Gå til innhold

Eldre kvinner må senke kravene

Fremhevede innlegg

Skrevet
Flintis skrev (6 minutter siden):

Det er endel av sannheten.

De mest attrakrive mennene vil jo enkelt få sex med kvinner og også forhold.

De mennene som har sex uten å være i forhold vil også kunne velge.

Av de mennene som ikke har sex annet enn i forhold kan nok noen tenkes å ta til takke med en dame for å ha sex.

Så er det den stadig økende delen av i sær unge menn som ikke har sex og da selvfølgelig er uaktuelle for forhold også.

Siden den siste gruppen er såpass stor blir det få aktuelle kandidater å velge mellom for kvinnene.

Så kommer disse kravene inn i tillegg og begrenser utvalget ytterligere.

For hovedkravet, som ingen nevner er at hun må være tiltrukket av han i utgangspunktet.

Tror noen overdriver sin uattraktivitet og går ut å sier det er umulig uten å egentlig ha prøvd. De har kanskje kjennt litt på temperaturen på vannet på en app, eller noe annet litt passivt, men ikke hoppet utti. Kanskje de bare må våge å by mer på seg selv 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Cuckold skrev (7 timer siden):

Jeg tror de aller fleste har godt av å senke kravene, det er mange flere flotte mennesker der ute enn vi i vår kresenhet vil innrømme. Livet trenger ikke bli vondt selv om vi slutter å dyrke vår egen kresenhet. Det fleste har nok hatt en eller flere karrieredrømmer som ikke har latt seg realisere, og selv om man ikke ble verdenskjent rockeartist eller filmstjerne eller fikk professorat på Harvard, vil man kunne leve et godt liv med den jobben man har.

Jeg tror dessverre denne realitetsorienteringen i yrkeslivet koster litt og at en del finner trøst i at man på kjærlighetsfronten kan være mer kompromissløs. For å dyrke sine kravlister kan både gi en slags «lotterigevinst-drøm» som gir trøst i hverdagen og følelsen av at man «fortjener» alt man setter opp på kravlisten, og den illusjonen vil man ikke ha på så mange andre områder, tror de færreste mener de egentlig hadde fortjent en professorstilling på Harvard eller en nobelpris selv om det er dette man har ønsket seg, men akkurat på kjærlighetsfronten er det fritt frem å sette krav og mene at man fortjener alt man krever.

Det hjelper ikke på kresenheten at deler av kvinnekulturen oppmuntrer til kresenhet med slagord som: «never settle for second best» og «because you’re worth it». Dette blir et slags opium for kvinnene. Og jo mer av livet man har kastet bort i jakten på mannen som lever opp til kravlisten, jo vanskeligere er det å revurdere strategien, man har jo kanskje allerede investert noen av sine beste år i denne kravlisten, vi får det man gjerne kaller «the sunk cost trap» - det er vanskelig å skifte kurs når du har investert litt for mye i den strategi du har fulgt så langt.

Altså, når jeg snakker om krav så tenker jeg ikke på det perfekte og at det må være det beste av det aller beste. Jeg snakker om krav for egen del og hva jeg ønsker i livet. Er ikke ute etter menn i toppsjiktet, men selvfølgelig skal det være noen som matcher i personlighet og som jeg på min måte finner attraktiv. Hvorfor skal man senke de kravene når det å være i et forhold faktisk skal være en bonus?

Anonymkode: 39a97...1e9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg snakket om kvalitetsmenn. Beklager om det ikke kom frem.

Ingen som nekter for at det alltid er nok av desperate menn som ønsker å ligge med ei dame som gir dem muligheten, men TS er jo singel fordi hun ikke ser på noen av disse som bra nok for forhold.

Anonymkode: 0ade2...80f

Ingen mellomting mellom kvalitet og desperat? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De kvalitetsbeviste mennene er selvfølgelig ikke interessert i et forhold med deg. Selv om du kanskje får ligget med et par av dem i ny og ne. Flotte  kvalitetsmenn kan velge og vrake i kvinner, og da velger de ikke ei alenemor på over 40. 

Jeg skal ikke be deg senke kravene dine, men du kan like gjerne innse først som sist at du kommer til å forbli singel resten av livet :) 

En kvalitetsbevisst mann prøver seg i hvert fall ikke på jenter som kunne vært døtrene hans, det vitner om fire hjerneceller og...ikke noe behov for gode samtaler og felles interesser. Kvinner, i hvert fall de på 40 +, bør derimot gå for noen få år yngre menn. Menn eldes kjappere enn kvinner, og en kvinne i 40-åra bør definitivt ikke kaste bort på tida på en 50+-mann.

Anonymkode: 996e2...978

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg snakket om kvalitetsmenn. Beklager om det ikke kom frem.

Ingen som nekter for at det alltid er nok av desperate menn som ønsker å ligge med ei dame som gir dem muligheten, men TS er jo singel fordi hun ikke ser på noen av disse som bra nok for forhold.

Det er nok av ordinære menn som ønsker seriøst forhold med en ordinær kvinne. Men, en ordinær mann er jo ikke en kvalitetsmann i kvinners øyne.

Anonymkode: f7bc3...d46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En kvalitetsbevisst mann prøver seg i hvert fall ikke på jenter som kunne vært døtrene hans, det vitner om fire hjerneceller og...ikke noe behov for gode samtaler og felles interesser. Kvinner, i hvert fall de på 40 +, bør derimot gå for noen få år yngre menn. Menn eldes kjappere enn kvinner, og en kvinne i 40-åra bør definitivt ikke kaste bort på tida på en 50+-mann.

Hehe 😉

Bra trolling, jeg trodde først du var seriøs....

• Liker 1
Gjest Lurven
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller de sitter på KG og er sinte 🤭

Anonymkode: a9370...65e

Det hjelper hvertfall ikke😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe 😉

Bra trolling, jeg trodde først du var seriøs....

Jeg er blodseriøs. Aldri mer eldre mann på meg, det er bortkasta tid.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er blodseriøs. Aldri mer eldre mann på meg, det er bortkasta tid.

Det er bare usikre og sårbare jenter som vurderer 10 år eldre fyr, mim erfaring er at fem - sju år er for mye, i hvert fall hvis mannen er eldst. Hvorfor ta til takke med gammel mann når man kan få yngre og penere og hyggeligere? Markedet bestemmer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare usikre og sårbare jenter som vurderer 10 år eldre fyr, mim erfaring er at fem - sju år er for mye, i hvert fall hvis mannen er eldst. Hvorfor ta til takke med gammel mann når man kan få yngre og penere og hyggeligere? Markedet bestemmer.

En attraktiv mann med god inntekt og egen karriere vil ikke bli pressa til å ta til takke med en for gammel kvinne.

Dere gamle damer må ta en realitetsorientering :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, her er du. Singel og på KG.

Synes du sutrer veldig over dette. Tipper grunnen til det er at de mennene du ser etter, de har mange valgmuligheter, og du er ikke blant dem.

Vi her inne bryr oss midt bak om ditt privatliv. Kjør på, og prøv deg på menn langt over din liga. Det er du som gjør deg til latter og dummer deg ut.

• Nyttig 1
Skrevet
Andro skrev (7 timer siden):

De der senke kravene-samtalene som menn initierer på nett er jo bare for å gaslighte kvinner til å tåle å være sammen med menn som man ikke har noen grunn til å innlate seg med.
Det er de karene som skrive at man må bli enslig som gammel og kjøpe masse katter om man ikke er samen med menn som vil utnytte deg eller på andre måter opptrer ugreit over for kvinner.

Har du noen eksempler på menn som mener kvinner skal bli sammen med menn som utnytter deg eller opptrer ugreit? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har lest flere ganger her inne om noen som påstår dette. Men hvorfor i alle dager skal man det?

Selv nærmer jeg meg midten av 40-årene. Holder meg bra og har flere å velge mellom. Årsaken til at jeg er singel er fordi jeg er mer kresen enn noen gang, og det kommer jeg til å fortsette og være. Er ferdig med de barna jeg skal ha, og har ikke hastverk med noe. Har i mine yngre dager hatt det med å velge feil menn og endt opp i ulykkelige forhold, og det skal ikke skje igjen.

Har alt jeg trenger i livet, men savner selvfølgelig noen å dele det med. Men senker ikke på kravene av den grunn. Hvis jeg skal dele livet med noen, så er det med noen det klaffer med og som gir den rette følelsen på alle måter. Kanskje dukker han opp, og det ville være en bonus og ikke et desperat valg fordi man ikke vil være alene. Det er tross alt bedre å være singel enn i et dårlig forhold.

Gjeeesp. Alle burde senke kravene. Så fikk de pult mer, og hadde mindre tid og energi til å sutre og klage og bedrive krig mellom kjønnene på KG.....

Anonymkode: 7b79f...806

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

En attraktiv mann med god inntekt og egen karriere vil ikke bli pressa til å ta til takke med en for gammel kvinne.

Dere gamle damer må ta en realitetsorientering :)

En jevnaldrende dame er verken gammel eller "for gammel". De aller fleste er sammen med jevnaldrende partnere. Forskningen viser også at det er disse forholdene som har størst sjanse for å lykkes. 

Anonymkode: ac912...7f1

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Andro skrev (1 time siden):

Folk har ikke overfladiske krav til partnere. Dette er en myte som spres.

Interessant påstand, gitt at vi relativt nylig hadde en "markedsverdi"-debatt som hadde utgangspunkt i nettopp overfladiske krav:

https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/rEmBjm/monica-fjeld-49-synes-det-er-vanskelig-aa-finne-kjaerligheten-i-voksen-alder-disse-tre-tipsene-kan-hjelpe

Men det illustrerer kanskje hvorfor en snakker forbi hverandre. Når noen snakker om at det kan være hensiktsmessig å revurdere overfladiske krav om en mislykkes over tid, mens en oppfatter det som de mener en skal akseptere å bli "utnyttet og behandlet ugreit" spørs det om det hele har gått en litt over hodet. 

Skrevet
herzeleid skrev (18 minutter siden):

Har du noen eksempler på menn som mener kvinner skal bli sammen med menn som utnytter deg eller opptrer ugreit? 

Selvfølgelig. "Såpass må du tåle"-kulturen står sterkt i Norge også.

• Liker 1
Skrevet
Andro skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig. "Såpass må du tåle"-kulturen står sterkt i Norge også.

Forsøkte du å svare på et annet innlegg her? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er sånn ting folk sier "for å hjelpe". "Bare senk kravene dine så finner du noen!".

Men det er ikke til hjelp.

Anonymkode: ae74c...85a

☝️☝️Enig . Tenker at det er folk med lave krav selv , som foreslår at andre ska senke kravene . Det speiler egne holdninger .  ( tenker også at det er de samme folka som klager over ubrukelige kjærester ) 😂

Skrevet (endret)
Rosakatt skrev (1 time siden):

Tror noen overdriver sin uattraktivitet og går ut å sier det er umulig uten å egentlig ha prøvd. De har kanskje kjennt litt på temperaturen på vannet på en app, eller noe annet litt passivt, men ikke hoppet utti. Kanskje de bare må våge å by mer på seg selv 

Joda det er mange måter å være attraktiv på, men de har vel ikke funnet dem da.

Og de vet kanskje ikke hvor mye en må prøve før en lykkes.

Endret av Flintis
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vel, her er du. Singel og på KG.

Synes du sutrer veldig over dette. Tipper grunnen til det er at de mennene du ser etter, de har mange valgmuligheter, og du er ikke blant dem.

Vi her inne bryr oss midt bak om ditt privatliv. Kjør på, og prøv deg på menn langt over din liga. Det er du som gjør deg til latter og dummer deg ut.

Prøver meg ikke på menn over min liga.

Hva er det med folk som stadig må rakke ned på andre? Skaff deg et liv. Folk som skriver sånn er som regel bitre mennesker som ikke får seg noe her i livet.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...