AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #81 Skrevet 10. mai 2023 Cuckold skrev (14 minutter siden): Jeg tror de aller fleste har godt av å senke kravene, det er mange flere flotte mennesker der ute enn vi i vår kresenhet vil innrømme. Livet trenger ikke bli vondt selv om vi slutter å dyrke vår egen kresenhet. Det fleste har nok hatt en eller flere karrieredrømmer som ikke har latt seg realisere, og selv om man ikke ble verdenskjent rockeartist eller filmstjerne eller fikk professorat på Harvard, vil man kunne leve et godt liv med den jobben man har. Jeg tror dessverre denne realitetsorienteringen i yrkeslivet koster litt og at en del finner trøst i at man på kjærlighetsfronten kan være mer kompromissløs. For å dyrke sine kravlister kan både gi en slags «lotterigevinst-drøm» som gir trøst i hverdagen og følelsen av at man «fortjener» alt man setter opp på kravlisten, og den illusjonen vil man ikke ha på så mange andre områder, tror de færreste mener de egentlig hadde fortjent en professorstilling på Harvard eller en nobelpris selv om det er dette man har ønsket seg, men akkurat på kjærlighetsfronten er det fritt frem å sette krav og mene at man fortjener alt man krever. Det hjelper ikke på kresenheten at deler av kvinnekulturen oppmuntrer til kresenhet med slagord som: «never settle for second best» og «because you’re worth it». Dette blir et slags opium for kvinnene. Og jo mer av livet man har kastet bort i jakten på mannen som lever opp til kravlisten, jo vanskeligere er det å revurdere strategien, man har jo kanskje allerede investert noen av sine beste år i denne kravlisten, vi får det man gjerne kaller «the sunk cost trap» - det er vanskelig å skifte kurs når du har investert litt for mye i den strategi du har fulgt så langt. Hvorfor skal man senke kravene når man har det bedre uten??? Det er da livet IKKE er vondt, når man faktisk stiller krav til en evt partner. Anonymkode: 65396...e4b 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #82 Skrevet 10. mai 2023 Dette med å senke kravene er jo veldig uspesifikt. Hvilke krav skal man senke? Utseende? Personlighet? Hvor tiltrukket man er? Jobbmessig og økonomisk situasjon? Jeg senket kravene en gang og fikk en mann som jeg ikke passet med. Han fikk følelser for meg, men jeg fikk ikke det for han. Han var snill og god på mange måter, men jeg hadde ikke nok tiltrekning og følelser for han. Da går det ikke i lengden, selv om jeg gjorde et helhjertet forsøk. Vi var også veldig ulike i personlighet og bakgrunn forøvrig. Så det går ikke rett og slett. Sikkert noen som har noen urimelige eller veldig spesielle krav, men jeg tror de fleste er mer nøkterne og realistiske. Kravet som går på kjemi, tiltrekning og at man har en personlighet som passer for deg er hvertfall ikke til å komme fra. Da ender det bare dårlig og så er man singel igjen. Anonymkode: e8fa0...0fd 5 1
Rosakatt Skrevet 10. mai 2023 #83 Skrevet 10. mai 2023 Cuckold skrev (3 minutter siden): Det er riktig at jeg ikke kjenner TS, jeg er mer opptatt av den generelle debatt om vi har mulighet til å bekjempe vår tendens til å bli stivere og mer kresne med årene, og jeg tror det ligger muligheter der. Det er ikke så enkelt som at man enten dyrker en kravliste eller finner seg en dårlig, ekkel mann. Jeg tror den kresne kvinne overser mange bra menn og at den kresne mann overser mange bra kvinner. Forstår det, men folkene i debatten er mange ts'er. Hvis jeg sier ååh han mannen på butikken ista var så kjekk! Det er ikke sikkert du kunne gått inn å pekt ut hvem av dem, blandt de 20 potensielle mennene Det er nok mange potensielle par som aldri vil finne sammen ja, trist. Kanskje fordi de ikke syns noe om hverandre i første øyekast, men kanskje også fordi det ikke har falt seg naturlig for dem å møtes å bli bedre kjennt. Spørs på situasjonen, kanskje en fin blanding også. Eller andre grunner. Har egenrlig ikke sett denne kresenheten utvikle seg i noen, kanskje forhold til ungdomskolen/ videregående men da var iallefall jeg latterlig kravløs. Kødder ikke når jeg sier at jeg tenkte jeg likte ex'n min utifra et bilde på Facebook å var stormende forelsket etter det, ingen spørsmål stillt 😂 Snill fyr, varte 11 år, vi er fortsatt gode venner, men haha!
Adrenalina1 Skrevet 10. mai 2023 #84 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg fatter ikke hvor de gutta har fått den ideen om at menn ikke eldes på samme måten som kvinner. Fra midt i livet eldes de mye kjappere og mindre vakkert enn oss, og kun et bittelite mindretall har status som gjør at vi gidder å gå ned i standard, altså velge eldre mann (hvis vi har andre valg). Anonymkode: 996e2...978 Det er fordi menn ikke eier et snev av selvinnsikt. 7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #85 Skrevet 10. mai 2023 Adrenalina1 skrev (4 minutter siden): Det er fordi menn ikke eier et snev av selvinnsikt. Jepp! https://aktivtrening.com/slankning/menn-tror-kvinner-veier-for-mye Anonymkode: ac912...7f1 1
Raven.Writingdesk Skrevet 10. mai 2023 #86 Skrevet 10. mai 2023 (endret) Cuckold skrev (52 minutter siden): Jeg tror de aller fleste har godt av å senke kravene, det er mange flere flotte mennesker der ute enn vi i vår kresenhet vil innrømme. Livet trenger ikke bli vondt selv om vi slutter å dyrke vår egen kresenhet. Det fleste har nok hatt en eller flere karrieredrømmer som ikke har latt seg realisere, og selv om man ikke ble verdenskjent rockeartist eller filmstjerne eller fikk professorat på Harvard, vil man kunne leve et godt liv med den jobben man har. Jeg tror dessverre denne realitetsorienteringen i yrkeslivet koster litt og at en del finner trøst i at man på kjærlighetsfronten kan være mer kompromissløs. For å dyrke sine kravlister kan både gi en slags «lotterigevinst-drøm» som gir trøst i hverdagen og følelsen av at man «fortjener» alt man setter opp på kravlisten, og den illusjonen vil man ikke ha på så mange andre områder, tror de færreste mener de egentlig hadde fortjent en professorstilling på Harvard eller en nobelpris selv om det er dette man har ønsket seg, men akkurat på kjærlighetsfronten er det fritt frem å sette krav og mene at man fortjener alt man krever. Det hjelper ikke på kresenheten at deler av kvinnekulturen oppmuntrer til kresenhet med slagord som: «never settle for second best» og «because you’re worth it». Dette blir et slags opium for kvinnene. Og jo mer av livet man har kastet bort i jakten på mannen som lever opp til kravlisten, jo vanskeligere er det å revurdere strategien, man har jo kanskje allerede investert noen av sine beste år i denne kravlisten, vi får det man gjerne kaller «the sunk cost trap» - det er vanskelig å skifte kurs når du har investert litt for mye i den strategi du har fulgt så langt. Jeg er kvinne og er 100% enig med deg. Jeg har nylig diskutert i en del tråder vedrørende skilsmisse og listet opp tre punkter jeg mente ofte var årsak til skillsmisse (som kunne vært forhindret). Punkt nummer 1 er var «forventninger». Jeg mener kvinner og menn har en del urealistiske forventninger til potensiell partner og kan være nærmest ubarmhjertig når det gjelder «kriterier». Når jeg leser slike innlegg som HI tenker jeg «det er ikke rart du er singel». Med en gang man begynner å snakke om «skal ikke senke på krava» så høres det ut som en slags vare man bestiller på e-bay, og at det er en sjekkliste med «krav» som skal fylles for at «produktet» er godt nok. Da lurer jeg genuint på om de som snakker slik noensinne virkelig har vært forelska for så å elske, - og vet hva disse følelsene egentlig innebærer. Så i stedet for å omtale mennesker som et produkt som kan graderes ut ifra en slags sjekkliste, burde en heller lære seg å identifisere hvilke følelser man selv kjenner på når man møter noen, som er produktive og positive. En liten del av meg har en teori om at de som omtaler mennesker som en vare fremfor å snakke om følelser når det kommer til valg av ny partner, kanskje egentlig har tatt en del dårlige avgjørelser i fortiden og nå forsøker å rasjonalisere seg frem til hva som vil være ett bedre valg for dem. Kanskje falt hun pladask for «Uforutsigbare Ulrik» som kvinnen sitter igjen og føler at var et «feil valg» og nå ønsker hun for alt i hele verden å beskytte seg selv mot lignende, og tenker at «Sjekkliste Steinar» vil helt sikkert være et mye mer «fornuftig» valg.. Men så enkelt er det ikke. Og i realiteten er de i høyrisiko for å da potensielt gjenta samme mønster (feil?) - som tidligere i kjærlighetslivet sitt, fordi de tydelig ikke har sett på egen væremåte og reaksjonsmønster når det gjelder eget følelsesliv, og heller forsøker å beskytte seg selv i å «velge feil», via å lage en slags sjekkliste. Endret 10. mai 2023 av Full Ugle 5
Andro Skrevet 10. mai 2023 #87 Skrevet 10. mai 2023 De der senke kravene-samtalene som menn initierer på nett er jo bare for å gaslighte kvinner til å tåle å være sammen med menn som man ikke har noen grunn til å innlate seg med. Det er de karene som skrive at man må bli enslig som gammel og kjøpe masse katter om man ikke er samen med menn som vil utnytte deg eller på andre måter opptrer ugreit over for kvinner. 4 6
Rosalilje84 Skrevet 10. mai 2023 #88 Skrevet 10. mai 2023 Andro skrev (7 minutter siden): De der senke kravene-samtalene som menn initierer på nett er jo bare for å gaslighte kvinner til å tåle å være sammen med menn som man ikke har noen grunn til å innlate seg med. Det er de karene som skrive at man må bli enslig som gammel og kjøpe masse katter om man ikke er samen med menn som vil utnytte deg eller på andre måter opptrer ugreit over for kvinner. Nettopp. La oss si at man senker kravene, og hva så? Hvordan blir et forhold der den ene har tatt til takke med en person hun eller han ikke liker og ikke er tiltrukket av? Blir det mye sex i dette forholdet? Nei. Blir det mye kjærtegn? Nei. Bygger irritasjonen seg opp over tid fordi man må bo sammen med noen man ikke liker? Ja. Så hva er poenget med et sånt forhold? 7
Isambard Skrevet 10. mai 2023 #89 Skrevet 10. mai 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Nettopp. La oss si at man senker kravene, og hva så? Hvordan blir et forhold der den ene har tatt til takke med en person hun eller han ikke liker og ikke er tiltrukket av? Blir det mye sex i dette forholdet? Nei. Blir det mye kjærtegn? Nei. Bygger irritasjonen seg opp over tid fordi man må bo sammen med noen man ikke liker? Ja. Så hva er poenget med et sånt forhold? Det enkelte kan oppnå med å senke kravene er å finne en veldig bra match. Jeg vil si at hvis jeg må ha en rødhåret supermodell under 30 for å bli tiltrukket så så har jeg et problem. Forutsatt at jeg ønsker å ha en partner, så klart.
Andro Skrevet 10. mai 2023 #90 Skrevet 10. mai 2023 (endret) Isambard skrev (11 minutter siden): Det enkelte kan oppnå med å senke kravene er å finne en veldig bra match. Om folk ikke oppfyller de forventningene jeg har til en partner så er de hverken god eller dårlig match. De er ikke en match. Jeg tror at de som pusher seg selv på disse damene, og kaller oss for kravstore, er veldig redde for å ende som enslige selv. Det er derfor de vræler om at "da blir du ensom, dør alene, og har masse katter." Det er det de selv frykter. Damene de brøler mot derimot, de er lykkelige og fornøyd med å ikke være i forhold. Kvinner er ikke mer ensomme alene enn i skrale forhold. Tvert imot. Selvvalgt enslige er av de befolkningsgruppene som har det best. De har nærere vennskap og er selvstendige, selvhjulpne folk. Om jeg skulle ønsket meg en kjæreste så var det jo ikke en hvemsomhelst jeg ønsket meg. Om jeg ikke fikk drømmemannen så kunne det like gjerne være. Det er litt som med de mennene som tror at kvinner er mindre kåte enn menn fordi de blir avvist av kona. De blir avvist fordi de ikke kan gi henne den sexopplevelsen hun trenger, så hun fikser det heller alene... eller drømmer om en elsker. Endret 10. mai 2023 av Andro 6
Isambard Skrevet 10. mai 2023 #91 Skrevet 10. mai 2023 Andro skrev (4 minutter siden): Om folk ikke oppfyller de forventningene jeg har til en partner så er de hverken god eller dårlig match. De er ikke en match. Jeg tror at de som pusher seg selv på disse damene, og kaller oss for kravstore, er veldig redde for å ende som enslige selv. Det er derfor de vræler om at "da blir du ensom, dør alene, og har masse katter." Det er det de selv frykter. Damene de brøler mot derimot, de er lykkelige og fornøyd med å ikke være i forhold. Kvinner er ikke mer ensomme alene enn i skrale forhold. Tvert imot. Selvvalgt enslige er av de befolkningsgruppene som har det best. De har nærere vennskap og er selvstendige, selvhjulpne folk. Om jeg skulle ønsket meg en kjæreste så var det jo ikke en hvemsomhelst jeg ønsket meg. Om jeg ikke fikk drømmemannen så kunne det like gjerne være. Det er litt som med de mennene som tror at kvinner er mindre kåte enn menn fordi de blir avvist av kona. De blir avvist fordi de ikke kan gi henne den sexopplevelsen hun trenger, så hun fikser det heller alene... eller drømmer om en elsker. Jeg mener at krav som å "ikke snakke bergensdialekt", "Ha mørkt håt", "Ikke være skallet" etc står i veien for å finne en bra match. Det er overfladiske krav som ikke spiller noen rolle i et langvarig forhold. Det gjør at man sorterer bort bra folk før man blir kjent.
Andro Skrevet 10. mai 2023 #92 Skrevet 10. mai 2023 Isambard skrev (4 minutter siden): Jeg mener at krav som å "ikke snakke bergensdialekt", "Ha mørkt håt", "Ikke være skallet" etc står i veien for å finne en bra match. Det er overfladiske krav som ikke spiller noen rolle i et langvarig forhold. Det gjør at man sorterer bort bra folk før man blir kjent. Meningen din er ikke relevant for den som skal ha partner. Om slike pussige ting ikke er til å leve med for den som er på leit, så er det ikke noe andre er berettiget å mene noe om. 1
Isambard Skrevet 10. mai 2023 #93 Skrevet 10. mai 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Meningen din er ikke relevant for den som skal ha partner. Om slike pussige ting ikke er til å leve med for den som er på leit, så er det ikke noe andre er berettiget å mene noe om. Det er relevant, for jeg tror ikke på at feil hårfarge ikke er til å leve med. Noe sånne krav er bare fikse idéer og fort glemt når man er sammen med noen. Ikke misforstå: Folk må ha akkurat hvilke krav de vil. Folk må gjerne være single også. Hvis de lurer på hvorfor de aldri finner seg noen så kan det være lurt å se på kravlista.
Andro Skrevet 10. mai 2023 #94 Skrevet 10. mai 2023 Normale folk har heller ikke overfladiske kravlister. Dette er en greie for dem som tror at det å få en kjæreste er som å bestille bluser hos Ellos. 5
Rosalilje84 Skrevet 10. mai 2023 #95 Skrevet 10. mai 2023 Isambard skrev (55 minutter siden): Det enkelte kan oppnå med å senke kravene er å finne en veldig bra match. Jeg vil si at hvis jeg må ha en rødhåret supermodell under 30 for å bli tiltrukket så så har jeg et problem. Forutsatt at jeg ønsker å ha en partner, så klart. Men så ønsker de færreste seg en supermodell med en bestemt hårfarge. De vanligste tilfellene der damer får beskjed om å senke kravene, er når dama ikke ønsker å ha en MYE eldre partner, en partner med mye lavere utdanningsnivå, en veldig overvektig partner og så videre. 6
Cuckold Skrevet 10. mai 2023 #96 Skrevet 10. mai 2023 39 minutter siden, Andro said: Om folk ikke oppfyller de forventningene jeg har til en partner så er de hverken god eller dårlig match. De er ikke en match. Jeg tror at de som pusher seg selv på disse damene, og kaller oss for kravstore, er veldig redde for å ende som enslige selv. Det er derfor de vræler om at "da blir du ensom, dør alene, og har masse katter." Det er det de selv frykter. Damene de brøler mot derimot, de er lykkelige og fornøyd med å ikke være i forhold. Kvinner er ikke mer ensomme alene enn i skrale forhold. Tvert imot. Selvvalgt enslige er av de befolkningsgruppene som har det best. De har nærere vennskap og er selvstendige, selvhjulpne folk. Om jeg skulle ønsket meg en kjæreste så var det jo ikke en hvemsomhelst jeg ønsket meg. Om jeg ikke fikk drømmemannen så kunne det like gjerne være. Det er litt som med de mennene som tror at kvinner er mindre kåte enn menn fordi de blir avvist av kona. De blir avvist fordi de ikke kan gi henne den sexopplevelsen hun trenger, så hun fikser det heller alene... eller drømmer om en elsker. En mulighet er jo at de kvinner som trives dårlig som single ofte finner seg en mann, slik at de kvinnene som oppgir at de trives godt alene er kvinner som har valgt det selv - kanskje av kresenhet - mens det er flere ufrivillig single blant menn. Det å ha valgt sin livssituasjon selv kan gi bedre psykisk helse. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #97 Skrevet 10. mai 2023 2 hours ago, Cuckold said: Jeg tror de aller fleste har godt av å senke kravene, det er mange flere flotte mennesker der ute enn vi i vår kresenhet vil innrømme. På hvilken måte hadde de fleste hatt godt av å finne seg en mann de liker mindre enn den de endte opp med? Eller sikter du kun til de som heller velger å være single enn å finne seg et "flott menneske" man ikke forelsker seg i? Anonymkode: 911b8...eb7 4
Cuckold Skrevet 10. mai 2023 #98 Skrevet 10. mai 2023 1 hour ago, Rosalilje84 said: Nettopp. La oss si at man senker kravene, og hva så? Hvordan blir et forhold der den ene har tatt til takke med en person hun eller han ikke liker og ikke er tiltrukket av? Blir det mye sex i dette forholdet? Nei. Blir det mye kjærtegn? Nei. Bygger irritasjonen seg opp over tid fordi man må bo sammen med noen man ikke liker? Ja. Så hva er poenget med et sånt forhold? Dette er litt misforstått, når jeg argumenterer mot urealistisk kresenhet mener jeg jo ikke at man skal fortsette å dyrke sin kresenhet men på et overfladisk plan handle i strid med egne ønsker. Skal det ha noe for seg må man jo velge å bekjempe kresenheten eller i det minste slutte å dyrke den. Det er først når du ser skjønnhet i menn du før ikke har sett på at det kan være aktuelt å begynne å date slike menn, det har ingenting for seg å begynne å date menn du finner uten interesse og der det ikke finnes en gnist av tiltrekning. Visse deler av den omtalte kvinnekulturen ser ut til å ta for gitt at vi er slaver av vår kresenhet og at vi ikke har den minste evne til å styre hvem vi vil gi en sjans. Jeg tror den menneskelige hjerne er langt mer plastisk enn det denne kulturen tar utgangspunkt i, jeg tror for eksempel ikke at mindre attraktive mennesker er født med en mindre kresen hjerne, så når vi rett som det er ser mindre attraktive mennesker som har funnet hverandre og tilsynelatende utgjør lykkelige par, taler det for at vi mennesker har evnen til å tilpasse oss og se skjønnhet i langt flere enn det mest fysisk attraktive segment. 1
Cuckold Skrevet 10. mai 2023 #99 Skrevet 10. mai 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: På hvilken måte hadde de fleste hatt godt av å finne seg en mann de liker mindre enn den de endte opp med? Eller sikter du kun til de som heller velger å være single enn å finne seg et "flott menneske" man ikke forelsker seg i? Anonymkode: 911b8...eb7 Jeg snakker bare om de som er urealistisk kresne, det vil si de som er så kresne at ingen av de menn eller kvinner de har sjans på finner nåde for deres øyne. De som går etter menn de har sjans på som kjæreste kan vanskelig kalles urealistisk kresne.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #100 Skrevet 10. mai 2023 Just now, Cuckold said: Jeg snakker bare om de som er urealistisk kresne, det vil si de som er så kresne at ingen av de menn eller kvinner de har sjans på finner nåde for deres øyne. De som går etter menn de har sjans på som kjæreste kan vanskelig kalles urealistisk kresne. Mener du dette gjelder "de fleste"? Vil tro det er et klart mindretall. Men det er vel ikke mange som vil bli sammen med noen bare fordi de "finner nåde" med vedkommende. Det er mange greie og flotte mennesker der ute, men man forelsker seg jo i de aller færreste av dem. Anonymkode: 911b8...eb7 6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå