Gå til innhold

Eldre kvinner må senke kravene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (10 timer siden):

Tankegangen er nok at, om en over tid opplever å mislykkes gjentatte ganger, kan en revurdere sin tilnærming og slik oppnå det en ønsker. En del av denne revurderingen kan eksempelvis være å spørre seg om alle kriteriene en har eller valgene en gjør leder frem til det en egentlig ønsker. Eksempelvis hvorvidt status eller en bestemt fysisk attributt er helt avgjørende for om en skal kunne være lykkelig med en partner, eller om det kanskje er andre egenskaper som er viktigere og kan kompensere.

En bruker opprettet en interessant tråd jeg antar var for å speile denne. Inngangsverdien var tilsvarende denne; Hvorfor skal eldre menn måtte nøye seg med jevnaldrende kvinner? Med en slik vinkling tror jeg det plutselig blir klarere hvor lite hensiktsmessig "jeg skal aldri senke noen som helst krav" kan være. 

Har ikke datet så mye, så vet ikke hvor mye jeg kommer til og mislykkes. Har hatt nok med jobb og barn en lang periode.

Synes utseendet er viktig, men det er som tidligere nevnt den type utseende som jeg tiltrekkes av og ikke en glamourmodell av en mann.

Vet ikke hva folk tenker når man snakker om det å ha høye krav. Ser de fleste får det til og kun handle om utseende, men for å få et forhold som er verdt å satse på så er personlighet det viktigste som må være på plass. De fleste blir også mer tiltrekkende eller mindre tiltrekkende basert på personligheten. Og om man har man et nogenlunde felles syn på livet og framtiden er også viktig. Min neste mann ønsker jeg selvfølgelig og bli gammel med, og mye som må være på plass for å ha et velfungerende forhold som skal vare. Det er hva jeg legger i å ha høye krav.

Har sett den andre tråden du sikter til, og hvis man definerer høye krav basert på alder og utseende, så kommer man ikke langt. Ts.

Anonymkode: 39a97...1e9

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Eldre enn hva eller hvem? Eldre enn 30? For meg så er eldre kvinner noen som er over 70. Kanskje til og med 75

Da begynner man å bli gammel, tenker jeg. Middelaldrende i 40- og 50 åra så er man eldre. Altså ikke ung lenger😊

AnonymBruker
Skrevet

Kvinneguiden har blitt til Incelguiden. 🤢

Anonymkode: e59eb...7c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du trenger ikke å senke noenting, så lenge du er ok med å være alene. For det vil du være veldig lenge, til slutt er du pensjonist og sitter der alene på dine gamle dager. Synd at kvinner er så opptatte av utseendet. Det ødelegger for dere. For glede og gode opplevelser med en som er snill og god. Tenk hva du ikke får oppleve fordi du er så opphengt i kravene dine.

Alle forfaller, også du. Du kommer til å angre ❤️ 

Anonymkode: 0ade2...80f

Herregud noe så nedlatende! De fleste er da opptatt av utseende i større eller mindre grad, men det betyr ikke at alle tiltrekkes av samme type utseende. Noen kvinner liker store bamsemenn, noen foretrekker slanke/tynne menn, noen elsker rødt hår, noen synes skjegg er dritsexy.....

De fleste kvinner er etterhvert klar over at det er et rødt flagg når en mann omtaler seg selv som 'snill og god". 

Anonymkode: 1f475...77d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Kvinner er knapt nok heteroseksuelle sammenlignet med menn. Så det er bare logisk at kvinner har høye krav når de skal velge et kjønn de ikke har spesielt behov for. Menn betaler ofte for tilgang til kvinners kropper, selv bare synet av dem, kvinner ville på sin side gjerne betalt eller jobbe fulltid for å slippe unna menns kropper. Når det gjelder behov og kjønslig nytte av det motsatte kjønn, er det nesten umulig å sammenligne kvinner og menn. For kvinner er menn som shopping: Finner de noe som er verdt å kjøpe, slår de til, hvis ikke bare venter de.

Skrevet

Ideen om at man må "senke kravene" kommer fra menn som er frustrert over at kvinner heller lever alene enn å la seg krenke eller utnytte av en som ikke er noe hyggelig å være sammen med.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Andro said:

Ideen om at man må "senke kravene" kommer fra menn som er frustrert over at kvinner heller lever alene enn å la seg krenke eller utnytte av en som ikke er noe hyggelig å være sammen med.

Absolutt. Nøden lærer naken kvinne å senke kravene, ingenting annet. Bare se på Thailand.
En forfrossen og sulten kvinne er en svært heteroseksuell kvinne.

Endret av Kompetent
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Herregud noe så nedlatende! De fleste er da opptatt av utseende i større eller mindre grad, men det betyr ikke at alle tiltrekkes av samme type utseende. Noen kvinner liker store bamsemenn, noen foretrekker slanke/tynne menn, noen elsker rødt hår, noen synes skjegg er dritsexy.....

De fleste kvinner er etterhvert klar over at det er et rødt flagg når en mann omtaler seg selv som 'snill og god". 

Jeg syntes det var et fint råd jeg. Så det i en annen tråd, og det passet bra her også siden det var samme tematikk...

Merkelig hvor forskjellig det reageres når rådet gis til en kvinne.

• Nyttig 3
Skrevet
Kompetent skrev (4 minutter siden):

Absolutt. Nøden lærer naken kvinne å senke kravene, ingenting annet. Bare se på Thailand.

De fleste kvinner i Norge er økonomisk uavhengig. Kvinner i Thailand.. tror du virkelig at de hadde ville komme til Norge om de ikke sto i fare for å sulte ihjel?

• Liker 1
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Andro said:

Det kan jeg avkrefte. Jeg har påpekt at en del evig single kvinner lider av urealistisk kresenhet i alle de år jeg har vært her på KG, og jeg har ikke noe ønske om at kvinner skal la seg krenke eller utnytte av noen som ikke er hyggelig å være sammen med. Tvert imot har jeg i en del andre tråder påpekt hvor dumt det er når en del kvinner - kanskje særlig tidlig i livet - har en svakhet for bad boys, en del av disse gutter/menn som behandler dem dårlig. Absolutt ikke en type menn jeg vil anbefale å gå etter. 

Endret av Cuckold
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette. Må legge til at jeg faktisk har høyere krav enn noen gang. Nettopp fordi man med tid og erfaringer lærer seg tegn på røde flagg. Møtte en mann jeg synes var utseendemessig tiltrekkende for et par år siden. Vi hadde noe på gang en stund, men det kom fram flere og flere dårlige sider og viste seg å være ganske manipulerende. Det var en skuffelse og jeg avsluttet det. Etter det har jeg ikke orket å date så mye enda. Skal kanskje møte en til helgen, men er veldig usikker. Ts

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Sharpa VinterBerg said:

De fleste kvinner i Norge er økonomisk uavhengig. Kvinner i Thailand.. tror du virkelig at de hadde ville komme til Norge om de ikke sto i fare for å sulte ihjel?

Selvfølgelig ikke, det var nettopp dette jeg ønsket å poengtere: Jo mindre kvinner lever i materiell nød, desto mindre heteroseksuelt oppfører de seg. Menn på sin side er heteroseksuelle fra naturens side, og har et iboende behov for kvinnekroppen uansett om de lever i nød eller overflod. Når kvinners fysiske behov er dekket, trenger de knapt nok menn, noe man ser i land hvor kvinner tjener til livets opphold uanvhengig av menn.

Endret av Kompetent
Skrevet
Kompetent skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig ikke, det var nettopp dette jeg ønsket å poengtere: Jo mindre kvinner lever i materiell nød, desto mindre heteroseksuelt oppfører de seg. Menn på sin side er heteroseksuelle fra naturens side, og har et iboende behov for kvinnekroppen uansett om de lever i nød eller overflod. Når kvinners fysiske behov er dekket, trenger de knapt nok menn, noe man ser i land hvor kvinner tjener til livets opphold uanvhengig av menn.

Heteroseksualitet er en seksuell legning, som er medfødt. 
Du bør lese deg opp om seksuelle legninger før du deltar i en debatt. Men jeg mistenker at du deltar i denne debatten for å provosere. 

• Liker 3
Skrevet
Kompetent skrev (1 minutt siden):

Ser ikke hvordan det å ønske enn mann man ender opp med å elske, er mindre heteroseksuellt enn om man tvinger seg til å være med en man ikke trives like godt med ut av nød.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 19.42):

Har lest flere ganger her inne om noen som påstår dette. Men hvorfor i alle dager skal man det?

Selv nærmer jeg meg midten av 40-årene. Holder meg bra og har flere å velge mellom. Årsaken til at jeg er singel er fordi jeg er mer kresen enn noen gang, og det kommer jeg til å fortsette og være. Er ferdig med de barna jeg skal ha, og har ikke hastverk med noe. Har i mine yngre dager hatt det med å velge feil menn og endt opp i ulykkelige forhold, og det skal ikke skje igjen.

Har alt jeg trenger i livet, men savner selvfølgelig noen å dele det med. Men senker ikke på kravene av den grunn. Hvis jeg skal dele livet med noen, så er det med noen det klaffer med og som gir den rette følelsen på alle måter. Kanskje dukker han opp, og det ville være en bonus og ikke et desperat valg fordi man ikke vil være alene. Det er tross alt bedre å være singel enn i et dårlig forhold.

Hvis dere definerer "eldre kvinner" som kvinner midt i 40 årene, da driver jeg og peiser på oldinger, trist men sant.

Anonymkode: 5fddb...451

Skrevet
3 minutter siden, Sharpa VinterBerg said:

Heteroseksualitet er en seksuell legning, som er medfødt. 
Du bør lese deg opp om seksuelle legninger før du deltar i en debatt. Men jeg mistenker at du deltar i denne debatten for å provosere. 

Da mistenker du feil. Det er ikke særlig kontroversielt at kvinner oppfører seg mye mindre heteroseksuelt enn menn, siden menn legger an på kvinner i hytt og pine, stort sett uten å lykkes, mens kvinner får lett både kvinner og menn dersom de ønsker det. Beklager hvis de synspunkter og innsikter jeg presenterer provoserer deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette. Må legge til at jeg faktisk har høyere krav enn noen gang. Nettopp fordi man med tid og erfaringer lærer seg tegn på røde flagg. Møtte en mann jeg synes var utseendemessig tiltrekkende for et par år siden. Vi hadde noe på gang en stund, men det kom fram flere og flere dårlige sider og viste seg å være ganske manipulerende. Det var en skuffelse og jeg avsluttet det. Etter det har jeg ikke orket å date så mye enda. Skal kanskje møte en til helgen, men er veldig usikker. Ts

Jeg skjønner ikke hvorfor du igjen understreker at du som 45+ har høyere krav enn noen gang. Tror folk har fått det med seg nå.

Som sagt; du trenger ikke å senke kravene så lenge du har det bra alene. Alle forfaller, også du ❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har sett den andre tråden du sikter til, og hvis man definerer høye krav basert på alder og utseende, så kommer man ikke langt. Ts.

Usikker på hva du mener her? 

• Liker 1
Skrevet
Kompetent skrev (4 minutter siden):

Da mistenker du feil. Det er ikke særlig kontroversielt at kvinner oppfører seg mye mindre heteroseksuelt enn menn, siden menn legger an på kvinner i hytt og pine, stort sett uten å lykkes, mens kvinner får lett både kvinner og menn dersom de ønsker det. Beklager hvis de synspunkter og innsikter jeg presenterer provoserer deg.

Det finnes fagstoff om seksuelle legninger, kjønnsidentitet ol. Jeg forholder meg til fagstoff, ikke dine teorier basert på synsing. 

• Liker 2
Skrevet
Andro skrev (27 minutter siden):

Her høres det ut som du fantaserer og underbygger fiendebildet ditt igjen. Som jeg viste deg tidligere ble dette popularisert i Norge fra fagfolk som påpekte at om en stadig mislykkes fordi en krever partnere en selv ikke når opp til bør en kanskje revurdere kravene. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...