Gå til innhold

Eldre kvinner må senke kravene

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (2 timer siden):

Tja... Vet ikke helt, jeg... Det finnes jo mange som tar det å ikke oppnå det de ønsker mest i livet ganske så tungt - så "aldri si aldri"...  😅

Men da kan man få hjelp med slike tanker og handlinger, man kan ikke få hjelp av noe annet enn mat når man sulter ihjel 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Kompetent skrev (10 timer siden):

De fleste kvinner ville sagt 'ja' dersom en attraktiv kvinne spurte dem om sex, enten hun var 'weirdo' eller ikke.
Bare spør biseksuelle kvinner hvis du ikke tror meg.
Du har rett i at det ikke beviser at kvinner ikke er heteroseksuelle. Kvinner er enten homoseksuelle eller biseksuelle. Men de fleste bør kunne enes om at kvinner ikke oppfører seg særlig heteroseksuelt. Mange kvinner oppgir at de angrer på ONS med menn, mens menn angrer på hvis de ikke benytter seg av sjansen til ONS, aldri på ONS.

Nei, det hadde de ikke. Jeg hadde aldri sagt ja til sex med en kvinne. Kjenner heller ingen andre heteroseksuelle kvinner som ville ha sagt det. 

Anonymkode: ac912...7f1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Husk at det er mange som er ufrivillig single fordi man kun faller for feil menn og ikke har høye nok krav. Vet ikke hvor mange kvinner som forelsker seg i vinglete av og på menn og playere som de ikke klarer å gi slipp på. Kaster bort masse tid, og lar virkelige menn fare forbi.

Det er også hva jeg mener med høye krav. Se signaler og røde flagg.

Anonymkode: 39a97...1e9

Og igjen, hvis en har et krav om at den andre parten ikke kun skal være ute etter å "playe" en tror jeg svært, svært få vil karakterisere det som et høyt krav. Det virker dermed som hele premisset for tråden din er en misforståelse, som jeg er redd enkelte andre brukere her har det med å bygge opp under. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg snakker også mye av egen erfaring. Ikke så veldig lenge siden jeg satte livet på vent for en som stadig kom med lovord og manipulerte. Ble dessverre hektet og trodde på alt det fine og troverdige han sa hver gang jeg tok opp at dette gadd jeg ikke mer. Først nå siste året så er det så godt å klare og le åpenlyst av han hver gang han prøver på noen fine lovnader igjen.

Så aldri mer om jeg setter livet på vent for en mann. Kan vel si det sånn at jeg har ikke høye krav nå, men normale. Og det er provoserende å høre at man bør senke kravene kun for å få seg et forhold.

De aller fleste har ikke urealistiske krav til en framtidig partner, men det er dessverre mye dritt der ute.

Men igjen kan det da virke som du lar deg provosere av nevnte misforståelse. Det er nok svært, svært få som mener at en skal akseptere en manipulerende mann og sette livet på vent. Når en snakker om å justere krav går det nok i all hovedsak ut på å realitetsorientere seg om en opplever å ikke nå opp hos noen av de en selv opplever at oppfyller egne krav.

AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (42 minutter siden):

Og igjen, hvis en har et krav om at den andre parten ikke kun skal være ute etter å "playe" en tror jeg svært, svært få vil karakterisere det som et høyt krav. Det virker dermed som hele premisset for tråden din er en misforståelse, som jeg er redd enkelte andre brukere her har det med å bygge opp under. 

Men igjen kan det da virke som du lar deg provosere av nevnte misforståelse. Det er nok svært, svært få som mener at en skal akseptere en manipulerende mann og sette livet på vent. Når en snakker om å justere krav går det nok i all hovedsak ut på å realitetsorientere seg om en opplever å ikke nå opp hos noen av de en selv opplever at oppfyller egne krav.

Tråden handler om at man ikke må senke krav, ikke ha høye eller urealistiske krav. Folk må jo lese det som blir skrevet da, og ikke gjøre seg opp egne tanker om hva som står skrevet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tråden handler om at man ikke må senke krav, ikke ha høye eller urealistiske krav. Folk må jo lese det som blir skrevet da, og ikke gjøre seg opp egne tanker om hva som står skrevet.

Her er jeg litt usikker på hva du mener å svare på. Du spør "hvorfor i alle dager man skulle senke krav", og jeg forklarer tankegangen bak. Er det noe du fortsatt lurer på? 

AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (6 timer siden):

Her er jeg litt usikker på hva du mener å svare på. Du spør "hvorfor i alle dager man skulle senke krav", og jeg forklarer tankegangen bak. Er det noe du fortsatt lurer på? 

Du har nå i de siste flere innleggene dine snakket om høye og urealistiske krav. Spesifiser gjerne hva du legger i det, hva mener du at er for høye krav? Det trenger ikke nødvendigvis å være det selv om man ikke når opp med det første. Det tar oftest tid å finne noen som alt klaffer med for å få et langvarig og godt forhold. Ikke er alle på stadige nye dater heller og treffer mange folk. Jeg klarer ihvertfall ikke å treffe den ene etter den andre, og trenger tid. Har i tillegg mye annet å gjøre i livet også, og det har de fleste.

At man ikke treffer noen som det klaffer med og oppfyller det som skal til på lang tid, er ikke ensbetydende med altfor høye krav.

Skrevet

Realistiske forventninger er å vite hva man virkelig vil (ha) :)  Det er akkurat passe høyt ⬆️ Alltid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (6 minutter siden):

Realistiske forventninger er å vite hva man virkelig vil (ha) :)  Det er akkurat passe høyt ⬆️ Alltid.

Enig i dette.

• Liker 1
Skrevet

Hva i alle dager er det dere snakker om? Jeg har møtt damer i 44 år, og alt jeg ser etter er pent hår, fine hofter og kompetent samtaleteknikk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har nå i de siste flere innleggene dine snakket om høye og urealistiske krav. Spesifiser gjerne hva du legger i det, hva mener du at er for høye krav? Det trenger ikke nødvendigvis å være det selv om man ikke når opp med det første. Det tar oftest tid å finne noen som alt klaffer med for å få et langvarig og godt forhold. Ikke er alle på stadige nye dater heller og treffer mange folk. Jeg klarer ihvertfall ikke å treffe den ene etter den andre, og trenger tid. Har i tillegg mye annet å gjøre i livet også, og det har de fleste.

At man ikke treffer noen som det klaffer med og oppfyller det som skal til på lang tid, er ikke ensbetydende med altfor høye krav.

Nå går du litt i ring her. Jeg viste deg jo på forrige side urealistiske krav fra tråden om mannen som bare ville ha yngre damer, og du var tilsynelatende enig.

Skrevet
Cuckold skrev (På 10.5.2023 den 17.22):

Det var da bombastisk. Jeg tror du tar grundig feil, jeg tror dette handler om en tillært hjelpeløshet, en myte om at vi er slaver av våre lyster og følelser og at viljen ikke har noen rolle, hverken når vi utforsker det seksuelle eller når vi utforsker følelser og relasjoner til andre mennesker.

Jeg tror det er begrensninger for hva viljen kan bidra med, men at viljen likevel kan bety noe, og at kulturen kan oppmuntre kresenhet  (slik deler av kvinnekulturen i Vesten i vår tid gjør), eller det motsatte, slik kulturen nok har gjort i mange små samfunn opp gjennom tidene, der det var viktig at de fleste menn og kvinner fant seg en partner, om man ikke fant noen i bygda så i kanskje i nabobygda.

Dette med plastisitet når det gjelder preferanser er igrunn veldig interessant, og vi ser det kanskje tydeligst i praksis der menn ikke har tilgang på kvinner, og nøyer seg med hverandre i mangel på noe annet. Der jeg tror en kanskje snakker litt forbi hverandre, og som fort kan gjøre at dette momentet går en del over hodet, er i forståelsen av at en ikke nødvendigvis sitter og styrer sitt eget tiltrekningsmønster direkte, men at omstendighetene og hvordan vi forstår dem bidrar til å gjøre det. Som du er inne på finner mange som er mindre heldige med utseende eller sliter med overvekt hverandre, og finner antagelig også hverandre tiltrekkende. Det handler kanskje om en erkjennelse av hva som er realistisk og ikke, og ikke minst hva som er tilgjengelig, enn en bevisst handling. 

Der bevisstheten spiller mest inn er kanskje ved å tolke og forstå omstendighetene som leder til dette. Om den mindre pene ikke selv innser egen situasjon får kanskje ikke heller vedkommende opp øynene for mer aktuelle kandidater, og det er nettopp derfor jeg tror realitetsorientering kan være nyttig. Så tror jeg denne kommer ganske naturlig for de fleste, og at tiltrekningsmønsteret formes deretter, men jeg tror samtidig den "falske" bekreftelsen lettvint sex og datingapper kan bidra til å forskyve dette noe for de som ikke forstår situasjonen helt. Her er det nok noe vanskeligere for kvinnene, som i hovedsak er mottakere av den "falske" bekreftelsen, mens mindre heldige menn "slipper" dette. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (4 timer siden):

Nå går du litt i ring her. Jeg viste deg jo på forrige side urealistiske krav fra tråden om mannen som bare ville ha yngre damer, og du var tilsynelatende enig.

Hvorfor blander du urealistiske krav fra den andre tråden inn i denne? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor blander du urealistiske krav fra den andre tråden inn i denne? 

Dette var litt rart. Du etterspør eksempler på urealistiske krav og lurer så på hvorfor du får eksempel på urealistisk krav. Jeg tror kanskje du vil forstå det selv om du leser dialogen vår på nytt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ut fra min lille begrensning med mannosfære-gutta/fuckboys og playere at de objektivt sett har scora lavere på alt enn meg. De har vært eldre, styggere og mindre intelligente/dårligere utdanna enn meg. Derimot har de egla seg innpå med en intensitet av en annen verden, som gjorde at jeg ble litt avhengig/hekta på oppmerksomheten deres, selv om dette var menn som lå under meg i ...verdi på partnermarkedet. Rare historier hadde de også, for de hadde jo levd på den måten i × antall år, med ca 100 underlige damehistorier.

Når jrg kutta ut det tullet, gikk jeg opp i utdannings- og utseendekrav, og ned i alder. Sist, men ikke minst gikk jrg opp i krav til evne til å være familiemann over mange, mange år, rett og slett en bra og stabil livshistorie og få og langvarige forhold.

Resultat: Bra mann.

Anonymkode: 996e2...978

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker ut fra min lille begrensning med mannosfære-gutta/fuckboys og playere at de objektivt sett har scora lavere på alt enn meg. De har vært eldre, styggere og mindre intelligente/dårligere utdanna enn meg. Derimot har de egla seg innpå med en intensitet av en annen verden, som gjorde at jeg ble litt avhengig/hekta på oppmerksomheten deres, selv om dette var menn som lå under meg i ...verdi på partnermarkedet. Rare historier hadde de også, for de hadde jo levd på den måten i × antall år, med ca 100 underlige damehistorier.

Når jrg kutta ut det tullet, gikk jeg opp i utdannings- og utseendekrav, og ned i alder. Sist, men ikke minst gikk jrg opp i krav til evne til å være familiemann over mange, mange år, rett og slett en bra og stabil livshistorie og få og langvarige forhold.

Resultat: Bra mann.

NB: Alderskravet mitt ble mann som ikke var eldre enn meg. Før hadde jeg latt meg lure av tullinger som hevdet "alder bare var tall". Lissom. Damer må heve kravene.

AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (7 timer siden):

Dette var litt rart. Du etterspør eksempler på urealistiske krav og lurer så på hvorfor du får eksempel på urealistisk krav. Jeg tror kanskje du vil forstå det selv om du leser dialogen vår på nytt. 

Men hva har du fått inntrykk av at er urealistiske krav i denne tråden? Nå er det meg du diskuterer med, og ser helst at du kommer med eksempler som er relevant ut i fra hva jeg har nevnt.

AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (10 timer siden):

Dette med plastisitet når det gjelder preferanser er igrunn veldig interessant, og vi ser det kanskje tydeligst i praksis der menn ikke har tilgang på kvinner, og nøyer seg med hverandre i mangel på noe annet. Der jeg tror en kanskje snakker litt forbi hverandre, og som fort kan gjøre at dette momentet går en del over hodet, er i forståelsen av at en ikke nødvendigvis sitter og styrer sitt eget tiltrekningsmønster direkte, men at omstendighetene og hvordan vi forstår dem bidrar til å gjøre det. Som du er inne på finner mange som er mindre heldige med utseende eller sliter med overvekt hverandre, og finner antagelig også hverandre tiltrekkende. Det handler kanskje om en erkjennelse av hva som er realistisk og ikke, og ikke minst hva som er tilgjengelig, enn en bevisst handling. 

Der bevisstheten spiller mest inn er kanskje ved å tolke og forstå omstendighetene som leder til dette. Om den mindre pene ikke selv innser egen situasjon får kanskje ikke heller vedkommende opp øynene for mer aktuelle kandidater, og det er nettopp derfor jeg tror realitetsorientering kan være nyttig. Så tror jeg denne kommer ganske naturlig for de fleste, og at tiltrekningsmønsteret formes deretter, men jeg tror samtidig den "falske" bekreftelsen lettvint sex og datingapper kan bidra til å forskyve dette noe for de som ikke forstår situasjonen helt. Her er det nok noe vanskeligere for kvinnene, som i hovedsak er mottakere av den "falske" bekreftelsen, mens mindre heldige menn "slipper" dette. 

Her mener jeg du traff spikeren på hodet!

Anonymkode: 9bf93...886

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men hva har du fått inntrykk av at er urealistiske krav i denne tråden? Nå er det meg du diskuterer med, og ser helst at du kommer med eksempler som er relevant ut i fra hva jeg har nevnt.

Jeg tror kanskje ikke jeg kan forklare det enklere for deg enn jeg allerede har gjort, og jeg tror egentlig spørsmålet du stiller i åpningsposten er oppklart. Gå heller tilbake til ditt opprinnelige spørsmål og se om det er noe mer du lurer på, og si i så fall ifra :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med unge menn som får mindre sex av den enkle grunn at de blit utkonkurrert av eldre menn som kaprer de unge damene. skaper dette uholdbare forhold for unge menn som hindres i å få sex samt etablere familie. ?

Anonymkode: 78ff8...0a0

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel uaktuelt for de fleste eldre kvinner å «senke» krav. 

De fleste eldre kvinner har barn og barnebarn, god økonomi/ jobb/egen bolig osv.  egne interesser, venninner ….

Å ville ha en mann på eldre dager handler derfor sjelden om forsørgelse/ trygghet eller å lage familie. Ofte handler det heller ikke om å få sex heller da mange av oss ikke har det samme sex behovet som før heller, og skulle man ha et isolert sex behov er det lett å få dette dekket på dating sider, og fra menn som kun ønsker sex. 

Derfor blir det gjerne om mannen kan bringe noe mentalt, følelsesmessig eller intellektuelt inn til deg som fyller et lite ekstra savn. Senker man kravene på dette kan det oftest like gjerne være det samme og uaktuelt å slepe rundt på et mannfolk for enhver pris.

Så nei! Eldre kvinner senker sjelden kravene, selv om det lille savnet om en drømmeprins av og til popper opp. Man har også levd så lenge at man vet litt om hvor realistisk det er med disse « drømmeprinsene» 😂

Anonymkode: f27f2...c74

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...