Rosalilje84 Skrevet 10. mai 2023 #101 Skrevet 10. mai 2023 Cuckold skrev (12 minutter siden): Dette er litt misforstått, når jeg argumenterer mot urealistisk kresenhet mener jeg jo ikke at man skal fortsette å dyrke sin kresenhet men på et overfladisk plan handle i strid med egne ønsker. Skal det ha noe for seg må man jo velge å bekjempe kresenheten eller i det minste slutte å dyrke den. Det er først når du ser skjønnhet i menn du før ikke har sett på at det kan være aktuelt å begynne å date slike menn, det har ingenting for seg å begynne å date menn du finner uten interesse og der det ikke finnes en gnist av tiltrekning. Visse deler av den omtalte kvinnekulturen ser ut til å ta for gitt at vi er slaver av vår kresenhet og at vi ikke har den minste evne til å styre hvem vi vil gi en sjans. Jeg tror den menneskelige hjerne er langt mer plastisk enn det denne kulturen tar utgangspunkt i, jeg tror for eksempel ikke at mindre attraktive mennesker er født med en mindre kresen hjerne, så når vi rett som det er ser mindre attraktive mennesker som har funnet hverandre og tilsynelatende utgjør lykkelige par, taler det for at vi mennesker har evnen til å tilpasse oss og se skjønnhet i langt flere enn det mest fysisk attraktive segment. Men det er umulig å "bekjempe" seksuelle preferanser, evnen til å bli forelsket osv. Du kan ikke rasjonalisere deg til å bli forelsket i noen eller opphisset av noen som du ikke er forelsket i/opphisset av i utgangspunktet. 4 1
Rosakatt Skrevet 10. mai 2023 #102 Skrevet 10. mai 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Men det er umulig å "bekjempe" seksuelle preferanser, evnen til å bli forelsket osv. Du kan ikke rasjonalisere deg til å bli forelsket i noen eller opphisset av noen som du ikke er forelsket i/opphisset av i utgangspunktet. Helt enig. Isåfall vil jeg vite hemmeligheten til hvordan, kunne vært nyttig 😅 1 1
Cuckold Skrevet 10. mai 2023 #103 Skrevet 10. mai 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mener du dette gjelder "de fleste"? Vil tro det er et klart mindretall. Men det er vel ikke mange som vil bli sammen med noen bare fordi de "finner nåde" med vedkommende. Det er mange greie og flotte mennesker der ute, men man forelsker seg jo i de aller færreste av dem. Anonymkode: 911b8...eb7 Jeg tar utgangspunkt i at vi skriver i forumet Singelliv og dating, med «de fleste» tenker jeg da på de fleste av oss single, kanskje spesielt av de langtidssingle. Følelser kan vokse frem over tid, og jeg tror kravet om å bli tatt med storm eller være hjelpeløst forelsket kan være en av de kulturelt betingede faktorene som bidrar til at så mange i vår del av verden lever sine beste år som single. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #104 Skrevet 10. mai 2023 Folk må jo få ha de kravene de vil, så lenge de er klar over konsekvensene for seg selv og samfunnet forøvrig. Selv synes jeg kravene til utseende, lommebok, interesser og andre ting er alt for snevre, generelt sett. Men Norge har en høyt utdannet og relativt lite dannet befolkning, som ikke har forutsetninger for å danne parforhold med et særlig bredt utvalg av mennesker. Kjemi er for de fleste dessuten svært lite bestemmende for en lang kravliste, og med nettdating kommer de overfladiske kriteriene foran kjemien, som gjør vondt langt verre. Ingen kan likevel diktere hva andre skal vektlegge i valg av partner. Anonymkode: ee11a...310 1
Cuckold Skrevet 10. mai 2023 #105 Skrevet 10. mai 2023 5 minutter siden, Rosalilje84 said: Men det er umulig å "bekjempe" seksuelle preferanser, evnen til å bli forelsket osv. Du kan ikke rasjonalisere deg til å bli forelsket i noen eller opphisset av noen som du ikke er forelsket i/opphisset av i utgangspunktet. Jeg har da heller ikke skrevet at du bør «rasjonalisere» deg til noe som helst i denne sammenheng - å bekjempe sin egen kresenhet og lære seg til å se andre med nye øyne handler ikke om rasjonalisering, men å åpne opp sin egen følsomhet.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #106 Skrevet 10. mai 2023 6 minutter siden, Cuckold said: Jeg tar utgangspunkt i at vi skriver i forumet Singelliv og dating, med «de fleste» tenker jeg da på de fleste av oss single, kanskje spesielt av de langtidssingle. Følelser kan vokse frem over tid, og jeg tror kravet om å bli tatt med storm eller være hjelpeløst forelsket kan være en av de kulturelt betingede faktorene som bidrar til at så mange i vår del av verden lever sine beste år som single. Bra du er enig i at det er de beste årene da Anonymkode: 911b8...eb7 2
NakenPanda Skrevet 10. mai 2023 #107 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Om jeg blir 80 år og blir singel så skal jeg selvsagt ha den beste, ikke den nest beste. Har aldri funnet meg i å ta til takke med noe dårlig. Da kan det heller være det samme. Anonymkode: eec45...098 Når du er 80 er de fleste mannfolk død så ja du blir alene
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #108 Skrevet 10. mai 2023 Hvorfor skal jeg senke kravene og gå inn i ett forhold med en mann jeg ikke har bra match med? Jeg tjener mer enn de fleste menn, eier hus, hytte, bil og har en veldig god økonomi. Jeg er ferdig med barn (er 45 år), og trives godt alene. Jeg har vært alene i 8 år da jeg nekter å gå inn i ett forhold hvis det ikke er helt rett for meg, og jeg lever med glede resten av livet alene hvis eneste mulighet for meg å få en mann er å ta til takke med en mann jeg egentlig ikke vil ha. Anonymkode: 03566...fa8 9 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #109 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor skal jeg senke kravene og gå inn i ett forhold med en mann jeg ikke har bra match med? Jeg tjener mer enn de fleste menn, eier hus, hytte, bil og har en veldig god økonomi. Jeg er ferdig med barn (er 45 år), og trives godt alene. Jeg har vært alene i 8 år da jeg nekter å gå inn i ett forhold hvis det ikke er helt rett for meg, og jeg lever med glede resten av livet alene hvis eneste mulighet for meg å få en mann er å ta til takke med en mann jeg egentlig ikke vil ha. Anonymkode: 03566...fa8 Sånn tenkte jeg også inntil jeg traff min kjære i forfjor. Så godt å kunne velge mann med bare hjertet, ikke rote meg inn i noe pga dårlig økonomi. Og jeg er eldre enn deg. Anonymkode: 996e2...978
Isambard Skrevet 10. mai 2023 #110 Skrevet 10. mai 2023 Rosalilje84 skrev (32 minutter siden): Men det er umulig å "bekjempe" seksuelle preferanser, evnen til å bli forelsket osv. Du kan ikke rasjonalisere deg til å bli forelsket i noen eller opphisset av noen som du ikke er forelsket i/opphisset av i utgangspunktet. For min del så oppstår kjemi etter at jeg har blitt kjent med folk. Kanskje over lang tid. Jeg synes heller at det å sette opp en kravliste til BMI, utdanning etc, og sortere bort folk før man kjenner dem er et håpløst forsøk på å rasjonalisere. 1
Agaton Skrevet 10. mai 2023 #111 Skrevet 10. mai 2023 (endret) Investeringer i kjæledyrmarkedet (kattemat blant annet) har vokst mye og vokser fortsatt. Markedet lyver ikke, det analyserer. Og ensomme kvinner (og menn) er en økende trend. Så ja, jeg tror kravene har endret seg. Og jeg tror, generelt sett, at kvinners standard har økt. Men pga sosiale medier og hvor populære de er på Tinder er dette et resultat av kunstig høy verdisetting av seg selv vs mannen (som ikke har samme fordeler her). Og de mennene som scorer maks nå, er de som er smarte, kjekke - de på toppen av verdikjeden. Dette uansett hva individuelle kvinner inne på KG måtte mene. For ordens skyld: jeg klager ikke og snakker ikke på egne vegne. Jeg er svært "heldig" i dette skrudde markedet Endret 10. mai 2023 av Agaton 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #112 Skrevet 10. mai 2023 Agaton skrev (4 minutter siden): Investeringer i kjæledyrmarkedet (kattemat blant annet) har vokst mye og vokser fortsatt. Markedet lyver ikke, det analyserer. Og ensomme kvinner (og menn) er en økende trend. Så ja, jeg tror kravene har endret seg. Og jeg tror, generelt sett, at kvinners standard har økt. Men pga sosiale medier og hvor populære de er på Tinder er dette et resultat av kunstig høy verdisetting av seg selv vs mannen (som ikke har samme fordeler her). Og de mennene som scorer maks nå, er de som er smarte, kjekke - de på toppen av verdikjeden. Dette uansett hva individuelle kvinner inne på KG måtte mene. For ordens skyld: jeg klager ikke og snakker ikke på egne vegne. Jeg er svært "heldig" i dette En ADHD-fyr med preferanse for kvinner som kunne vært døtrene hans? På toppen av næringskjeden?? Tviler. Tror de fleste damer som fikk greie på en av disse særegenhetene hadde løpt så fort de kunne, gitt😁. Mrn du skal ha for selvtilliten din, mulig noen synes den er sjarmerende. Anonymkode: 996e2...978 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #113 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En ADHD-fyr med preferanse for kvinner som kunne vært døtrene hans? På toppen av næringskjeden?? Tviler. Tror de fleste damer som fikk greie på en av disse særegenhetene hadde løpt så fort de kunne, gitt😁. Mrn du skal ha for selvtilliten din, mulig noen synes den er sjarmerende. Anonymkode: 996e2...978 Forøvrig så tror jeg kjæledyrbransjens inntekter har økt i kvalitet, ikke kvantitet. Dyr er barnesubstitutt om dagen, de er både allergiske, veganske og intolerante for det ene og andre. Det skaper gode tider for kattematprodusentene. Anonymkode: 996e2...978
GrønnNellik68 Skrevet 10. mai 2023 #114 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Problemet er vel at veldig mange menn (ikke alle) faktisk ikke bryr seg om kvinner som individer. De tenker på seg selv og tilgang på sex, mat og et rent og ryddig hjem å komme til. Da er faktisk bedre at de viser sitt sanne jeg med engang og ikke later som de bryr seg. Anonymkode: 65396...e4b Ja da går de seg på en smell med meg dårlig på husarbeid. Mer en nok med å rydde etter meg selv. Matlaging er jeg heller ikke noe ess😂. Syns ikke d er morsomt heller
Agaton Skrevet 10. mai 2023 #115 Skrevet 10. mai 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: En ADHD-fyr med preferanse for kvinner som kunne vært døtrene hans? På toppen av næringskjeden?? Tviler. Tror de fleste damer som fikk greie på en av disse særegenhetene hadde løpt så fort de kunne, gitt😁. Mrn du skal ha for selvtilliten din, mulig noen synes den er sjarmerende. Anonymkode: 996e2...978 Ja, er egentlig litt rart. Men det er sant: jeg er der jeg er vs generell populasjon: lønn, stilling osv. Hvorfor skal jeg lyve om dette her inne? Du bør egentlig bare lytte og lære av meg (siden jeg også ganske sikkert er glupere enn deg ). Og faktum er at jeg kan velge damer ganske fritt: vet ikke hvorfor, men det er nå en gang slik. Og det stod mellom å date en dame på 40, en på 32 og en på 25. Hvorfor skal jeg velge en (flott) karrierekvinne på 40? For å tjene mer penger? For å ha "interessante" samtaler? Hva om jeg ikke er interessert i dette? Skal jeg da vente til en annen på 40 dukker opp fordi feminister her inne (som ikke representerer annet enn et forkvaklet, feministisk og dømmende verdisyn) synes det er "ekkelt" at jeg velger en yngre partner? Hihi. Og ADHD er jo mye forskjellig og har faktisk vært en kjip ting i livet mitt. Nå er det ikke det lenger 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #116 Skrevet 10. mai 2023 Agaton skrev (2 minutter siden): Ja, er egentlig litt rart. Men det er sant: jeg er der jeg er vs generell populasjon: lønn, stilling osv. Hvorfor skal jeg lyve om dette her inne? Du bør egentlig bare lytte og lære av meg (siden jeg også ganske sikkert er glupere enn deg ). Og faktum er at jeg kan velge damer ganske fritt: vet ikke hvorfor, men det er nå en gang slik. Og det stod mellom å date en dame på 40, en på 32 og en på 25. Hvorfor skal jeg velge en (flott) karrierekvinne på 40? For å tjene mer penger? For å ha "interessante" samtaler? Hva om jeg ikke er interessert i dette? Skal jeg da vente til en annen på 40 dukker opp fordi feminister her inne (som ikke representerer annet enn et forkvaklet, feministisk og dømmende verdisyn) synes det er "ekkelt" at jeg velger en yngre partner? Hihi. Og ADHD er jo mye forskjellig og har faktisk vært en kjip ting i livet mitt. Nå er det ikke det lenger 🙂 Er du ganske sikkert glupere enn meg? Tviler vel egentlig på det, høyt utdanna og ganske glup jeg også, og er bombesikker på at jeg hadde styrt laaagt unna både diagnosemenn og middelaldrende menn med hang til smårips. De to tinga sammen...? Tja, lov å håpe, og kanskje du kan kjøpe deg en hvis du har råd. Anonymkode: 996e2...978 5
Agaton Skrevet 10. mai 2023 #117 Skrevet 10. mai 2023 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er du ganske sikkert glupere enn meg? Tviler vel egentlig på det, høyt utdanna og ganske glup jeg også, og er bombesikker på at jeg hadde styrt laaagt unna både diagnosemenn og middelaldrende menn med hang til smårips. De to tinga sammen...? Tja, lov å håpe, og kanskje du kan kjøpe deg en hvis du har råd. Anonymkode: 996e2...978 jepp. smartere enn 97%. og kjøper ingenting. bitter eller? sur fordi du ikke kan velge på øverste hylle. se på deg selv. dømmer folk pga psykiske utfordringer og alder. dette er jo fordommer. hva annet dømmer du? religion? seksualitet? hudfarge? Endret 10. mai 2023 av Agaton
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #118 Skrevet 10. mai 2023 Agaton skrev (Akkurat nå): jepp. smartere enn 97%. og kjøper ingenting. bitter eller? sur fordi du ikke kan velge på øverste hylle. haha Gidder ikke å kverulere med deg, og egentlig synes jeg litt synd på deg fordi du både har en funksjonsnedsettelse, en utpreget umodenhet, samt en helt åpenbar mangel på realisme. Bare for å understreke det igjen, jeg har valgt en litt yngre mann (fordi jeg kan og fordi det er lurt for kvinner), men ingen kvinner ønsker å være sammen med en 20 -25 år eldre mann. Det er bare ekkelt. To, tre og fire års forskjell begge veier er greit, mer enn 10 er ekkelt og det ødelegger for unge kvinner som burde gjøre andre ting enn å deale med gamle menn for å fikse sårene i sjela si. Anonymkode: 996e2...978 5
Rosalilje84 Skrevet 10. mai 2023 #119 Skrevet 10. mai 2023 Cuckold skrev (1 time siden): Jeg har da heller ikke skrevet at du bør «rasjonalisere» deg til noe som helst i denne sammenheng - å bekjempe sin egen kresenhet og lære seg til å se andre med nye øyne handler ikke om rasjonalisering, men å åpne opp sin egen følsomhet. Man kan ikke lære seg å bli våt av noe konkret, som man i utgangspunkt ikke blir våt av. Man kan heller ikke bestemme seg for å forelske seg i noen man ikke er tiltrukket av i utgangspunktet. 2
Rosalilje84 Skrevet 10. mai 2023 #120 Skrevet 10. mai 2023 Agaton skrev (59 minutter siden): Investeringer i kjæledyrmarkedet (kattemat blant annet) har vokst mye og vokser fortsatt. Markedet lyver ikke, det analyserer. Og ensomme kvinner (og menn) er en økende trend. Så ja, jeg tror kravene har endret seg. Og jeg tror, generelt sett, at kvinners standard har økt. Men pga sosiale medier og hvor populære de er på Tinder er dette et resultat av kunstig høy verdisetting av seg selv vs mannen (som ikke har samme fordeler her). Og de mennene som scorer maks nå, er de som er smarte, kjekke - de på toppen av verdikjeden. Dette uansett hva individuelle kvinner inne på KG måtte mene. For ordens skyld: jeg klager ikke og snakker ikke på egne vegne. Jeg er svært "heldig" i dette skrudde markedet Jeg har tre katter og en hund, er gift og har flere barn. De fleste familiefolk jeg kjenner, har kjæledyr. Hva er det du vil frem til? 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå