Gå til innhold

Knakk ben og havnet på sykehus, samboer spurte om jeg "ville at han skulle komme"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For det første så ville jeg ihvertfall forsikret meg om hvilket sykehus pasienten lå på,så jeg møtte opp i rett by. Litt dumt å ta bussen til sykehuset i Molde hvis pasienten lå foreksempel I Ålesund. Såpass til kommunikasjon bør det være mellom par.

Anonymkode: 59f27...8ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg slipper alt jeg har i hendene og kommer uansett hvis mannen min ringer og er lei seg. Jeg kan ikke fikse et brukket bein. Men jeg er den beste til å ta vare på han og være der for han. For meg er det en selvfølge å stille opp. Og jeg forventer det samme tilbake. Ellers har jeg faktisk ikke behov for en partner, hvis det er forventet at jeg skal fikse alt i livet alene. 

Anonymkode: fd766...bd4

Men du får jo ikke «være der for ham» når han blir operert. Man får ikke slippe inn. Så bedre å vente til han er ferdig operert og kommet på rommet.

Anonymkode: 7ac97...33f

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden nærmer seg å bli legendarisk😆! Skal lagre den sammen med Ronjatråden, tallerkenrrulleringen, UNIVERSITETET og han som var så omsorgsfull med kjæresten og dro henne med på Galdhøgpiggen- og hun svarte i tråden. Ni sider siden TS skrev om fall, og vi har vært innom alt fra sjikane til fødsler. Kjør på! 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBrukar0
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er dere som absolutt må spørre og bli spurt som prøver å fortelle oss "drama folk" at deres måte er riktig 

Anonymkode: 63b3c...b2e

Nei, vi prøver å forklare ts at det ikke er nødvendig å tolke det i verste mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at pårørende må sitte på et venterom/gangen mens pasienten blir undersøkt og behandlet. Da er det ikke noe vits i å sitte der i det hele tatt. Med barn er det annerledes. Der er en foresatt mer til stede mens de sjekker barnet. Har jobbet i ambulansetjenesten og satt mange pårørende "på vent" til legen gir beskjed om hva som kommer til å skje. Ingen får bli med inn der pasienten blir behandlet. Sånn er det her jeg bor.

Anonymkode: 49adc...54f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dramatisk tråd, ser virkelig ikke et problem med at mannen til TS spør om å komme til sykehuset, hvorfor er det liksom et problem å kommunisere? :fnise:

Anonymkode: 623ec...e9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

For en dramatisk tråd, ser virkelig ikke et problem med at mannen til TS spør om å komme til sykehuset, hvorfor er det liksom et problem å kommunisere? :fnise:

Anonymkode: 623ec...e9b

Fordi denne mannen helst skal være tankeleser 🙃 man er jo en dårlig partner om man ikke er det (vistnok) 

Anonymkode: b1b0f...16b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå får dere slutte å krangle folkens - mange mener tydeligvis at de sitter med fasiten: "Jeg ønsker det slik, derfor regner jeg med at alle andre også ønsker ting på akkurat samme måte". Nei du har ikke fasiten, du har fasiten utelukkende for deg selv. Folk er forskjellige - kan dere ikke bare skjønne det snart??

Hvis samboer til TS her hadde nektet å komme på sykehuset - ja, da hadde jeg faktisk forstått at vi kunne snakke litt om hans manglende følelser og empati med TS. Men slik det er, viste han faktisk at han tar TS' ønsker og behov på alvor - ved å spørre henne om hun ville at han skulle komme! Ærlig talt, dere ser vel at det er mange av oss som ikke ønsker å ha pårørende tilstede i slike tilfeller og derfor er det faktisk like ille om man overkjører behovene og kommer selv om pasienten ikke ønsker det. 

Hadde TS bare svart "ja, jeg vil gjerne at du kommer", så hadde jo ikke dette vært noen sak overhodet.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner deg godt jeg..går utifra at mannen din kjenner deg og dine preferanser rundt ulike ting og derfor burde visst at du ønsket han der.. 

Anonymkode: 7651f...d1f

Jeg trodde jeg kjente meg selv og mine preferanser  - man skulle jo tro jeg var den nærmeste til det. De siste årene har jeg likevel gjentatte ganger blitt overrasket over mine egne ønsker og reaksjoner i forbindelse med mer eller mindre akutte innleggelser og uventede helsesituasjoner jeg ikke har vært i tidligere, for ikke å snakke om hvor feil andres velmente ord og handlingen har kunnet være. Å tro at man vet best hva andre vil er i overkant optimistisk og i verste fall ganske arrogant, å anta at andre vet hva en selv foretrekker uten å kommunisere dette, er å være urealistisk og legge opp til å bli skuffet. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min var 10 dager på sykehuset i vinter. Jeg var med da han ble innlagt, men dro etter 1-2 timer, da vi hadde barn (ungdommer) hjemme som trengte midddag etc. (Også ungdommer med spesielle behov, så de kunne ikke fikse selv). På de 10 dagene han var innlagt var jeg der EN gang. Jeg snakket med han på telefon flere ganger daglig, men vi var enige om at jeg trengtes hjemme, og at jeg ikke trengte å være der for å holde han i hånden. 
 

Anonymkode: c5ac3...ec3

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har i alle fall tydeliggjort de som opplever forhold med mye konflikt og drama, de som går fra brudd til brudd, og aldri helt forstår hvorfor.

 

De som ikke skjønner at folk har forskjellige behov, de som forventer at partner er tankeleser. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende utsagn og avsporinger. 

Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle han gjort på sykehuset da?

Han blir jo bare i veien.

Vi trenger ikke en haug ekstra folk på sykehusene, det er nok smitte.

Er det ikke fare for liv, så er man alene på sykehuset som voksen, for korte opphold!

Anonymkode: 6e037...c29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym445 skrev (15 timer siden):

Vi ønsker forskjellige ting, noen vil være alene på sykehus og noen vil ha selskap, men jeg reagerer på hans umiddelbare respons på en gråtende samboer som er helt ute av seg ( avhengig av tonefall selvfølgelig) men han svarer spontant "vil du jeg skal komme?) Han rakk vel ikke tenke over hva ønsker hun, lang ventetid på sykehus etc etc som flere har nevnt i tråden. Hadde han svart jeg kommer ville hun jo likevel kunne si at han ikke trengte det hvis det var det hun ønsket.

I en tidligere jobb varslet jeg en del pårørende om ulykker, og et overveldende flertalls første innskytelse var å si at de var på vei. Jeg reagerer altså mest på hans instinktive reaksjon.

Pussig at de fleste mener hun må vise forståelse for "at han ikke svarte riktig", men lite forståelse for ts som har hatt en skummel opplevelse (og det er det jo for mange med fall og ambulanse og sykehus)

Dette er flisespikkeri spør du meg. Vi er alle ulike og kommuniserer på ulike måter, så å forvente at samboeren alltid skal vite 100% hva du tenker og ønsker til enhver tid synes jeg blir urimelig. Det er ingenting i HI som tyder til at samboeren spurte om han skulle komme i et oppgitt eller negativt tonefall - og som du ser på svarene i tråden så er det et HELT NORMALT spørsmål i slike situasjoner. Å reagere fordi noen har "feil instinkter" i følge dine standarder synes jeg heller ikke er greit. Ei heller var dette en akutt situasjon, man ligger ikke på dødsleiet bare fordi man har brukket en fot. 

Jeg har forståelse for at dette var en skummel opplevelse for TS, men jeg skjønner ikke poenget i å gjøre ting verre for seg selv. Det kunne gått sånn som dette; "Vil du jeg skal komme?" "Ja, det hadde vært fint. Jeg trenger deg her nå." I stedet ble TS fly forbannet for at samboeren ikke var tankeleser i dette sekundet, la på og endte sannsynligvis opp med å få det enda kjipere enn hun hadde det. Et forhold er ikke liv laga om man ikke klarer å kommunisere.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, enig. Min eks spurte om han skulle komme over da min nære morfar døde eller om han kunne se på fotballkamp. 

Anonymkode: 8743b...473

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 17.57):

Tenk så enkelt livet hadde vært om du hadde svart ja, jeg ønsker at du kommer. 

Anonymkode: a5ffb...a4d

Enig! Hvor vanskelig skal man være liksom! 
 

Anonymkode: 58897...da2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ellers en klar og tydelig personer som formulerer alt jeg vil og mener konkret. Jeg er også vant til vage menn. Men såpass forventer jeg at han forstår av seg selv. Dessuten ønsker man ikke hele tiden å bli belemret med valg. Min eks var sånn. Jeg stiller disse spørsmålene og så kan hun ta valget. Etter min mening er det en feighet ved dette, og slitsomt. Ta en beslutning,

Anonymkode: 8743b...473

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen ting forstår man bare.  Men såpass forventer jeg at han forstår av seg selv. 

Anonymkode: 8743b...473

Du har altså ikke registrert de mange her inne i tråden som overhodet ikke ønsker pårørende tilstede i en akuttsituasjon? Så hva tenker du egentlig at det man skal forstå av seg selv? (INGEN skal drite i sofaen, av åpenbare årsaker, men i denne saken her er det faktisk ingen selvfølge at alle ønsker at samboer skal komme til sykehuset. Og for at han da ikke skal gå imot pasientens behov, spør han faktisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var hos jordmor og ble lagt i sykebil fordi jeg holdt på å falle i koma og barnet i magen kom til å få oksygen mangel og ville dø, jeg spurte samboer om han kom etter i bil med bag osv. Han svarte nei og reiste på heisatur istedenfor helt til barnet var født. Det kaller jeg egoistisk. Jeg mente han bare skulle slippe alt han hadde og komme. Fikk ingen spørsmål fra han om det var nødvendig å ha han der.

Anonymkode: 93d90...5ec

  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

jeg var hos jordmor og ble lagt i sykebil fordi jeg holdt på å falle i koma og barnet i magen kom til å få oksygen mangel og ville dø, jeg spurte samboer om han kom etter i bil med bag osv. Han svarte nei og reiste på heisatur istedenfor helt til barnet var født. Det kaller jeg egoistisk. Jeg mente han bare skulle slippe alt han hadde og komme. Fikk ingen spørsmål fra han om det var nødvendig å ha han der.

Anonymkode: 93d90...5ec

Sinnsykt, rett og slett. Håper ikke du er sammen med denne personen lenger for han bryr seg ikke om du lever eller dør.

Anonymkode: 3795d...a7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...