Gå til innhold

Knakk ben og havnet på sykehus, samboer spurte om jeg "ville at han skulle komme"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBrukar0 skrev (1 minutt siden):

Ja, hun tror samboer er tankeleser. Jeg, derimot, vet at ingen er tankeleser.

Nei, men de bor sammen og elsker hverandre. Han må kjenne de viktigste sidene av henne. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBrukar0
Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Men TS er ikke dem. 

Og hvordan mener du samboere skal vite det når ts ikke klarer å si det til ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBrukar0
Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Nei, men de bor sammen og elsker hverandre. Han må kjenne de viktigste sidene av henne. 

🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (4 minutter siden):

Nei, det er det ikke. Du spør vel ikke mannen når han kommer hjem fra jobb senere enn deg om han vil ha middag. Du spør ikke om han vil ha julegave. Osv.

Jeg spør hva han ønsker seg til middag. Jeg spør om han vil ha kaffe når jeg henter til meg selv. Og jeg spurte om han ville ha besøk sist han var på sykehus et par døgn. Og gjett hva! Han ville ikke besøk. Han var sliten etter operasjon og opiater. Han trengte hvile. Eller burde jeg bare presset meg på, fordi jeg "bryr meg"? 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBrukar0 skrev (Akkurat nå):

Og hvordan mener du samboere skal vite det når ts ikke klarer å si det til ham?

Altså, kanskje du bor med en random fyr du ikke ønsker å bli kjent med. De fleste av oss derimot kjenner våre kjæres viktigste sider.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (Akkurat nå):

Jeg spør hva han ønsker seg til middag. Jeg spør om han vil ha kaffe når jeg henter til meg selv. Og jeg spurte om han ville ha besøk sist han var på sykehus et par døgn. Og gjett hva! Han ville ikke besøk. Han var sliten etter operasjon og opiater. Han trengte hvile. Eller burde jeg bare presset meg på, fordi jeg "bryr meg"? 

Men da er han en slik som ikke vil ha støtte. Men TS er annerledes.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBrukar0
SPOCA skrev (3 minutter siden):

 

Er man sammen lenge nok pleier man å kjenne ens kjære. Og han burde vite hva hun faktisk ønsker. Han burde med andre ord ikke trengt å spørre. Min samboer kjenner meg heldigvis godt nok til å ikke trenge å spørre, han hadde visst mitt behov uten at jeg hadde trengt å si noe.

Og hvis deres menn kjenner dere godt nok, vet de altså at de bør spørre. Fordi dem kjenner dere godt.

Beklager, jeg visste ikke at du og din mann var fasit for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (1 minutt siden):

Jeg spør hva han ønsker seg til middag. Jeg spør om han vil ha kaffe når jeg henter til meg selv. Og jeg spurte om han ville ha besøk sist han var på sykehus et par døgn. Og gjett hva! Han ville ikke besøk. Han var sliten etter operasjon og opiater. Han trengte hvile. Eller burde jeg bare presset meg på, fordi jeg "bryr meg"? 

Men da er det jo slik det er hos dere. Du kjenner din samboer godt nok til å spørre, fordi du vet han ønsker dette. Min samboer og jeg vet hva vi begge ønsker, og derfor har vi heller ikke ønske eller behov om å spørre hverandre om alt mulig. Behovet vi har er at vi ser hverandre og følger med på hverandres behov, uten å spørre. Det er slik dynamikken er hos oss.

Det som passer for deg og dere, er åpenbart ikke slik for andre. Det er jo poenget: ts føler seg ikke sett, og hennes mann kjenner ikke hennes egentlige behov. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBrukar0 skrev (1 minutt siden):

Beklager, jeg visste ikke at du og din mann var fasit for alle.

Det er det heller ikke, og det skrev jeg heller ikke. Jeg foreslår at du leser hva jeg faktisk skriver.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBrukar0
Rosalilje84 skrev (7 minutter siden):

Altså, kanskje du bor med en random fyr du ikke ønsker å bli kjent med. De fleste av oss derimot kjenner våre kjæres viktigste sider.

Hva samboer ønsker hvis han havner på sykehus er ikke blant hans viktigste sider. I løpet av de 30 årene vi har bodd sammen har han ikke vært på sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (13 minutter siden):

Nei, det er det overhodet ikke. De fleste mennesker som har store smerter og gråter hysterisk i telefonen, ønsker støtte. 

Men å spørre hva hun ønsker er vel å gi støtte. Å ønske støtte betyr ikke det samme som at samboer skal komme, trolig får han heller ikke adgang. 

Anonymkode: 4870d...afa

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Begynner å lure på hvor viktig jeg egentlig er for min samboer. Jeg falt fra en høyde og ble kjørt på sykehus. Noen venner av meg fikk varslet samboer. Når jeg fikk pratet med han gråt jeg og var fra meg. Og han presterer å SPØRRE om han skal komme. Hadde det vært omvendt hadde jeg hivd fra meg alt jeg hadde i hendene og kastet meg i bilen. Jeg ble så frustrert at jeg bare la på. 

Anonymkode: f49c3...a93

Jeg synes du overreagerer. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (4 minutter siden):

Er man sammen lenge nok pleier man å kjenne ens kjære. Og han burde vite hva hun faktisk ønsker. Han burde med andre ord ikke trengt å spørre. Min samboer kjenner meg heldigvis godt nok til å ikke trenge å spørre, han hadde visst mitt behov uten at jeg hadde trengt å si noe.

Og hvis deres menn kjenner dere godt nok, vet de altså at de bør spørre. Fordi dem kjenner dere godt.

Jeg begynner å skjønne hvorfor en del menn synes en del damer er kompliserte. For dette høres ut som ironi for meg. 

Anonymkode: cddbd...3a1

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svaret mitt på det spørsmålet ville vært: Det vet jeg ikke helt ennå, men jeg kan ringe deg senere. Kanskje du kan komme i morgen hvis jeg fremdeles er her da hvis det er noen ting jeg trenger.

Jeg behøver ikke å bli holdt i hånden om jeg brekker benet, jeg er jo ikke et barn. Man må forholde seg til visittiden hvis man er voksen og ikke ligger på intensiven. Liten vits å reise hele veien til sykehuset, kanskje bli avvist i døren eller måtte snu etter 10 minutter. Så må man kanskje tilbake dagen etter... Det blir mye reising.

Anonymkode: 3795d...a7f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Svaret mitt på det spørsmålet ville vært: Det vet jeg ikke helt ennå, men jeg kan ringe deg senere. Kanskje du kan komme i morgen hvis jeg fremdeles er her da hvis det er noen ting jeg trenger.

Jeg behøver ikke å bli holdt i hånden om jeg brekker benet, jeg er jo ikke et barn. Man må forholde seg til visittiden hvis man er voksen og ikke ligger på intensiven. Liten vits å reise hele veien til sykehuset, kanskje bli avvist i døren eller måtte snu etter 10 minutter. Så må man kanskje tilbake dagen etter... Det blir mye reising.

Anonymkode: 3795d...a7f

Dette x10 

 

Anonymkode: b1b0f...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (24 minutter siden):

Men da er det jo slik det er hos dere. Du kjenner din samboer godt nok til å spørre, fordi du vet han ønsker dette. Min samboer og jeg vet hva vi begge ønsker, og derfor har vi heller ikke ønske eller behov om å spørre hverandre om alt mulig. Behovet vi har er at vi ser hverandre og følger med på hverandres behov, uten å spørre. Det er slik dynamikken er hos oss.

Det som passer for deg og dere, er åpenbart ikke slik for andre. Det er jo poenget: ts føler seg ikke sett, og hennes mann kjenner ikke hennes egentlige behov. 

Men det er jo nettopp det som er poenget! Vi er alle forskjellige. Derfor kan vi ikke alltid vite hva den andre ønsker. Derfor spør vi. Det er helt normal oppførsel i min krets. Å spørre er også å SE hverandre. Det ville jo virkelig vært å ikke se min samboers behov om jeg troppet opp på sykehuset uten å ha spurt også. Og det er sa selvfølgelig ikke sånn at vi ikke aner hva den andre liker og ikke liker, så klart.

Hvis du ikke trenger å spørre, fordi du alltid vet det, er det kjempefint, men å kreve at en partner alltid skal vite hva du vil, tror jeg er en oppskrift på et ulykkelig liv for begge i mange forhold. 

 

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg ble lagt i narkose sist så spurte også mannen om han skulle være med meg. Jeg sa nei, for hvorfor skulle han det? Regner med det er sykepleiere på sykehuset som har som jobb å ta vare på meg. Han hentet meg da jeg skulle hjem da, helt perfekt. :)

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (35 minutter siden):

Men da er han en slik som ikke vil ha støtte. Men TS er annerledes.

Det er da ikke poenget.  Poenget er at jeg spurte, fordi jeg ikke kunne gjette meg fram til det. Det er ikke en selvfølge at alle vil ha besøk, derfor spør vi. I begge tilfeller ble det spurt. Min samboer sa nei takk, mens trådstarter valgte å bare legge på. Kanskje min samboer burde blitt sur og snurt, fordi jeg måtte spørre også? 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at mange av dere negative i denne tråden bor svært landlig tid, når dere snakker om at det er langt å reise. Jeg hadde pakket en liten veske og svippet innom med den, og så fått tatt med smykker og andre verdisaker og tatt det med hjem. Hadde tatt meg godt under en time. Så lite bør en faktisk klare å avse for ens partner som har havnet i en vond situasjon.  

Anonymkode: 1888d...344

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...