Gå til innhold

Knakk ben og havnet på sykehus, samboer spurte om jeg "ville at han skulle komme"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For det første så slipper en ikke inn på akutten eller operasjon/oppvåkning/intensiv. Så da blir det noen timer i en stol på et venterom for pårørende. Timer en vel så godt kunne brukt hjemme.

Anonymkode: 59f27...8ef

Ja, for absolutt ALT her i verden må være nyttig og fornuftig. 

Anonymkode: 79443...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, jeg skjønner det ikke. Mannen får heller ikke gjort noe under fødselen, og kan være i veien for fagfolk hvis han blir dårlig av å se kona ligge der i smerter/se blod/oppkast osv. 

Man trenger seg ikke på i alle medisinske situasjoner fra gangen eller på pasientrommet før/etter inngrepet. Det har heller ingenting med å være hysterisk å gjøre. Dere har digitalt-/telefonekteskap, mens mange av oss andre har fremmøteekteskap. Begge deler må være greit.

Anonymkode: 79443...ede

Tror ikke du skal uttale deg om mitt ekteskap gitt. Men jeg forstår ikke vitsen med å sitte på gangen i mange timer. Det må jo i så fall være for din egen del, det hjelper jo ikke mannen din.

Under en fødsel er jo mannens rolle å støtte kona. (Hvis han ikke klarer det og bare ødelegger, så håper jeg han blir sendt ut ja). Man står faktisk ikke og holder en person som blir operert i narkose i hånda. Man slipper ikke inn på operasjonssalen en gang.

Anonymkode: 7ac97...33f

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, men de fleste forstår jo at når kvinnen gråter hysterisk i telefonen, så trenger hun hjelp. 

Anonymkode: 79443...ede

Ja, så da spør man (vil ha bekreftet): Vil du at jeg skal komme? 

Anonymkode: cddbd...3a1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer hadde foretrukket om jeg ikke kom. Jeg hadde nok foretrukket om han kom, men hadde ikke blitt hysterisk over at han spurte. Nettopp fordi jeg kjenner han godt nok til å vite at han selv ikke hadde ønsket selskap. Kunne du ikke bare sagt "ja"?

Anonymkode: f9952...05f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, men de fleste forstår jo at når kvinnen gråter hysterisk i telefonen, så trenger hun hjelp. 

Anonymkode: 79443...ede

Hysterisk gråting er noe barn driver med.

Anonymkode: 67346...053

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/3/2023 at 5:52 PM, AnonymBruker said:

Begynner å lure på hvor viktig jeg egentlig er for min samboer. Jeg falt fra en høyde og ble kjørt på sykehus. Noen venner av meg fikk varslet samboer. Når jeg fikk pratet med han gråt jeg og var fra meg. Og han presterer å SPØRRE om han skal komme. Hadde det vært omvendt hadde jeg hivd fra meg alt jeg hadde i hendene og kastet meg i bilen. Jeg ble så frustrert at jeg bare la på. 

Anonymkode: f49c3...a93

Mange som føler seg hjelpeløs etter slik fall og vil IKKE ha oppmerksomhet med en gang. Noen ønsker å ha noen dager på seg slik at man har lært å gå på krykker ordentlig eller kjenner på at det er okay å sitte i rullestol før man får besøk.

Derfor ville jeg også ha ringt å spurt med en gang. Hadde du (som samboer) derimot blitt bevisstløst og ikke kunne ha tatt telefonen ville jeg som samboer ha kommet på sekundet, naturligvis.

Han bryr da seg om deg i det minste? Mange ville verken ha kommet eller ringt. 

Endret av Intervence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den normale forståelsen av et uttrykk som:

‘Vil du at jeg skal komme?’

Er:

‘Jeg ønsker å være der for deg, vil du ha meg der?’

 

Det er omtanke og hensyn i det.

At det problematiseres av flere, og tas som tegn på at han egentlig ikke bryr seg er over min fatteevne.

Rareste tråden på lenge.

 

Anonymkode: f3253...7e2

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, men de fleste forstår jo at når kvinnen gråter hysterisk i telefonen, så trenger hun hjelp. 

Anonymkode: 79443...ede

Hjelp med å fikse foten ja, menn forstår ikke alltid at det handler om følelser når ikke kvinnen sier det, men overlater til mannen å gjette, og lager et h…… styr hvis han gjetter feil! 

Anonymkode: 99338...8ab

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den normale forståelsen av et uttrykk som:

‘Vil du at jeg skal komme?’

Er:

‘Jeg ønsker å være der for deg, vil du ha meg der?’

 

Det er omtanke og hensyn i det.

At det problematiseres av flere, og tas som tegn på at han egentlig ikke bryr seg er over min fatteevne.

Rareste tråden på lenge.

 

Anonymkode: f3253...7e2

Så fullstendig enig! Er kvinne selv og forstår overhodet ikke reaksjonen til TS! Dramaqueens blir dette i mitt hode, hvertfall! 

Anonymkode: 99338...8ab

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hysterisk gråting er noe barn driver med.

Anonymkode: 67346...053

Eller kvinner som har brukket foten og trenger hinsides støtte…. 

Anonymkode: 99338...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Den normale forståelsen av et uttrykk som:

‘Vil du at jeg skal komme?’

Er:

‘Jeg ønsker å være der for deg, vil du ha meg der?’

 

Det er omtanke og hensyn i det.

At det problematiseres av flere, og tas som tegn på at han egentlig ikke bryr seg er over min fatteevne.

Rareste tråden på lenge.

 

Anonymkode: f3253...7e2

Å takk gud! Endelig en enkel måte å belyse dette på!

Jeg er så hjertens enig, og jeg klarer faktisk ikke å forstå at det skal være så vanskelig å skjønne.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jo, alt er faktisk tilnærmet perfekt hele tiden. Vi har for eksempel ikke hatt en eneste krangel eller høylytt diskusjon i løpet av alle disse årene.

Anonymkode: 79443...ede

da er det mye greiere. Så dreit han seg ut en gang, men når dette ikke er et mønster får du klare å slippe det ganske fort.

Anonymkode: 8743b...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Den normale forståelsen av et uttrykk som:

‘Vil du at jeg skal komme?’

Er:

‘Jeg ønsker å være der for deg, vil du ha meg der?’

 

Det er omtanke og hensyn i det.

At det problematiseres av flere, og tas som tegn på at han egentlig ikke bryr seg er over min fatteevne.

Rareste tråden på lenge.

 

Anonymkode: f3253...7e2

Jeg er fra en mistenksom familie med mye kritikk, kjeft og lite respekt for andres følelser. Jeg skjønner ts godt. Det handler mye om hvordan man har vokst opp, hvordan man tolker når man blir eldre.

Anonymkode: 8743b...473

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er fra en mistenksom familie med mye kritikk, kjeft og lite respekt for andres følelser. Jeg skjønner ts godt. Det handler mye om hvordan man har vokst opp, hvordan man tolker når man blir eldre.

Anonymkode: 8743b...473

Så hvis noen hadde spurt deg om du ønsket at de skulle komme så hadde du automatisk tolket det i verste mening? 

Anonymkode: b1b0f...16b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er fra en mistenksom familie med mye kritikk, kjeft og lite respekt for andres følelser. Jeg skjønner ts godt. Det handler mye om hvordan man har vokst opp, hvordan man tolker når man blir eldre.

Anonymkode: 8743b...473

Da får man øve seg på å forsøke å tolke riktig, og ikke ta alt i verste mening. 

Beklager, det er sikkert ufint å si noe slik - men når en mann gjør så godt han kan og spørs hva det er en person ønsker i en gitt situasjon, så kan ikke han ta ansvar for at mottaker tolker det som at han ikke gidder å stille opp.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er fra en mistenksom familie med mye kritikk, kjeft og lite respekt for andres følelser. Jeg skjønner ts godt. Det handler mye om hvordan man har vokst opp, hvordan man tolker når man blir eldre.

Anonymkode: 8743b...473


Om en klarer å fortolke ‘vil du at jeg skal komme’ til å bety at ‘jeg er ikke glad i deg’ - så har en noen seriøse issues en må jobbe med før en har omgang med andre mennesker.

 

Anonymkode: f3253...7e2

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mezzosoprena skrev (2 timer siden):

Da får man øve seg på å forsøke å tolke riktig, og ikke ta alt i verste mening. 

Beklager, det er sikkert ufint å si noe slik - men når en mann gjør så godt han kan og spørs hva det er en person ønsker i en gitt situasjon, så kan ikke han ta ansvar for at mottaker tolker det som at han ikke gidder å stille opp.


Det er jo ikke en mann vs kvinne greie heller, sånn selv om jeg skjønner du neppe mente det da :)

Kvinne selv, og det er jo bare helt normal sosial omgangsform. Høflighet, omtanke og sette den andre i fokus kalles det.

Hadde lett spurt selv, om det var beinbrudd eller andre kriser, samboer eller andre nære som ringte.

 

Anonymkode: f3253...7e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er fra en mistenksom familie med mye kritikk, kjeft og lite respekt for andres følelser. Jeg skjønner ts godt. Det handler mye om hvordan man har vokst opp, hvordan man tolker når man blir eldre.

Anonymkode: 8743b...473

Det jo trist når høflighet formuleringer blir tolket som mangel på omsorg. Men kanskje ikke så lett å endre på selve tenkemåten. 

Anonymkode: cddbd...3a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):


Det er jo ikke en mann vs kvinne greie heller, sånn selv om jeg skjønner du neppe mente det da :)

Kvinne selv, og det er jo bare helt normal sosial omgangsform. Høflighet, omtanke og sette den andre i fokus kalles det.

Hadde lett spurt selv, om det var beinbrudd eller andre kriser, samboer eller andre nære som ringte.

 

Anonymkode: f3253...7e2

Nei, at det ble han i dette tilfelles skyldes bare at jeg i utgangspunktet skrev TS og samboer, men tenkte det var unødvendig å diskutere akkurat de som personer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 17.52):

Begynner å lure på hvor viktig jeg egentlig er for min samboer. Jeg falt fra en høyde og ble kjørt på sykehus. Noen venner av meg fikk varslet samboer. Når jeg fikk pratet med han gråt jeg og var fra meg. Og han presterer å SPØRRE om han skal komme. Hadde det vært omvendt hadde jeg hivd fra meg alt jeg hadde i hendene og kastet meg i bilen. Jeg ble så frustrert at jeg bare la på. 

Anonymkode: f49c3...a93

Hvorfor svarte du ikke ja? Han tenker ikke som deg og er ikke tankeleser

Anonymkode: 8b58a...6fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...