AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #141 Skrevet 10. mai 2023 Man må jo bare bli forelsket. Det har ingenting med nivå å gjøre. Anonymkode: cdb88...87d 6
lillevill Skrevet 10. mai 2023 #142 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Synes det er snodig å bruke uttrykket "kvinner må senke kravene", jeg ville heller ha sagt at de må se seg selv i speilet for en god del kvinner har litt vel høye tanker om seg selv. På Tik Tok fikk jeg en video som jeg husker godt, en kvinne i begynnelsen av 40 årene, hadde en helt ordinær utdannelse, helt ordinær jobb, hadde tre barn, hun så helt ordinær ut, noen kilo for mye.. Hun mente (med hånda på hjertet) at hun var god nok for eliten, de som ble invitert med på hagefestene avisene skriver om. Venninna til samboer ble separert i fjor høst, hun er nærmere 50 enn 45, hun hadde også den samme holdningen, så langt har hun ikke lykkes så veldig godt å finne trofémannen sin.. Hun er god for en kveld og natt, men så hører hun ikke noe mer fra de. Anonymkode: b3257...3be Men om man selv tenker at man ikke er verdt en bra fyr, så finner man ikke en bra fyr. Man må jo stå på litt og ikke gi seg til man finner en som matcher bra, og det kan jo matche begge veier. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #143 Skrevet 10. mai 2023 16 minutter siden, Andro said: Har vi egentlig noe nivå? Vi er bare helt ulike, og iblant går vi oss borti noen det stemmer med. Tror mange hadde hatt godt av å stille seg det spørsmålet, men for de aller fleste er nok livet en konkurranse, dessverre. Anonymkode: ee11a...310
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #144 Skrevet 10. mai 2023 Når jeg datet så var det flust av menn som tenkte mye på " nivået mitt." Det gikk mest i materielle ting da. De mennene som var "under meg i nivå" og ikke hadde utdanning eller ikke kjørte bil, var ikke så opptatt av det. Men de med utdanning og egen bolig og god jobb ville ha en dame som hadde det samme. Man vil jo ha en "på eget nivå." slik at man ikke feks har så mye bedre råd eller er den eneste med jobb, og bil og egen bolig. Anonymkode: a94dd...792
youcancallmejune Skrevet 10. mai 2023 #145 Skrevet 10. mai 2023 Jeg tror ikke det å senke kravene fører noe godt med seg for verken kvinner eller menn. Det er bedre å være alene enn å ta til takke med en man ikke egentlig synes holder mål. Man kan alltids ta til takke med en billigere sofa enn den man drømte om, men en partner må man kunne beundre og respektere hvis det skal fungere. Partnervalget påvirker livet ditt i stor grad. Å senke kravene kan trekke deg ned i stedet for å bygge deg opp. Hva er vitsen da, liksom? 7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #146 Skrevet 10. mai 2023 Er mange håpløse menn der ute som ikke verken vasker seg eller tar vare på seg selv. Som er egoistiske og har dårlig kvinnesyn. Maser om nudes og sex nesten før man har sagt hei. Før var de nok i forhold de også, fordi kvinner var avhengig av menn for å klare seg. Sånn er det ikke lenger, og da blir disse mennene alene. Det er de som må skjerpe seg, kvinner skal ikke bli plaget med dem. Anonymkode: 9bf93...886 9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #147 Skrevet 10. mai 2023 17 minutter siden, youcancallmejune said: Jeg tror ikke det å senke kravene fører noe godt med seg for verken kvinner eller menn. Det er bedre å være alene enn å ta til takke med en man ikke egentlig synes holder mål. Man kan alltids ta til takke med en billigere sofa enn den man drømte om, men en partner må man kunne beundre og respektere hvis det skal fungere. Partnervalget påvirker livet ditt i stor grad. Å senke kravene kan trekke deg ned i stedet for å bygge deg opp. Hva er vitsen da, liksom? Det kan du si, men det kan diskuteres hvor hensiktsmessige noen av kravene er. Hva hvis du f.eks. ikke vil date håndverkere, lærere eller sykepleiere fordi du mener det er «lavstatus», eller du har fått det for deg at du bare tenner på noen med et spesifikt utseende, og dermed ikke tar høyde for kjemien som kan oppstå på tross av dette? Er disse kravene spesielt hensiktsmessige? Er de ikke bare et uttrykk for at du er sneversynt eller har dårlig smak og bør jobbe med deg selv? Jeg tror ærlig talt ikke det er mange som mener at kvinner skal inngå forhold med menn de ikke kan respektere, som er uhøflige, sjåvinistiske eller ikke klarer å ta vare på seg selv på et grunnleggende nivå, slik AB under deg mener. Det er ikke det dette handler om. Men når det er sagt, så er det med datingmarkedet som med andre fire markeder: Det er tilbud, etterspørsel og konkurranse som gjelder, så enhver som ønsker å konkurrere har bare seg selv og sine egne gener å takke ved sviktende etterspørsel. Anonymkode: ee11a...310 1
Cuckold Skrevet 10. mai 2023 #148 Skrevet 10. mai 2023 (endret) 2 hours ago, Rosalilje84 said: Man kan ikke lære seg å bli våt av noe konkret, som man i utgangspunkt ikke blir våt av. Man kan heller ikke bestemme seg for å forelske seg i noen man ikke er tiltrukket av i utgangspunktet. Det var da bombastisk. Jeg tror du tar grundig feil, jeg tror dette handler om en tillært hjelpeløshet, en myte om at vi er slaver av våre lyster og følelser og at viljen ikke har noen rolle, hverken når vi utforsker det seksuelle eller når vi utforsker følelser og relasjoner til andre mennesker. Jeg tror det er begrensninger for hva viljen kan bidra med, men at viljen likevel kan bety noe, og at kulturen kan oppmuntre kresenhet (slik deler av kvinnekulturen i Vesten i vår tid gjør), eller det motsatte, slik kulturen nok har gjort i mange små samfunn opp gjennom tidene, der det var viktig at de fleste menn og kvinner fant seg en partner, om man ikke fant noen i bygda så i kanskje i nabobygda. Endret 10. mai 2023 av Cuckold 1
Rosalilje84 Skrevet 10. mai 2023 #149 Skrevet 10. mai 2023 Cuckold skrev (Akkurat nå): Det var da bombastisk. Jeg tror du tar grundig feil, jeg tror dette handler om en tillært hjelpeløshet, en myte om at vi er slaver av våre lyster og følelser og at viljen ikke har noen rolle, hverken når vi utforsker det seksuelle eller når vi utforsker følelser og relasjoner til andre mennesker. Jeg tror det er begrensninger for hva viljen kan bidra med, men at viljen likevel kan bety noe, og at kulturen kan oppmuntre kresenhet (slik deler av kvinnekulturen i Vesten i vår tid gjør), eller det motsatte, slik kulturen nok har vært i mange små samfunn opp gjennom tidene der det var viktig at de fleste menn og kvinner fant seg en partner, om man ikke fant noen i bygda så i kanskje i nabobygda. Igjen - prøv deg på eksperimentet jeg skisserte. Og hva er ditt problem med at kvinner også er kresne? Er det bare menn som skal få lov til å være kresne? 4
Cuckold Skrevet 10. mai 2023 #150 Skrevet 10. mai 2023 (endret) 3 minutter siden, Rosalilje84 said: Igjen - prøv deg på eksperimentet jeg skisserte. Og hva er ditt problem med at kvinner også er kresne? Er det bare menn som skal få lov til å være kresne? Så du ikke at jeg svarte deg? Innlegg 137: Hadde jeg strandet på en øde øy med 3-4 10 år eldre, mindre vakre kvinner for resten av livet, ser jeg ikke bort fra at jeg på sikt hadde kunnet utvikle følelser for en av dem. Det er selvsagt en svært ekstrem situasjon, men en illustrasjon av menneskers tilpasningsevne. Jeg er ikke i tvil om at jeg også i mitt virkelige liv har tilpasset meg mulighetene og at mine kjærlighetsforhold handler om såvel tilfeldigheter som vilje til å forfølge noen av de sjanser livet byr på. Det skulle ikke store endringer til i livets rekke av tilfeldige hendelser før jeg hadde hatt helt andre kjæresteforhold. Endret 10. mai 2023 av Cuckold
Rosalilje84 Skrevet 10. mai 2023 #151 Skrevet 10. mai 2023 Cuckold skrev (Akkurat nå): Så du ikke at jeg svarte deg? Ja. Du ønsket ikke å gjennomføre eksperimentet, og kom med noe vagt om å bli strandet på en øde øy, da kanskje. Ergo er du ikke villig til å prøve for å underbygge dine egne påstander og teorier. Disse påstandene er derfor useriøse. 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #152 Skrevet 10. mai 2023 Hvis du tjener nok, hva skal du med en mann (et barn til)? Savner du sex gjør dildo en mye bedre jobb enn det en på 50 pluss klarer. Anonymkode: 0bfbd...1dd 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #153 Skrevet 10. mai 2023 Adrenalina1 skrev (6 timer siden): Det er fordi menn ikke eier et snev av selvinnsikt. De aller fleste menn har da selvinnsikt, de vet at de stiller med dårligere kort på hånda en kvinner når det gjelder dating og forhold. Det er ingen som forventer et snev av innsats fra en kvinne om hun ønsker å finne kjæreste, hun har beilere nok å velge mellom. På den annen side må menn være aktive, beile og by seg frem for så å håpe på å bli valgt. Kvinner velger og menn blir valgt eller valgt bort, sånn er det. Anonymkode: f7bc3...d46
Isambard Skrevet 10. mai 2023 #154 Skrevet 10. mai 2023 Rosalilje84 skrev (2 timer siden): Det er kresenhet i andre kulturer også, men kun for menn. I Norge kan begge kjønn velge. Det er uheldig for menn som ønsker å mishandle og kue kvinner, eller å tvinge kvinner som ikke liker dem til å bli sammen med dem. For alle andre menn er en slik ordning helt grei. Har du selv prøvd å "lære deg" å tenne på kvinner du ikke liker? Gjør en eksperiment. Gå inn på en bar, plukk ut en dame som er 10-15 år eldre enn deg, gjerne veldig overvektig og mindre pen. Gjør noen mentale øvelser som gjør at du får deg til å tenne på henne, og gjennomfør. Etterpå kan du komme tilbake med bevis på at det faktisk går an. Jeg kjenner en mann som er sammen med en ganske overvektig og mye eldre kvinne. De ville aldri blitt sammen hvis han skulle bestemt seg bare etter å ha sett henne på en bar. Så, ja. Jeg tror online-sjelkekulturen gjør at folk sorterer bort mange bra kandidater basert på overfladiske krav til alder og utseende. 2
Cuckold Skrevet 10. mai 2023 #155 Skrevet 10. mai 2023 (endret) 13 minutter siden, Rosalilje84 said: Ja. Du ønsket ikke å gjennomføre eksperimentet, og kom med noe vagt om å bli strandet på en øde øy, da kanskje. Ergo er du ikke villig til å prøve for å underbygge dine egne påstander og teorier. Disse påstandene er derfor useriøse. Min påstand er at vår hjerne er mer plastisk enn enkelte av dere tar høyde for og at man har evne til å tilpasse seg realitetene. Som svar ber du meg bevise at jeg kan endre meg uten at det er snakk om tilpasning til realitetene, jeg vet ikke om du skjønner det, men du ber meg egentlig om å bevise noe helt annet enn det jeg har argumentert for. For så lenge jeg befinner meg i Norge anno 2023 befinner jeg meg i en situasjon der jeg kan få kvinner jeg har lyst på, tankeeksperimentet der jeg i stedet befinner meg alene med 3-4 10 år eldre og mindre attraktive kvinner handlet om å komme deg i møte, finne en setting der jeg ville hatt en reell grunn til å jobbe med min kresenhet. Hvis alternativet var seksuell frustrasjon og total mangel på følelsesmessig nærhet til et menneske, ville det vært langt mer aktuelt å justere sin kresenhet. Endret 10. mai 2023 av Cuckold
Andro Skrevet 10. mai 2023 #156 Skrevet 10. mai 2023 Folk har ikke overfladiske krav til partnere. Dette er en myte som spres. Det kvinner forventer er å bli behandlet bra, av en kar som er bra selv. Overraskende mange tror at de er et godt parti, men er helt frastøtende. 7 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #157 Skrevet 10. mai 2023 De kvalitetsbeviste mennene er selvfølgelig ikke interessert i et forhold med deg. Selv om du kanskje får ligget med et par av dem i ny og ne. Flotte kvalitetsmenn kan velge og vrake i kvinner, og da velger de ikke ei alenemor på over 40. Jeg skal ikke be deg senke kravene dine, men du kan like gjerne innse først som sist at du kommer til å forbli singel resten av livet Anonymkode: 0ade2...80f 3
Flintis Skrevet 10. mai 2023 #158 Skrevet 10. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Sannheten er at kvinner kan lett få sex med en mann, men seriøse forhold er verre. Anonymkode: 39a97...1e9 Det er endel av sannheten. De mest attraktive mennene vil jo enkelt få sex med kvinner og også forhold. De mennene som har sex uten å være i forhold vil også kunne velge. Av de mennene som ikke har sex annet enn i forhold kan nok noen tenkes å ta til takke med en dame for å ha sex. Så er det den stadig økende delen av i sær unge menn som ikke har sex og da selvfølgelig er uaktuelle for forhold også. Siden den siste gruppen er såpass stor blir det få aktuelle kandidater å velge mellom for kvinnene. Så kommer disse kravene inn i tillegg og begrenser utvalget ytterligere. For hovedkravet, som ingen nevner er at hun må være tiltrukket av han i utgangspunktet. Endret 10. mai 2023 av Flintis 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #159 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De kvalitetsbeviste mennene er selvfølgelig ikke interessert i et forhold med deg. Selv om du kanskje får ligget med et par av dem i ny og ne. Flotte kvalitetsmenn kan velge og vrake i kvinner, og da velger de ikke ei alenemor på over 40. Jeg skal ikke be deg senke kravene dine, men du kan like gjerne innse først som sist at du kommer til å forbli singel resten av livet Anonymkode: 0ade2...80f Tull, kvinner har det lett og kan velge blant beilere som ønsker forhold med dem. Anonymkode: f7bc3...d46 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #160 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tull, kvinner har det lett og kan velge blant beilere som ønsker forhold med dem. Anonymkode: f7bc3...d46 Ja, jeg snakket om kvalitetsmenn. Beklager om det ikke kom frem. Ingen som nekter for at det alltid er nok av desperate menn som ønsker å ligge med ei dame som gir dem muligheten, men TS er jo singel fordi hun ikke ser på noen av disse som bra nok for forhold. Anonymkode: 0ade2...80f 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå