Gå til innhold

Knakk ben og havnet på sykehus, samboer spurte om jeg "ville at han skulle komme"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Automagisk skrev (23 minutter siden):

Er det en kjønnsgreie?..Jeg hadde ikke automatisk ønsker at samboer skulle komme nei..mest trolig ikke. Er mann.

Ikke en kjønnsgreie. Hadde foretrukket at mannen ringte først. Spurt om han skulle komme, når det passet, om jeg evt trengte noe osv. sluppet alt i hendene og kjørt av gårde? Nei takk.. 

Anonymkode: fefae...8b3

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke en kjønnsgreie. Hadde foretrukket at mannen ringte først. Spurt om han skulle komme, når det passet, om jeg evt trengte noe osv. sluppet alt i hendene og kjørt av gårde? Nei takk.. 

Anonymkode: fefae...8b3

Samme her. 

Anonymkode: b1b0f...16b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Rare kommentarer her. Er ikke det en SELVFØLGE å besøke kjæresten på sykehuset? Helt utrolig....

TS, jeg skjønner at du reagerer! 

Anonymkode: 63b3c...b2e

Hadde du lest gjennom tråden så hadde du sett mange gode begrunnelser på hvorfor det er både fornuftig og mest omtenksomt å spørre.

Anonymkode: b59eb...365

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Rare kommentarer her. Er ikke det en SELVFØLGE å besøke kjæresten på sykehuset? Helt utrolig....

TS, jeg skjønner at du reagerer! 

Anonymkode: 63b3c...b2e

Hadde du lest gjennom tråden så hadde du sett mange gode begrunnelser på hvorfor det er både fornuftig og mest omtenksomt å spørre.

Anonymkode: b59eb...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde spurt om mannen ønsket at jeg skulle komme til sykehuset, og om det var noe jeg skulle ta med til han (mobillader, briller, toalettsaker osv). Det samme gjorde mannen da jeg ble innlagt akutt. 

Anonymkode: f96b1...697

Som den "kalde og rasjonelle" jeg ble omtalt som tidligere i tråden, hadde mannen kanskje fått et grettent svar på det spørsmålet.  Selvsagt ikke fordi jeg mener spørsmålet er noe annet enn omtenktsomt, men fordi jeg er på veg til sykehus med smerter, og totalt uvitende om hva som skal skje og tidshorisont.  Dagen etterpå derimot, ville jeg sett på samme spørsmål som en kjærlighetserklæring. 

Det at vi sier noe annet enn partner vil høre, legger på røret som ts, eller blir sure og hjelpeløse er ofte grunnet i frykt, smerter mm. Ingen bør overtolke, men se på det på beste måte. 

Hvis samboer ikke hører fra seg senere i kveld eller i morgen, blir det noe annet.

Anonymkode: 4870d...afa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slipper alt jeg har i hendene og kommer uansett hvis mannen min ringer og er lei seg. Jeg kan ikke fikse et brukket bein. Men jeg er den beste til å ta vare på han og være der for han. For meg er det en selvfølge å stille opp. Og jeg forventer det samme tilbake. Ellers har jeg faktisk ikke behov for en partner, hvis det er forventet at jeg skal fikse alt i livet alene. 

Anonymkode: fd766...bd4

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chroma
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenk så enkelt livet hadde vært om du hadde svart ja, jeg ønsker at du kommer. 

Anonymkode: a5ffb...a4d

Dette. Så enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du la på?!?

Hvordan kan du forvente at din kjære skal være tankeleser, og samtidig nekte å snakke med ham?

Ikke alle har erfaring med sykehus, akuttmottak og aner om det passer seg at de kommer eller ikke.

De fleste vet jo om visittider, og lett å føle seg usikker på om det er greit å komme utenom.

Om ikke dette er den klassiske dråpen, og typen er selvsentrert egoist på mange områder, da kan jo ting stille seg litt annerledes. Men i et normalt, kjærlig forhold hørtes det bare ut som helt normal dialog.

 

 

Anonymkode: f3253...7e2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg slipper alt jeg har i hendene og kommer uansett hvis mannen min ringer og er lei seg. Jeg kan ikke fikse et brukket bein. Men jeg er den beste til å ta vare på han og være der for han. For meg er det en selvfølge å stille opp. Og jeg forventer det samme tilbake. Ellers har jeg faktisk ikke behov for en partner, hvis det er forventet at jeg skal fikse alt i livet alene. 

Anonymkode: fd766...bd4

Så dukker du opp til en mann som er dødssliten, neddopet og bare vil sove men nå føler seg presset til å holde seg våken fordi du kjørte hele veien dit og det ville være uhøflig å avvise deg. Eller han er på vei til operasjon og er deretter utslitt i timesvis mens personalet må håndtere en emosjonell pårørende som vil inn uansett og ikke vil spørre om det er greit. Så drar du hjem igjen uten å ha utrettet noe som helst godt men kanskje det motsatte.

Leser du hovedinnlegget veeeeldig nøye, så ser du at han ikke sa "Hvorfor skal jeg gidde å besøke deg da liksom? (Fordi jeg driter i deg)", men "Vil du at jeg skal komme? (Fordi jeg ønsker å vite dine behov)".

Anonymkode: b59eb...365

  • Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg slipper alt jeg har i hendene og kommer uansett hvis mannen min ringer og er lei seg. Jeg kan ikke fikse et brukket bein. Men jeg er den beste til å ta vare på han og være der for han. For meg er det en selvfølge å stille opp. Og jeg forventer det samme tilbake. Ellers har jeg faktisk ikke behov for en partner, hvis det er forventet at jeg skal fikse alt i livet alene. 

Anonymkode: fd766...bd4

De beste til å ta vare på han er leger og sykepleiere.

Anonymkode: d790d...5c7

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De beste til å ta vare på han er leger og sykepleiere.

Anonymkode: d790d...5c7

Men pårørende kan være god emosjonell støtte.

Såfremt de vet at de er ønsket og ikke kommer til å være i veien. Derfor spør man :)

Anonymkode: b59eb...365

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette. Er det forventet at samboeren din skal klare å lese tankene dine? Han er flink og kommuniserer med deg for å finne ut hva du ønsker, også blir du sint fordi "det skulle han visst"? Jøsses. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjirafff

Er de samboere så skulle man vel tro at mannen kjente henne godt nok til å vite at hun ville at han skulle komme. Og så kommer det jo helt an på tonen hans. Var det typ "ugh, vil du at jeg skal komme, eller kan jeg slippe?" Der spørsmålet ikke er basert på omtanke men på å unngå konflikt, der han ikke vil komme men ikke gidder at hun blir sur om han ikke kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja her spør vi også etter vi fant ut at mannen har rett til tolk av helsevesenet. Da trengte han ikke å ha noen til å oversette lenger. Det er ellers å vise respekt. Helsen er privat. Og det er ikke alltid man trenger eller ønsker å ha med noen. 

Anonymkode: b8630...907

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at dette forholdet ikke går helt på skinner når beina ikke er brukne heller. Tipper mannen spurte fordi han er redd for å trå feil. Og noe sier meg at denne frykten er velbegrunnet. 

Anonymkode: 5705b...029

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg slipper alt jeg har i hendene og kommer uansett hvis mannen min ringer og er lei seg. Jeg kan ikke fikse et brukket bein. Men jeg er den beste til å ta vare på han og være der for han. For meg er det en selvfølge å stille opp. Og jeg forventer det samme tilbake. Ellers har jeg faktisk ikke behov for en partner, hvis det er forventet at jeg skal fikse alt i livet alene. 

Anonymkode: fd766...bd4

Leste du virkelig hi som at han ikke ville stille opp? 

Anonymkode: b1b0f...16b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Begynner å lure på hvor viktig jeg egentlig er for min samboer. Jeg falt fra en høyde og ble kjørt på sykehus. Noen venner av meg fikk varslet samboer. Når jeg fikk pratet med han gråt jeg og var fra meg. Og han presterer å SPØRRE om han skal komme. Hadde det vært omvendt hadde jeg hivd fra meg alt jeg hadde i hendene og kastet meg i bilen. Jeg ble så frustrert at jeg bare la på. 

Anonymkode: f49c3...a93

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

 

Ok, nå har de kalde selvstendige som tenker føkk deg for å ønske emosjonell støtte og omtanke i en tøff situasjon svart.

 

Nå vil jeg svare. Når noen ringer opprørt og kanskje hysterisk av sjokk og smerte over det som har skjedd, og den andre parten svarer omtrent uinteressert og lurer på om de vil ha besøk, så føler man seg hverken sett, mottatt eller varmet. Ellers hadde ikke ts laget denne tråden.

 

Anonymkode: 22976...d3b

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Rare kommentarer her. Er ikke det en SELVFØLGE å besøke kjæresten på sykehuset? Helt utrolig....

TS, jeg skjønner at du reagerer! 

Anonymkode: 63b3c...b2e

Folk er så forskjellige - personlig vil jeg ikke forholde meg til noen når jeg er i en krise og ville derfor ikke hatt mannen min rundt meg på et sykehus i en akuttfase. At samboeren faktisk spurte hva ts ønsket i øyeblikket, er da virkelig bare positivt, det er hensynsfullt å spørre om akkurat det. Og hvis hennes behov var at han skulle komme, så skulle hun jo ha svart "ja, jeg vil gjerne at du kommer". 

Hvis sykehusoppholdet blir over en lengre periode, så er det jo en selvfølge at den bedre halvdel kommer på besøk. 

  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle overnatte hadde jeg bedt henne om å kjøre med en pose med ren boxer, tskjorte, mobillader og tannbørste.

Hvis ikke hadde jeg villet være alene, og gledet meg til å komme hjem og bli pleiet av henne et par uker etterpå

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så dukker du opp til en mann som er dødssliten, neddopet og bare vil sove men nå føler seg presset til å holde seg våken fordi du kjørte hele veien dit og det ville være uhøflig å avvise deg. Eller han er på vei til operasjon og er deretter utslitt i timesvis mens personalet må håndtere en emosjonell pårørende som vil inn uansett og ikke vil spørre om det er greit. Så drar du hjem igjen uten å ha utrettet noe som helst godt men kanskje det motsatte.

Leser du hovedinnlegget veeeeldig nøye, så ser du at han ikke sa "Hvorfor skal jeg gidde å besøke deg da liksom? (Fordi jeg driter i deg)", men "Vil du at jeg skal komme? (Fordi jeg ønsker å vite dine behov)".

Anonymkode: b59eb...365

Vi kjenner hverandre så godt at han ikke behøver å holde seg våken for min del. Og håndtering av kriser er jeg kjent med, så personalet har ikke en emosjonell pårørende de må ta seg av. Det handler om å være tilstede for hverandre. Og i ts sitt tilfelle, så mener jeg at mannen burde kjenne sin samboer & vite at hun trengte han der. 

Anonymkode: fd766...bd4

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...