Gå til innhold

Betties dager


Bettie

Anbefalte innlegg

Søndag 1. januar

Det er 2006 nå. 2005 forsvant sammen med nyttårsrakettene i natt.

Og det er tid for å starte på nytt.

Egentlig er vi heldige som kan det - starte på nytt. Det hadde vært ille om livet var som en rett linje hvor ting bare skjedde - uten at vi hadde hatt mulighet til å endre dem.

Nå er jeg ikke så rasjonell, da, for jeg tror på at mennesker har mulighet til å endre livet sitt - samtidig som jeg tror at sjebnen har en finger med i spillet. Jeg tror altså at ikke alt er menneskestyrt og viljestyrt.

Dette tror jeg på - egentlig, men det blir litt borte for meg i mørke stunder. Da mister jeg litt troen på at man til dels skaper sitt eget liv.

Jeg vet ikke hva 2006 vil bringe - det gjør vel bare spåmenn- og kvinner av ymse slag. Men jeg har tittet litt i kortene, og hvis det stemmer, står jeg overfor store omveltninger dette året. Kanskje jeg til og med bytter jobb? Vi får nå se hvor mye hold det er i dette.

Da er jeg altså i gang med ny dagbok. Jeg håper jeg vil få se mange av mine venner her også i 2006. Det er mange her inne som betyr mye for meg.

Godt nytt år til de som finner meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hei og god morgen! Da blir jeg første dagbokgjest i 2006, det setter jeg pris på. Så du er begynt å titte i kortene du også... Ja, la oss håpe at ymse kort viser noe rett, for i mine spådomsutskeielser så skal jeg visst gå et bra år i møte. Vet ikke helt om jeg tror på det, men det skal i allfall noe til for at det blir verre. :ler:

Så vi kravler oss videre inn i 2006. Heia "Trappekameratene" - nå også med kort.

Det er fint vær ute i dag, så jeg har seriøse planer om å trekke i varmedressen og sette spor i nysnøen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt søndag 1.januar

Hei Cata. Så hyggelig å se deg her som første kvinne.

Det er et nydelig vær i dag. Nysnø og ikke for kaldt. Vofsa og jeg har vært ute på morgenturen. Når jeg har fri, blir det en litt kortere rute enn ellers, for vi tar det igjen seinere på dagen.

Det var helt stille ute da vi gikk, sånn stille at lyden bærer langt. Jeg kunne høre at noen hadde funnet fram snømåka - men ellers - bare noen fugler og lyden av egne skritt.

Vofsa likte ikke nyttåraften. De begynte å smelle raketter ved 5-tiden og holdt på helt fram til godt over midnatt. Det gikk greit med Vofsa fram til midnatt. Hun lå i stolen sin og sov, men skvatt da de største brakene smalt. Ellers gikk det grei. Vi kunne til og med gå ut litt.

Men da det virkelig braket løs, ble det for mye for henne. Så vi la henne i buret og satt på høy musikk. Da roet hun seg mens vi var ute og tittet på naboenes fyrverkeri.

Da vi kom inn og slapp henne ut av buret, gjemte hun seg mellom sofaen og stolen min til hun syntes det var trygt å komme fram. Litt lydighetstrening hjalp henne å koble av.

Halvdelen og jeg så først film - Mr & Mrs Smith, før Halvdelen duket opp med en bedre middag - helstekt indrefilet. Vi ringte krapylene våre rett over midnatt - og vi kom gjennom også.

Så vi hadde en rolig og avslappende kveld.

Tror ikke det kommer til å skje så mye i dag heller. I morgen er det starten på en ny arbeidsuke, og det betyr full fres med årsoppgjør og planer for de neste tre årene. Medarbeidersamtaler skal jeg også ha.

Jeg skal en lang tur ut med Vofsa i hvert fall. Vi har gått noen nydelige skogsturer de siste dagene, og det er deilig å kunne gå en lang tur mens det er lyst. Varmedress er virkelig tingen.

Nei - jeg får vel vekke Halvdelen. Han kan ikke sove bort den første dagen i det nye året heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake fra tur, frisk og opplagt og hummerrød i fjeset. Det ble visst mye frisk luft på en gang. Nå er det KG og kaffe!

Hmm, siden du også har fisket fram kortstokken - skal vi "spå" hverandre en gang? Vi finner et passende spørsmål hver, og så legger vi på oss selv og den andre og meddeler resultatet pr. PM - så ser vi om vi får noenlunde det samme. Jeg gjør oppmerksom på at i så fall må alt jeg sier tas med verdens største klype salt, for jeg sitter med boka i den ene handa og fri fantasi i den andre ;) . Jeg kan jo egentlig ikke spå i det hele tatt.

Men det er litt moro å prøve å legge på noen andre, sånn at man ikke vet hele svaret i forkant. Utenbys Venninne spurte om jeg ikke kunne "spå" (merk hermetegnet...) henne og vi hadde det ganske moro der vi satt og tolket i vilden sky, men vi fikk det faktisk til å stemme sånn noenlunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Gratulerer med ny dagbok Bettie. Det var lurt, kanskje jeg også skal begynne på nytt med blanke ark..

Jeg tror også skjebnen har en finger med i spillet, selv om vi nok tar endel valg selv.

Ha en fin dag i dag, den første i dette nye året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ny bok, jeg følger gjerne med over fra den gamle, for jeg vil ta del i det du velger å dele med oss også i 2006. Setter stor pris både på tankene du deler her, og på besøkene dine inne hos meg. Ønsker deg og dine alt det beste for det nye året! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturelle

Godt nytt år, Bettie!

Måtte 2oo6 bli et fint år for deg & dine! :)

Grattis med ny dagbok, forresten!

Sikkert deilig å starte på ny frisk innimellom, og hva passer bedre enn ved inngangen til et nytt år?!

(forresten, ikke bare hunder som er redde for raketter - jeg var utstyrt med mp3-spiller OG hørselvern igår... :sjenert::ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt 1. januar og dagen går mot hell.

Det kunne vært morsomt med en slik spådomsutveksling, Cata. Men jeg er som sagt helt novise. Husker langt fra hva alle kort betyr så boka må helt klart være med.

Hei Queenblue. Så fint at du vil stikke innom her også. Skjebnen er en merkslig kraft, den.

Så hyggelig at du også blir med over, Fakse. Du vil nok se meg hos deg også.

Vofsa brydde seg ikke så mye om rakettene før det virkelig smalt rundt oss, Swan. Da var buret det tryggeste stedet. Det har smelt litt i dag også, men det bryr hun seg ikke så mye om.

Så hyggelig at du fant fram til min nye dagbok, Smurf.

For å si det sånn, Naturelle - jeg behøver slett ikke fyrverkeri. Jeg synes det er bortkastede penger, og er derfor en snylter med god samvittighet.

I dag har jeg virkelig hatt en langsom dag. Midt på dagen var Vofsa og jeg ute og satt spor etter oss i nysnøen. Jeg prøvde litt trening med henne, men hun var alt for ukonsentrert til å få det til. Det var for mange lukter og lyder - inkludert fyrverkerirester - at det ble for mye så konsentrasjonen forsvant. Men det var deilig å gå ute. Er veldig fornøyd med varmedressen min. Den er litt lang, men med et belte går det helt fint.

Etter turen tappet jeg i badekaret. Hadde fått noen velduftende greier til jul, så jeg puttet lavendel i vannet og bare sløvet en stund. Fikk skrubbet skikkelig under føtter og renset litt her og der mens jeg plasket. En god dusj med masasjesprut gjorde hele seansen vellykket.

Og i ettermiddag har jeg sett på filmer på TV. Det har vært opp til flere snufsefilmer i dag. Jeg har med andre ord vært temmelig uproduktiv - uten å få dårlig samvittighet.

Må prøve å få lagt meg litt tidlig i dag, for bilen ser ut som en fryseboks, og vofsa må ha en skikkelig morgentur igjen i morgen. Tilbake til hverdagen med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er som sagt helt novise. Husker langt fra hva alle kort betyr så boka må helt klart være med.

Definitivt med bok, ja. Jeg er sikkert enda grønnere enn det du er, så i tillegg får vi love hverandre å ta det hele med et par saltklyper og halve krydderhylla hvis vi prøver :ler: . Men det hadde vært moro å se om vi fikk noe som helst likt.

Er helt enig i at varmedress er topp. Tenkte på om jeg skulle ta den på jobb i dag, for det var kaldt og uggent ute, men jeg fant ut at det var kanskje å overdrive når jeg skulle kjøre bil.

Misunner deg badekar, spesielt siden jeg fikk badeolje til jul. Vanskelig å utnytte den i en dusj. (Årets mest meningsløse presang....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Hei på deg, Bettie -

godt nytt år og gratulerer med ny bok og blanke ark!

Håper dette blir et godt år for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie.

Jeg håper julen var god for deg og dine. Det er fint med blanke ark. Nye starter. Man trenger det, innimellom.

Håper den første jobbdagen gikk fint.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 2. januar

Hallo Baby-E. Du er hjertelig velkommen hit.

Takk ¤Escada¤.

Det hadde væt moro å ta en "prøvespåing", ja. Bare på et enkelt lite spørsmål. Badekar er godt å ha innimellom.

Takk for hilsen, Midnattsol

Hei mysan. Kos at du tok deg en tur i min nye bok

Den første jobbedagen etter nyttår var ikke så aller verst, Bustetroll.

I natt - eller rettere på morgenkvisten - hadde jeg en rar og svært realistisk drøm. Jeg drømte at jeg satt i stua og leste og koste meg med en kaffekopp, og hadde all verdens gode tid. Det var en god drøm. Men plutselig ble jeg forstyrret i lesinga fordi telefonen ringte. Det var kontordamen som lurte på om jeg ikke hadde tenkt å komme på jobb. Jeg våknet der - og da var det bare å snuble seg opp i en kald, mørk vintermorgen. Kan ikke forstå hva kontordamen hadde i min drøm å gjøre.

Det var godt å ha varmedressen da jeg gikk morgenturen med Vofsa, for kuldegradene var mange. Jeg var litt spent på om jeg ville få starte bilen, for den har stått stille nesten hele romjula. Heldigvis var den snill bil. Måtte jo feie av litt snø og skrape litt is, men den startet som den skulle.

På jobben fikk jeg plottet inn programmet for kommende måned - og litt til. Det ble mange saker pr. uke framover, men det er greit å ha oversikt over dem. Det var mange å ønske et godt nytt år til, og de var hyggelig å se folk igjen.

Men det var så kaldt på kontoret mitt at jeg satt som et snikende ullteppe ved PC-n. I løpet av dagen steg temperaturen til hele 19 grader. Tror jeg må skaffe meg en varmeovn hvis det ikke er bedre i morge

Etter jobben var det ny Vofsetur. På jordet greide hun å surre seg slik inn i båndet at jeg måtte ta det av for å surre henne løs. Maken til rakett bort-vekk fra meg. Plutselig va Vofsa helt døv. Uansett hvorden jeg ropte på henne, så kom hun ikke. Hun kom ikke før hun var sliten av å løpe rundt og rundt. Vofsa va kjempefornøyd og jeg var sur. Mørkt ble det også, så det var godt jeg hadde tatt med hodelykta.

Men jeg bekymrer meg for Bøllepusen. Har ikke sett henne siden nyttårsaften. Får ikke håpe hun ble så skremt at hun ikke finner veien hjem igjen. Det er så kaldt ute nå. Hun har riktignok temmelig kraftig pels. men likevel - jeg bekymrer meg. Tenk om reven har tatt henne. Vi bor såpass nære skogen at det er mulig. Kommer hun ikke hjem innen onsdag blir det en annonse i avisen. Det hjalp sist hun var borte en stund.

I kveld skal jeg legge meg tidlig, for jeg er trøtt allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:blomst: Gratulerer med ny dagbok, Bettie!

Har visst ønsket deg et godt nytt år i den gamle, men ønsker det gjerne igjen!

GODT NYTT ÅR med ny bok! Så bra at jeg fant deg, da! :) Har ikke helt fått med meg den nye dagboka di før nå.

Takk for mange og gode besøk i dagboka mi! Gleder meg til å holde kontakten med deg også i 2006.

Og så håper jeg inderlig at vesle Bøllepusen tør å lure seg fram igjen snart!

:klem: fra Værdama!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde væt moro å ta en "prøvespåing", ja. Bare på et enkelt lite spørsmål.

Hihi, her er "utfordringen" dersom du får ånden over deg og blafrer fram kortstokken: Kommer det til å bli noen store forandringer i min jobbsituasjon i løpet av året? ;)

Det er så upersonlig og ufarlig spørsmål at du trenger ikke engang svare på PM. Det kan alle som er innom dagboka mi få lese hvis de gidder.

Jeg våknet der - og da var det bare å snuble seg opp i en kald, mørk vintermorgen. Kan ikke forstå hva kontordamen hadde i min drøm å gjøre.

Nei, fy da. Kontordamer skal holde seg hjemme og ikke invadere andres drømmer :ler: . Det var nok underbevisstheten din som sa: "Stå opp, det er arbeidsdaaaaag."

Jeg ble også "invadert" i natt. En dame jeg kjenner begynte visst å vaske huset mitt eller noe slikt. Har glemt det meste nå. Synes jammen hun kunne gjøre det i det virkelige liv også, -ikke bare i drømme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Gratulerer med ny dagbok, og et riktig godt 2006 ønskes deg i samme slengen!

Bøllepusen, ja.. Vi får håpe pusen kommer til rette igjen...

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ååå, nå er jeg bekymret for Bøllepusen din også. :tristbla:

Jeg håper hun bare har tatt en liten ferie hos snille naboer som fikk lyst til å låne henne litt...

Det er ikke moro når puser forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...