AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #121 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvem er de eldre kvinnene som som klikker i vinkel fordi de ikke får mennene de peker på? Dette vekket nysgjerrigheten min, jeg skulle gjerne lært mer. Kan du gi meg noen eksempler? Som ikke er funnet opp i fantasien din i et forsøk på å styrke eget utsagn. Anonymkode: 084c5...243 Høres ut som en mann som forventer at en kvinne skal kvitre av lykke selv i de mest umenneskelige situasjoner… Anonymkode: 9c45c...dfb 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #122 Skrevet 10. mai 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Jeg har tre katter og en hund, er gift og har flere barn. De fleste familiefolk jeg kjenner, har kjæledyr. Hva er det du vil frem til? Sånn har jeg det også, tror i grunnen dyrekjære folk er mer omgjengelige og har lettere for å leve i familier enn folk som ikke liker dyr. Kattedame-myten, en vandrehistorie blant inceler. Anonymkode: 996e2...978 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #123 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor skal man senke kravene når man har det bedre uten??? Det er da livet IKKE er vondt, når man faktisk stiller krav til en evt partner. Anonymkode: 65396...e4b Enig i at man bør stille krav, og at det er sunt. Samtidig må man av og til evaluere om kravene er mulig å oppnå - ikke på bakgrunn av egen verdi, men hva som er mulig. Hvor mange tilgjengelige menn er det som når opp til kravlisten. Feks at mannen skal være over 180 cm høy, være slank, ha tykt hår, ha høy utdanning, høy lønn, være ferdig med små barn og være singel - i tillegg til at kjemien skal stemme blir utvalget bli tynt. Det er rett og slett ikke så mange menn over 40-45år som når opp til disse standardene. Hvis mannen/kvinnen man ønsker ikke reelt sett eksisterer, så er det like greit å erkjenne at man har valgt å være singel. Så får man ta en gjennomgang med seg selv og finne ut hva man egentlig ønsker. Leve alene og vente på en «Gud» av en mann/kvinne. Eller justere seg inn etter virkeligheten.. Anonymkode: 85127...d54
Rosalilje84 Skrevet 10. mai 2023 #124 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig i at man bør stille krav, og at det er sunt. Samtidig må man av og til evaluere om kravene er mulig å oppnå - ikke på bakgrunn av egen verdi, men hva som er mulig. Hvor mange tilgjengelige menn er det som når opp til kravlisten. Feks at mannen skal være over 180 cm høy, være slank, ha tykt hår, ha høy utdanning, høy lønn, være ferdig med små barn og være singel - i tillegg til at kjemien skal stemme blir utvalget bli tynt. Det er rett og slett ikke så mange menn over 40-45år som når opp til disse standardene. Hvis mannen/kvinnen man ønsker ikke reelt sett eksisterer, så er det like greit å erkjenne at man har valgt å være singel. Så får man ta en gjennomgang med seg selv og finne ut hva man egentlig ønsker. Leve alene og vente på en «Gud» av en mann/kvinne. Eller justere seg inn etter virkeligheten.. Anonymkode: 85127...d54 Krav om at en mann man skal etablere forhold til, er singel, er jo ikke mulig å "senke" uten å forvandles til ei drittkjerring. 5
Cuckold Skrevet 10. mai 2023 #125 Skrevet 10. mai 2023 6 minutter siden, Rosalilje84 said: Man kan ikke lære seg å bli våt av noe konkret, som man i utgangspunkt ikke blir våt av. Man kan heller ikke bestemme seg for å forelske seg i noen man ikke er tiltrukket av i utgangspunktet. Tror er ikke fullt så enkelt - viljen har litt større innflytelse på hva du åpner for enn du her vil vedgå. Alt kan ikke styres med viljen, men viljen har muligheter til å åpne opp og stenge ned, gi en reell sjans eller ikke gi en reell sjans. Det er også derfor jeg tror kresenhetskulturen som dyrkes i Vesten er uheldig, det handler til en viss grad om sosialisering, om en tillært og oppmuntret kravmentalitet og kresenhet. Men på den positive siden: Det som kan dyrkes og fremelskes kan også avlæres og bekjempes.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #126 Skrevet 10. mai 2023 Senke kravene? Nei takk! Jeg gidder ikke å bruke resten av livet med en som jeg egentlig ikke vil ha! Da har jeg det bedre alene Anonymkode: 66b76...fc2 4
Agaton Skrevet 10. mai 2023 #127 Skrevet 10. mai 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: Gidder ikke å kverulere med deg, og egentlig synes jeg litt synd på deg fordi du både har en funksjonsnedsettelse, en utpreget umodenhet, samt en helt åpenbar mangel på realisme. Bare for å understreke det igjen, jeg har valgt en litt yngre mann (fordi jeg kan og fordi det er lurt for kvinner), men ingen kvinner ønsker å være sammen med en 20 -25 år eldre mann. Det er bare ekkelt. To, tre og fire års forskjell begge veier er greit, mer enn 10 er ekkelt og det ødelegger for unge kvinner som burde gjøre andre ting enn å deale med gamle menn for å fikse sårene i sjela si. Anonymkode: 996e2...978 Hæ? Synes du synd på meg? Jeg synes synd på deg også faktisk. Du er jo gjennomført dømmende. Og du synes det sikkert er ubehagelig å bli motsagt. Ciao! 1
Rosalilje84 Skrevet 10. mai 2023 #128 Skrevet 10. mai 2023 Cuckold skrev (11 minutter siden): Tror er ikke fullt så enkelt - viljen har litt større innflytelse på hva du åpner for enn du her vil vedgå. Alt kan ikke styres med viljen, men viljen har muligheter til å åpne opp og stenge ned, gi en reell sjans eller ikke gi en reell sjans. Det er også derfor jeg tror kresenhetskulturen som dyrkes i Vesten er uheldig, det handler til en viss grad om sosialisering, om en tillært og oppmuntret kravmentalitet og kresenhet. Men på den positive siden: Det som kan dyrkes og fremelskes kan også avlæres og bekjempes. Det er kresenhet i andre kulturer også, men kun for menn. I Norge kan begge kjønn velge. Det er uheldig for menn som ønsker å mishandle og kue kvinner, eller å tvinge kvinner som ikke liker dem til å bli sammen med dem. For alle andre menn er en slik ordning helt grei. Har du selv prøvd å "lære deg" å tenne på kvinner du ikke liker? Gjør en eksperiment. Gå inn på en bar, plukk ut en dame som er 10-15 år eldre enn deg, gjerne veldig overvektig og mindre pen. Gjør noen mentale øvelser som gjør at du får deg til å tenne på henne, og gjennomfør. Etterpå kan du komme tilbake med bevis på at det faktisk går an. 3 3
Agaton Skrevet 10. mai 2023 #129 Skrevet 10. mai 2023 28 minutter siden, Rosalilje84 said: Jeg har tre katter og en hund, er gift og har flere barn. De fleste familiefolk jeg kjenner, har kjæledyr. Hva er det du vil frem til? at kjæledyr er et meget bra substitutt for menneskelige relasjoner. 1
Agaton Skrevet 10. mai 2023 #130 Skrevet 10. mai 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Sånn har jeg det også, tror i grunnen dyrekjære folk er mer omgjengelige og har lettere for å leve i familier enn folk som ikke liker dyr. Kattedame-myten, en vandrehistorie blant inceler. Anonymkode: 996e2...978 Ikke liker dyr? Jorden kaller. Jeg har selv hund og har hatt det i alle år. Men dette er jo ikke temaet om man liker kjæledyr. Step up.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #131 Skrevet 10. mai 2023 Agaton skrev (1 minutt siden): at kjæledyr er et meget bra substitutt for menneskelige relasjoner. Sliter du med damene? Anonymkode: 9c45c...dfb 1 2
Agaton Skrevet 10. mai 2023 #132 Skrevet 10. mai 2023 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Sliter du med damene? Anonymkode: 9c45c...dfb niks. i så fall skal jeg poste om det. jeg poengterte: 1. at det er en økning i antall single og 2. at det er interessant å se på korrelasjonen mellom dette og vekst i kjæledyrmarkedet (med en underliggende hypotese om at kjæledyr er et substitutt for nære, menneskelige relasjoner) 3. så fremsatte jeg en hypotese om at sosiale medier, tinder etc. ødelegger for OSS (både kvinner og menn) som dels skyldes at 4. mange kvinner får urealistisk mengde oppmerksomhet og dermed får urealistiske forventninger til partner. Endret 10. mai 2023 av Agaton
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #133 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sliter du med damene? Anonymkode: 9c45c...dfb Han gjør det. Folk gjør mye rart når det svir i hjertet. "Tar du livsløgnen fra et gjrnnomsnittsmenneske, tar du lykken fra ham med det samme." Anonymkode: 996e2...978 2
Agaton Skrevet 10. mai 2023 #134 Skrevet 10. mai 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han gjør det. Folk gjør mye rart når det svir i hjertet. "Tar du livsløgnen fra et gjrnnomsnittsmenneske, tar du lykken fra ham med det samme." Anonymkode: 996e2...978 haha. det som er kult med KG er at jeg blir minnet på at folk ikke er særlig glupe 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #135 Skrevet 10. mai 2023 Blir jeg singel må, i en alder av 47 år så har jeg voksne barn, økonomi til å greie meg, hobbyer, venner- og jeg trenger ikke en mann- kun hvis han beriker livet mitt. Hvorfor skal man ikke være kresen som eldre? Jeg hadde gjerne gått på date og blitt kjent med nye mennesker. Men det skulle vært faan til kar går jeg hadde involvert meg med noe. Når det er sagt, så er det mange flotte mennesker, damer og menn. Men vi har vel levd litt og slitt litt....resten av livet går ikke jeg på akkord med meg selv. Aldri! Anonymkode: 7d6d3...5f4 5
Cuckold Skrevet 10. mai 2023 #136 Skrevet 10. mai 2023 (endret) 21 minutter siden, Rosalilje84 said: Det er kresenhet i andre kulturer også, men kun for menn. I Norge kan begge kjønn velge. Det er uheldig for menn som ønsker å mishandle og kue kvinner, eller å tvinge kvinner som ikke liker dem til å bli sammen med dem. For alle andre menn er en slik ordning helt grei. Har du selv prøvd å "lære deg" å tenne på kvinner du ikke liker? Gjør en eksperiment. Gå inn på en bar, plukk ut en dame som er 10-15 år eldre enn deg, gjerne veldig overvektig og mindre pen. Gjør noen mentale øvelser som gjør at du får deg til å tenne på henne, og gjennomfør. Etterpå kan du komme tilbake med bevis på at det faktisk går an. Hadde jeg strandet på en øde øy med 3-4 10 år eldre, mindre vakre kvinner for resten av livet, ser jeg ikke bort fra at jeg på sikt hadde kunnet utvikle følelser for en av dem. Det er selvsagt en svært ekstrem situasjon, men en illustrasjon av menneskers tilpasningsevne. Jeg er ikke i tvil om at jeg også i mitt virkelige liv har tilpasset meg mulighetene og at mine kjærlighetsforhold handler om såvel tilfeldigheter som vilje til å forfølge noen av de sjanser livet byr på. Det skulle ikke store endringer til i livets rekke av tilfeldige hendelser før jeg hadde hatt helt andre kjæresteforhold. Endret 10. mai 2023 av Cuckold 1
Andro Skrevet 10. mai 2023 #137 Skrevet 10. mai 2023 (endret) Å være kresen er et privilegium som jeg setter så høyt at det ikke finnes noen fristelser som ville ført til at jeg ga slipp på det Det er bare jeg som vet hva jeg vil ha. Det er bare jeg som bestemmer over meg - og det er deilig. En gang imellom blir jeg forsøkt flørta med av menn som blir forbanna av å bli avvist, som om jeg skulle skylde dem noe. De aner ingenting om meg eller livet mitt, men freser likevel ut den dumme frasen at jeg kommer til å dø alene med huset fullt av katter. Helt uten å ha sjekka at jeg faktisk ikke er alene, ikke bor alene eller ikke har behov for oppmerksomheten deres. De projiserer sin egen smerte over på meg, som om jeg skulle ha vært skyld i deres triste liv. Endret 10. mai 2023 av Andro 4
Gjest Lurven Skrevet 10. mai 2023 #138 Skrevet 10. mai 2023 De fleste finner vel noen på sitt eget nivå
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #139 Skrevet 10. mai 2023 5 minutter siden, Lurven said: De fleste finner vel noen på sitt eget nivå Eller de sitter på KG og er sinte 🤭 Anonymkode: a9370...65e
Andro Skrevet 10. mai 2023 #140 Skrevet 10. mai 2023 Har vi egentlig noe nivå? Vi er bare helt ulike, og iblant går vi oss borti noen det stemmer med. 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå