Gå til innhold

Betties dager


Bettie

Anbefalte innlegg

Onsdag 4.januar

Skal ta fram kortene og se om jeg greier å finne ut noe, Cata.

Valpen ER søt og morsom - og totalt håpløs, Swan. Men hun blir tilgitt for alle rampestrekene sine.

Takk Hope.

Det er ikke morsomt når puser forsvinner, nei, mysan, men i dag morges kom hun heldigvis hjem igjen. Hun var temmelig sulten. Hadde hun ikke kommet i dag, hadde jeg satt inn annonse i lokalavisa, og hengt opp lapper rundt om kring.

Pt er jeg uten nettforbindelse hjemme. Har ringt og varselt, men det var visst et eller annet som ikke kunne ordnes med en gang. Har ikke greie på sånt, jeg. Så nå tar jeg meg en liten pause på jobben. Det betyr at jeg ikke har så store muligheter til å besøke andre dagbøker før det er i orden hjemme hos meg. Og de kunne ikke garantere at de fikk gjort noe før helgen. Æsj.

I går hadde jeg en spennende ettermiddagstur med Vofsa. Jeg hadde bestemt meg for å ta en tur i skogen - og med en god hodelykt er ikke det noe problem. Det var ikke så kaldt i går kveld, så det var deilig å være ute. Men midt inni skogen led lyset fra lykta svakere - før det forsvant. Tomt batteri. Det VAR mørkt i skogen i går kveld, gitt. Jeg bestemte meg for å forsøke å gå samme vei tilbake som jeg var kommet, og bortsett fra en bom, gikk det bra. Vofsa plagdes ikke av mørket, men det var ikke bare moro å snuble meg fram. Det var så mange røtter som stakk opp, for det er ikke akkurat mye snø her.

Så inntil jeg får kjøpt et nytt batteri, skal jeg hold meg på skogsveiene, og ikke forsøke meg på stiene.

Nei - jeg får jobbe litt igjen. Har noen saker jeg må være ferdig med før jeg går hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig å være uten nettforbindelse, både for deg og oss ;) . Man blir jo littegrann nett-avhengig etterhvert.

Godt Bøllepusen fant veien hjem. Vår pus forsvant en nyttårsaften for mange år siden og vi så den aldri mer. Katta var hvit og det var en vinter med mye snø, så vi frykter at brøytebilen hadde tatt knekken på den.

Og, du??? Stikk på butikken og kjøp batteri til hodelykta. Vi kan ikke ha noe av at vår Bettie roter rundt i trerøttene. Godt du har med deg en pålitelig sporhund på tur ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Så godt å høre at Bøllepusen er kommet hjem igjen!!

Gjør som Cata sier, gå og kjøp batteri med en gang, to stykker, og det ene har du alltid med i lommen i tilfelle det andre går mens du er ute i skogen. Vi kan ikke ha Bettier som snubler over røtter og kanskje brekker noe der ute i kulda og mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 5. januar

Det er kjedelig å være uten nettforbindelse, ja, Cata. Kortene svarte følgende:

JA-det blir endring i jobbsituasjonen din, og den endringen vil komme i mai. (NB - alle mulige og umulige forbehold)

Har kjøpt batteri - og reservebatteri til hodelykta, mysan. Våger ikke noe annet. Det er ikke bare moro å virre rundt i en mørk skog.

I går gikk jeg en annen tur med Vofsa - ingen mørk skog på meg, men nå har jeg nye batterier og er klar til nye utfordringer.

Jobbedagen gikk fort - og etter jobb hjalp jeg en venninne av frøkna med å ordne til noen sanger hun skulle ha til et selskap. Og da den obligatoriske Vofseturen var unnagjort, forbarmet jeg meg litt over huset. Det så ikke ut. Vofsa har hatt det moro med en avis, nemlig.

Og så moret jeg meg med å legge kort og spå meg selv litt. Jeg kan det jo ikke, så med boka i den ene hånda og kortene på bordet, fant jeg ut både det ene og det andre om meg selv. Jeg skal i hvert fall ut og reise i løpet av året.

I dag har formiddagen bare forsvunnet. Det har vært en formiddag med mange avbrytelser. Skal ta meg sammen og gjøre litt fornuftig om en liten stund. Skal ta en kortrunde her først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempebra at Bøllepusen kom seg trygt hjem! Jeg har jo opplevd at en liten kattunge forsvant selv, så jeg vet hvor trist det er. Den første katten vår var bare 12-14 uker da den tok en avstikker og ikke fant veien hjem, og jeg gikk rundt nesten hele natten og lette før den endelig ble oppdaget like i nærheten.

Det er jo ikke hyggelig å bli utestengt fra omgivelsene på den måten, Bettie! Håper du er snart på nett igjen! ;)

Takk for besøk i dagboken min, du er utrolig god på oppmuntringer! :)

Jeg vil heller ikke at du skal gå deg vill i skogen, det hørtes ikke noe kjekt ut. Så hold deg på opplyste stier inntil du har fått nytt (nye) batteri.

:klem: fra meg til deg! Ha en fin torsdag!

Endret av Væren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig å være uten nettforbindelse, ja, Cata. Kortene svarte følgende:

JA-det blir endring i jobbsituasjonen din, og den endringen vil komme i mai. (NB - alle mulige og umulige forbehold)

Stiiiilig. Jeg fikk jo det samme, bortsett fra at jeg ikke prøvde å legge noe med tid, da. Klart det blir jobbytte på meg når vi er enige :ler: . Syntes faktisk vi hadde fått det forbausende likt jeg, -når vi ser litt stort på det. Dette var moro. Om 5-6 måneder får vi se hvor rett vi hadde.

Bra du fikk kjøpt batterier til hodelykta så det ikke blir flere omganger med "Bettie på Bærtur". D'ække rett årstid for det nå, vet du ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Escada¤

Heisann.. står til? :)

Bra at pusen kom tilbake då... ;) Ser no ut til at du har litt energi sidn du klarer å ta deg av både husdyr og hus++ enda litt mer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie!

Er innom her i nattetimene og legger igjen en hilsen så du kan få en hyggelig overraskelse når du stikker innom igjen. Jeg har jo ikke hatt alt for god tid til det i det siste, men jeg er innom her og jeg følger med deg.

Fint og lese at pusen kom tilbake. Det er rart med det, man blir utrolig knyttet til dyrene sine, og jeg er i alle fall litt ekstra var og beskyttende når fare truer mine små. De kan jo så uskyldige, og fortjener alt det beste.

Håper det ordner seg med internett for deg før helga. Det er jo ikke det at man ikke har noe annet å gjøre enn å henge her, men det er nå koselig og se når du stikker innom. Du skildrer så fint, så jeg synes liksom jeg kjenner både deg og familien ganske godt etterhvert.

Håper du sover godt nå, og at dagen i morra (dag) er god mot deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 6.januar

Hallo Væren. Ja, det er godt at Bøllepusen fant veien hjem igjen. Hun er jo en voksen katt på 10-11 år, og vi er jo knyttet til henne.

Det er helt klart feil årstid for bærturer, Cata. Skal sørge for å være opplyst heretter.

Hallo Escada. Har en periode som ikke er så hakkende gal, nå.

Koselig med hilsen, Fakse. Det tar tid å koke kraft, men du verden så godt det er å ha etterpå.

Jeg har en ganske bra periode nå. Jeg er trøtt om dagen, men det kan komme av årstiden. Jeg gleder meg til å se lysning på himmelen når jeg drar på jobb - og til å gå turer på ettermiddagen uten lykt.

Dagene mine er ganske like nå. Ingen store utfordringer og ingen store hendelser - bare helt rutine.

Omtrent slik blir det:

Opp om morgenen og stupe ned på badet før jeg slipper Vofsa ut av buret og setter på kaffe. Så er det Vofsetur før jeg rekker to super kaffe, sørger for at Halvdelen har stått opp og jeg tar nøklene og forsvinner ut i bilen.

Jobbdag - hvor jeg egentlig har masse å gjøre, men jeg har utsatt et par ubehagelige jobber. Må ta fatt på dem nå.

Hjem og parkere bilen og ta med posten inn på veien. Vofsa ut av buret, varmedress på meg - og ut på tur.

Litt rydding hjemme etterpå, før jeg siger ned i stolen - og har sovnet en times tid denne uka. Halvdelen kommer hjem og lager middag, så er det litt prat, noen telefoner og TV før det er leggetid for trøtte damer.

Opp om morgenen før......

Ikke spennende i det hele tatt, men det er greit nå.

Jeg har lagt butikktreningen litt på is. Skal fortsette, men fikk overdose før jul. Har over hodet ikke lyst til å se innsiden av et kjøpesenter nå.

Nå er linja klar, og PC-n sjekket og begge deler funker som det skal. Men boksen som kobler dette opp mot nettet - den funker ikke. Så nå er ny bestilt. Den kommer i posten - men når????????? Så jeg er fortsatt nettløs.

Nei - jeg får sette i gang med den ene ulystjobben. Like greit å bli ferdig med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til er det greit med sånn rutine, Bettie!

Kjedelig, ja - men trygt og greit å forholde seg til enkelte ganger. Jeg har også mange sånne dager. Stort sett flest av dem. ;) Dessuten regner jeg med at du fikk nok shopping før jul, så det gjør sikkert ingenting om du tar opp den treningen om en stund. Høres ut som om dagene flyr, likevel! Og innimellom må det være lov å ikke stille ekstra krav til seg selv. Jeg gjør akkurat det nå om dagen. Sover, slapper av og stiller ingen krav til prestasjoner. Det er herlig!

Ønsker deg en fin fredag og en kjempegod helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Bettie, legger du Tarot-kort?

Legge for meg da, legge for meg!!!

Fryser i dag, og er helt utenfor meg selv jeg.. akkurat som om jeg ikke er våken. merkelig følelse... jeg håper jeg ikke plutselig våkner og oppdager at klokken er langt på kveld, når jeg faktisk tror jeg har både stått og kledd på meg :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga er ikke den samme uten.....Bettie. Får håpe du får datadings i posten snart sånn at du blir å se her på forumet i helgene igjen. Håper du hadde en fin helg, - selv om det ble helg uten KG :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mandag 9.januar

Akkurat nå liker jeg rutiner veldig godt, Væren. Det er nok en pustapause, ja.

Takk for hilsen ¤Escada¤

Får dingsen enten denne eller i begynnelsen av neste uke, Cata, så jeg er en ivrig postkassetitter om dagen. Det er den koblingsboksen ti ADSL som ikke funker.

Hei Dagoberta.

Legger - og legger. Jeg er helt,avbsolutt og uten tvil nybegynner og amatør, mysan, men jeg synes Tarot er litt spennende, da.

I dag er det vondt å sitte. Det var ikke noe bedre i går heller. For lørdag var jeg flin k husmor og skiftet på senger, ryddet ut jul og tørket støv osv. Klær skulle jeg også vaske. Men på en av turene ned trappa skulle Vofsa absolutt før meg ned, og jeg glir på trinnet og raser ned fire trinn på ryggen. Jeg er gul og blå på armen, på ryggen og på skinka. Og det er vondt å sitte, for ryggen holder på å låse seg. Jeg har forsøkt å holde ryggen i bevegelse, slik at den ikke låser deg helt, men det kjennes ikke godt ut. Det gjorde så vondt at jeg holdt på å svime av - ble kvalm og kaldsvettet. Var jo alene så jeg kunne ikke legge meg besvimt ned heller. Jeg konstaterte at jeg ikke hadde brukket noe, og kreket meg inn på sofaen. Vofsa, stakkar, skulle trøste meg, og slikket og peip, men jeg var ikke interessert i å ha henne over meg. Hun forsto ingenting.

Jeg klarte å røre på meg igjen etter en halvtime, men neimen om jeg fikk sove noe natt til søndag. Hver gang jeg la meg på gal side eller på ryggen gjorde det så vondt at jeg våkna.

Så i går fikk jeg gjort fint lite. La opp noen gardiner, for det kunne jeg gjøre, og Halvdelen hang dem opp. Skulle jo ha vasket vinduene, men det får bli en annen dag. Det var vondt å sitte og vondt å stå, så i natt tok jeg en sovepille, og hadde en meget god natt. Men det er vondt i dag også, og ryggen bekymrer meg.

Dette er omtrent så lenge jeg kan sitte før jeg må reise meg litt. Rekker nok ikke innom noen dagbøker i dag, men skal forsøke å ta en runde i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den ryggen din høres ikke god ut. Sikker på at du ikke bør la noen profesjonelle ta en kikk på den?

Ha en fin dag, også krysser vi fingrene for at ADSL-boksen kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...