Gå til innhold

Betties dager


Bettie

Anbefalte innlegg

Onsdag 24.januar

Det er gjensidig, Væren. Du har livserfaring som gjør at du forstår mye.

Dyret blir heretter burhund - i hvert fall i bilen, Cata. Hun er rett og slett for ivrig til mitt beste.

I går gikk energien ut at batteriet mitt, og den beryktede veggen er ikke langt unna. Psykologen mente at nå burde jeg sykemelde meg, for jeg bare satt der og sippet. Det er ikke det at det har skjedd noe spesielt, men summen av alle småting blir til sammen litt for mye.

Jeg var på jobben i går likevel, for jeg ville ha sluttført prosjektet jeg har holdt på med og hvor bare avslutningen sto igjen. Jeg fikk tatt den, + ryddet opp i en del avtaler. Det gjorde godt å komme i mål med prosjektet på en god måte, så nå har vi en del konkrete områder alle ansatte har forpliktet seg til å følge opp. Utfordringen videre blir jo å følge opp om alt gjøres, men det er lettere når vi har noe konkret å følge opp. Og alle var faktisk enige om at dette skal gjennomføres.

Da jeg kom hjem fra jobben var det ny sipperunde. Vofsa vqr umulig, og det taklet jeg ikke. Hun var ikke verre enn ellers, men det at hun krevde noe av meg, at hun ikke ga seg når jeg ikke ville leke - det var nok i går.

Jeg har ikke sykemeldt meg, men jeg tar meg noen dager fri på egenmelding. Kan ikke være på jobb når jeg begynner å grine av ingenting. Dessuten må jeg sove. Jeg er helt desperat etter å få sove. Jeg tror jeg kunne ha sovet døgnet rundt, men forsøker å hale meg opp i rimelig tid ut på formiddagen, for Vofsa må jo ut.

Egentlig er jeg der at jeg ikke orker antydningen av en eneste forpliktelse. Jeg klarer ikke ta imot mer, og jeg er på kanten til å si at jeg orker ikke mer. - men hva er alternativet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du Bettie, jeg synes ikke det høres ut som om noen dager med egenmelding er nok for deg nå. Og når psykologen sier rett ut at du bør sykemelde deg nå, så synes jeg du skal høre etter. For du må ikke bare være flink jente som tar deg av alle andre og alle forpliktelser som kommer din vei, du må huske på og ta var på deg selv oppi det hele. Om du ikke orker mer akkurat nå, så er det faktisk lov til å ta en pause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Innom med en midtukehilsen til deg.

Håper du har det bedre.. :klem:

Kryp under pleddet på sofaen og bare slapp av.

Prøv med egenmeldinger først, og få sykemelding etterpå. Hør på de gode råd, og det er helt greit at du tar en pause. Ikke så lett, men det er faktisk lov å tenke på seg selv også. Man burde tenke mer på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du Bettie, jeg synes ikke det høres ut som om noen dager med egenmelding er nok for deg nå. Og når psykologen sier rett ut at du bør sykemelde deg nå, så synes jeg du skal høre etter

jeg er helt enig!

Bettie, nå må du ta vare på deg selv!

Husk at jeg bryr meg veldig om deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre: Legebesøk NÅ! Dvs. ikke akkurat i kveld kanskje, men i morgen. Her høres det ut som om det kan trengs med litt mer enn bare noen dager egenmelding.

Av og til "MÅ" man slett ikke. Det man må er å ta vare på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg :)

henger meg på det de andre sier her: Ta deg en tur til legen å få en sykemelding før du møter veggen HELT..

det er lov å tenke på seg selv veit du, og nå virker det som om du bør ta en pause, slappe av og fylle dagene med det du selv vil.. Veit hvordan du har det.. been there, done that.. Jeg gikk til jeg nesten svimte av på jobb, da var jeg utslitt og gikk på en psykisk knekk som resulterte i pannikkangst.. det tok sin tid å komme seg ovenpå igjen og jeg lovte meg selv etter den knekken at jeg skulle ta mer hensyn til meg selv og ikke stå på 24 timer i døgnet,og jeg fant også ut at det kan være lurt å stoppe før man møter veggen skikkelig for hvis ikke så tar det såååå lang tid å komme seg opp igjen.. For min del er dette noen år siden og jeg har ikke merket noe til det når jeg først kom meg ovenpå igjen psykisk men jeg minner meg selv stadig på å ta det litt med ro hvis jeg merker jeg er veldig sliten og stresset... Så et lite tips.. Ta vare på deg selv, sett av tid til deg selv, gjør ting DU har lyst til å gjøre, lytt til kroppen din.

håper det går bra med deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag 26.januar

Tusen takk for oppmuntringer og råd.

Jeg tar vel disse dagene nå som "førstehjelp". Jeg skal til legen på mandag og regner med at jeg holder til da. Det går litt ut over armene, men ikke noe farlig. Gårsdagen brukte jeg stort sett til å sove. Tittet litt på TV - sov. Gikk en liten tur med Vofsa - og sov. Sov i hele natt også - med hjelp av en liten pille.

Skal prøve å ta en litt lenger vofsetur i dag. Men det er skummelt ute. Glatt som fy, og jeg kan risikere å treffe på folk. Heldigvis er det ikke mange jeg kjenner som er ute og går midt på dagen. Hater nemlig spørsmålet om hvordan jeg har det, for da er det nesten sikkert at jeg begynner å sippe. Nå har jeg blitt litt forkjølet også, så det er den offesielle grunnen til at jeg er hjemme. Hoster og harker og har det ikke helt godt i kroppen min. Men det er ikke verre enn at jeg kunne ha vært på jobb.

Men jeg skal ta meg godt sammen og dra på dressurkurset i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben din klarer seg uten deg en stund om du trenger å sykemelde deg - om de ikke klarer seg uten deg, bør det være deres problem..! Du og hvordan du har det er viktigere enn noe på jobb.

Hør på legen din og ta imot sykemelding med god samvittighet, og lad opp batteriene sammen med Halvdelen og Vofsa, det fortjener du :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nok ikke du skal la det bli med egenmelding, jeg heller, Bettie. :tristbla:

Og jeg tror du ville ha gitt det samme rådet om det var meg: Sykmeld deg! Du trenger det! Jeg vet jo av erfaring hva det vil si å plutselig sippe for ingenting... Jeg synes ikke du har så mye valg; dersom ikke du tar i mot sykmelding nå blir smellet desto kraftigere og reparasjonen vil ta enda lengre tid.

Vær litt snill mot deg selv og sykmeld deg, vennen!

Varm klem og gode tanker fra meg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 27. januar

Kjempekost å se deg her, Trulselinemor

Takk for klem, Baby-E

Skal ta en skikkelig prat med legen min mandag, Dagoberta. Han kjenner meg og jeg stoler på ham.

Jeg hadde ikke kunnet gått på jobb i dag i hvert fall, Væren, det kjenner jeg. Så kanskje jeg må tilbake til en 80% jobb. Jeg får se.

Jeg stilte på kurset i går, men det var en kjempeutfordring. Vofsa var ikke samarbeidsvillig før mot slutten av kurset. Men hun merker sikkert at jeg ikke er helt i form, og forsøker å utnytte det til å få et overtak. Det - pluss at hun er småpubertal. Har sånne fjortisfakter. Jeg var kake etterpå og krøp godt sammen i go'stolen da jeg kom hjem

I dag sov jeg ikke så lenge. Sto opp ved 10-tiden. Følte meg kjempeflink som satt i gang en vaskemaskin. Skal prøve å gjøre sånne småting og ikke bare sitte der som er drog. Har ikke hengt opp vasken enda, men skal gjøre det om en liten stund.

Sovnet vet 12-tiden og sov et par timer før jeg tok meg sammen for å gi Vofsa litt mosjon, stakkar. Det blir flere korte turer og ikke de lange turene nå. Vi møtte et par hunder på turen, og jeg glapp båndet hennes. Vofsa bestemte seg for at hun skulle ikke fanges igjen med det første, og jeg var ganske fortvilet en stund. Hun kommer jo tilbake når jeg begynner å gå vekk, men det tar tid fra hun kommer tilbake til hun er nær nok til at jeg får tak i henne. Så gjett hvem som snufset seg hjem.......Klarer ikke holde ei bikkje engang.

Sånn - der stakk hun av med tøffelen til Halvdelen. Må prøve å få tak i den uten at det blir en morsom lek.

Fikk den - i bytte med en go'bit.

Det var foresten en vakker himmel i kveld. Skyene var mørk lilla, kantet med rosa, rødt og gull. Det er en sånn himmel man nesten ikke kunne male, for den ville virke kunstig.

Er litt sint på Halvdelen. Han er bekymret for meg, men han maler nok fanden på veggen i større grad enn nødvendig. Jeg vet jeg er inne i en ny depresjon, men det er et langt skritt derfra til å ha fått nok. Men han har delt bekymringen sin med krapylene - og med foreldrene mine. Det synes jeg er unødvendig. De kunne blitt holdt utenfor, synes jeg.

Foresten - poden kom med en overraskende melding her om dagen. Han skal bli pappa til høsten. Det betyr at jeg skal bli farmor. Hyggelig for poden dette. Jeg unner ham det virkelig. Det skal nå bli rart å bli bestemor, da, men sikkert hyggelig. Tenker liksom ikke på at bestemor ikke behøver å bety grått hår i knute og ermeforkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie!

jeg syns du er flink jeg! Som går på kurs med vofsa og passer på at hun får turene sine selv om du egentlig ikke har lyst :troest:

ang. halvdelen, så er han nok bare bekymret for deg, men jeg forstår at du er sint.

Håper du snart har gått så langt ned som er meningen denne gangen, og at pilen snart snur oppover igjen!

Det håper jeg virkelig*!

Gratulerer som kommende bestemor :)

fredags :klem:

Endret av baby-E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag 28.januar

Kjære Baby-E. Tusen takk for klemmer og oppmuntringer. Det varmer.

Det er jo lenge til barnet kommer til verden, Dagoberta, men jeg kommer sikkert til å bli en tussete farmor. Må bare vende meg litt til tanken.

Tror jeg har fått sovesyken, jeg.Ikke det at jeg sov så lenge i dag, men jeg måtte ta en liten sovestund litt ut på dagen.

I dag er jeg stolt av meg selv. Jeg har vært husmor light. Hat tørket støv, støvsuget og vasket gulv i 1.etg. Har skiftet kattesanden også, for hvis jeg skal vente på at Halvdelen tar den, må jeg vente så lenge at det stinker - skikkelig. Og jeg har satt i gang en vaskemaskin.

Var en litt lengre tur med Vofsa i dag. Gjett hvem som holdt skikkelig fast i båndet i dag! Brukte turen til å trene på "sitt" og "bli sittende". Hun kan det inne, men ute er det mange ting som distraherer henne, så nå øver jeg til hun klarer kommandoen ute også. "Sitt" går greit, men "bli stittende" - det er kjempevanskelig når mennesker og dyr går forbi.

Så etter husmorjobbingen og litt lengre Vofsetur, måtte jeg bare sove litt. Hadde brukt opp energien for i dag. Men det er i hvert fall mer enn jeg har gjort på flere dager nå. Det er likevel vondt å kjenne at mer enn dette har jeg ikke ork til. Tror jeg fungerer sånn, jeg - full fart/brå stopp. O-middelvei - hvor finner jeg deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:blomst: Gratulerer med nyhet om at du skal bli bestemor!

Det var jo koselig, da! :)

Tenker poden er rimelig spent på det store som skal skje.

Jada, du blir nok en tussete - og fantastisk og god, støttende og omsorgsfull - bestemor, Bettie! Min svigermor er en sånn bestemor med ermeforkle. Synes ikke jeg ser deg helt for meg i den habitten! Du blir nok en vel så god bestemor uten sånt forkle. :ler:

Håper du har store ører når du skal til legen i morgen.

Og så gjør du som han sier.

Søndagsklem fra meg som tenker på deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 29. januar

Godt nytt år til dere som feirer kinesisk nyttår!

Heisan Midnattsol

Hallo AnneBeth. takk for søndagshilsen

Takk, Væren. Det blir spennende å bli farmor. Egentlig er det godt at det skjer før jeg blir så gammel at jeg ikke har ork til å være sammen med små barn. Ser fram til mange morsomme barnebarnsår. Jeg skal ha ørene godt oppe hos legen i morgen.

Disse dagene jeg har hatt hjemme nå, de har vært helt nødvendige. Forstatt er jeg trøtt, men jeg legger meg ikke for å sove på dagen nå. Døgnrytmen blir jo helt skrudd. Jeg har sovet om nettene også, mye takket være pillene, men i natt tok jeg ingen sovepiller og resultatet var at jeg sov vel 2-3 timer i natt. Skal prøve meg uten tabletter i natt også, for jeg liker ikke å være avhengig av kjemien for å sove.

Men jeg har litt mer energi. Har vasket litt klær i dag, og har tatt noen telefoner. Bare det er et stort skritt. Gikk "helt" ned til butikken med Vofsa i dag. Det er det lengste jeg har våget meg vekk fra heimen, bortsett fra dressurkurset. Det er kursdag i morgen også, så jeg har allerede begynt å forberede meg på at jeg skal ut i morgen.

Jeg lurte litt på om jeg skulle dra på jobben i morgen, men fant ut at det var ikke akkurat et sjakktrekk. Jeg holder meg hjemme til jeg har vært hos legen. Jeg har det fortsatt sånn at den minste hindring blir nærmest uoverkommelig, og tårene triller lett.

I kveld venter jeg besøk av en ung, kjekk mann. En av vennene til poden skal hjelpe med å installere den nye jobb-PC'n min. Fikk det ikke til sjøl. Kjekt å ha unge menn å ringe til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...