Gå til innhold

Knakk ben og havnet på sykehus, samboer spurte om jeg "ville at han skulle komme"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynner å lure på hvor viktig jeg egentlig er for min samboer. Jeg falt fra en høyde og ble kjørt på sykehus. Noen venner av meg fikk varslet samboer. Når jeg fikk pratet med han gråt jeg og var fra meg. Og han presterer å SPØRRE om han skal komme. Hadde det vært omvendt hadde jeg hivd fra meg alt jeg hadde i hendene og kastet meg i bilen. Jeg ble så frustrert at jeg bare la på. 

Anonymkode: f49c3...a93

  • Hjerte 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville også "hivd fra meg alt", men dette er ikke noe å reagere på. 

Anonymkode: 6f223...d82

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Brakk beinet i fjor. Sendte beskjed til mannen fra ambulansen.  Jeg hadde ingen behov for at han kom. Han ville bare vært i vegen. Jeg fikk mye smertestillende i påvente av operasjon. Dagen etter var det greit at han kom innom, hadde fått epidural, ventet fortsatt på operasjon.

Min erfaring, naturlig spørsmål, og svaret ikke nødvendigvis ja.

Anonymkode: 4870d...afa

 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenk så enkelt livet hadde vært om du hadde svart ja, jeg ønsker at du kommer. 

Anonymkode: a5ffb...a4d

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, var det ikke hyggelig av han og spørre om du ville at han skulle komme? 
 

og hive det en har i hendene og kaste seg i bilen er lite rasjonelt og ikke til noe hjelp. I tillegg respekterer du tydeligvis ikke at andre ikke har samme behov som deg. Samboeren din spør om dine behov, istedenfor og sette sine ønsker først. 

Anonymkode: fefae...8b3

Ok, nå har de kalde selvstendige som tenker føkk deg for å ønske emosjonell støtte og omtanke i en tøff situasjon svart.

 

Nå vil jeg svare. Når noen ringer opprørt og kanskje hysterisk av sjokk og smerte over det som har skjedd, og den andre parten svarer omtrent uinteressert og lurer på om de vil ha besøk, så føler man seg hverken sett, mottatt eller varmet. Ellers hadde ikke ts laget denne tråden.

 

Anonymkode: 22976...d3b

  • Liker 24
  • Hjerte 8
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste vil vel ha besøk, men ikke alle, så det var jo fint at han spurte.

Hvordan var det da han kom da? 

Anonymkode: cddbd...3a1

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville foretrukket å ikke få besøk 

Anonymkode: 754f6...890

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann om dette er hva som skal til for å lage konflikter i forholdet

Anonymkode: b8e57...f24

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt besøk, så skjønner spørsmålet. 

Anonymkode: 227ad...e7f

  • Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jo ikke vite om det passer da. Såklart spør man. Kanskje du skulle inn på masse undersøkelser og ikke kunne ta i mot besøk når han kom eller kanskje du ville hvile, normalt å spørre 

Anonymkode: 481da...9e5

  • Liker 35
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

 

Ok, nå har de kalde selvstendige som tenker føkk deg for å ønske emosjonell støtte og omtanke i en tøff situasjon svart.

 

Nå vil jeg svare. Når noen ringer opprørt og kanskje hysterisk av sjokk og smerte over det som har skjedd, og den andre parten svarer omtrent uinteressert og lurer på om de vil ha besøk, så føler man seg hverken sett, mottatt eller varmet. Ellers hadde ikke ts laget denne tråden.

 

Anonymkode: 22976...d3b

Hverken kald eller ufølsom, men skjønner ikke hva som er galt med å spørre om hun vil ha besøk. Et slikt spørsmål er jo for å finne hennes behov, ikke hans, eller mitt for den saks skyld. Et enkelt svar ville vært Ja, uten å mene ar samboer er uinteressert eller ufølsom.

Anonymkode: 4870d...afa

  • Liker 29
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg ble lagt inn på akuttavdelingen for å ta blindtarmen var jeg ikke interessert i at noen skulle komme. Kom jo hjem dagen etter.

Anonymkode: 2c890...b53

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ok, nå har de kalde selvstendige som tenker føkk deg for å ønske emosjonell støtte og omtanke i en tøff situasjon svart.

Hun brakk beinet, stod ikke akkurat om livet. 

Fatter ikke vitsen med å lage mer drama enn nødvendig.

Hilsen et varmt følelsesmenneske om også hadde spurt min partner om det samme hvis det hadde skjedd ham. Forskjellen er at han hadde svart ja eller nei og ikke lagd noe nummer ut av det. Akkurat som jeg ville gjort, om det var meg som brakk beinet.

Det føles nok mer dramatisk for henne enn det han forstod, derfor burde hun også sagt ja, jeg vil du skal komme. 

Anonymkode: a5ffb...a4d

  • Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert akkurat som deg ts. Det er en selvfølge at kjæresten slipper alt hen har i hendene når noe sånt skjer.

Dumt spørsmål fra han. Kanskje han syntes det var stress å reise til sykehuset?

Anonymkode: 48aeb...e0a

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså….

Han vil jo være hos deg? Å spørre om det er det samme som å si «jeg kommer bort, hvor er du» osv.

Han spurte fordi han ikke vet om du skulle opereres og ikke fikk ha besøk - om du skulle vente lenge og dermed ville ha selskap, om det var lov for ham å være der i det hele tatt osv.

Ring opp igjen, beklag og si du hadde fått en rar smertestillende eller noe. 

 

  • Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var veldig fint og uselvisk gjort av han å spørre hva du foretrekker i den situasjonen. Vi er alle forskjellige etter hva vi liker og ikke, så derfor må vi ikke ta det for gitt at andre ønsker akkurat det samme som oss. Det tenkte han på og respekterte. Og du straffer han for det.

Endret av ruffen29
  • Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 4 turer i sykebil siste året. Har sagt nei til at mannen skal følge etter. To timers tur. Men han har ringt, og han har hentet meg hjem. Vært så dårlig at jeg ikke har hatt behov for noe selskap i sykesenga. Hvor lang vei har dere til sykehus, TS?

Anonymkode: d544a...4f8

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer voldsomt. Han spør fordi han respekterer deg, er ikke alle som ønsker besøk. Jeg ville også spurt dama i dette tilfelle, fordi jeg ikke vet om hun ønsker at jeg skal være der

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...