Gå til innhold

Betties dager


Bettie

Anbefalte innlegg

Gratulerer som Blivende Beste. Tror heller ikke du blir ermeforklebestemor, men porselensmalingsbestemor er sikkert vel så bra. Du har forresten helt rett. Jobb i morgen er ikke sjakktrekk. Lege og sykemelding er! Selv om du begynner å få igjen litt energi, så høres det ut som du trenger noen flere dager i opphøyd ensomhet. Lytt til legen - men først får du snakke til'n og si hvordan du har det.

Skjønner godt du irriterer deg over Halvdelen når han alarmerer halve slekta, men det er nok bare godt ment - selv om det blir galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hyggelig hilsen i boka mi. Håper du får en god natts søvn i natt, og at du tar deg enda noen rolige dager for å komme til hektene igjen. Er det i morra du skal til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt søndag 29.januar

Heisan Cata. Jeg lover at jeg skal fortelle legen hvordan jeg har det, og jeg lover å lytte til hans råd.

Yes, Litle Lady. Her sitter en kommende bestemor. Sånn går det når krapylene vokser til og finner seg samboere. Kan ikke gjøre noe med den saken - bortsett fra å glede meg litt, da.

Nå har dataguruen vært her og han fant nettet, men jeg kommer fortsatt ikke inn!!!!! Grrrrrr. Telefon til kontoret i morgen for å få hjelp videre. Forstår ikke hva jeg gjør galt, men noe må det være. VIL inn på hjemmekontoret, for jeg ser for meg at jeg kanskje kan jobbe litt hjemme. Men - det får vente til i morgen.

Resten av kvelden blir det TV-titting fram til leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Bettie!

Så ergelig at du ikke har fått noe hjemmekontor-nett ennå da! Får håpe det ordner seg i dag!

Lykke til som legen!

Tenker på deg!

:klem: fra neg og mine to rampete pusejenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt å ik få til nettet då.... ka er vitsen med å ha "dataguru" på besøk då liksom... :forvirret: Uff... håper du får orden på d snart då... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo i stuen. Gikk det greit hos legen i dag? Håper han så at du trenger noen dager på egenhånd, sånn at du fikk en sykemelding. Og så håper jeg at dataguru fikser nøtten med vrangvillig nettverk. Hadde sikkert vært greit med hjemmekontor, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det interne jobbnettet du ikke kommer inn på? Sånne interne nett er ofte satt opp på finurlige måter, og det kan være en prøvelse og få kontakt.

Håper dagen din har vært grei, at du har fått slappet litt av og pleiet deg selv, for det fortjener du. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie!

Jeg vet ikke om du husker meg, men jeg brukte å skrive dagbok her inne frem til august i fjor -

Tenkte jeg skulle stikke innom og hilse på, og se hvordan det sto til med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? Har tenkt masse på deg, og håper du snart er på tur opp igjen fra kjelleren! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 1. februar

Fikk nettet til å fungere - i 10 minutter, Baby-E, så jeg å nok tilkalle en nettdoktor eller noe sånt.

Dataguruen fikk ordnet opp i noen av problemene med nettet, Litle Lady, men tydeligvis ikke alle.

Det er det interne jobbnettet jeg har problemer med, ja, Fakse. Snakk om vrangvillige greier.

Hallo AnnKristn. Klart jeg husker deg. Håper det står bra til med jobb, mann og barn.

Hei Cata, Væren og AnnBeth. tusen takk for varme tanker og omtanke.

Jeg var hos legen mandag. Det passet i grunnen godt, for jeg hadde en av mine svartere dager. Hadde ikke soven nevneverdig om natten og var egenglit bare en geleklump.

Halvdelen halte meg med seg ut på formiddagen, for han ville ikke jeg skulle være alene hjemme. Siden poden skulle ha igjen sofaen sin, ville han at vi skulle se om vi kunne finne noe vi likte. Vi fant en tre-seter med to stoler i mørkt, rødbrunt skinn. Salongen var brukt, men meget pen, og vi fikk den for en rimelig pris. Dessuten passer den sammen med de to go'stolene vi kjøpte før jul.

Jeg dro til legen alene. Han er jo spesialist i psykiatri, og har fulgt meg opp siden jeg var innlagt, så jeg behøvde ikke si så mye før diganosen var klar. Det er en depresjon jeg har snublet meg inn i, og det var jeg jo klar over selv også. Han ville jeg skulle forsøke en ny pillecoctail før han vurderte ny innlegging. Sykemelding ble også skrevet ut - ikke snakk om noe annet.

Jeg startet med de nye medisinene mandag kveld, og om natta ble jeg dårlig. Kvalm og uvel. Tenkte meg ned på do, men kom bare til gangen utnefor soverommet for jeg gikk rett i veggen og så rett i gulvet. Svimte av med andre ord. Stakkars Halvdel. Han våknet av at jeg smalt i veggen og i gulvet, og fant meg liggende der. Jeg var bare borte et øyeblikk, og var fast bestemt på at jeg måtte ned på do. Så jeg krabbet mot trappe og akte meg trinn for trinn ned på rompa. Litt av et syn, kan jeg tenke. Jeg krabbet meg ikke opp igjen etterpå, så jeg snublet meg til sofaen og slokna der. Halvdelen fikk ikke sove mer den natta.

Jeg husker ikke så mye før jeg våknet for alvor litt ut på morgenen.

En av bibirkningene med de nye tablettene er blodtrykksfall, og det var nok årsaken til hurlumheien på morgenen. Jeg bestemte meg for å forsøke tablettene litt til, og det går bedre nå. Jeg må bare passe på å ikke reise meg brått.

I går var jeg to timer på jobb. Måtte avlyse en del møter, og jeg måtte avklare en del ting nå som jeg blir borte i hvert fall i 14 dager. Da jeg kom hjem, var poden og samboeren her. De skulle hente sofaen til poden. Samboeren ble igjen mend Halvdelen og poden kjørte den hjem til dem. Da de kom tilbake, måtte jeg legge meg en liten stund. Var så trøtt at jeg holdt på å sovne i stolen, og det kunne jeg ikke gjøre mens samboeren til poden var her alene med meg. Etter en drøy times søvn, var jeg i gang igjen.

Hadde bursdag i går, så poden, samboeren og bonusdatteren (datteren til samboeren) var på middag sammen med frøkna og kjæresten hennes. Det var veldig hyggelig at alle kunne samles på en gang.

Halvdelen ga meg nytt digitalt kamera, så nå kan jeg ta bilder igjen. Av poden og samboer fikk jeg ei bo, og frøkna ga meg en tur på byen sammen med henne. Jeg skulle bare velge en dag, så kunne vi gå ut og spise sammen. Ellers fikk jeg en ny jakke i rødt og sort, og penger til noe jeg hadde lyst på selv. Mange telefoner fikk jeg også, og en del meldinger med gratulasjoner. Jeg satt veldig stor pris på alt sammen.

Og jeg sovnet som en dupp i går kveld og sov helt til klokka var vel 11 i dag. Da jeg våknet fant jeg ut at Vofsa hadde klart å ryke festene på den ene siden av buret, så hun hadde kommet seg ut og hadde virkelig kost seg med søpla i natt. Den lå spredd over hele stue- og kjøkkengulvet. UtbryterVofs med andre ord.

Resten av dagen i dag har jeg kranglet med det interne jobbnettet. jeg får vært inne ca 10 minutter før jeg blir kastet ut og må begynne på nytt. Skal ringe IT-avdelingen i morgen for å få dem til å spore opp feilen. Liten vits med hjemmekontor når jeg må starte innloggingsprosedyren hver 10. minutt.

Har trent litt med Vofsa også. Hun fikser sitt ganske greit, og bli sittende. Dekk kan hun også, men bli liggende er omtrent umulig. I dag ble hun så irritert på meg at hun beit meg. Jeg tok ganske grundig igjen, så hun ga seg fort. Tente virkelig av glefsinga hennes. DET skal hun aldri få lov til å gjøre ustraffet.

Har ingen planer for ettermiddagen heller, for jeg har ikke energi til noe særlig i dag. Skal bare ta det med ro og kanskje begynne å lese i de to uleste bøkene jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint og se deg her igjen, og glad for å lese at du har en lege som tar deg skikkelig på alvor. Men jeg skjønner ikke helt hva du skal med hjemmekontor når du er sykemeldt ;)

Kos deg med de to bøkene du har liggende, og ta godt vare på deg selv! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bursdagen i går, Bettie! :klem:

Så fint at du ble gjenstand for så mye god oppmerksomhet og fikk så mye fine og omtenksomme gaver, det fortjener du! ;) Og så kjekt med ny salong, da! Gratulerer med den, også!

Det var godt å høre at du ble sykmeldt, selv om jeg vel ikke på noe tidspunkt tvilte på nettopp det. Du må nok regne med å bruke litt tid på dette. Det vet du jo selv. De nye tablettene dine høres litt uberegnelige ut, så det er godt du har planer om å være forsiktig og ta forhåndsregler. Første natta hørtes riktig utrivelig ut, uff og uff. Det har vel kanskje noe med tilvenning / oppkjøring til dosen også å gjøre?

Jeg synes at nå skal du holde deg langt borte fra alt som har med jobb og hjemmekontor å gjøre! Så om det er noe du bare MÅ ha unnagjort før du blir borte en tid; få det gjort og ta deg fri! Du er sykmeldt fordi du trenger det! Og ingen er uunnværlig! Fælt, men sant. Til og med Bondevik måtte "ta seg en Bondevik". (For øvrig en mann jeg har fått mer og mer sansen for etter sin åpenhet, men det er en annen sak...)

Nå må du love meg å tenke på deg selv og "være egosistisk". Eller rettere sagt "egosentrisk". Det er som vi vet to forskjellige ting... ;)

Ønsker deg mye god hvile, avspenning, masser av tid og ro til å finne tilbake til deg selv og til gleden inni deg. Den er vel kanskje litt fraværende nå om dagen.

Gode klemmer fra meg til deg, vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med dagen på etterskudd da.. :klem: Men d var ik kjet å lese at du hadde reagert sånn på de pillene du hadde fått av legen... Går d bedre nå el? :sjenert: Håper d..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Væren sier så mye smart at jeg bare :Nikke: (ja, bortsett fra at jeg er litt mindre begeistret for Bondevik enn Væren er ;) )

Men jeg vil også få gratulere deg med dagen :klem::dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått bursdag!!!

Ellers er jeg enig med de andre her: Ikke bruk det hjemmekontoret for flittig. De pillene hørtes gufne ut. Jeg har også prøvd "krabbe på do/til sengs" prinsippet et par ganger, men da har det vært Stygg Influensa eller Veldig Vond Rygg som har forårsaket elendigheta. Det er ikke moro i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Væren sier så mye smart at jeg bare :Nikke: (ja, bortsett fra at jeg er litt mindre begeistret for Bondevik enn Væren er  ;) )

Jepp, jeg er smart, vettu, Dagoberta! :ler:

Forresten så har jeg ikke alltid hatt spesielt sansen for Bondevik, og er ikke nødvendigvis særlig enig i politikken hans. Men jeg har etterhvert fått respekt for ham som menneske pga den måten han våget å stå fram og snakke åpent ut om sin depresjon på. Tror det har betydd mye for mange, til tross for at han ble fryktelig latterliggjort til å begynne med.

Håper du hviler deg og klarer å finne roen, Bettie.

Tenker på deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...