Gå til innhold

Eldre kvinner må senke kravene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reagerer veldig på enkelte her som blir ufine i svarene og må rakke ned på andre. Hvem er dere egentlig?

Opprettet ikke denne tråden for at jeg tenker at det er så viktig for andre hva jeg velger. Men er drittlei av å høre at vi eldre kvinner skal senke kravene for å få en partner. Absolutt INGEN bør senke noen som helst krav for å slippe andre inn i sitt liv og intime grenser, kun for å slippe og være singel. Hva slags tankegang er det? Såppas selvrespekt bør man ha.

Anonymkode: 39a97...1e9

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Reagerer veldig på enkelte her som blir ufine i svarene og må rakke ned på andre. Hvem er dere egentlig?

Opprettet ikke denne tråden for at jeg tenker at det er så viktig for andre hva jeg velger. Men er drittlei av å høre at vi eldre kvinner skal senke kravene for å få en partner. Absolutt INGEN bør senke noen som helst krav for å slippe andre inn i sitt liv og intime grenser, kun for å slippe og være singel. Hva slags tankegang er det? Såppas selvrespekt bør man ha.

Men hva var poenget med tråden egentlig? Fortelle hvor høye krav du har og hvor urealistisk kresen du har blitt?

Anonymkode: 0ade2...80f

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det spørs jo hvor høyt en verdsetter det å ha en partner motfor å være alene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men hva var poenget med tråden egentlig? Fortelle hvor høye krav du har og hvor urealistisk kresen du har blitt?

Poenget forklarte jeg i innlegget du siterte, hvis du gadd å ta deg tid til å lese.

Hva slags grunnlag har du forresten for å si at jeg er urealistisk kresen? Har jeg nevnt noe noe om urealistiske svært høye krav til menn, og vet du noe om meg? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 19.42):

Har lest flere ganger her inne om noen som påstår dette. Men hvorfor i alle dager skal man det?

Selv nærmer jeg meg midten av 40-årene. Holder meg bra og har flere å velge mellom. Årsaken til at jeg er singel er fordi jeg er mer kresen enn noen gang, og det kommer jeg til å fortsette og være. Er ferdig med de barna jeg skal ha, og har ikke hastverk med noe. Har i mine yngre dager hatt det med å velge feil menn og endt opp i ulykkelige forhold, og det skal ikke skje igjen.

Har alt jeg trenger i livet, men savner selvfølgelig noen å dele det med. Men senker ikke på kravene av den grunn. Hvis jeg skal dele livet med noen, så er det med noen det klaffer med og som gir den rette følelsen på alle måter. Kanskje dukker han opp, og det ville være en bonus og ikke et desperat valg fordi man ikke vil være alene. Det er tross alt bedre å være singel enn i et dårlig forhold.

Greit nok innlegg dette.

Å heve og senke krav synes jeg er litt feil vinkling.  Men kanskje revurdere hva  man vil. Det er f.eks. ikke sikkert at man ønsker samboer, men heller noen man kan besøke og gå på besøk til, og kanskje reise med eller noe annet felles hyggelig.

Angående krav, så er hovedkravene  jeg tenker på "gjensidig respekt" og "trives sammen". 

Endret av I Grosny
Skrevet
Andro skrev (4 timer siden):

Folk har ikke overfladiske krav til partnere. Dette er en myte som spres.
Det kvinner forventer er å bli behandlet bra, av en kar som er bra selv.
Overraskende mange tror at de er et godt parti, men er helt frastøtende.

Hva i all verden mener du med at det er en "myte som spres" at noen har overfladiske krav?

Kjenner du alle mennesker i verden? Kjenner du alle som jeg kjenner?

Alle som sitter og sveiper bort 95% på Tinder har overfladiske krav. De kan umulig vurdere personligheten til alle. De har ikke blitt dårlig behandlet av alle de sveiper bort.

Det gjelder begge kjønn.

• Liker 2
Skrevet
Flintis skrev (1 time siden):

Det spørs jo hvor høyt en verdsetter det å ha en partner motfor å være alene.

Men syns også det er trist for den som er den som blir brukt som reserve løsning, vedkommende kunne ha funnet genuin kjærlighet med noen andre. Ikke at det bare er lett å finne det eller at ensomhet ikke også er trist

Er litt redd for å bli dømt i noens sinn, være nært dem, åpen og naiv, åsså finne ut senere at alt var en løgn. Hadde blitt sinnt, men også skamfull over å ha gått rundt å vært trygg og kjærlig med noen som ikke likte det

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har lest flere ganger her inne om noen som påstår dette. Men hvorfor i alle dager skal man det?

Selv nærmer jeg meg midten av 40-årene. Holder meg bra og har flere å velge mellom. Årsaken til at jeg er singel er fordi jeg er mer kresen enn noen gang, og det kommer jeg til å fortsette og være. Er ferdig med de barna jeg skal ha, og har ikke hastverk med noe. Har i mine yngre dager hatt det med å velge feil menn og endt opp i ulykkelige forhold, og det skal ikke skje igjen.

Har alt jeg trenger i livet, men savner selvfølgelig noen å dele det med. Men senker ikke på kravene av den grunn. Hvis jeg skal dele livet med noen, så er det med noen det klaffer med og som gir den rette følelsen på alle måter. Kanskje dukker han opp, og det ville være en bonus og ikke et desperat valg fordi man ikke vil være alene. Det er tross alt bedre å være singel enn i et dårlig forhold.

Veldig enig med deg, hvorfor i alle verden skulle man senke kravene? Ville jo vært helt dust. Vi MÅ da så absolutt ikke være i noe forhold. Det er veldig hyggelig om man skulle være heldig å finne den store kjærligheten, men jeg må så absolutt ikke være kjæreste med noen for å ha et fullkomment liv. Jeg har det helt supert alene, har masse tilbud om både dating og sex. Har venner og snart voksne barn jeg bruker tid på og er overhode ikke ensom. Jeg leter ikke etter kjæreste. Ser så mange dårlige forhold rundt meg også, hvor jeg synes mitt liv er bedre enn deres. 

Anonymkode: fa634...9d0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 19.55):

Synes det er snodig å bruke uttrykket "kvinner må senke kravene", jeg ville heller ha sagt at de må se seg selv i speilet for en god del kvinner har litt vel høye tanker om seg selv. 

På Tik Tok fikk jeg en video som jeg husker godt, en kvinne i begynnelsen av 40 årene, hadde en helt ordinær utdannelse, helt ordinær jobb, hadde tre barn, hun så helt ordinær ut, noen kilo for mye.. Hun mente (med hånda på hjertet) at hun var god nok for eliten, de som ble invitert med på hagefestene avisene skriver om. 

Venninna til samboer ble separert i fjor høst, hun er nærmere 50 enn 45, hun hadde også den samme holdningen, så langt har hun ikke lykkes så veldig godt å finne trofémannen sin.. Hun er god for en kveld og natt, men så hører hun ikke noe mer fra de. 

Anonymkode: b3257...3be

Hva så? Da er det disse sine valg å heller være single enn å date menn de ikke finner attraktive. Man MÅ ikke ha kjæreste vettu.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva så? Da er det disse sine valg å heller være single enn å date menn de ikke finner attraktive. Man MÅ ikke ha kjæreste vettu.

Sant, man MÅ ikke ha kjæreste. Og som kvinne er det lett å ha en slik holdning, for kvinner har et haleheng av beilere de kan velge fra om de skulle ønske et forhold med en mann de liker.

Anonymkode: f7bc3...d46

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke å senke noenting, så lenge du er ok med å være alene. For det vil du være veldig lenge, til slutt er du pensjonist og sitter der alene på dine gamle dager. Synd at kvinner er så opptatte av utseendet. Det ødelegger for dere. For glede og gode opplevelser med en som er snill og god. Tenk hva du ikke får oppleve fordi du er så opphengt i kravene dine.

Alle forfaller, også du. Du kommer til å angre ❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sant, man MÅ ikke ha kjæreste. Og som kvinne er det lett å ha en slik holdning, for kvinner har et haleheng av beilere de kan velge fra om de skulle ønske et forhold med en mann de liker.

Anonymkode: f7bc3...d46

Jeg har ikke merket noe haleheng med beilere da jeg var singel, gitt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et spennende tema. Men jeg reagerer først på ordet ELDRE 😅

Eldre enn hva eller hvem? Eldre enn 30? For meg så er eldre kvinner noen som er over 70. Kanskje til og med 75.

Men uansett, som sagt spennende. 

Hva slags krav vi har er vel individuelt sånn jeg ser det. Noen er opptatt av utseende, kropp og kanskje trening. Noen vil ha en mann med samme interesser. Noen vil ha en mann som gjør egne greier. Noen vil ha en billedskjønn mann, mens andre ikke er så opptatt av det. 

Noen vil ha litt kraftige karer, andre liker tynne. Eller høye eller hårete eller brune eller hvite.. 

Jeg har sagt at jeg ikke syns alder betyr noe men kommet fram til at jeg vil helst ha en som er eldre enn meg. 

Jeg kan ikke bli sammen med noen som har små barn. 

Sjarm og humor og tiltrekning fysisk betyr mye for meg. 

Hva mener du med rett følelse på alle måter? 

Jeg har møtt en som jeg liker. Jeg liker han mer og mer, vi har utviklet oss gjennom å bli kjent. Det tar tid. 

Jeg har tidligere dømt folk fort og trodd førsteinntrykk var så viktig. 

Ombestemt meg. 

Mange hemmes av usikkerhet eller redsel for å bli avvist og såret og viser ikke hele seg. Da må tiden få gå. 

Lykke til 💖

Anonymkode: b6290...ddf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er et spennende tema. Men jeg reagerer først på ordet ELDRE 😅

Eldre enn hva eller hvem? Eldre enn 30? For meg så er eldre kvinner noen som er over 70. Kanskje til og med 75.

Men uansett, som sagt spennende. 

Hva slags krav vi har er vel individuelt sånn jeg ser det. Noen er opptatt av utseende, kropp og kanskje trening. Noen vil ha en mann med samme interesser. Noen vil ha en mann som gjør egne greier. Noen vil ha en billedskjønn mann, mens andre ikke er så opptatt av det. 

Noen vil ha litt kraftige karer, andre liker tynne. Eller høye eller hårete eller brune eller hvite.. 

Jeg har sagt at jeg ikke syns alder betyr noe men kommet fram til at jeg vil helst ha en som er eldre enn meg. 

Jeg kan ikke bli sammen med noen som har små barn. 

Sjarm og humor og tiltrekning fysisk betyr mye for meg. 

Hva mener du med rett følelse på alle måter? 

Jeg har møtt en som jeg liker. Jeg liker han mer og mer, vi har utviklet oss gjennom å bli kjent. Det tar tid. 

Jeg har tidligere dømt folk fort og trodd førsteinntrykk var så viktig. 

Ombestemt meg. 

Mange hemmes av usikkerhet eller redsel for å bli avvist og såret og viser ikke hele seg. Da må tiden få gå. 

Lykke til 💖

Og så glemte jeg å si, han gjør ting feil av og til. Han gjør noe jeg ikke liker. 

Han er seg selv. Jeg gjør også feil, jeg gjør ting han ikke liker. 

Sånn tenker jeg at det må være siden vi er mennesker med våre styrker og svakheter. 

Det er ikke lett å treffe noen som en vil velge å være med. 

AnonymBruker
Skrevet
Rosalilje84 skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke merket noe haleheng med beilere da jeg var singel, gitt.

Kjæreste er vel noe en har hvis man VIL og ikke fordi man MÅ. Men jeg skjønner kanskje tankene om det, følte litt på det selv rett etter skilsmisse... 

Skrevet
Rosakatt skrev (7 timer siden):

Men syns også det er trist for den som er den som blir brukt som reserve løsning, vedkommende kunne ha funnet genuin kjærlighet med noen andre. Ikke at det bare er lett å finne det eller at ensomhet ikke også er trist

Er litt redd for å bli dømt i noens sinn, være nært dem, åpen og naiv, åsså finne ut senere at alt var en løgn. Hadde blitt sinnt, men også skamfull over å ha gått rundt å vært trygg og kjærlig med noen som ikke likte det

Er det en reserveløsning eller reell løsning?

Du ønsker selvfølgelig å bli valgt for den du er og helst av en partner som kan ha sex utenom å være i forhold fordi i tillegg til å være den beste å ha sex med har du andre egenskaper han ønsker.

Da vil det være bedre å være med deg enn alene.

Har han ikke sex annet en i forhold så kan det være hovedårsaken til å gå inn i forholdet, men alt det andre hører også med.

I begge tilfeller snur det når det er bedre å være alene enn sammen med deg.

AnonymBruker
Skrevet

Den som intet våger intet hinner

Anonymkode: d415d...da6

AnonymBruker
Skrevet

Vinber skulle det være

Anonymkode: d415d...da6

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tankegangen er nok at, om en over tid opplever å mislykkes gjentatte ganger, kan en revurdere sin tilnærming og slik oppnå det en ønsker. En del av denne revurderingen kan eksempelvis være å spørre seg om alle kriteriene en har eller valgene en gjør leder frem til det en egentlig ønsker. Eksempelvis hvorvidt status eller en bestemt fysisk attributt er helt avgjørende for om en skal kunne være lykkelig med en partner, eller om det kanskje er andre egenskaper som er viktigere og kan kompensere.

En bruker opprettet en interessant tråd jeg antar var for å speile denne. Inngangsverdien var tilsvarende denne; Hvorfor skal eldre menn måtte nøye seg med jevnaldrende kvinner? Med en slik vinkling tror jeg det plutselig blir klarere hvor lite hensiktsmessig "jeg skal aldri senke noen som helst krav" kan være. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Flintis skrev (10 timer siden):

Er det en reserveløsning eller reell løsning?

Du ønsker selvfølgelig å bli valgt for den du er og helst av en partner som kan ha sex utenom å være i forhold fordi i tillegg til å være den beste å ha sex med har du andre egenskaper han ønsker.

Da vil det være bedre å være med deg enn alene.

Har han ikke sex annet en i forhold så kan det være hovedårsaken til å gå inn i forholdet, men alt det andre hører også med.

I begge tilfeller snur det når det er bedre å være alene enn sammen med deg.

Hadde slått opp om jeg innså at dette var grunnen til at han var med meg 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...