Gå til innhold

Betties dager


Bettie

Anbefalte innlegg

Lørdag 18.februar

Jeg regner med at poden og samboeren kommer gjennom skuffelsen, baby-E. Det er ille å si, men de er unge og får sikkert flere sjanser. Jeg regner vel med å se dem i løpet av helgen. Takk for hilsner.

Hallo Hope.Det er slitsomt å dra så langt for en bursdag, men når det er 18-årsdag og man er tante, så må man, Cata.

Hei AnneBeth. Takk for helgehilsen.

I går hadde jeg ikke akkurat en toppdag. Jeg regner med at det kom av at jeg gruet meg til å dra avgårde i bursdagen. Jeg måtte ut å måke fram bilen, da, for selv om traktormannen har måkt her, har han måkt rundt bilen min, så der var det en jobb å gjøre. Jeg tok det litt mer forsiktig enn sist, for nå begynner ryggen å bli bra, og jeg ville ikke ha en ny runde. Traktormannen kom da jeg var ferdig med å måke fram bilen, så jeg fikk flyttet den og hele gårdsplassen ble traktormåkt. Det er så godt å ha ham slik det har snødd nå.

Det ble en slitsom tur til bursdagsbarnet. Heldigvis var vi heldig med ferga, slik at vi slapp å stå i kø. Vi sparer mange mil på å ta ferga over fjorden framfor å kjøre rundt. Og så blir det en pause i kjøringa også.

Burdagsbarnet ble fornøyd med gavene. Hun har flyttet på hybel og trenger derfor det meste, så det var ikke så vanskelig å finne en gave til henne. Middag fikk vi, og dessert, og en kaffekopp før vi måtte dra hjemover igjen. Vi hadde latt vofsa være hjemme, så hun skulle slippe å sitte i kjøreburet så lenge.

Halvdelen er på jobb, og jeg sitter her. Jeg har masse jeg skulle ha gjort - vaske klær, rydde hus og gjøre litt rent, gå vofsetur, men energinivået er lavt. Jeg får i hvert fall vaske litt klær i dag, så får jeg se hvor mye annet jeg makter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Bettie-vennen min!

Endelig har jeg tid til å kikke innom deg igjen, og har fått lest hva som har skjedd i livet ditt siden sist. Regner med det er godt å være ferdig med alt som er av ansvar og møter og avtaler i forhold til jobb, sånn at du sakten men sikkert kan begynne på veien opp og frem igjen. Tror nok det er lurt å ta det rolig, både fysisk og psykisk.

Ser at du har hatt noen tunge tak siden sist, men at du også har hatt noen koselige (men slitsomme) stunder, og at du tross alt har det bedre enn på en stund. Det er jeg glad for å lese!

Du får gi deg selv resten av helgen på å hente deg selv inn igjen, for den bursdags-turen i går hørtes slitsomt ut. Tenkter på deg og ønsker deg alt godt, selv om jeg ikke rekker innom så ofte for tida! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at bursdagsbarnet ble fornøyd med gaven da.. :) De trenger mye når de nett har flytta for seg selv ja.. ;)

Håper du får slappa av og kosa deg i helga då.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi. Inspirert av dine vofseturer så har jeg vært inne på canis.no og funnet hunden som passer for meg. Det må visst bli en Norfolk terrier... Den er liten nok til ¨å fa plass i leiligheta, har pels som ikke krever allverdens stell, har bra gemytt, men er litt tøff i trynet likevel og kunne blitt en utmerket turkamerat.

Så vet jeg hva slags rase jeg skal begynne å sjekke hvis jeg noen gang kommer så langt at jeg tør gjøre alvor av å anskaffe hund.

(Kanskje det blir når jeg blir pensjonist????)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag, Bettie!

Jeg er elendig i dagbokrunder for tiden, men titter raskt innom i ny og ne, og da har jeg jo mine faste da, vet du...

Trist og høre om poden, men sånt skjer faktisk i femti prosent av alle svangerskap. Som regel skjer det tidlig, men nå får vi jo vite så tidlig at vi er gravide også, derfor vet vi om det i flere av tilfellene... Som regel skjer det jo også fordi det er noe galt, ikke sant?

Nå ønsker vi oss vår.... gjør vi ikke?

Jeg vil kunne sitte på balkongen med kaffen min snart...

:klem::klem:

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei...

Håper du har hatt en fin søndag. Jeg har aspirert til tittel "superhusmor" og tømt klesskap for 3 sekker med gammelt, ubrukelig tøy ++. Deilig følelse, -er ikke ofte man er så effektive i denne heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 19.februar

Så hyggelig at du fikk tid til å komme innom, Fakse. Jeg vet jo at du har litt av et program.

Har slappet mye av i helgen, Litle Lady.

Det er en morsom hund du i såfall ville fått Cata. Jeg gjorde også testen, men de hadde ingen hund som passet for meg, så jeg får nok være glad for at jeg har fått en likevel. Så flink du har vært som har ryddet i klesskapet. Det er ganske tilfredsstillende når alt er på plass og det er plass til mer.....

Hallo midnattsol. Takk for helgehilsen¨

Det er trist at poden og samboeren mistet dette barnet, men som du sier, det er sikkert en grunn til det, mysan. Og jeg er enig i at det er på tide at det blir vår.

Jeg var litt flink husmor i går, så støvkluten ble svingt og støvsugeren brummet, og klær ble vasket. Innimellom dette tittet jeg på OL, og gikk en vofsetur. Det ble en rolig kveld med Halvdelen og meg og taco.

I dag hadde vi planlagt å sove lenge, men våknet tidlig likevel. Etter noen kaffekopper ringte vi poden og spurte om vi kunne få låne med oss bonusbarnebarnet vårt. Vi hadde blitt invitert med på skogtur med vofs og grillmat og tenkte at det ville være hyggelig for en sju-åring.

Vi var tilsammen 12 mennesker og fem hunder som møttes i skogen, og vi tente bål og griller og grillet pølser over bålet, hadde med kaffe og kakao på termos og koste oss. Hundene fikk leke fritt rundt oss, og Vofsa storkoste seg i den dype snøen. Bonusbarnebarnet koste seg også der hun fikk steke egne pølser. Og det var fint terreng for aking og klatring. Eget hus fikk hun laget seg under et tre også.

Vi var ute i rundt tre timer før vi pakket oss sammen og leverte tilbake sjuåringen.Vofsa var sliten etter turen, så hun har stort sett ligget ved beina mine og sovet etter at vi kom hjem. Jeg tror det er en sjuåring som også kommer til å sove godt i natt.

Halvdelen og jeg hadde bryllupsdag i dag, og vi syntes en slik skogtur var en fin måte å feire den på. Vi har vært gift i 29 år nå, og det er ikke dårlig, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Det er koselig med skogstur og grille pølser på bål! Alt for lenge siden vi har gjort det.

Gratulerer med bryllupsdag i går, det er ikke dårlig å ha vært gift så lenge. (Jeg har vært bare vært gift i 18.)

Ønsker deg ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie.

Og grattis med bryllupsdag. Det står respekt av så mange år. :klappe:

Skulle gjerne ha vært med på den bål/grill turen dere hadde. Vi gjorde ofte det med ungene før ulykken, og jeg skal jammen foreslå det en helg. Det er koselig det, og ungene elsker det....

Haler deg opp fra side to, men lover ikke at jeg rekker det på en stund igjen. Skjer egentlig stadig ting som tar tiden min, så det er ikke ofte jeg rekker å skrive noen ord....men jeg følger med litt da.....

:klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 21. februar

Skogturen var veldig hyggelig, ja, Queenblue. Det er en stund siden jeg også var med på noe sånt, Liss.

I går gjorde jeg lite på dagen, bortsett fra vofstur i det fine været. Det var solskinn og det dryppet fra taket - nesten sånn at jeg begynner å tro på at det blir vår. Det har ikke vært så mye snø i byen siden 60-tallet sier de som har bodd her så lenge - og jeg tror dem, for det er mye snø her.

På kvelden var det vofsekurs, og denne gangen var Vofsa totalt uinteressert i det vi skulle gjøre. Hun ville ikke sitte, og ikke gå pent i bånd. Hun kan begge deler, men hun var gretten og gadd ikke gjøre noe som ikke medførte en godbit med en gang. Til slutt måtte kurslederen ta henne litt fatt, for hun nektet plent å gi seg. Når kurskvelden er slik, er jeg veldig lite glad i Vofsa.

I dag har hun derimot vært eksemplarisk, så det var vel en ungdomsnykke. Hun nærmer seg sin første løpetid, så det kan vel være litt hormon- og humørsvigninger i hundeverdenen også.

Frøkna kom hjem i går. Hun var dårlig - feber og vond hals. Og da er det godt at mor har gjesterom, for det er ikke ok å ligge hjemme hos seg selv - alene - og være syk. Hun ble til ut på dagen i dag. Da ville kjæresten at hun skulle komme dit, så skulle hun få pleie der. Det fristet enda mer en gjesterommet til mor.

Ellers har jeg fulgt svigermor til tannlegen i dag. Det er litt av en ekspedisjon når hun skal ut av huset. Hun har kols, og har oksyg på flasker. Og hun er dårlig til bens så hun har rullator. Jeg fikk ikke med meg den i bilen, så jeg var støtten hennes. Og så kunne de ikke gjøre noe hos tannlegen, for hun går på blodfortynnende medisiner, så det var bare å kjøre henne hjem igjen. Hun skal tilbake når hun har vært uten blodfortynnende noen dager, men da får Halvdelen ta henne med seg.

Og det var det jeg har gjort i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. hun svigermor hørtes ikke helt superfrisk ut, nei. At du orka det! Det hadde jeg definitivt ikke orka i dag! Du er i det minste konstruktiv og flnk selv om livet går litt feil vei.

Håper Vofsa kommer seg helskinnet gjennom sin "første pubertet". :ler: Bikkjer som har løpetid er ikke bare, bare.

Håper du får en god natt, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har hatt en fin dag og at du får en koselig kveld :)

Hørtes ut som en tøff tur det der med svigermoren din... det er ikke alltid like enkelt å ha med de litt eldre på tur nei... ;)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sitter og leser om vofsen din, og kjenner meg så godt igjen i situasjonen med min valp. Vi er godt i gang med kontakttrening, og hun er så flink inne, ikke fullt så flink ute.... :forvirret:

og når vi går tur så hopper hun istedet for å gå! men blid og lykkelig er hun. Tror vi må melde oss på kurs også.

Ellers har du min fulle sympati både når det gjelder sykmelding, og medarbeidere. Ta vare på deg selv nå, så du kommer sterkere tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med overstått bryllupsdag, Bettie!!! :klem:

Nei, det er jammen ikke verst å være gift i 29 år! Vi har 22 år til sommeren, og jeg er ganske stolt av det, også! Det er jo ikke noe som kommer av seg selv. Man må jobbe hele tiden; mer eller mindre! ;)

Det var trist å høre om spontanaborten til poden og samboeren hans. Dessverre skjer det veldig ofte. Jeg kjenner flere som har opplevd det en eller flere ganger, men det er ikke noe hyggelig - uansett om graviditeten var planlagt eller ikke. Håper de blir snart gravide igjen om de skulle ønske å prøve igjen - enten nå eller senere!

Det høres tungvint ut med all den snøen! Hva skal du egentlig med den? Det er bare å flytte vestover, så slipper du all den måkingen! Men du går glipp av harryhandelen, da... :ler:

Her har helgefølelsen nesten begynt å snike seg inn; etter jobb og middagslaging har jeg vært på sykebesøk hos en kollega som har kreft. Ikke noe kjekt. Fikk liksom et veldig overskudd da jeg kom hjem; en slags lettelse over å ikke ha noen livstruende sykdom, kanskje? Heiv meg rundt og ryddet hele kjøkkenet, satte på en vaskemaskin, spilte litt gitar og litt altfor høy musikk! :ler:

Ønsker deg en fin helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Hei!

Jeg synes det var på tide at jeg stakk innom deg.

Jammen har du hatt det tøft i det siste. Håper det går bedre og bedre med deg.

Du ble gift da jeg var 1 1/2 år. Jammen har dere holdt sammen lenge.

Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...