Gå til innhold

Knakk ben og havnet på sykehus, samboer spurte om jeg "ville at han skulle komme"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Epictetus skrev (3 minutter siden):

Hvis jeg skulle overnatte hadde jeg bedt henne om å kjøre med en pose med ren boxer, tskjorte, mobillader og tannbørste.

Hvis ikke hadde jeg villet være alene, og gledet meg til å komme hjem og bli pleiet av henne et par uker etterpå

Enig med deg, men ikke mye man vet i ambulansen. Først når du vet status og tidsperspektiv vet du hva du trenger.

Undertøy og skjorte (åpning bak for påkobling av epidural/bedøvelse) får du på sykehuset, tannbørste også. Ullevål hadde også mobillader, så jeg trengte ingenting første døgn. Deretter var det hyggelig med besøk.

Anonymkode: 4870d...afa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du overreagerer. For meg er det en selvfølge å være der for den jeg elsker hvis slikt skjer. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Rare kommentarer her. Er ikke det en SELVFØLGE å besøke kjæresten på sykehuset? Helt utrolig....

TS, jeg skjønner at du reagerer! 

Anonymkode: 63b3c...b2e

Det er også en selvfølge å spørre først. Og generelt er det ganske vanlig å spørre om ting der man forventer at svaret er ja. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (3 minutter siden):

Jeg synes ikke du overreagerer. For meg er det en selvfølge å være der for den jeg elsker hvis slikt skjer. 

Det er heller ingen andre i denne tråden som har svart at de ikke er der for partner. 

Anonymkode: cd7d3...a72

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (4 minutter siden):

Jeg synes ikke du overreagerer. For meg er det en selvfølge å være der for den jeg elsker hvis slikt skjer. 

Men han sa jo ikke at han ikke ønsket å være der for henne? 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da svarer du : ja det ønsker jeg. 

Anonymkode: 74069...b40

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svartfugl skrev (8 minutter siden):

Men han sa jo ikke at han ikke ønsket å være der for henne? 

Da skjønner jeg ikke hvorfor man i det hele tatt spør.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (1 minutt siden):

Da skjønner jeg ikke hvorfor man i det hele tatt spør.

Du skjønner ikke høflige formuleringer der den andre får muligheten til å si fra hvis det gode tilbudet ikke passer? 

Anonymkode: cddbd...3a1

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange opphold på sykehus av diverse grunner. Eneste gangen jeg ønsket besøk var da jeg hadde enerom og slet med hyperremesis. Bf kjørte forbi sykehuset hver dag likevel. Etter fødsel gikk også fint med besøk, enerom da også.

Andre operasjoner ville jeg ikke ha besøk. Ville bare slappe av og sove.

Anonymkode: bece7...3aa

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere som ville sluppet alt i hendene, å brekke et bein er ikke alvorlig og ting skjer ikke raskere ved at dere kommer fortere fram.

Anonymkode: f4261...346

Nei, men da kan vi slutte å støtte våre kjære. For vi er jo ikke leger, og det skjer ikke noe raskere hvis vi ikke er der. Menn kan slutte å overvære fødselen, for eksempel. De får jo ikke lindre kvinnens smerter, og ungen kommer ikke ut fortere.

Hvis kjønnene i tråden var snudd, ville kvinnen ha fått høre at hun er en ufølsom, egoistisk bitch. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBrukar0
SPOCA skrev (8 minutter siden):

Da skjønner jeg ikke hvorfor man i det hele tatt spør.

Har du i det hele tatt lest tråden og sett at mange her ikke ønsker at partner slipper alt de har i hendene og kommer løpende? Derfor spør man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (21 minutter siden):

Det er også en selvfølge å spørre først. Og generelt er det ganske vanlig å spørre om ting der man forventer at svaret er ja. 

Nei, det er det ikke. Du spør vel ikke mannen når han kommer hjem fra jobb senere enn deg om han vil ha middag. Du spør ikke om han vil ha julegave. Osv.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBrukar0
Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Nei, det er det ikke. Du spør vel ikke mannen når han kommer hjem fra jobb senere enn deg om han vil ha middag. Du spør ikke om han vil ha julegave. Osv.

For noen tullete sammenligninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBrukar0 skrev (Akkurat nå):

Har du i det hele tatt lest tråden og sett at mange her ikke ønsker at partner slipper alt de har i hendene og kommer løpende? Derfor spør man.

Men bare fordi mange ikke bryr seg, så gjør TS det. Hun har ingen plikt til å være som flere andre I tråden. Mannen hennes må vel kjenne henne godt og vite om hun vil ha besøk eller ei.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBrukar0 skrev (Akkurat nå):

For noen tullete sammenligninger.

Nei, det er det overhodet ikke. De fleste mennesker som har store smerter og gråter hysterisk i telefonen, ønsker støtte. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBrukar0
Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Nei, det er det overhodet ikke. De fleste mennesker som har store smerter og gråter hysterisk i telefonen, ønsker støtte. 

Har du lest tråden? Har du hoppet over alle innlegg skrevet av dem som ikke ønsker partner på besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBrukar0 skrev (1 minutt siden):

Har du lest tråden? Har du hoppet over alle innlegg skrevet av dem som ikke ønsker partner på besøk?

Men TS er ikke dem. La oss sammenligne. Jeg synes det var helt greit å ha sex en uke etter fødselen. Mange andre har ikke lyst, eller synes det er vondt, eller blør masse. Jeg kan da ikke si at de MÅ ha sex en uke etter fødsel fordi jeg klarte det jo. For eksempel. Alle er forskjellige. 

Endret av Rosalilje84
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBrukar0
Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Ja vel. Men så er TS annerledes enn flere av dere.

Ja, hun tror samboer er tankeleser. Jeg, derimot, vet at ingen er tankeleser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du skjønner ikke høflige formuleringer der den andre får muligheten til å si fra hvis det gode tilbudet ikke passer? 

Anonymkode: cddbd...3a1

 

AnonymBrukar0 skrev (5 minutter siden):

Har du i det hele tatt lest tråden og sett at mange her ikke ønsker at partner slipper alt de har i hendene og kommer løpende? Derfor spør man.

Er man sammen lenge nok pleier man å kjenne ens kjære. Og han burde vite hva hun faktisk ønsker. Han burde med andre ord ikke trengt å spørre. Min samboer kjenner meg heldigvis godt nok til å ikke trenge å spørre, han hadde visst mitt behov uten at jeg hadde trengt å si noe.

Og hvis deres menn kjenner dere godt nok, vet de altså at de bør spørre. Fordi dem kjenner dere godt.

Endret av SPOCA
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (31 minutter siden):

Jeg synes ikke du overreagerer. For meg er det en selvfølge å være der for den jeg elsker hvis slikt skjer. 

 

SPOCA skrev (17 minutter siden):

Da skjønner jeg ikke hvorfor man i det hele tatt spør.

 

Rosalilje84 skrev (7 minutter siden):

Nei, det er det ikke. Du spør vel ikke mannen når han kommer hjem fra jobb senere enn deg om han vil ha middag. Du spør ikke om han vil ha julegave. Osv.

👏👏👏

Anonymkode: 63b3c...b2e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...