Gå til innhold

Eldre kvinner må senke kravene

Fremhevede innlegg

Skrevet
Andro skrev (8 minutter siden):

Ingen. De definerer selv hvordan de lever livet og hva som skal til for å eventuelt leve med dem.
Det er helt realistisk å sette alle vilkår helt selv, og det er ikke noen som har noen rett til å sette spørsmålstegn ved det.

Det er ikke "urealistisk" at noen stiller høye krav.

Hvis det er det du mener, så er jeg helt enig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er man redd for å være singel, så er det et problem. Det er dessverre sånn folk ender opp i dårlige forhold. Jobb med å ha det bra alene, først da kan du få et ordentlig bra forhold.

Hørte et fint utsagn en gang:

"Akkurat som du ikke skal gå på butikken når du er sulten, skal du heller ikke velge partner fordi du ikke vil være alene. Du blir mindre kritisk og ender fort opp med noe du ikke trenger".

Anonymkode: 39a97...1e9

Greit nok "utsagnet", men om man faktisk sulter i hjel - så hjelper det pent lite at noen mener at man skal holde ut til man på magisk vis blir mett. Spesielt når skuffer og skap er tomt i utganspunktet, lizm :fnise:

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er så glad at jeg fant mannen på 30 i en alder av 31, drømmemannen 😍😍😍 skulle ønske jeg møtte han før, da

Anonymkode: 211b9...e31

• Hjerte 1
Skrevet
Andro skrev (1 time siden):

Dette "fagfolket" er altså Peder Kjøs, som ikke er spesielt smart eller liberal.
Han utviser manglende forståelse for hva kvinner søker i en partner, og underbygger mytene som enslige menn har.
"Om hun bare senket seg ned i gjørma mi, så kunne jeg også fått noen å pule"-tankegangen er ikke akkurat sexy 😂

Nå var det snakk om flere fagfolk, men det er for så vidt interessant og ikke aldri så lite forutsigbart at innlegget ditt igjen ikke inneholder noe substansielt ut over personangrep og en stråmann. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva slags urealistiske krav mener du at jeg har basert på det jeg forklarte deg i et innlegg for litt siden?

Har overhode ikke sagt at jeg ønsker meg 20 år yngre menn, tanken byr meg i mot faktisk.

Hvorfor mener du det er urealistisk for en kvinne i 40 åra å finne en så og si jevnaldrende tiltrekkende mann med bra personlighet?

Nå har jeg ikke kommentert dine krav. Du tar opp at du ikke forstår tankegangen om at noen bør justere/revurdere krav, og skriver at "...absolutt ingen må senke noen som helst krav...". Jeg har vist deg eksempel på type krav mange mener en kan ha fordel av å justere eller revurdere, og det ser ut til at du selv mener at nettopp justering/revurdering vil være hensiktsmessig i slike tilfeller. Det virker med andre ord som tråden er "oppklart"? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke til å misforstå, det er jo nesten ingen eldre damer som er interessert i menn. Bare les gjennom kommentarene. Og det er jo greit 😊

Anonymkode: a9370...65e

Utrolig hva folk klarer å snu det til. Er like interessert i menn som før jeg. Har bare ingen interesse av å senke kravene for å få et nytt forhold så fort som mulig. Tidligere erfaringer med dårlige forhold er jeg ferdig med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (4 minutter siden):

Greit nok "utsagnet", men om man faktisk sulter i hjel - så hjelper det pent lite at noen mener at skal holde ut til man på magisk vis blir mett. Spesielt når skuffer og skap er tomt i utganspunktet, lizm :fnise:

Men nå er heldigvis ikke mulig å single seg i hjel da😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg blitt singel nå ( er 53) så ville jeg aldri noen sinne vurdert ny mann. Jeg har fått barna jeg vil ha og barnebarn . De er min «lidenskap» og store interesse! Har også masse venninner og god jobb. Må si til kvinner som søker en mann - tenk deg om!! Nyt å være singel og fri!  Nyt å ikke måtte rydde opp etter andre etc.. 

Anonymkode: f27f2...c74

Det er jo veldig enkelt å si når du har en mann. Kan hende du hadde tenkt noe annet om du ble singel. 

Anonymkode: c6962...0e5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørs hva din definisjon av bra menn er da. En vanlig utseende mann med vanlig inntekt når ikke opp hos de fleste jenter/kvinner.

Anonymkode: f7bc3...d46

Takk

Det betyr at jeg må være et skikkelig sjarmtroll ❤️

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men nå er heldigvis ikke mulig å single seg i hjel da😊

Tja... Vet ikke helt, jeg... Det finnes jo mange som tar det å ikke oppnå det de ønsker mest i livet ganske så tungt - så "aldri si aldri"...  😅

Endret av AnonymBruker 42
AnonymBruker
Skrevet

Nå må menn slutte å dytte sine egne begrensninger og/eller utfordringer på kvinner. Kvinner kan fint være selektive uten at det begrenser dem på noen måte, de har beilere nok å velge mellom for dating og forhold om de ønsker det. Det samme står i media til stadighet, det er menn som er ufrivillig single i Norge, ikke kvinner. Kvinner har det lett i så måte.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det som er tydelig her er jo at eldre kvinner ikke er interessert i menn. Og det gir jo mening, de er ikke seksuelle eller romantiske vesener lenger. De har ingen interesse av sex eller kjærester, de har ikke slike hormoner lenger 

Det er jo helt feil. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (10 minutter siden):

Nå har jeg ikke kommentert dine krav. Du tar opp at du ikke forstår tankegangen om at noen bør justere/revurdere krav, og skriver at "...absolutt ingen må senke noen som helst krav...". Jeg har vist deg eksempel på type krav mange mener en kan ha fordel av å justere eller revurdere, og det ser ut til at du selv mener at nettopp justering/revurdering vil være hensiktsmessig i slike tilfeller. Det virker med andre ord som tråden er "oppklart"? 

Når jeg har snakket om at absolutt ingen bør senke noen som helst krav, så gjelder det selvfølgelig realistiske krav. Trodde det var såppas innlysende at jeg slapp å spesifisere det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke til å misforstå, det er jo nesten ingen eldre damer som er interessert i menn. Bare les gjennom kommentarene. Og det er jo greit 😊

Det kan jo like gjerne hevdes at menn ikke er interessert i eldre kvinner?

Det handler ikke om at vi ikke lenger er interessert i menn - for det er mange av oss så absolutt - men ikke for enhver pris. 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men tror nok det er flere som har det på samme måte som meg. Jeg er f.eks. kke interessert i å "stelle" for en mann, og det er ikke så viktig at vi er samboere heller. Det jeg ser etter i en mann i en alder av 50-, er faktisk en å ha det gøy sammen med 🙂 En som er kjæreste, bestevenn og elsker, en som har noen felles interesser med meg, en jeg  kan reise sammen med, dra på kino og konserter med, nyte god mat og vin med, ta en fest innimellom med gode venner og ha gode samtaler med. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det som er tydelig her er jo at eldre kvinner ikke er interessert i menn. Og det gir jo mening, de er ikke seksuelle eller romantiske vesener lenger. De har ingen interesse av sex eller kjærester, de har ikke slike hormoner lenger 

Kvinners lyst og evne til tilfredsstillelse øker med årene. Vi har sex og romantikk med de menn og kvinner som gjør oss godt, eller vi har sex med oss selv... Greia er at vi kan ha overflod med sex og romantikk uten å måtte takke ja til dem som vi ikke selv faller for. Og vi kan forlate forhold som ikke tjener oss.
Single kvinner har nærhet til venner og elskere, og har et bedre aleneliv enn menn.
Det hjelper oss også at vi er generelt mer selvhjulpne enn menn som har bikka femti,

Mennene i kommentarfelt som dette dokumenterer hvor mange påståelige forståsegpåere det finnes, som har den frekkhetens nådegave å prøve å fortelle andre hva de trenger. Rett og slett mansplaine for kvinner hva de skal finne seg i. The audacity...

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Når jeg har snakket om at absolutt ingen bør senke noen som helst krav, så gjelder det selvfølgelig realistiske krav. Trodde det var såppas innlysende at jeg slapp å spesifisere det.

Men da er kanskje hele spørsmålet ditt basert på en misforståelse. Om en har krav som en får innfridd er det nok ingen/svært få som anbefaler å senke disse.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinneguiden har blitt til Incelguiden. 🤢

Anonymkode: e59eb...7c8

Enig. Singelforumet er ikke koselig. Det er bare fullt av kranglesyke menn.

Anonymkode: 9c45c...dfb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva din definisjon av bra menn er da. En vanlig utseende mann med vanlig inntekt når ikke opp hos de fleste jenter/kvinner.

Det kan da umulig stemme. Jeg ser da masse menn med vanlig utseende som er i forhold. Ser faktisk mange som jeg vil anse som mindre heldige også. Og da tenker jeg alltid at han sikkert har en super personlighet eller er veldig morsom etc...fordi slik oppveier et mindre heldig utseende.

Anonymkode: 9bf93...886

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (2 minutter siden):

Men da er kanskje hele spørsmålet ditt basert på en misforståelse. Om en har krav som en får innfridd er det nok ingen/svært få som anbefaler å senke disse.

Husk at det er mange som er ufrivillig single fordi man kun faller for feil menn og ikke har høye nok krav. Vet ikke hvor mange kvinner som forelsker seg i vinglete av og på menn og playere som de ikke klarer å gi slipp på. Kaster bort masse tid, og lar virkelige menn fare forbi.

Det er også hva jeg mener med høye krav. Se signaler og røde flagg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (52 minutter siden):

Kvinners lyst og evne til tilfredsstillelse øker med årene. Vi har sex og romantikk med de menn og kvinner som gjør oss godt, eller vi har sex med oss selv... Greia er at vi kan ha overflod med sex og romantikk uten å måtte takke ja til dem som vi ikke selv faller for. Og vi kan forlate forhold som ikke tjener oss.
Single kvinner har nærhet til venner og elskere, og har et bedre aleneliv enn menn.
Det hjelper oss også at vi er generelt mer selvhjulpne enn menn som har bikka femti,

Mennene i kommentarfelt som dette dokumenterer hvor mange påståelige forståsegpåere det finnes, som har den frekkhetens nådegave å prøve å fortelle andre hva de trenger. Rett og slett mansplaine for kvinner hva de skal finne seg i. The audacity...

Helt enig! Kvinner har beilere og valgmuligheter når det kommer til dating, forhold og sex som menn bare kan drømme om. Ikke trenger kvinner å jobbe for det heller, beilere er det nok av. Menn kan synes det er urettferdig at de sliter mye mer enn kvinner gjør på denne fronten, men det hjelper selvsagt ikke. Mennene får det bedre om de innser dette og godtar at de vil forbli single, da kan de dyrke andre sider ved livet med glede. Det er kvinner som har makten når det gjelder dating og forhold, sånn er det bare.

AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (30 minutter siden):

Jeg snakker også mye av egen erfaring. Ikke så veldig lenge siden jeg satte livet på vent for en som stadig kom med lovord og manipulerte. Ble dessverre hektet og trodde på alt det fine og troverdige han sa hver gang jeg tok opp at dette gadd jeg ikke mer. Først nå siste året så er det så godt å klare og le åpenlyst av han hver gang han prøver på noen fine lovnader igjen.

Så aldri mer om jeg setter livet på vent for en mann. Kan vel si det sånn at jeg har ikke høye krav nå, men normale. Og det er provoserende å høre at man bør senke kravene kun for å få seg et forhold.

De aller fleste har ikke urealistiske krav til en framtidig partner, men det er dessverre mye dritt der ute.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...