Gå til innhold

Prins Harry og Meghan😉


Sofie Maria

Anbefalte innlegg

okai, kjør debatt. 

Hvor står folket i Harry debatten? 😉

Jeg er definitivt for og skjønner ikke hvorfor de får så mye hat!  

Kjærligheten må da være mer viktig enn å følge noen gamle tradisjoner med mose på??  (satt litt på spissen, men dere skjønner hvor jeg vil hen.) 

Så .. hvem er på min side og dere som hater - hvorfor? 😏 Tror dere på diva ryktene angående Meghan eller hva er problemet? 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg støtter de og det er ikke noe tvil om at megan ble utsatt for rasisme. Jeg tror ikke noe på at hun skal ha vært frekk og ufin mot kongefamilien men at dette er noe de sier for å ikke påta seg skyld for rasisme og generelt negative holdninger til henne når de ikke ønsket hun velkommen bare fordi hun var en amerikansk kjendis og de hadde fordommer. 

Syns det er veldig sterkt av Harry å melde seg ut av kongehuset for å pleie forholdet og egen familie, men han er nok ganske traumeskadet og oversharing er en vanlig traumerespons så enkelte ting som ting om penisen hans kunne han spart seg for...Men forstår at hensikten var å prøve å formidle hvordan han lever med traumene etter morens dødsfall når samme hudkrem får han rett tilbake dit igjen. 

Anonymkode: b0b66...620

  • Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner egentlig ikke hva greia er med de to. Hvorfor folk hater de. Leser og ser nyheter, men akkurat dette skjønner jeg ikke noe av. Vet bare om baka til Harry. Noen som har lyst til å fortelle meg? 

Anonymkode: 12ed5...43d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de skal få være fri til å leve som de vil. PH er født inn i mediene, så det skal vel noe til å få leve fritt. Jeg tror han utleverer seg selv nå i et forsøk på å fjerne mystikken og løsrive seg så han kanskje får "fred" en dag. Og tjene penger i mellomtiden.

Meghan har vel som alle andre, ønsket om å få leve på egne premisser, ikke etter utdaterte normer som de konservative kongelige.

Anonymkode: a83ae...486

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor de lager så mye drama. Meghan er dramaqueen som mange amerikanske damer er, og Harry er forelsket og dilter etter.

Kunne de ikke bare holdt kjeft og flyttet stille ut?

Anonymkode: d3ae1...f3f

  • Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor de gjør alt de gjør hvis de flyttet for å ikke få så mye oppmerksomhet  . De virker gale . 

Anonymkode: 1d20b...57d

  • Liker 37
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne fått min støtte men når de sier de ikke vil ha oppmerksomhet også langer de ut om livene sine på Netflix, tv, bøker podcaster og radio så blir det for dumt. Videre at de sutrer for de mister økonomisk støtte fra Kongen familien er bare tull. Millionvis av briter sitter å fryser ihjel av kulde i egne hjem. Så skal de to besserwisserne der sitte i en Mansion i USA og si at det er synd på de. De hadde fått min støtte hvis de hadde reist og holdt kjeft. Måten de oppfører seg på nå er det ikke rart at hele England hater de. 

Anonymkode: a7eb8...80e

  • Liker 42
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på kjærligheten deres og synes de er et fint par. Må allikevel innrømme at hadde noen i familien min delt så mye fra mitt privatliv, tjent penger på våre private samtaler og servert "sin sannhet" til hele verden hadde jeg aldri snakket med vedkommende igjen. Aldri. 

Når det er sagt synes jeg det er hårreisende at kongehuset ikke betaler for sikkerheten deres. Han er sønn av kongen og hvis han eller barna blir kidnappet vil jo faktisk kongen kunne settes i en situasjon hvor kongen blir utpresset. Forstår derfor ikke den beslutningen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De kunne fått min støtte men når de sier de ikke vil ha oppmerksomhet også langer de ut om livene sine på Netflix, tv, bøker podcaster og radio så blir det for dumt. Videre at de sutrer for de mister økonomisk støtte fra Kongen familien er bare tull. Millionvis av briter sitter å fryser ihjel av kulde i egne hjem. Så skal de to besserwisserne der sitte i en Mansion i USA og si at det er synd på de. De hadde fått min støtte hvis de hadde reist og holdt kjeft. Måten de oppfører seg på nå er det ikke rart at hele England hater de. 

Anonymkode: a7eb8...80e

Enig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Team H&M.

Synes tabloidene hadde mange urettferdige artikler om Meghan; der hvor Kate fikk skryt mens hun fikk kritikk for de samme tingene.

Mulig Harry ikke var skapt for et kongelig liv hele livet?

Jeg har snart hørt ferdig lydboken, jeg kjente jeg rødmet når han snakker om de første dagene han sendte meldinger med M og jeg kjente igjen det suget i magen fra egne forhold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg støtter de og det er ikke noe tvil om at megan ble utsatt for rasisme. Jeg tror ikke noe på at hun skal ha vært frekk og ufin mot kongefamilien men at dette er noe de sier for å ikke påta seg skyld for rasisme og generelt negative holdninger til henne når de ikke ønsket hun velkommen bare fordi hun var en amerikansk kjendis og de hadde fordommer. 

Syns det er veldig sterkt av Harry å melde seg ut av kongehuset for å pleie forholdet og egen familie, men han er nok ganske traumeskadet og oversharing er en vanlig traumerespons så enkelte ting som ting om penisen hans kunne han spart seg for...Men forstår at hensikten var å prøve å formidle hvordan han lever med traumene etter morens dødsfall når samme hudkrem får han rett tilbake dit igjen. 

Anonymkode: b0b66...620

https://nypost.com/2023/01/09/prince-harry-under-fire-for-denying-royal-family-racism-claim/

Harry påstår i alle fall at rasisme aldri skal ha skjedd likevel. 

Og hvis den britiske kongefamilien virkelig var så ufattelig "rasistisk" hvorfor i all verden godtok de dette ekteskapet da? hvis det virkelig var imot at Harry giftet seg med noen som var litt mørkhudet, så ville kongefamilien sikkert funnet på all verdens påskudd for å hindre at Harry giftet seg med henne. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De trenger ikke å lage så mye drama, hvis de bare vil ha det fint sammen

Harry har gått gjennom utrolig mye, ikke hatt et enkelt liv. Mistet moren, hadde nok ikke skjedd om hun ikke var i kongefamilien. Ble forfulgt av paparazzi og detektiver for å finne ut alt om han som ungdom, skjønner at han ikke vil være i en familie som alle vet alt om, omtrent. Men han trenger ikke å angripe hele kongefamilien på veien ut. 

Meghan har nok også gått gjennom mye. Men hun setter alltid seg selv som offer, som om alle hater henne. Dette gjør at når hun forklarer hva hun har gått gjennom, er det ikke troverdig, siden deler av det er oppfunnet eller overdrevet. Harry ble født i en familie med masse regler osv. Meghan visste godt hva hun gikk til, men valgte å ikke tilpasse seg i det hele tatt. Klærne, osv, var alltid omvendt enn reglene. Ikke overraskende folk ikke likte henne. Så går hun ut og sier masse dritt om en familie hun aldri har prøvd å blande seg litt inn i. Selvfølgelig får man ikke lyst til å like henne så godt. Når man blir en del av Storbritannias viktigste familie, er det regler og tradisjoner. Og hvis man ikke vil tilpasse seg, enten ikke gjør det, eller IKKE lag så mye drama ut av det!

Problemet er at de, spesielt hun, absolutt vil ha den oppmerksomheten. De vil bli likt som diana, men siden de ikke er veldig troverdige, ødelegger de for Diana's bilde  istedet. Jeg synes det er barnslig gjort av dem, og ikke veldig voksent.

Jeg håper de har det bedre nå, men de trenger ikke å angripe kongefamilien hver uke for å ha det bra, håper jeg. Unødvendig. 

Også oppkalle datteren deres etter dronningen, når de kalte dronningen rasistisk osv, gir ikke så mye mening.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry sa i intervjuet om sin bok at de ikke har kalt noen rasister, men at det var media som kom på dette selv. Og det er sant - de har ikke brukt ordet rasisme og har ikke kalt noen for rasist. De har alltid snakket varmt om dronningen. 

De har oppkalt dattera etter dronningen og etter Harrys mor fordi de har respekt for de to kvinnene. 

 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (7 minutter siden):

Harry sa i intervjuet om sin bok at de ikke har kalt noen rasister, men at det var media som kom på dette selv. Og det er sant - de har ikke brukt ordet rasisme og har ikke kalt noen for rasist

tja...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drizzt skrev (På 15.1.2023 den 21.23):

Harry sa i intervjuet om sin bok at de ikke har kalt noen rasister, men at det var media som kom på dette selv. Og det er sant - de har ikke brukt ordet rasisme og har ikke kalt noen for rasist. De har alltid snakket varmt om dronningen. 

De har oppkalt dattera etter dronningen og etter Harrys mor fordi de har respekt for de to kvinnene. 

 

Ikke sånn sjefen da. Men hun representerte jo kongefamilien sånn sett, tenker jeg. 

Jeg leste det fordi meghan ikke fulgte alle reglene kongefamilien har, spesielt i forhold til respekt til dronningen. 

Jo, hun har kalt folk rasister, kanskje ikke i denne saken, men i andre eldre saker. Kanskje ikke brukt ordet, men å si at folk ikke likte henne pga hudfarge er jo definisjonen på rasisme som jeg ser det.  Som jeg skrev, veldig fint å oppkalle datteren etter henne. Men meghan burde ha skjønt at å kritisere hele kongefamilien, ikke var veldig hyggelig for dronningen. Jeg sa aldri at hun hatet dronningen, det gjorde hun ikke. Men man kan ikke si at man ser opp til noen, og ødelegge alt rundt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CatPerson123 skrev (Akkurat nå):

Ikke sånn sjefen da. Men hun representerte jo kongefamilien sånn sett, tenker jeg. 

Jeg leste det fordi meghan ikke fulgte alle reglene kongefamilien har, spesielt i forhold til respekt til dronningen. 

Jo, hun har kalt folk rasister, kanskje ikke i denne saken, men i andre eldre saker. Kanskje ikke brukt ordet, men å si at folk ikke likte henne pga hudfarge er jo definisjonen på rasisme som jeg ser det.  Som jeg skrev, veldig fint å oppkalle datteren etter henne. Men meghan burde ha skjønt at å kritisere hele kongefamilien, ikke var veldig hyggelig for dronningen. Jeg sa aldri at hun hatet dronningen, det gjorde hun ikke. Men man kan ikke si at man ser opp til noen, og ødelegge alt rundt. 

Alle representerer kongefamilien. Kongefamilien er en institusjon med en hær av byråkrater og ansatte som driver The Firm. Denne hæren styrer hvem som kan si og gjøre hva, når og hvor. Dronningen og de andre familiemedlemmene er bare fasaden, ansiktet utad. De har ingen frihet og veldig ofte måtte familierelasjonene vike for plikten. Som da dronningen nektet sin søster å gifte seg med mannen hun var forelsket i. Det var et godt eksempel. 

Så det krever en viss mentalitet for å trives i et slikt miljø med et slikt liv. Jeg tror ikke Harry har denne mentaliteten. Han er veldig lik sin mor som heller ikke hadde mentaliteten. Dronningen ble født og har levd i en annen tid, da spørsmål ikke ble stilt i samme grad. De siste årene, spesielt etter Charles og Dianas bryllup har ting endret seg dramatisk i The Firm. 

Jeg tror ikke kongefamilien kan se bort fra familierelasjonene nå i den grad de måtte gjøre før. Med Diana og så med Harry blir ukulturen innad avslørt. 

Jeg tror dronningen forsto i sine siste år at ting måtte endres og institusjonen måtte oppdateres og moderniseres for å tilpasse seg og overleve. Hun prøvde etter beste evne å tråkke forsiktig og bane ny vei, men det var ikke opp til henne personlig. Hun oppfordret Charles og Diana å skilles. Hun godtok Camilla. Hun ønsket at Camilla skulle kalles for dronning. Dette er enorme skritt i en helt ny retning for institusjonen.

Tenk på et fengsel du er født i og vokser opp i mens du lengter etter friheten utenfor fengselets murer. Noen trives i fengselet, andre vil bare ut. William trives, Harry vil ut. Vel, nå er Harry ute og kan gi oss innblikk om livet inne. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (11 minutter siden):

Alle representerer kongefamilien. Kongefamilien er en institusjon med en hær av byråkrater og ansatte som driver The Firm. Denne hæren styrer hvem som kan si og gjøre hva, når og hvor. Dronningen og de andre familiemedlemmene er bare fasaden, ansiktet utad. De har ingen frihet og veldig ofte måtte familierelasjonene vike for plikten. Som da dronningen nektet sin søster å gifte seg med mannen hun var forelsket i. Det var et godt eksempel. 

Så det krever en viss mentalitet for å trives i et slikt miljø med et slikt liv. Jeg tror ikke Harry har denne mentaliteten. Han er veldig lik sin mor som heller ikke hadde mentaliteten. Dronningen ble født og har levd i en annen tid, da spørsmål ikke ble stilt i samme grad. De siste årene, spesielt etter Charles og Dianas bryllup har ting endret seg dramatisk i The Firm. 

Jeg tror ikke kongefamilien kan se bort fra familierelasjonene nå i den grad de måtte gjøre før. Med Diana og så med Harry blir ukulturen innad avslørt. 

Jeg tror dronningen forsto i sine siste år at ting måtte endres og institusjonen måtte oppdateres og moderniseres for å tilpasse seg og overleve. Hun prøvde etter beste evne å tråkke forsiktig og bane ny vei, men det var ikke opp til henne personlig. Hun oppfordret Charles og Diana å skilles. Hun godtok Camilla. Hun ønsket at Camilla skulle kalles for dronning. Dette er enorme skritt i en helt ny retning for institusjonen.

Tenk på et fengsel du er født i og vokser opp i mens du lengter etter friheten utenfor fengselets murer. Noen trives i fengselet, andre vil bare ut. William trives, Harry vil ut. Vel, nå er Harry ute og kan gi oss innblikk om livet inne. 

Ja, og det er tydelig at Harry ikke trivdes i familien, og det er helt greit. Han kan gjøre hva han vil med sitt liv. Men at Meghan, som ikke egentlig  er en del av den familien, går og kritiserer gang på gang, ser jeg på som unødvendig. Spesielt fordi hun er i min oppfatning uforsiktig med hva hun sier. At dronningen ville endre ting, kjempebra, og hun var forsiktig, noe som absolutt er nødvendig. Meghan går  fort og uforsiktig, noe jeg ikke tenker at gjør noe bra for det folk synes om henne.

Og jo, jeg tenker at dronningen representerte familien. Ikke i forhold til makt nødvendigvis, men tross alt hun som hadde tronen. Kongen er først, så dronningen, så prins, osv. Siden det ikke var noen konge, var hun på en måte høyest i rang. Dette gjorde at når man kritiserer hele familien hennes, kritiserer man litt henne også. Hun hadde ikke makt sånn sett, men man snakket om dronningen av England, mye mer enn om Prinsen av England. Men kongefamilien har utrolig lite makt ja, det vet alle håper jeg

 

Husk, dette er min mening, ikke fakta !

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2023 den 6.41):

Skjønner egentlig ikke hva greia er med de to. Hvorfor folk hater de. Leser og ser nyheter, men akkurat dette skjønner jeg ikke noe av. Vet bare om baka til Harry. Noen som har lyst til å fortelle meg? 

Anonymkode: 12ed5...43d

Boka til Harry antar jeg du mener? Den har tittelen spare og tittelen forteller vel det meste.

the spare er reserve/den som er til overs .. 🥺 jeg syns oppriktig syndt på han. 

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...