Gå til innhold

Betties dager


Bettie

Anbefalte innlegg

Onsdag 8.februar

I dag våknet jeg til nye 10 våte, hvite, tungd cm snø. Huff. Og det har vekselvis regnet og snødd i dag. Ekkelt vintervær med andre ord.

Jeg våknet til vanlig morgentid i dag, men sovnet igjen og sov til klokka var nesten 11. Og jeg drømte en hel masse tull om jobben på morgenen. Det er utrolig hvor mye rart hjernen setter sammen i slike drømmer.

Det har vært nok en slapp dag i dag. Jeg har vasket litt klær og har ryddet litt, og har vært ute med Vofsa. Ellers har jeg ikke gjort noen ting.

Ryggen krangler litt med meg etter siste snømåking, så jeg beveger meg en smule stivt, så jeg ble kjempeglad da Halvdelen så han vi leier av og traktoren hans. Han tok hele veien vår og parkeingsplassene for oss. Det var en lettelse, for jeg så fram til en smertefull dag med kranglerygg og snømåke. Traktormannen skal få en flaske vin av meg, for det er det verd.

Det ble ingen tur til poden og samboeren i dag, for Halvdelen måtte ha bilen, men jeg har avtalt at jeg kommer til dem en tur i morgen. Har avtalt klokkeslett og alt, så da må jeg bare ut uansett.

Jeg er litt tykk i halsen i dag, og snufsete. Brygger på en forkjølelse, kjenner jeg. Jeg skal forsøke å få den vekk uten at den gir for mange plager, for jeg er ikke særlig tålmodig med forkjølelser. Imunitetssystemet mitt er vel ikke på topp om dagen, så det er vel ikke så rart om jeg blir forkjølet. Men noe dritt er det.

Siden Halvdelen har bestemt seg for at det er kjøttkakemiddag i dag, ble frøkna vledig klar for middag hos mor og far. Hun skal kjøre natta i natt også, så det er godt å få en pause med middag for henne.

I kveld blir det vel litt tv-titting, tenker jeg. Kan ikke akkurat se for meg noe sprell utenome det vanlige i dag, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kaller d en trøtt dag men du holder deg da jammen i vigør! :) Synes d virker som om du for gjort en hel del jeg.. :sjarmor:

Vil hive meg på den at i mars skal d ikke komme mere snø.. :ironi:

Endret av Litle Lady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke overanstrenge deg, nå, vet du! Synes det høres ut som om du har gjort "akkurat passe lite nok" til å være i sykmeldt tilstand. ;)

Snømåking er nok ikke akkurat det ryggen din trenger nå. Så jeg er enig med deg at traktormannen fortjener en flaske vin! Det er billig betaling for deg, men en fin gest til han! :)

Det har vært sakte fart hos meg også idag - hvis det er noen trøst. Enkelte dager er det liksom ikke så veldig mye tiltakslyst i meg, så sånn er det bare. Men jeg kjenner at sykmeldingsperioden har gjort meg ufattelig godt, jeg smiler og ler mye mer enn på lenge - det sitter liksom løsere - og det til tross for surt regnvær ute og allting! Håper du får like mye utbytte av din sykmeldingsperiode, Bettie. Du trenger hver dag du kan få, så bare tenk på deg selv og ha fokuset der du er pålagt å ha det. På DEG! Det er det du skal bruke tida på, ikke på husarbeid. (I alle fall var det det jeg ble fortalt! ;) Nå fant jeg litt terapi i å gjøre praktisk husarbeid særlig den første uka, så det er kanskje sånn med deg også. Men da er det fordi du har lyst til å gjøre det - ikke fordi du føler du MÅ! Det blir noe annet.)

Du har lov å slappe av og senke tempoet nå, vet du.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Slapp av og ta livet med ro Bettie, det går an å bare småpusle med ting og tang.

Ønsker deg en fin fortsettelse på uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom for å ønske deg en koselig kveld :)

husk på at du skal slappe av om dagen nå og bare gjøre ting som du selv har lyst til å gjøre :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som har hatt "gå sakte" dag i dag, ja. Men jeg har ikke engang noen Vofs å gå tur med ;) . Ikke snø å bakse med heller. Enig med deg i at traktorer er ålreite dyr, -spesielt når snøen har deiset ned og ryggen krangler. Skal krysse fingre for at du får stablet ryggmusklene i riktig rekkefølge igjen før det er gått så veldig lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og oppdaterer meg litt og legger igjen en torsdagsklem til deg, verdens sterkeste og flinkeste Bettie... du skal nok ta det litt mer med ro fremover ja. Så fint at sjefen din er som du beskriver, da blir det ikke fullt så ekkelt og sykemelde seg for såpass lang tid. Heldigvis!!

Slapp av og kos deg litt fremover nå, Bettie - man trenger ikke virke hele tiden :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp. Håper snøen har latt deg være i fred i kveld sånn at du og ryggen har kunnet rusle Vofsetur i ro og mak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 9.februar

Godt vi er enige om at i mars skal det være snøfritt, Litle Lady.

Jeg tror rett og slett at jeg ikke orker å gjøre mer enn jeg gjør, Væren, så det er sikkert riktig at jeg ikke er i jobb. Det hadde ikke blitt mye jobb gjort, tror jeg.

Så jeg får småpusle, som du sier, Queenblue.

Det er et lite paradoks at jeg har så mye tid til rådighet om dagen, men ikke har lyst til å gjøre noe som helst.

Jeg kunne godt hatt en traktor med mann på båsen, hvis jeg hadde hatt en bås, Cata. Snøen har latt meg være i fred i dag. Ikke det at det ikke har snødd i dag, men det har snødd såpass lite at jeg ikke behøver å rydde den vekk. Kan bare kjøre den ned.

Sjefen min er all right på mange områder, han, mysan. Og jeg har bestemt meg for å spille med åpne kort, sånn at han vet hva han kan vente fra meg.

Snø passer best på kort og bilder, synes jeg, Swan. Den er så forbasket upraktisk i virkeligheten.

Kjekt at du stikker innom Baby-E. Takk for klem.

I dag var jeg på kaffebesøk hos poden og samboeren. Hun hadde en del bøker hun skulle kvitte seg med, så da har jeg fått to poser med lesestoff. God kaffe serverte de også. Det var hyggelig å komme hjem til dem en snartur.

Vel hjemme igjen satt jeg meg ned og leste et ukeblad og slappet av. Selv om det var hyggelig, var jeg sliten etter å ha vært på besøk. Er blitt rene persillebladet, jo. Så jeg leste litt og halvsov litt fram til jeg skulle på Vofsekurs i dag.

Vofsa var rene stjerneeksemplaret av en hund i dag. Hun gikk pent i bånd, og klarte nesten å bli sittende på plass selv om hun ble provosert både av mennesker og andre dyr. Riktig flink Vofs var hun.

Men jeg forstår meg ikke helt på meg selv. Jeg er så trøtt om dagen. Og jeg blir sliten av nesten ingenting. Jeg tror jeg må legge litt av det på medisinene. Det kan jo være at blodtrykket er litt i laveste laget eller at det blir manko på vitaminer eller noe sånt i kuren. Orker jo nesten ikke å gå tru med Vofsa en gang. Får sjekke det med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg jo ikke hva slagt piller legen stapper i deg, men hvis de er i familie med de som min lege putter i meg så tror jeg man blir trøtt av dem rett og slett. Jeg er nemlig også blitt sånn. Slokner på sofaen for et godt ord.

Uansett, du kan godt tillate deg å være "persilleblad" en stund. Av og til er det helt greit å lene seg tilbake og ikke prestere, enten det gjelder jobb eller personlige ting. Når det stormer som verst er det lurt bare å "ligge på været".

Ha en god helg :klem: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 11.februar

Takk for helgehilsen, Naturelle

Jeg tror nok at pillene gjør meg trøttere enn jeg ellers ville vært, ja, Cata.

I går sa Halvdelen at jeg bare skulle sove videre da han sto opp, og det gjorde jeg. Og våknet til et nydelig vintervær. Det dryppet fra taket og sola skinte, så jeg bestemte meg for å gå en litt lenger Vofsetur enn jeg har gjort den siste tiden. Det var deilig ute, men milde himmel - jeg beveger meg som ei gammel kjærring. Jeg klarte ikke sette opp farta selv om jeg ville, så Vofsa og jeg tuslet en tur. Jeg var temmelig sliten etter at vi var ferdig med runden vår, enda det ikke var en lang runde. Har mistet all kondis - på så kort tid.

Etter turen tok jeg den vanlige miniryddinga og satt igang en maskin med klær. Så satt jeg meg ned med den planen jeg har lovet å gjøre ferdig til jobben innen neste uke. Så nå har jeg bare et par rettinger igjen, så der planen klar. Skal gjøre den klar nå i helgen og sende den til jobben, så har de tid til å endre på den hvis de føler for det.

Resten av dagen gikk med til sløving og TV-titting på kvelden. Fikk med meg åpningsserimonien til OL, da.

I dag våknet jeg til nytt vakkert vintervær, men huttetu så mange kalde grader det var i dag. Hele 14 kalde grader. Jeg er glad jeg har satt på litt varme i kjelleren slik at vannet ikke fryser.

Jeg hadde bestemt meg for å bli med Halvdelen på Harry-tur på morgenen, så vi var oppe ganske tidlig. Fordelen med å¨dra tidlig er at det ikke er så mange mennesker i butikkene. Vi fikk nå gjort hovedhandlinga for de nesten 14 dagene på rimelig kort tid.

Så etter at vi kom hjem, har jeg delt opp kjøtt og karbonade i passende porsjonsbiter for oss to. Skulle vi være mer enn to til middag er det bare å ta opp en pakke eller to ekstra.

Siden temperaturen har blitt mer turvennlig skal jeg nå ta med meg VOfsa og gå igjen. Jeg skal ta samme runde som i går - hvis jeg orker. Jeg får heller bruke lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom for å ønske deg en koselig lørdag :)

så flink du er til å gå mye tur med hunden din. Har konstant dårlig samvittighet ovenfor mine hunder.. dem har tross alt en diger binge dem er en del i men det blir alt for lite skikkelige gåturer med dem for tida gitt... kanskje ikke rart dem spretter av glede når jeg først tar frem båndet dems ..

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke kan låne meg Vofsa i blant. Jeg skulle gjerne hatt turkamerat. Harrytur høres trivelig ut. Selv om det bare er nabolandet så er det OK å komme seg "til utlandet" en gang i blant. (Neste gang bestiller jeg en økonomipakning Fanta - synes av en eller annen grunn den svenske er bedre enn den norske).

Her skal kvelden tilbringes med nesa i skjermen, eller i en bok. Hadde gledet meg til "Tore på sporet" i kveld og så er det bare OL. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 12. februar

Er pent nødt til å gå tur med Vofsa, AnneBeth, for hun er ikke så lydig at jeg kan slippe henne løs for å springe mye på egenlabb.

Harryturer er helt ok - innimellom - når det ikke er for mange mennesker som skal over grensa samtidig som meg, Cata. Du kan jo skaffe deg en vofs, du også Cata. Man MÅ ut når man har et slikt dyr.

Jeg er sikker på at jeg har fått sovesyken. Har ikke noe problem med å sove 10-12 timer, og det er ikke likt meg som pleier sove 5-6 timer og klarer meg med det. Jeg føler meg som en kjemisk fabrikk med alle de pillene jeg tar. Håper jeg kan slutte med noen om ikke så lenge.

I dag er det morsdag, og jeg har fått to nydelige buketter. Den ene var fra Frøkna. Hun hadde kjøpt roser til meg, og satt et kort på hver rose hvor hun forteller meg at hun er glad i meg og at jeg betyr mye for henne. Hun er nå nydelig, da.

Halvdelen hadde med seg en stor bukett fargesprakende tullipaner. De er bare herlige.

Jeg sto opp ganske seint i dag, men fikk med meg en times tur med Vofsa midt på dagen. Det er jo rene påskeværet med sol, snø og ikke så alt for kaldt. Midt på dagen var det en 4-5 kalde grader bare.

Vofsa fikk være litt ute for seg selv (i bånd) etterpå, og trivdes med det. Jeg slapp henne litt løs også slik at hun fikk strekke ut, og det er moro. Nå kom hun etterhvert til meg og fikk en velfortjent go'bit da hun kom nær nok til at jeg fikk godt tak i henne. Skal gjøre det oftere slik at hun vender seg til å være fri, og til å komme tilbake.

Så nå ligger hun på gulvet som et slakt og bare sover.

Jeg skal snart skifte, for Halvdelen har invitert hele familien med samboer og kjæreste og meg på pizzarestaurant. Jeg skal hente poden og samboer + barn på veien inn til byen. Kan vel ikke stille i joggedress da?

Jeg håper det ikke er for mange folk ute, for det stresser meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har veldig lyst på vofs, jeg Bettie, men jeg synes ikke helt at min lille leilighet + jobbsituasjon tilsier at jeg kan ha. Stakkars vofs får altfor mange timer alene og av og til reiser jeg litt, og det er ingen kennel i "nabolaget". Men det hadde vært moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Bettie! :vinke:

Det er vel både depresjonen og pillene som gjør deg så trøtt, tror du ikke? Kjenner meg veldig godt igjen. Mitt problem er derimot at jeg sliter med å sovne enda jeg er så trøtt! :forvirret: Det går seg vel til!

Så kjekt at du fikk blomster! Vi var på sjøen fra i går, og ingen blomsterbutikk i nærheten. Så dagen ble forbigått i stillhett, som det heter. Greit nok, det - selv om det hadde vært kjempekos å fått blosmter, da! :ler:

Håper du får en koselig søndagskveld.

Og slapp av og hvil deg med god samvittighet!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...