Gå til innhold

Betties dager


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ¤Escada¤

Flinke skribenten... :klappe:

Håper du og dine får ei kjempe flott helg då! :) Sjøl går eg her og syns litt synd på meg sjøl som må jobbe.. :sjenert: Men noen må jo d og.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp. Sitter her og henger ved PC'n igjen, men var effektiv før i ettermiddag. Nå skal jeg snart slå av, sette meg og lese litt og så ta en kjapp dusj før jeg legger meg (i rent sengetøy....). Håper du får en fin helg og at fargekartet på ryggen begynner å blekne. Rygger skal være rosa, hvite eller brune - ikke lilla og grønne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen! Er bare ute på en liten runde for å se at vennene har det bra, men det skjer ting ser jeg! Pass på ryggen din du ska ha den i mange år enda, vet du :klem:

Så du driver litt med tarot du også. Jeg pleier også å legge dem til nyttår, det er gjerne mye energi og endringer ute da. Mange år jeg har gjort det på selve nyttårsnatta, og det føles ganske spesielt.

Håper du har det bra ellers, med ny dagbok og greier :blomst:

Klemz :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 15. januar

Dessverre Cata, bilen led ikke av hypokonderi. Den hadde vont i en ventil, og det vil gjøre kjempevondt i lommeboka mi.Vurderer om bilen er verd en så stor reperasjon.

Fargene på ryggen blekner, de, så om noen dager er det ikke et spor igjen etter utforsiktig omgang med trappetrinn.

Takk for klem, Væren

Håper helgen din har vært fin, Baby-E

Hei Blondinen. Godt at du i hvert fall delvis er blond fortsatt.

Hyggelig å få besøk av deg, AnneBeth

Føler med deg som har jobbet i helgen, ¤Escada¤

Lørdags-søndagsklem var godt, Hope

Så hyggelig at du har fått tid til å komme innom, flowerpower. Tarot er spennende, men jeg må nok holde på en stund før jeg kan si at jeg driver med det.

Det er søndags ettermiddag, og jeg er alene hjemme. Vofsa er jo selvsagt her, men Halvdelen er ute en tur. Vofsa sover. Vi gikk en skikkelig lang tur i ettermiddag. Var ute i drøyt to timer, og etter det har det ikke vært så mye som et forsiktig boff fra Vofsa. Hun sover. Vi gikk mot fjorden denne gangen, og fant oss et nydelig utsiktspunkt hvor vi kunne se helt over til neste fylke. Kan det på gode dager. Sjøen var litt urolig, og det blåste litt, men det var en deilig tur.

I helgen har vi vært barnevakt. Poden og kjæresten skulle på konsert i går kveld, så poden spurte om vi kunne være barnevakt for kjærestens datter. jeg var litt skeptsk til det, for hun har bare sett oss to ganger, men Halvdelen var fyr og flamme. Jentungen kom til oss lørdag formiddag - og da var hun og jeg alene.

Jeg hadde ryddet ut støv og hundehår før hun kom, for jenter i 7-årsalderen tilbringer ganske mye tid på gulvet mente jeg å huske.

Jeg hadde tenkt ut en del aktiviteter for dagen. slik at hun skulle få tid til å bli kjent med oss, og slik at hun ikke skulle kjede seg så mye at hun lengtet hjem. Så først satt vi deig til rundstykker. Hun syntes det var toppers å få "kline" med deigen. Mens den hevet, gikk vi ut en tur, til en lekeplass i nærheten, så da fikk Vofsa også sin tur. Litt husking og klatring ble det før vi dro hjem igjen.

Jeg halte fram glass- og porselensmaling, og så fikk hun male sitt eget glass, sin egen kopp og sin egen asjett. Det var ganske morsomt. Og da var det jo på tide å trille ut rundstykker. Hun fikk lange noen egne former på sine, så det ble fantasifulle rundstykker.

Etterpå fikk hun sitte litt ved PC'n og spille et par barnespill før det var barne-tv. Halvdelen hadde lovet henne å spille litt Mario med henne, så det var det siste hun gjorde før det var nattatid. Etter et par runder opp av sengen, sovnet hun.

Hun skulle hjem på formiddagen i dag, så det ble bare tid til frokost før hun dro.

Hun er nok antagelig et veldig enkelt barn, for det er ikke alle 7-åringer som hadde slått seg til ro så raskt om natta.

Jeg hadde jo selvfølgelig tenkt gjennom alt som kunne gå galt på forhånd, men ingenting av det skjedde - selvfølgelig.

Fredag var som fredager pleier å være på jobben. Hektisk fram til et klokkeslett og dødt etterpå. Halvdelen måtte både kjøre meg på jobb og hente meg etterpå, for bilen min står på verksted og gjør seg dyr (og verksmesteren fet). Spørs om jeg har råd til å ta reperasjonen nå. I januar er det liksom ebbe både i lommeboka og på kontoen. Vi får se hva de sier på mandag.

Bortsett fra å vaske klær gjorde jeg ingenting fredag. Var bare trøtt. Har kommet inn i et helt feil søvnmønster, så jeg tar mine små hvite piller om natta for å få sove noe. Det tar likevel lang tid før jeg sovner, men da sover jeg i hvert fall til klokka begynner å pipe. Så det hender jeg sover en time på ettermiddagen. Siesta er bra, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg Bettie-vår!

Det ser ut som om du har hatt en kos helg med syvåring i huset og baking og maling og sånt... Det er kos å låne småtasser innimellom.. kanskje jeg skal bestille tid med en tanteunge eller to en helg snart?

Ha en fin søndagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en rimelig aktiv helg. Synd med fet verksmester som fører til tynn lommebok. Et godt råd: ikke snakk om bilreparasjon sånn at kjøleskapet hører deg. De har det med å rotte seg sammen, krekene. Snakker av erfaring. Først kom det stygge lyder fra kjøleskapet, så ble vaskemaskina syk - og nå hyler og bærer kjøleskapet seg igjen. (Men det er tross alt i live ennå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siesta er ikke så dumt det nei, og det kommer ekstra godt med når man ikke er helt i rute igjen etter juleferien. Det er utrolig hvor lang tid det kan da og komme tilbake til normalen. Jeg begynner og komme dit nå, men så er halve januar borte også da.

Synes forresten du er veldig flink til å gå lange turer med voffsa. Tror nok hun setter pris på det, og du merker det kanskje på formen du også? Det beste man kan gjøre for seg selv er ofte å være mye i fysisk aktivitet. Det gjelder bare å komme seg i gang, det er gjerne dørstokken som er værst og komme over vet jeg av erfaring ;).

Ønsker deg en fin uke, og håper at det ordner seg med bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Hørtes ut som du hadde hatt en fin helg! Det må jo bare være en drøm å bli passet av deg da! Baking, porselensmaling, lekeplass-tur, tv-titting og mario!!

Håper du får en fin uke, og at bilen ikke blir så dyr som ventet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Du høres jo ut som en perfekt reservemamma å komme på besøk til for alle små barn. Fint å få oppmerksomhet og bli litt tatt vare på. Alle trenger det, ikke minst de små.

Ja, nå stoppet bilen min også, og den hadde vondt både her og der. Så det blir nok ikke billig.. Håper noe går på garantien. Er det smittsomt kanskje?

Håper det går bedre med sovinga di, og ønsker deg en finfin mandagskveld :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tirsdag 17,januar

Jeg var jo veldig spent, mysan, for jeg kjenner ikke denne sju-åringen så godt enda. Poden har ikke vært samboer med moren så lenge. Så jeg er glad det gikk bra.

Jeg har sjekket hvor kjøleskapet kommer fra, så jeg kan snakke om bilen - på engelsk - uten at det får ideer om nykker, Cata. Takk for tipset.

Jeg bør jo komme i bedre form, Fakse, så mye som jeg går med Vofsa - hver dag. Det er nesten blitt en vane.

Jeg liker unger, Baby-E. I hvert fall stort sett, og vet at de trenger litt avveksling. Så kan jo jeg som bare har unger på besøk nå, skjemme dem bort, ikke sant. Takk for klem.

Huff - håper ikke sånne bilgreier er smittsomme, Queenblue. Har dessverre ingen garanti på vår bil.

Vi teller på knappene, Swan, for det lir fryktelig dyrt å reparere bilen.

Koselig at du fant meg, seoxata.

Natt til i går sov jeg ikke. Tenkte at nå hadde jeg kommet i rute, så jeg droppet sovepillen. Dumt! Det er ikke helt sant at jeg ikke sov, jeg bare våknet omtrent hver time, og det blir det ikke mye hvile av. Heldigvis skulle jeg litt seinere på jobb, for jeg skulle hente hjemmekontormaskinen min, og få litt opplæring. Mandag var for øvrig møtedagen. To av dem kolliderte, så jeg fikk med meg deler av det ene før jeg ilte til det andre. Det var foresten et nttig møte.

På kvelden bare sløvet jeg, for jeg var så trøtt. Hadde likevel et gjensyn med Hjortejegeren, så å komme seg i seng - det er vanskelig, det.

I dag har jeg hatt en oppstykket dag men likevel en ganske god dag på jobben. Jeg fikk dratt i gang en god diskusjon om rutiner og forpliktelser og lojalitet i dag. Alle fikk deltatt, og det kom fram masse fornuftig. Når jeg får til sånt, et skikkelig engasjement, synes jeg det det er morsomt.

I ettermiddag var det min vanlige Vofsetur, som i går, og jeg har ellers ingen planer for kvelden.

Bilen - ja, den står og blir stående en stund. Reperasjonen blir så dyr at jeg må vente et par måneder med det. Så nå kjører jeg rundt i en liten, blå bil som vi kjøpte meget billig. Poden skal få den når han har tatt lappen. Men inntil videre kjører jeg rundt i den. Har jo gullgearspake, jo, og ellers det som skal til for at det er en bil. EU-godkjent er den også-

I morgen skal Vofsa og jeg på kurs. Vi får se hvem av oss som er lettest å dressere.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal Vofsa og jeg på kurs. Vi får se hvem av oss som er lettest å dressere.........

Etter det jeg har hørt om Vofsa til nå, så holder jeg en knapp på at du er lettere å dressere :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haaaler deg opp fra side 2...

takk for koselig hilsen i dagboka mi :):)

håper du får en koselig kveld og at kurset gikk bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

onsdag 18.januar

Jeg er ganske lett dresserbar, Cata.

Takk for haling, AnneBeth

Ja - da er første kursdag over.

Beskrivelsen følger her:

Litt forsinket på jobben durer jeg hjem for å hente Vofsa, godbiter, hundeleke og klær til meg selv. En rask tissetur på Vofsa før hun hales inn i bilen. Det er andre gang hun kjører bil med oss, og selvfølgelig vil hun sitte i forsetet. Etter en smule overtalelse

- først peke bak samtidig som de magiske ordene "gå bak" ble uttalt

- så hale i halsbåndet med en frenetisk mothaling i den andre enden som resultat

- for tilslutt å hale i halsbåndet og gi bikkja en god dytt bak

satt hun seg godt til rette i baksetet.

Vi ankom kursstedet tidsnok, selv om overtalelsen hadde tatt sin tid.

Der møttes vi altså - hundeiere til mer eller mindre gale hunder + de gale hundene. Vofsa oppførte seg eksemplarisk mens hun ventet i bilen, når man ser bort fra at jeg nå ikke har bremselys i vinduet lenger.

Første øvelse var "sitt". Det vet jeg at Vofsa kan, men ikke søren om hun kunne det nå. Først måtte stedet snuses grundig, og så satt hun seg rett ned og snuste ut i lufta. "Få kontakt med hunden", sa kursholderen. Jeg lokket og viftet med armene, plystret og knipset, men Vofsa var bare opptatt av hva de andre hundene gjorde. Til slutt fikk jeg et øyeblikk kontakt med Vofsa og fikk henne til å sitte. Jeg var ganske svett allerede. Det gikk litt bedre etterhvert som hun forsto at det vanket godbiter, men det var bare så lenge konsentrasjonen holdt.

"På plass" skulle også øves i dag. Og jeg gikk "på plass" som bare det, jeg. Vofsa begynte å lyde kommandoen til en av de andre hundeeierne som holdt på med sin hund. Jeg begynte å føle meg litt mislykket som bestemt hundesjef, men vi fikk det til tilslutt - både jeg og Vofsa.

Etter en pause var det tid for "bli sittende", men da hadde Vofsa fått nok. Her gikk det mennesker rundt som hun ville hilse på, og det var andre hunder der. Dessuten hørte hun en bil, eller var det en katt kanskje. hun var så ukonsentrert at det var nesten komisk. Hun halte og dro i båndet i alle retninger - nesten samtidig, og pustet og peste. Ikke engang godbiter hjalp på konsentrasjonen.

Dette tok en drøy time, og jeg var ganske rød i mosen. Kurslederen trøstet meg med at det ville sikkert bli skikk på Vofsa også, for jeg hadde vel kanskje ikke tenkt å delta i lydighetskonkurranser med henne........ Akk-ja.

Så var det samme overtalelse for å få Vofsa inn i baksetet igjen før vi dro hjem. Vofsa sovnet sliten og fornøyd. Jeg dalte ned i stolen - sliten, og ikke så fornøyd- Lekse fikk vi også. Vi skal trene på dette vi har øvd på i dag, og jeg skal trene Vofsa på å holde øyenkontakt med meg. Jeg gjetter at det vil koste mange godbiter. Og dette skal jeg gjøre to ganger i uka framover. Hurra!!!!!!

Lurer på om jeg har fått en hyperaktiv Vofs med kort konsentrasjonsspenn. Kanskje jeg må døpe henne om til Vimsa.

Jeg er jo klar over at å dressere en hund er en tålmodighetsprøve, for jeg har vært gjennom det før, men ikke med en så vimsete hund. Kjempeglad - men vimsete.

På jobben gikk det ganske fort rundt i dag. Rakk nesten ikke ta pause en gang. Og i morgen - da har jeg virkelig laget meg et tett program. Fra kl. 11 til kl.16 har jeg tre medarbeidersamtaler + et møte. Egentlig er jeg dum som setter opp en slik plan, men det har noe å gjøre med at en del oppgaver må gjøres på en bestemt tid. Blir nok en lang dag i morgen, ja.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...