Rosakatt Skrevet 9. mai 2023 #21 Skrevet 9. mai 2023 Tror folk som sier noen må senke kravene sine, har et urealistisk bilde i hodet på hvordan en god kjereste ser ut for noen. 6 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #22 Skrevet 9. mai 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvem er de eldre kvinnene som som klikker i vinkel fordi de ikke får mennene de peker på? Dette vekket nysgjerrigheten min, jeg skulle gjerne lært mer. Kan du gi meg noen eksempler? Som ikke er funnet opp i fantasien din i et forsøk på å styrke eget utsagn. Anonymkode: 084c5...243 To psykologer (Thuen og Kjøs) ble spurt av en eldre dame hvorfor hun ikke fikk forhold med de høye og attraktive mennene, hun sa hun pleide å få dette før. De svarte som fagfolk at det kommer av fenomenet som kalles markedsverdi osv (jeg antar du kjenner til dette?). Eldre damer over hele Norge ble rasende. De skal ikke senke utseendekrav, og de skal fortsatt ha de høye og attraktive mennene. Dette her tror jeg kanskje du var klar over da? Anonymkode: a9370...65e 5
Rosakatt Skrevet 9. mai 2023 #23 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Enda en sånn tråd hvor kvinner og menn skal kaste litt dritt på hverandre. Det trengte vi. Anonymkode: c6962...0e5 Det kommer noe susende i din retning... 💩
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #24 Skrevet 9. mai 2023 Jeg er helt uenig med deg. Kvinne, 38 Anonymkode: 0d549...0b1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #25 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er sånn ting folk sier "for å hjelpe". "Bare senk kravene dine så finner du noen!". Men det er ikke til hjelp. Anonymkode: ae74c...85a Nei for da inngår man kompromiss med seg selv og tar alt for hastige avgjørelser. Å finne noen å dele livet med handler ikke om å jekke på kravene, med mindre man har helt hårreisende forventninger og krav, og det har de færreste. Folk burde få bedre selvtillit selv i stedet for å jekke ned andre. Når single klager på at alle er så kresne og trenger å senke kravene, så bunner det egentlig ut i deres egen dårlige selvtillit. Når de sliter med å finne en partner, så konkluderer de med at de ikke blir valgt fordi andre ikke synes de er god nok (fin nok, trent nok, rik nok osv osv), og tror at svaret er å få andre til å endre seg. De burde heller gå inn for å være den beste utgaven av seg selv, øke sin egen selvtillit og ikke ta hvert avslag som et nederlag. Det er jo tross alt helt vanlig og forventet at man ikke passer sammen med alle man møter. Det er ofte ikke noe galt med noen av partene, de bare ikke passer sammen. Og det er uavhengig av eventuelle krav og preferanser de hadde på forhånd. Kjemien mangler rett og slett. Jeg tror også mange lar seg påvirke for mye av det de ser på TikTok o.l. Folk der er jo gjerne mer dramatiske og overdriver for å få oppmerksomhet. De som faktisk er sånn får seg en over kjeften før eller senere uansett, og da jekker de seg ned helt av seg selv, og verden er atter i balanse. Anonymkode: 97f16...951 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #26 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): To psykologer (Thuen og Kjøs) ble spurt av en eldre dame hvorfor hun ikke fikk forhold med de høye og attraktive mennene, hun sa hun pleide å få dette før. De svarte som fagfolk at det kommer av fenomenet som kalles markedsverdi osv (jeg antar du kjenner til dette?). Eldre damer over hele Norge ble rasende. De skal ikke senke utseendekrav, og de skal fortsatt ha de høye og attraktive mennene. Dette her tror jeg kanskje du var klar over da? Anonymkode: a9370...65e Kan du vise til noen artikler e.l. fra dette? Anonymkode: 97f16...951
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #27 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): To psykologer (Thuen og Kjøs) ble spurt av en eldre dame hvorfor hun ikke fikk forhold med de høye og attraktive mennene, hun sa hun pleide å få dette før. De svarte som fagfolk at det kommer av fenomenet som kalles markedsverdi osv (jeg antar du kjenner til dette?). Eldre damer over hele Norge ble rasende. De skal ikke senke utseendekrav, og de skal fortsatt ha de høye og attraktive mennene. Dette her tror jeg kanskje du var klar over da? Anonymkode: a9370...65e Måten du skriver på får det til og høres ut som menn ikke blir eldre. Hvor gamle var disse høye og attraktive mennene? For meg er utseende også viktig så vel som personlighet, men har ingen interesse av mye yngre menn for å si det sånn. Anonymkode: 39a97...1e9 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #28 Skrevet 9. mai 2023 Kvinner trenger da ikke å senke kravene for å få seg kjæreste, det er jo kvinner som har all «makten» på datingmarkedet. Det er menn som må by seg frem og beile, kvinner velger den beileren de vil ha. Kvinner har det veldig lettvint så måte, kvinner velger og menn blir valgt. Anonymkode: f7bc3...d46 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #29 Skrevet 9. mai 2023 Rosakatt skrev (10 minutter siden): Det kommer noe susende i din retning... 💩 Hvor gammel er du? 🙄 Anonymkode: c6962...0e5
Gjest Made4u Skrevet 9. mai 2023 #30 Skrevet 9. mai 2023 Ingen bør senke sine krav, hvorfor i all verden skulle noen det? Det ville vært helt tullete!! Klart både kvinner (og menn) skal ha krav, innfris ikke de så er det bedre å være single enn å gå inn i et forhold. Så de bør altså stå på kravene, man skal nemlig kunne ha forventninger om man skal innlede noe, tilfredstilles ikke det så glem det hele.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #31 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kvinner trenger da ikke å senke kravene for å få seg kjæreste, det er jo kvinner som har all «makten» på datingmarkedet. Det er menn som må by seg frem og beile, kvinner velger den beileren de vil ha. Kvinner har det veldig lettvint så måte, kvinner velger og menn blir valgt. Anonymkode: f7bc3...d46 Nei, det har kvinner ikke. Unge og vakre kvinner, kanskje, men ikke vanlige kvinner etter 30 Anonymkode: 0d549...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #32 Skrevet 9. mai 2023 Jeg fatter ikke hvor de gutta har fått den ideen om at menn ikke eldes på samme måten som kvinner. Fra midt i livet eldes de mye kjappere og mindre vakkert enn oss, og kun et bittelite mindretall har status som gjør at vi gidder å gå ned i standard, altså velge eldre mann (hvis vi har andre valg). Anonymkode: 996e2...978 13 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #33 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): To psykologer (Thuen og Kjøs) ble spurt av en eldre dame hvorfor hun ikke fikk forhold med de høye og attraktive mennene, hun sa hun pleide å få dette før. De svarte som fagfolk at det kommer av fenomenet som kalles markedsverdi osv (jeg antar du kjenner til dette?). Eldre damer over hele Norge ble rasende. De skal ikke senke utseendekrav, og de skal fortsatt ha de høye og attraktive mennene. Dette her tror jeg kanskje du var klar over da? Anonymkode: a9370...65e Klart vi blir sur. Vi eldes jo sammen med mennene på vår alder, så om kvinner blir mindre attraktiv, så gjelder jo det også menn. Det gir jo heller ikke noen mening å jakte på en kvinne med høyest mulig markedsverdi. Man skal jo leve med henne, ikke selge henne. Anonymkode: 2bffb...b02 8 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #34 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fatter ikke hvor de gutta har fått den ideen om at menn ikke eldes på samme måten som kvinner. Fra midt i livet eldes de mye kjappere og mindre vakkert enn oss, og kun et bittelite mindretall har status som gjør at vi gidder å gå ned i standard, altså velge eldre mann (hvis vi har andre valg). Anonymkode: 996e2...978 Kvinner trenger da ikke å gå ned i standard, det er jo kvinner som er premissgiverne når det gjelder dating. Det er jo bare å velge blant gruppen av mannlige beilere… Anonymkode: f7bc3...d46 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #35 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klart vi blir sur. Vi eldes jo sammen med mennene på vår alder, så om kvinner blir mindre attraktiv, så gjelder jo det også menn. Det gir jo heller ikke noen mening å jakte på en kvinne med høyest mulig markedsverdi. Man skal jo leve med henne, ikke selge henne. Anonymkode: 2bffb...b02 Jeg tenkte mest på at de to der burde ta seg en titt i speilet 🤣 Anonymkode: c6962...0e5 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #36 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenkte mest på at de to der burde ta seg en titt i speilet 🤣 Anonymkode: c6962...0e5 Du er ikke den eneste som har tenkt det. Anonymkode: 2bffb...b02 7 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #37 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det er sånn ting folk sier "for å hjelpe". "Bare senk kravene dine så finner du noen!". Men det er ikke til hjelp. Anonymkode: ae74c...85a Har aldri hørt noen si det for å hjelpe, f eks venninner til venninnene sine eller en dating coach eller what ever. Eneste som jeg har sett si det er menn som sliter på damefronten og mener at det er fordi kvinner har for høye krav (og ikke innser at det er fordi de har en shitty personlighet) og derfor tror det vil gagne seg selv om kvinner senker kravene. Og istedet for å si det som det er at de får ikke dame og skulle ønske det var lettere så vrir de det om med misogynien sin til at kvinner liksom ikke fortjener bedre og må jekke seg ned🤦♀️ Anonymkode: b0681...08b 9 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #38 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kvinner trenger da ikke å gå ned i standard, det er jo kvinner som er premissgiverne når det gjelder dating. Det er jo bare å velge blant gruppen av mannlige beilere… Anonymkode: f7bc3...d46 Jepp, jeg vet, så jeg har IKKE valgt meg en eldre mann. Synes de var kjempeirritrende de gutta Kjøs og Thuen da, så jeg valgte å skrive et par sinte leserbrev og valgte meg en smukk og velutdanna kar på min alder, sånn på trass. Helt mulig, man bør ikke fire på krava. Anonymkode: 996e2...978 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #39 Skrevet 9. mai 2023 Å være evig singel er virkelig ikke noe nederlag. Jeg er fult klar over at jeg har høye krav, og det kan gjøre at jeg ikke finner noen, og det er HELT greit. Jeg har alt jeg trenger, og en evt. mann ville kunn vært en bonus, heldigvis er ikke ektemenn en nødvendighet for kvinner lenger. Anonymkode: c4487...679 5 8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #40 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): To psykologer (Thuen og Kjøs) ble spurt av en eldre dame hvorfor hun ikke fikk forhold med de høye og attraktive mennene, hun sa hun pleide å få dette før. De svarte som fagfolk at det kommer av fenomenet som kalles markedsverdi osv (jeg antar du kjenner til dette?). Eldre damer over hele Norge ble rasende. De skal ikke senke utseendekrav, og de skal fortsatt ha de høye og attraktive mennene. Dette her tror jeg kanskje du var klar over da? Anonymkode: a9370...65e Det handlet vel i stor grad om at to menn sitter og belærer en dame om hvilken verdi og posisjon hun skal ha i samfunnet, det er fordummende og ikke i tråd med hvordan virkeligheten faktisk er. Ikke klaget hun vel på at hun ikke fikk forhold med de høye og attraktive mennene slik hun pleide å få før heller, men at hun synes det var vanskelig å finne kjærligheten i voksen alder, som har lite med å klikke i vinkel fordi man ikke får de mennene man peker på. Anonymkode: 084c5...243 18 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå