Gå til innhold

Betties dager


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, jeg er smart, vettu, Dagoberta!  :ler:

Jeg er ofte enig med deg, så jeg synes du er smart :)

Og må vel innrømme at du har rett i det når det gjelder Bondevik, han taklet motgangen på en beundringsverdig måte ;)

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du har fått deg en sykemelding Bettie - :klem:

så tvinges du til å ta det litt med ro da. Slapp av nå da, ikke støv rundt som en hvit tornado.

God helg, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naturelle

Hei,

her kommer en forsinkelt bursdags :klem: fra meg!

Håper du slapper ordentlig av nå, og tar kroppen's signaler på alvor!

Koslig at du skal bli Farmor da, fint å ha noe positivt å se frem til!!

Ha en fin helg, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en søndags :vinke: . Sitter og ser ut på en vinterhvit verden, og har skumle planer om en rusletur litt senere på dagen. Ønsker deg en fortsatt god søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 5. februar

Nå er det lenge siden jeg har vært innom, ser jeg.

Tusen takk for gratulasjoner både i form av bursdag, og som vordende farmor.

OG tusen takk for oppmuntringer og omtanke, damer. Jeg setter stor pris på dere.

Kroppen min spiller meg en del puss om dagen, så torsdag - da sov jeg hele dagen. Jeg hadde gått opp til riktig dose på de nye medisinene, og det slo meg ut. Så torsdag forbigår jeg i stillhet. På kvelden ringte niese/ekstradatter og lurte på om hun og sønnen kunne komme en tur i helgen. Det er alltid hyggelig å få dem på besøk, så selv om jeg ikke akkurat kan si at jeg er i storform, så ønsket vi dem velkommen.

Fredag hadde jeg en ny time hos legen. Han ville se hvordan det gikk med meg og nye medisiner.Jeg var mer våken fredag formiddag, så jeg fikk redd opp senger til gjestene og tok huset et rufs før jeg dro til legen. Tablettene virker på hodet mitt, det merker jeg jo, for jeg mener selv at jeg har blitt litt roligere. Det er jo tidlig i behandlingen, og roen kan også komme av at jeg har bestemt meg for å ta det med ro - uansett - jeg er ikke så urolig. Legen var fornøyd med det, men da jeg ymtet frampå om å begynne å jobbe så smått om 14 dager, så han ganske strengt på meg og sa at n¨å ville han bestemme, og han bestemte at jeg ikke skal begynne å jobbe før i mars - og da bare delvis, og neppe full jobb før sommerferien.

På en måte synes jeg det er godt å bli bestemt over, for det er vanskelig for meg å gå sakte. På en annen måte liker jeg ikke å bli bestemt over. Men jeg skal la legen ta avgjørelsene nå, for jeg er ikke klar nok til å bestemme selv.

Den nye medisinen skal jeg ikke gå på over lang tid, og godt er det, for her florerer det med bivirkninger. Jeg kan ikke reise meg opp brått, for da svimer jeg nesten av. Jeg er trøtt og utafor til langt ut på formiddagen selv om jeg tar tablettene tidlig på kvelden og jeg er tørst. Men ingen av dem er nok til at jeg ikke føler jeg kan ta dem, og så håper jeg bivirkningene gir seg litt etter litt.

Jeg rakk akkurat hjem fredag før gjestene sto på døra. Og da Halvdelen kom hjem, vartet han opp med biff og saus og gode grønnsaker. Frøkna kom også en tur hjem, tidsnok til å spise middag sammen med oss.

I går ble jeg med ekstradatter og sønn til byen en tur. Var og tittet litt på varer på salg, men jeg fant ingenting jeg likte. Nå var jeg ikke i handlehumør heller, for det var så mye folk ute at jeg holdt meg i utkanten av butikkene. Var temmelig nære panikk, ja, og det er ikke en god sak for shopping.

Jeg laget middagen i går - hjemmelaget pizza - en meksikansk og en vanlig. Det gikk med ganske mye, for sønnen er i voksealderen, og får i seg ganske mye mat når han setter i gang.

I dag har jeg vært på jobben to-tre timer. I og med hjemmekontoret ikke funker, så dro jeg opp i dag for å være alene. Det er årsrapporten som MÅ være ferdig i morgen. Og jeg ble ferdig med den også. Den er nok knapp og konsis, men sier likevel det den skal si. Masse tabeller og sånt. Men nå ligger den klar til de andre i morgen, og kan sendes avgårde innen fristen.

Ekstradatter og sønn reiste hjem før jeg dro på jobben. De skulle en tur innom Sverige på vei hjem.

Og så har det blitt hvitt igjen. Det er skummelt, for snøen legger seg oppå isen, så nå er det umulig å vite hvor det er trygt å gå. Det er såpass kaldt at snøen er lett, så det er bra. Men ellers er jeg ferdig med vinteren jeg. Lyset begynner jo å komme tilbake. Merker det godt om ettermiddagen.

Nei- nå skal jeg ta meg en oppdateringsrunde her. Må jo se hvordan det står til med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjamej, leit at de tablettene du har fått er så spekket med bivirkninger. (Nå skjønner jeg hvor heldig jeg var som fikk noen nesten bivirkningsfrie.) Men det er godt at du føler deg roligere av dem. Som du selv sier, så kan det være at bivirkningene reduseres etterhvert. Du har jo ikke tatt dem så veldig lenge ennå. Forøvrig: Lytt til legen og ikke press deg selv på jobb før han gir klarsignal... Av og til får man gi dem en sjans' - disse hvitfrakkene ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og pris at du har en fornuftig lege!

Det var i grunnen bare det jeg måtte inn og forvisse meg om. At du får en god og lang sykmelding. Nå skal du bruke tida godt og bare være snill mot deg selv, Bettie. Hvile deg godt og bare ta deg inn igjen!

Jeg blir også tørst av tablettene mine, forresten. Har kjøpt noen tabletter som hjelper mot munntørrhet på apoteket, de hjelper sånn passe.

God søndagsklem til deg fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia... :)

Sikkert fornuftig av den legen å holde deg litt igjen ang. jobben... Men uheldig for deg med alle de dumme bivirkningene av tabelettene då... :sjenert:

Håper våren kommer snart så vi slepper dette kalde været og mørke noe mer... :klem::klem::klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 6.februar

Jeg regner jo med at bivirkningene gir seg etterhvert, Cata. Skal la legen få en sjanse denne gangen.

Han er ganske ok, selv om jeg syntes han var en arrogant drittsekk til å begynne med, denne legen, Væren. Han har i hvert fall stor kunnskap om dette feltet, for han er jo spesialist.

Tusen takk for varme klemmer, Hope. Setter stor pris på deg, vet du.

Jeg lengter også etter vår, Little Lady.

Dagen i dag har stort sett vært i snøens tegn. Det hadde jo snødd så mye i løpet av i går og i natt at Halvdelen ikke kom ut med bilen, så det var bare å ta fram spade og dette i gang å måke snø. Og det har jeg holdt på med i dag. Måkte parkeringsplassene våre og nesten hele innkjøringa. Den er veldig lang når den skal måkes for hånd. Jeg kommer til å stemme for snøfreser neste vinter! Fire timer brukte jeg på den hersens snøen. Jeg måtte ta noen pauser innimellom, for snøen var tung og våt.

Så det ble en skikkelig treningsøkt i dag.

Etterpå sov jeg litt før Halvdelen kom hjem. Skulle egentlig ha vært på Vofsekurs i dag, men grunnet snø og manglende offentlig brøyting, ble det avlyst.

Så nå forbereder jeg meg på morgendagen. Jeg har bedt om et møte med sjefen min for å legge fram den planen legen har forespeilet meg. Vi må diskutere om jeg kan fortsette med den jobben jeg har eller om det er andre oppgaver jeg kan gjøre. Selv er jeg åpen for at jeg kan bli i jobben - og for å gjøre noe annet en periode. Spørs hva sjefen synes er best, da.

Skal også oppgradere den nye maskinen jeg fikk til hjemmekontoret. Det er noe feil et eller annet sted, men det får de bare finne ut av. Jeg har lovet at jeg skal lage ferdig en rapport til innen 15.februar, selv om jeg er sykemeldt, for jeg sitter på de fleste opplysningene som trengs. Og det går ganske fort når bare maskineriet fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snøfreser anbefales!!! Men i mellomtiden kan jeg sende deg litt regn. Det slo nemlig om til regn i går og siden har det dryppet jevnt fra oven. Har gått i hi idag, jeg. Skulle egentlig være med kollega og slå noen golfballer (innendørs), men glemte hele greia, og da jeg ble minnet om det hadde jeg ikke lenger guts til å gå ut i øse-pøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, arrogant drittsekk - lege er jo ikke noe å trakte etter, Bettie. :forvirret:

Godt han gjør jobben sin, i alle fall!

Min er alt annet enn arrogant; han smiler når jeg kommer og lytter til det jeg har å si, kommer med mange kloke innspill og klapper meg på skulderen og sier "vi snakkes!" når jeg går. Vi kan til og med slå av en spøk og le sammen. Riktig en sjarmør som jeg kunne ha falt for under andre omstendigheter! :ler:

I dag har det vært en fin dag, til tross for at jeg sovnet rundt midnatt og var lys våken kl. 04. Så lå jeg der og prøvde forgjeves å sove til kl. 05.50, da sto jeg opp og gikk på tidligvakt.

En fin dag med fint vær og en runde i massasjestolen på jobb i pausen.

I morgen har jeg fri, det skal bli deilig. Vil sove litt frampå... ;)

Tirsdagsklem til alle sammen! Og i kveld ER det frustrerte fruer!

Og forhåpentligvis ingen frustrerte sauer! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den snømåkingen hørtes ikke gøy ut. Vi vurderer også ny snøfreser. Har et gammelt vrak, men den fungerer bare når den selv vil, i tillegg til at den er så tung at jeg ikke klarer med den. Dermed er jeg helt hjelpeløs i forhold til snøen når mannen er bortreist. Og det har han jo vært seks uker tidligere i vinter. Heldigvis kom det lite snø da. Får håpe jeg er like heldig når han reiser bort i mars.

Håper du hadde et konstruktivt møte med sjefen din, og at dere ble enige om noe som passer både deg og sjefen. Ta godt vare på Bettie'n vår! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 7.februar

Snøfreser er avgjort tingen, Cata. Særlig fordi Halvdelen ikke kan delta i slike aktiviteter som snømåking.

Jeg har skiftet litt mening om legen etterhvert, Væren. De første møtene vi hadde var langt fra gode, men han vet hva han gjør, og jeg har fått tiltro til ham etterhvert. Fastlegen min er slik som du beskriver din - hun er bare herlig.

I mars skal det ikke snø, Fakse. Da er det vår. Basta. Kanskje vi skal sjekke markedet for damehåndterbar snøfreser før neste vinter?

Det er skikkelig vinter ute. Nesten halvmetern med snø, men i dag har det vært oppholdsvær og sol. Det var så mildt ut på dagen at det dryppet fra taket, og snøen smeltet i veien. Nesten vårlig - når man ser bort fra snøen, da.

Vofsa elsker snøen. I går, da jeg måka, var hun ute sammen med meg. Hun gikk til angrep på snøskuffa til hun fant ut at det ikke var noen god ide. Da gikk hun løs på snøhaugene og grov som besatt. Og så hoppet hun ut i løssnøen og brukte snuta som skuffe. Hun storkoste seg med andre ord.

I dag har jeg altså vært i møte med sjefen min. Jeg fortalte ham at legen ikke regner med at jeg vil være i full jobb før sommerferien, og at jeg ville måtte jobbe i delt stilling ganske lenge. Det mente han var uproblematisk. Han kunne til og med være med på et møte med meg og mine nærmeste medarbeidere for å avklare hvilke oppgaver jeg skal ivareta når jeg kommer tilbake, hvis jeg ville det. Og han tar på seg jobben med å fordele oppgavene mine mens jeg er helt borte. Det var et stykke jobb jeg ikke hadde sett fram til, for jeg vet jo at det vil føre til merarbeid for de jeg jobber nærmest med.

Så nå har jeg tenkt å bare være sykemeldt - nesten. Skal skrive en handlingsplan neste uke, men det er en ganske grei jobb. Og den kan jeg gjøre hjemme.

Ellers har jeg hatt en trøtt dag i dag. Jeg var skikkelig sliten etter møtet med sjefen. Da hadde jeg visst brukt opp energien for i dag. Så hjemme har jeg sovet litt, ryddet litt og vært litt ute med Vofsa. Jeg må komme i gang med skikkelige turer for henne igjen (og for meg). Det har blitt i minste laget nå.

Frøkna kom innom en tur. Hun luktet at det var middagstid. Hun kjører kveldsskift og skal kjøre natta også, så da er det greit med hjemmelaget pappamat.

I morgen vurderer jeg å besøke poden - hvis det passer dem. De har spurt om jeg ikke kunne ta en tur en dag. Stakkars poden. Han har igjen havnet i uhell når det gjelder utestående lønn. Det firmaet han har jobbet for fra i fjor vår og fram til jul har kastet inn hånkledet og oppløst seg selv. Det betyr at han igjen må vente på at lønnsgarantifondet skal behandle saken før han fåt utbetalt siste lønning pluss feriepenger. Sist han måtte få penger gjennom lønnsgarantifondet tok det nesten ni måneder fra han meldte kravet til han fikk pengene. Det har han ikke råd til nå. Det er ganske ville tilstander i restaurantbransjen.

Men - nå - en dagbokrunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...