mindgames, lyving osv....

Vi trenger er ikke avhengige av å måtte være i et forhold, så vi kan lett velge bort menn som driver på sånn, blant annet...

• Liker 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg og.

Jeg kjenner heller ingen sånne kvinner?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...