Gå til innhold

Knakk ben og havnet på sykehus, samboer spurte om jeg "ville at han skulle komme"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du fikk dette spørsmålet av en som tenker på dine behov og ønsker, som innser at han ikke er tankeleser og som også har tanke for å ikke gå i veien for personalet på sykehuset når de behandler deg i en akutt situasjon. 

Anonymkode: 2ee39...39d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBrukar0

Det er viktig å tolke alt i verste mening ellers kan man risikere å bli fornøyd med livet og partneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spurt om mannen ønsket at jeg skulle komme til sykehuset, og om det var noe jeg skulle ta med til han (mobillader, briller, toalettsaker osv). Det samme gjorde mannen da jeg ble innlagt akutt. 

Anonymkode: f96b1...697

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Begynner å lure på hvor viktig jeg egentlig er for min samboer. Jeg falt fra en høyde og ble kjørt på sykehus. Noen venner av meg fikk varslet samboer. Når jeg fikk pratet med han gråt jeg og var fra meg. Og han presterer å SPØRRE om han skal komme. Hadde det vært omvendt hadde jeg hivd fra meg alt jeg hadde i hendene og kastet meg i bilen. Jeg ble så frustrert at jeg bare la på. 

Anonymkode: f49c3...a93

Du ble sur fordi han spurte om hva du hadde behov for? For alt han visste, kunne det jo hende at du ikke orket besøk. Unnskyld på forhånd, men jeg ville opplevd det som veldig slitsomt å være sammen med en person der man må gjette seg til ting og det blir feil å spørre...

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lage drama av noe så lite? Er det så vanskelig å svare «ja, det hadde vært fint om du kom en tur»? Så frekt å bare legge på, om noen hadde gjort det til meg, hadde jeg faktisk blitt sur. Beklag deg til han. 

Anonymkode: 308eb...a20

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramaqueen, skjerp deg.

Han var jo ganske oppegående som SPURTE, for det var jo ikke sikker du ville ha han på besøk.

Selv ville jeg ikke hatt mannen på besøk bare pga av dette. Takler slike ting selv.

Anonymkode: 32ea8...63c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart mange har problemer i forholdet om det er sånne ting som gjør at man blir dritsur 

Anonymkode: b1b0f...16b

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også som andre i tråden at spørsmålet var både lurt og riktig.

Han kan jo ikke vite om du kan eller vil ha besøk, om det er praktisk nå eller heller senere og evt om det er andre ting du eller han mener er viktig å prioritere over besøk.

For alt han vet kan det jo hende du bare må gipses før du sendes hjem, da kan det vere greit om han sørger for å ha handla, eller tilrettelagt hjemme før du kommer slik at du bare kan slappe av uten å tenke på ting som må ordnes. 

Anonymkode: f2641...2e9

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har grunn til å tro at samboeren ikke bryr seg om deg sånn generelt, så er det trist å se at en litt "feil" formulering av noen ord skal gi samboeren din følelser og meninger han overhodet ikke har. Antakeligvis synes han kjempesynd på deg og ble litt usikker på hva som skulle skje videre. Og å formulere seg på korrekt måte var nok ikke første prioritet akkurat da. Han hadde nok lyst til å komme til deg og spurte derfor om han skulle komme. Ikke vri det til noe stygt med mindre han er slem med deg i hverdagen.

Anonymkode: 89eae...72a

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hysterisk overreaksjon, ja.
Greit å spørre. Det er ikke alltid det passer å komme til legevakt/sykehus.

Men var det bare en trolletråd? Trådstarter har liksom bare opprettet tråden og forsvunnet..

Anonymkode: d1dee...1f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ville sluppet alt i hendene, å brekke et bein er ikke alvorlig og ting skjer ikke raskere ved at dere kommer fortere fram.

Anonymkode: f4261...346

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare kommentarer her. Er ikke det en SELVFØLGE å besøke kjæresten på sykehuset? Helt utrolig....

TS, jeg skjønner at du reagerer! 

Anonymkode: 63b3c...b2e

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rare kommentarer her. Er ikke det en SELVFØLGE å besøke kjæresten på sykehuset? Helt utrolig....

TS, jeg skjønner at du reagerer! 

Anonymkode: 63b3c...b2e

Drama… 

Anonymkode: b1b0f...16b

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rare kommentarer her. Er ikke det en SELVFØLGE å besøke kjæresten på sykehuset?...

Anonymkode: 63b3c...b2e

Jo, hvis de vil, og hvis det er lov med besøk der. Det er vel derfor man spør.

Anonymkode: cddbd...3a1

  • Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Automagisk
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begynner å lure på hvor viktig jeg egentlig er for min samboer. Jeg falt fra en høyde og ble kjørt på sykehus. Noen venner av meg fikk varslet samboer. Når jeg fikk pratet med han gråt jeg og var fra meg. Og han presterer å SPØRRE om han skal komme. Hadde det vært omvendt hadde jeg hivd fra meg alt jeg hadde i hendene og kastet meg i bilen. Jeg ble så frustrert at jeg bare la på. 

Anonymkode: f49c3...a93

Er det en kjønnsgreie?..Jeg hadde ikke automatisk ønsker at samboer skulle komme nei..mest trolig ikke. Er mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har ts forsvunnet, hun skal bedøves, behandles, kanskje opereres - iallfall en midlertidig gipsing, osv. Hun er kanskje ikke på rommet før seint på kveld. Kanskje heller ikke tilgjengelig for kjæresten.

Anonymkode: 4870d...afa

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Automagisk
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Rare kommentarer her. Er ikke det en SELVFØLGE å besøke kjæresten på sykehuset? Helt utrolig....

TS, jeg skjønner at du reagerer! 

Anonymkode: 63b3c...b2e

Jo etterhvert er det en selvfølge....men ikke 2 timer etter en kom inn med ambulanse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Nå vil jeg svare. Når noen ringer opprørt og kanskje hysterisk av sjokk og smerte over det som har skjedd, og den andre parten svarer omtrent uinteressert og lurer på om de vil ha besøk, så føler man seg hverken sett, mottatt eller varmet. Ellers hadde ikke ts laget denne tråden.

Kan jo være at den ene parten er vant til at den andre ofte overdramtiserer? Og derfor ikke tar det på alvor? 
 

Anonymkode: b1c9f...b4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begynner å lure på hvor viktig jeg egentlig er for min samboer. Jeg falt fra en høyde og ble kjørt på sykehus. Noen venner av meg fikk varslet samboer. Når jeg fikk pratet med han gråt jeg og var fra meg. Og han presterer å SPØRRE om han skal komme. Hadde det vært omvendt hadde jeg hivd fra meg alt jeg hadde i hendene og kastet meg i bilen. Jeg ble så frustrert at jeg bare la på. 

Anonymkode: f49c3...a93

Han spurte jo🙄 Det er faktisk umulig for et annet menneske å gjette seg til hva som er rett for andre. 

Jeg hadde syntes det var veldig rart om gubben hadde sluppet alt og reist uten å spørre om det er behov først.

Vi sier det vi trenger for deg er så mye lettere for den andre å gjøre rett om man vet og ikke bare tror og gjetter. 

Jeg antar det utbruddet egentlig bunner i noe annet - så anbefaler at du begynner å kommunisere dine behov og ønsker på en forståelig måte. 

Anonymkode: dfd8f...9a8

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok sikkert litt ute nå, etter ulykken, og tolker kanskje alt i verste mening. Og det kan jeg forstå etter et brudd. 

Partneren di spurte deg nok i beste mening, for å dekke dine behov. 

 

Anonymkode: 9a55e...4bd

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...