Gå til innhold

Prins Harry og Meghan😉

Sofie Maria

Anbefalte innlegg

Mjalloh skrev (4 minutter siden):

Nei, har ikke sett noen link?

var tidligere i tråden når vi hadde masse krangling .. 

https://norway.postsen.com/live-style/amp/88186 

poenget er liksom forskjellen fra media fokuset Willian får i motsetning til H - jeg syns det er ganske absurd og åpenbart at det er noe ugler i mosen her/noen pressefolk som får betalt for å gi god PR.. Virker veldig « rigged» hele systemet føler jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Sofie Maria said:

var tidligere i tråden når vi hadde masse krangling .. 

https://norway.postsen.com/live-style/amp/88186 

poenget er liksom forskjellen fra media fokuset Willian får i motsetning til H - jeg syns det er ganske absurd og åpenbart at det er noe ugler i mosen her/noen pressefolk som får betalt for å gi god PR.. Virker veldig « rigged» hele systemet føler jeg. 

Ja, det er en kjent sak!

Som avocadoen Kate ble hyllet for å spise under svangerskapet fordi hun da var en god mor som forsikret at barne fikk riktig næring. Når Meg spiste en, ble hun kritisert for å støtte narkokartellene i sør-amerika som produserer avocadoen, og fikk skylda for klimakrisa fordi avocadoen hadde flydd så langt. Tror det var Daily Mail som sto for den... helt sjukestue! Beyond me at noen kan nekte for at dette har skjedd.. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prince Andrew er Duke of York, Prince Harry og Meghan er Duke og Duchess av Sussex. Mange briter ønsker at disse titlene tas fra de sistnevnte, men ikke fra Prince Andrew.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mjalloh said:

Prince Andrew er Duke of York, Prince Harry og Meghan er Duke og Duchess av Sussex. Mange briter ønsker at disse titlene tas fra de sistnevnte, men ikke fra Prince Andrew.

Det politiske styre i York har bedt om at han mister tittelen. Det har ikke skjedd for de andre. 

Andrew er mye mindre populær, han har ingen støtte hos noen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Hulsker så virker det for meg som han bare var dum i fylla (ikke at det er en forklaring, men du skjønner hva jg mener👍🏻) Antonsen tror jeg er mer en sinnatagg/gretten fyr og han burde melde seg på sinnemestringkurs 😏.. Bare google rettssaken son har vært rundt baren han eier så skjønner du hva jeg mener, han har også mobbet en person i rullestol, selvsagt også tilbake da under fanen « satire/ prøve å være morsom ..» jeg kjøper ikke helt den.. 

Tilbake til H og M. Poenget som H snakket om er ufrivillige fordommer og det har ALLE i større eller mindre grad selv om det er vondt å innrømme, men igjen betyr ikke at HELE kongehuset er rasister. De skjulte fordommene kommer fra ting man blir fortalt (gjerne litt sånn sniker seg inn i samtalen hvis du skjønner hva jg mener) eller media.

Hva er den statistiske odsen jeg skal bli overfalt eller lignende mens jeg er ute alene? 😏Veldig lav vil jeg anta hvis man regner på det, men av media blir man fortalt ting ikkesant og blir skremt-ikke gå alene, ta alltid taxi , ikke sitt i bil med fremmende osv osv. Og hva skjer så? Det setter seg i ubevisstheten og blir lagret der. 

Endret av Rhodiola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk mener ikke at hun ikke har fått motgang i pressen, men mange mener hun fikk langt mindre motgang i pressen, enn alle andre som skulle gifte seg inn i familien, i tillegg til at hun fikk mye mer positiv omtale, enn de andre. 

Harry snakker jo om dette, og vedkjenner seg at alle andre fikk tilsvarende dritt, men det som var annerledes var the race element.

Det var ulike aviser som skrev om avokado. Kanskje ulike journalister i ulike aviser har ulik oppfatning om dette, mer enn damene? 

Endret av Rhodiola
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Madame Butterfly said:

Folk mener ikke at hun ikke har fått motgang i pressen, men mange mener hun fikk langt mindre motgang i pressen, enn alle andre som skulle gifte seg inn i familien, i tillegg til at hun fikk mye mer positiv omtale, enn de andre. 

Harry snakker jo om dette, og vedkjenner seg at alle andre fikk tilsvarende dritt, men det som var annerledes var the race element.

Det var ulike aviser som skrev om avokado. Kanskje ulike journalister i ulike aviser har ulik oppfatning om dette, mer enn damene? 

Enkelte aviser er mer royalistiske enn andre, og disse avisene favoriserer Kate. Jeg har lest britisk presse hver dag siden 2006, Meghan har fått gjennomgå for alt fra avokado, til hånd på magen under graviditet, ansiktsuttrykk og sko. Tror du det er mange av oss som kunne stått i det der uten å dra?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (15 timer siden):

Angående Hulsker så virker det for meg som han bare var dum i fylla (ikke at det er en forklaring, men du skjønner hva jg mener👍🏻) Antonsen tror jeg er mer en sinnatagg/gretten fyr og han burde melde seg på sinnemestringkurs 😏.. Bare google rettssaken son har vært rundt baren han eier så skjønner du hva jeg mener, han har også mobbet en person i rullestol, selvsagt også tilbake da under fanen « satire/ prøve å være morsom ..» jeg kjøper ikke helt den.. 

Tilbake til H og M. Poenget som H snakket om er ufrivillige fordommer og det har ALLE i større eller mindre grad selv om det er vondt å innrømme, men igjen betyr ikke at HELE kongehuset er rasister. De skjulte fordommene kommer fra ting man blir fortalt (gjerne litt sånn sniker seg inn i samtalen hvis du skjønner hva jg mener) eller media.

Hva er den statistiske odsen jeg skal bli overfalt eller lignende mens jeg er ute alene? 😏Veldig lav vil jeg anta hvis man regner på det, men av media blir man fortalt ting ikkesant og blir skremt-ikke gå alene, ta alltid taxi , ikke sitt i bil med fremmende osv osv. Og hva skjer så? Det setter seg i ubevisstheten og blir lagret der. 

Men Harry sier jo selv at de aldri har sagt at noen i kongehuset er rasister. Det er jo det som er poenget her. Men som jeg skriver, kan man selvsagt debattere hvorvidt man er rasistisk når man kommer denne type uttalelser. Derfor finnes det folk som likevel mener at Meghan og Harry kalte medlemmer av kongehuset rasistiske. Jeg har derimot ingen mening rundt akkurat det, og syns det er flott at Harry endelig har avkreftet at han mente at noen i kongehuset var rasister (selv om det blir for dumt å skylde på media her). 

Jeg har heller ingen formening om hvorvidt disse uttalelsene om hudfargen til Archie kom av skjulte fordommer. Det kan like gjerne være spørsmål som mange snakker om når noen er gravid; altså hvilke gener barnet vil arve fra foreldrene. Samtidig kan jeg også se for meg at det finnes en del holdninger som ikke menes å være rasistisk, men som er det likevel, da særlig blant de eldre i kongefamilien. Det kan man fort oppleve blant eldre ellers også, som ikke har fått med seg hva som er ok å si og hva som ikke er greit å si. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motviljen i folket og i pressen er sterkere mot Andrew enn Harry. Andrew har så minimal støtte at det er ingenting. Det er ikke mye diskusjon om det, alle er bare enige. Han har skjemt seg ut, og gjort skam på familien sin. 

Endret av Rhodiola
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Harry sier jo at det ikke er snakk om rasisme.. Han sier at det er fordommer, og det er mulig det. Men som jeg påpeker flere ganger, så var jeg ikke i situasjonen, så jeg aner ikke hva som ble sagt og hvordan det ble sagt. Derfor har jeg heller ingen mening om akkurat dette. Derfor kan man ikke gå ut i fra at det Harry sier er sant. 

Og som jeg har påpekt helt fra starten av; om det Harry sier stemmer, at dette handlet om fordommer, kan det også argumenteres for at det er rasisme, selv om Harry mener noe annet. 

Endret av Rhodiola
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En samtale om babys utseende behøver ikke å være problematisk i det hele tatt. Kommer jo helt an på kontekst, intensjon og tolkning. Jeg og min mann er fra to ulike land, vi lurte  på og snakket mye om vi trodde barnet vårt ville få hans sorte hår, mine blå øyne, hans hud etc. Vi snakket mye om det fordi vi har så totalt forskjellig utseende, men det var jo ikke noe vondt bak det. Vi var nysgjerrige og bare gledet oss til å bli foreldre. På samme måte var det helt uproblematisk at min mor lurte på om baby ville få min bleike hud eller mannen mins hudfarge. 

Endret av Rhodiola
  • Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett fordi vi kun har hørt en side av den historien, og jeg er alltid forsiktig med å gå ut i fra hva en person sier er 100% riktig. Det har ingenting med at det er Harry og Meghan det er snakk om. Det handler mer om jobben min, hvor jeg ofte har samtaler med foreldre i konflikt. Om man kun hører på det den ene forelderen forteller og tror det er 100% sant, får man seg et realt sjokk når man snakker med den andre forelderen og hører den parten sin side av historien. 

Endret av Rhodiola
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og problemet er? Som jeg skrev tidligere - Artchie har ikke bedt om å bli født og han har den fargen han har, hvorfor er det en samtale å skulle ha??! 

Om noen skulle kommentere (med mindre jg var tusen prosent sikker de mente det i vennlig tone) hudfarge på MIN potensielle baby ville jeg garantert blitt sint.

Utifra intervjuet M ga så fikk jeg IKKE inntrykk at det var snakk om noen « vennskapelig eller nysgjerrig» samtale slik noen her i tråden mener. 

Endret av Rhodiola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinder skrev (7 minutter siden):

Rett og slett fordi vi kun har hørt en side av den historien, og jeg er alltid forsiktig med å gå ut i fra hva en person sier er 100% riktig. Det har ingenting med at det er Harry og Meghan det er snakk om. Det handler mer om jobben min, hvor jeg ofte har samtaler med foreldre i konflikt. Om man kun hører på det den ene forelderen forteller og tror det er 100% sant, får man seg et realt sjokk når man snakker med den andre forelderen og hører den parten sin side av historien. 

👍🏻🙂

Har jo flere ganger nevnt at jeg ønsker William / kate kan komme på banen og si sin fortelling. Ville gjort det litt mer forståelig. (hele saken altså) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (2 minutter siden):

👍🏻🙂

Har jo flere ganger nevnt at jeg ønsker William / kate kan komme på banen og si sin fortelling. Ville gjort det litt mer forståelig. (hele saken altså) 

De gjorde det en gang. Dvs dronningen. Recollections may vary. Den setningen sier alt og dermed er det ikke mer å si.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer vel an på øyet som ser det? Tydeligvis er en sånn samtale helt ok for noen, for min del NEI og M er vel enig med meg at en sånn samtale blir bare for dum?  

Angående rett frem rasisme, nei jeg tror heller ikke det står så ille til i kongefamilien (håper alle fall ikke det !) men likevel er det jo rart/ bekymringsfullt med et medlem i kongehuset som innehar sånne type holdninger om at hudfarge er viktig/vesentlig. 

Endret av Rhodiola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (2 minutter siden):

👍🏻🙂

Men det er veldig bra at de ikke gjør det offentlig. Det bør de heller ta internt i familien. Vi har ingen «rett» på å få høre Kate og William sin versjon av historiene Harry og Meghan har fortalt, og jeg håper de aldri går offentlig ut med det. 

Det blir jo da selvsagt bare styr og mer «krig» mellom de ulike partene, om William og Kate gjør det samme som Harry og Meghan. Jeg håper heller at de får mer ro over situasjonen etter hvert, og at de på sikt kan jobbe med konfliktene som har oppstått innad i familien, så at de kanskje en gang i fremtiden forhåpentligvis kan reparere forholdet og tilliten mellom seg. Og akkurat det vil neppe kunne skje om partene til stadig skal fortelle sin versjon gjennom media. For det er jo klart at Harry og Meghan vil komme med motsvar om William og Kate går offentlig ut med sine versjoner. Og da har vi det gående. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (5 minutter siden):

De gjorde det en gang. Dvs dronningen. Recollections may vary. Den setningen sier alt og dermed er det ikke mer å si.

Nei.. jeg syns ikke det oppklarer mye. M og H har jo nektet plent å si hvem som sa dette om hudfarge (de har vel nevnt at det ikke var dronningen om jg husker rett) men siden vi da ikke vet hvem som deltok på samtalen så vet vi heller ikke om dronningen var deltagende i samtalen og faktisk vet hva som ble sagt/ikke sagt. 

Og desutten - hun har jo ikke mye valg enn å si hva hun sa 😅? Skal hun gå til bbc og erkjenne at enkelte medlemmer i kongehuset har « dårlige « holdninger ? det skulle jo tatt seg ut, hadde blitt god underholdning da.. 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (Akkurat nå):

Nei.. jeg syns ikke det oppklarer mye. M og H har jo nektet plent å si hvem som sa dette om hudfarge (de har vel nevnt at det ikke var dronningen om jg husker rett) men siden vi da ikke vet hvem som deltok på samtalen så vet vi heller ikke om dronningen var deltagende i samtalen og faktisk vet hva som ble sagt/ikke sagt. 

Og desutten - hun har jo ikke mye valg enn å si hva hun sa 😅? Skal hun gå til bbc og erkjenne at enkelte medlemmer i kongehuset har « dårlige « holdninger ? det skulle jo tatt seg ut, hadde blitt god underholdning da.. 👍🏻

Nei, nettopp. Hva skal man si. Som er vel hvorfor de ikke sier noe. Noe alle skjønner. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...