Gå til innhold

Betties dager


Bettie

Anbefalte innlegg

Kurs med hunden ja, det har jeg vært med på. Det er bare å øve litt hver dag og gi godbiter og oppmuntring så går det nok bra. Du har jo gjort det før så du vet sikkert hva som skal til. Krevende med hunder, men ÅH så koselig. Savner vofsen - som bor hos xsambo nå.

God natt og sov godt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Høres ikke ut som om du har tid til å kjede deg, verken hjemme eller på jobb, Bettie!

Det å dressere en hund tror jeg faktisk aldri jeg hadde hatt tålmodighet til. Jeg er nok mer et kattemenneske sånn sett; hundedressur virker utrolig krevende. (Jada, jeg har jo også sett min ambisiøse og lite sympatiske nabo mislykkes totalt på dette området... :sjarmor: ) Min bror og svigerinne hadde for noen år siden en nydelig og meget klok terrier (velsigne dens minne) som de dresserte som valp. Min svigerinne var hjemmeværende og hadde 3 barn i hus, men hunden var, i følge henne, den verste å oppdra. Hun var ganske sliten! :ler: Men det ble en flott hund av den. Vi sørget alle da den døde av kreft for noen år siden.

Tenker Vofsa kommer til å greie seg fint, jeg, bare hun får litt tid på seg. Som du sier - det er jo mye nytt og mange nye dyr/folk/lyder/inntrykk og ikke minst instrukser som hun skal forholde seg til!

Ønsker deg en fin uke og lykke til med en travel dag i morgen - og sikkert flere medarbeidersamtaler framover! Du er flink!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg håper det blir orden på oppdragelsen av Vimsevofs etterhvert. Får opp et indre bilde av Vofsa som ser strengt på sin herskerinne, hvorpå Bettie setter seg bums ned.

Får håpe det ikke går sånn..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart helg igjen, Bettie! :)

Regner med at du har hatt fullt opp å gjøre med medarbeidersamtaler i uka som gikk i tillegg til andre arbeidsoppgaver.

Det er vel ikke akkurat sol og sommer hos deg, heller? Men du skal vel kanskje ut med Vofsa, allikevel? I varmedress og med hodelykt? Håper uansett du får en avslappende og god helg med to- og firbeinte!

:klem: snart-helg-klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 19.januar

Det er nok bare å øve og øve, ja, Midnattsol. Har hatt noen runder her hjemme i dag også.

Det blir ganske mange medarbeidersamtaler framover, ja, Væren. Men jeg liker egentlig å ha litt ekstra tid sammen med mine medarbeidere - tid til å snakke om jobb, trivsel etc uten forstyrrelser.

takk for klem, Trulselinemor

Jeg KAN sitte pent på kommando, jeg, Cata. Lærte det for mange år siden. Men - jeg skal nok få skikk på Vofsa også - etterhvert.

I dag har dagen vært akkurat så hektisk som jeg hadde planlagt. Jeg rakk heldigvis å ta matpakka mi innimellom møter og annet, ellers hadde jeg nok ikke vært hyggelig å være sammen med på slutten av dagen.

Det har vært et ganske ille vær i dag. Snø , kalde grader og vind. Ikke at det kan sammenlignes med det som foregår nordpå, men - jeg liker det ikke. Tok meg likevel en Vofsetur, men valgte 45 minuttersløypa.

Ellers har jeg øvd med vofsa i dag - inne. Og det går jo ganske bra - inne. Hun satt vakkert og fikk godbiter i flertall. Har også øvd på øyenkontakt. Jeg holder en godbit godt synlig, og hun ser på den. Men i det øyeblikket hun flytter blikket fra godbiten til ansiktet mitt - da får hun godbiten. Hun klarte det ganske bra etterhvert. Men - det er langt fram til hun følger med meg og hva jeg sier eller gjør. Ser at vi kan ikke ha lange økter, for konsentrasjonen er ikke topp, men vi får heller gjenta øvelsene mange korte ganger. Skal prøve litt ute i løpet av helgen, for da kan jeg gjøre det i dagslys.

Nå har jeg dessverre fallt tilbake til gamle synder. Jeg tror ikke det vil vare lenge, og det er av mindre omfang enn før, og langt fra dypt - kun helt overflatisk. Angsten rir meg om dagene, men det er fordi jeg utfordrer meg selv igjen - ikke på butikkrunder, men på jobben og personlig. Det er slitsomt med forandringer, og ikke vet jeg om jeg klarer det heller. Men jeg prøver. Jeg skal late som om jeg er sikrere og tryggere enn jeg er, for å se om det kan smitte. Ny test, altså.

Men nå er det natta for Vofsa og meg. Jeg lurer på om jeg kommer ut med bilen i morgen for det snør fortsatt. Har ikke lyst til å måke snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt sånn at om man går inn for å spille en rolle på en måte, som sterk og full av selvtillit, så kan man til en grad tro på det til slutt - og dermed blir man litt sterkere. man må bare orke å holde ut...

Dumt du har falt tilbake til gamle vaner. (Jeg er fortsatt flink.) Vi får håpet behovet går over med tiden.

Ønsker deg en riktig god fredag! Om du kjeder deg, finnes vi nerdene på IRC. Hehe.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt sånn jeg tenker, Hope. Kanskje jeg kan tro på den rollen jeg skal prøve å spille slik at den blir mer naturlig.

I dag forsov jeg meg. Og såpass mye at jeg ikke ville rekke jobben tids nok om jeg fortet meg, så derfor fortet jeg meg ikke. Kom nesten en time for seint i dag. Men jeg hadde ingen møter på morgenen, så det gjorde ikke så mye. Jeg brukte en gid del lenger til på veien også, for jeg kjørte snarveien gjennom skogen. Pleier kjøre den veien. Men der var det ikke måket. Det var et par ganger jeg var på vei ut av veien før jeg fikk kontroll over bilen igjen.

I dag fikk jeg gjort unna en del skrivearbeider og planlagt et miniseminar på mandag. Men det var fryktelig kaldt på jobben. I løpet av dagen varierte temperaturen på kontoret mitt mellom 17 og 18 grader. Jeg hadde kledd meg godt i dag, og i tillegg tullet jeg et pledd rundt meg. Fikk spørsmål om jeg trente til å bli bestemor der jeg satt inntullet i pleddet. Danderte frynsene over hendene slik at jeg ikke ble for kald på fingrene. Det gikk med mange kopper kaffe i dag, gitt.

Så jeg sendte en iskald melding til vaktmesteren, for så kaldt kan jeg ikke ha det.

Det ble en litt tidligere slutt på dagen enn planlagt, for jeg nektet å sitte å fryse lenger. Kjørte hovedveiene hjemover, ja, for jeg regnet ikke med at "min" vei var brøytet enda. Tok dermed til frisøren siden jeg likevel kjørte forbi og fikk klippet av meg en god del hår. Farge har jeg også kjøpt, så i morgen skal jeg bli ny på toppen.

Det har snødd og snødd i hele dag, så jeg gruet meg til å komme hjem. Det er langt fra huset til hovedveien, og jeg så for meg at jeg måtte ta fram snøskuffa og måke snø når jeg kom hjem. Men mitt øye skuet en ferdig måket vei. Han som eier huset hadde kommet med traktoren og måkt til naboene våre - hans foreldre, og da tok han vår vei med det samme. Snill mann!!

Kan ikke si at jeg hadde lyst til å gå Vofsetur i dag, nei, men følte meg veldig flink da jeg trakk i varmedressen og trosset blåst og snø. Det var ingen behagelig tus. Snøen stakk som nåler i den delen av fjeset som jeg ikke hadde dekket til. Måtte jo se hvor jeg gikk.

I kveld kommer frøkna en tur innom, og i morgen skal Halvdelen og jeg en tur til Oslo. Kjøpte billetter til "Vi er i hundre" i julegave til Halvdelen. Det skal bli gøy å le litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturelle

Hei,

som vanlig har du tett program - håper dere får det artig på show i morgen!!

Ta vare på deg selv, Bettie og god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok godt å le litt ja, det er sunt det. :)

Legger du på kommando når du trener kontakttrening med Vofsa? Jeg gjorde det på samme måten og det funka kjempefint, så når vi sa/sier (han lever jo enda, bare ikke hos meg) "følge med" så fikk vi oppmerksomheten hans. Når han ble "tenåring" merka vi at vi måtte gå litt tilbake på ting vi hadde trena på og ta det litt fra basic igjen, for han prøvde seg.

God fredagskveld, det som er igjen av den. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "Vi er i hundre"? Revy? Teaterstykke? Uansett, så lenge det er til å le av så blir det nok bra. Kunne hatt lyst på en god latter selv. Er en stund siden siste latterkrampe nå.

Håper du og Halvdelen har en lattermild kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Mandag 23.januar

Takk for helgehilsen, AnneBeth

Trøtt eller ikke, hyggelig med hilsen, mysan

Dagene er litt for fulle nå, kjenner jeg, Naturelle, men det er vanskelig å få karusellen til å slakke av på farten.

Har forløpig ikke lagt kommando på blikk-kontakt med Vofsa, Midnattsol, men hun begynner å forstå at hun skal se på meg. Ganske flink har hun blitt.

Vi er i hundre er en revy, Cata. Ganske morsom til og med

hallo Baby-E

Godt at jeg finner deg igjen, Luise

Lørdag formiddag tok jeg huset et raskt rufs. Vofsa legger igjen masse hår nå. Klær vasket jeg også før vi dro til Tigerstaden. Revyen var morsom. Vi humret og lo i nesten halvannen time. Tiden gikk veldig fort.

Siden vi var i Oslo, tok vi en tur til foreldrene mine. De bor litt utenfor byen. Så det ble en hyggelig kveld. Men fysj så kaldt det ble. Det ble likevel ikke så seint, og godt var det, for jeg har vært så usigelig trøtt noen dager. Da vi kom hjem gikk jeg ned i kjelleren og satt på litt varme. Med -15 grader ute har jeg opplevd før at vannet har frosset, og det er svært ubehagelig - for å si det mildt.

Halvdelen foreslo en sovetablett og lot meg sove lenge på søndag. Jammen sov jeg i nesten 13 timer. Kan ikke huske sist jeg sov så lenge - tablett eller ikke.

Tok meg en skikkelig tur med Vofsa, og så farget jeg håret. Det er mørkt fortsatt - med burgunder. Er glad i røde, fiolette toner. Jeg rakk akkurat å bli ferdig før huset ble fylt av familie. Halvdelen, frøkna og poden hadde vært på fotballkamp - en eller annen treningskamp - men innendørs, da. Så ungdommen ble med hjem. I tillegg kom samboeren til poden - for de har blitt samboere nå, og jentungen hennes.

Som vanlig når de er i huset er det ganske så livlig. Lillefrøkna var kjempefornøyd, for hun fikk spise middag av egenmalt tallerken og drikke brus av egetmalt glass. Kjempestas.

I dag har jeg ikke hatt pause på jobben. Det har gått i ett fra 8 til drøyt 4. Det var en kursvirksomhet i dag, så da er det mye å passe på, men det ble rimelig vellykket. Vi skal avslutte et prosjekt i morgen, og det ser ut til å gå bra. En av kursdeltakerne fikk foresten astma-anfall etter en sosial aktivitet og hadde glemt å ta med medisinene sine. Godt jeg har litt av hvert i veska, inkludert ventolinen min.

Jeg rakk hjem og fikk gått Vofsetur i slapsevær, for nå er det selvfølgelig varmegrader ute. Varmegrader og ganske kraftig vind. Det tærer godt på snøen det, men gjør det vanskelig å kjøre på snarveien min. Så fikk jeg satt meg ned et helt kvarter før Vofsa og jeg skulle på kurs.

Vi har jo trent hele uka, og inne går det strålende. Ute er det ikke fult så lett å få henne til å konsentrere seg om jobben, men det går sakte framover.

På vei til kurset holdt jeg på å kjøre av veien, for Vofsa bestemte seg for at baksetet ikke var hennes plass. Hun pressert seg fram og dultet så mye bort i meg at jeg mistet styringa en liten stund. Der og da hadde jeg betalt for å bli kvitt henne, for jeg ble så skremt.

Vel framme var Vofsa akkurat så ellevill som hun pleier å være når hun treffer mennesker, og hadde glemt alt vi hadde øvd på. Og selvfølgelig var det en journalist tilstede som skulle skrive litt om dressurkurs. Vofsa viste seg ikke fra sin beste side før han var dratt. Etterpå derimot, da kunne hun både sitte og bli stittende. Riktig flink var hun i dag. I tillegg trente vi på at hun ikke skulle løpe fram mot alle mennesker hun så. Hun skulle bli sittende. Det skal vi øve på videre.

Som sist var både Vofsa og jeg slitne da kurset var slutt - og jeg var iskald på beina. Glemte å ta på ullsokker, og det var dumt. Regner med å få en urinveisinfelsjon etter det, for det pleier jeg å få. Skal drikke mye juice i kveld, så kanskje det går bra.

Men i dag har det vært for mye og jeg har presset meg for langt. Er litt sånn duracelle-kanin. Jeg går og går og går til det ikke er energi igjen. Så jeg hadde en liten sippetur da jeg kom hjem fra kurset. Halvdelen hadde laget mat til meg, men han er ikke så flink til å rydde etterpå. Jeg pleier å gjøre det. Men i kveld var det en uoverkommelig oppgave å sette tingene inn i oppvaskmaskinen. Skal ta det litt roligere i morgen, så får bare oppvasken stå.

Tror jeg snart skal legge meg. Skal bare ta en liten runde her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Bettie!

Ser ut til at du har nok å sette finigrene i ja!

Godt at vofsa viste at hun kunne til slutt da ;)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord og mye moralsk støtte i dagboken min, Bettie!

Du er god å ha! :)

Det høres ut som om du kjører deg selv litt vel hardt. Klarer du ikke å sakke farten bare pitte-pitte litt? Er litt bekymret for Duracell kaninen min, vet du! ;)

Jeg kjenner til det der med uoverstigelige, små problemer. Som dette med å måtte sette inn i oppvaskmaskinen når det egentlig ikke var det du "trengte" akkurat der og da. Jeg har også hatt perioder der jeg blir helt utslått av sånne - egentlige - små ting. Tablettene jeg spiser om dagen har heldigvis hjulpet litt. Mellomstelammet påstår at mamma er blidere og klager mindre enn før. Så da er det vel verdt det... :sjenert: Det er godt vi ikke har det sånn hele tiden.

Trist å høre at du har falt tilbake på gamle "synder" nå som det har gått så bra så lenge. Jeg håper og tror det er forbigående, og at du greier å slutte før det blir en vane igjen. Du har jo bevist før at du er viljesterk. Men ingen er sterk hele tiden, vet du. Det betyr ikke at du nødvendigvis er tilbake i gamle spor. Du får kalle det en liten avsporing, heller! ;)

De mer traffikale avsporingene høres ikke hyggelige ut, du får kjøpe barnesete til Vofsa og spenne henne fast i baksetet hvis hun ikke kan sitte pent i bilen. :ler: Høres jo ut som om det er en viss framgang på dressurfronten, i alle fall. Selv om hun tydeligvis ikke hadde særlig lyst til å innvie journalisten i sine nye ferdigheter... ;)

Ønsker deg en VARM og avslappende tirsdagskveld!

Pakke deg inn under et varmt pledd og kose deg med frustrerte fruer i kveld, kanskje?

STOOOR klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra når Vofsa skal være 2. pilot. Det får være måte på smart vofs. Du får ta med buret i bilen når dere skal på tur, sånn at hun holder seg der du plasserer henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...