Gå til innhold

Mine små skritt mot et bedre liv


Amatariel

Anbefalte innlegg

Ja du er mitt stooore forbilde der Wit! Jeg har vært så lenge på 90-tallet at en del av meg tror liksom ikke at det går an å komme under. Men så har jo du bevist at jo, det går an! Og da skal jeg også klare det.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingrene for 80 tallet til påske. Vi ligger ca likt i vekt så vet selv hvor vanskelig det er å komme ned på 80 tallet og videre ned derfra :) I dag er det vår og nå blir det lysere og mer energi i sikten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Ja du er mitt stooore forbilde der Wit! Jeg har vært så lenge på 90-tallet at en del av meg tror liksom ikke at det går an å komme under. Men så har jo du bevist at jo, det går an! Og da skal jeg også klare det.

Takk :klem3: Jeg har jo tidligere vært på 80-tallet, krabbet til 90-tallet igjen men NÅ er jeg på 80-tallet for godt altså. Dette tror jeg ikke at jeg klarer flere ganger 😂 Jeg trodde også at dette var en umulighet, og at det ALDRI var mulig å komme lenger ned.

MEN, dette klarer vi altså 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med halvkilo ned! Jeg har trua på at du ser åttitallet til påske, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom med middagen jeg hadde i går. Scampi med grønnsaker og quinoa 😋

20240222_170636.jpg.d2e0bcaf7b4bde5361b0b216fb3c56a9.jpg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo lenge siden jeg var innom forumet, så jeg fikk jo ikke med meg begynnelsen av denne dagboka, men nå har lest gjennom mye og for en reise! 👏 Nesten 13 kg ned! Skjønner at februar opplevdes som litt stillestående, men du har jo lagt ned en kjempeinnsats over lang tid. Heier på deg og krysser fingrene for 8-tallet! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at du tok turen inn hit Fhuzzy 🥰
Det er sant, den største suksessen min av det hele er nok at jeg fortsatt "er her" 14 måneder etter oppstart. Så lenge har jeg aldri holdt fokus før, noe som virkelig gir meg håp om at det ER en livsstilsendring jeg holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 9: skrittmål 5 av 7 dager 
Trening: 3 økter (styrke + zumba + spinning m/ styrke) 💪

Mandag: 8437
Tirsdag: 8259
Onsdag: 9797
Torsdag: 12 192

Fredag: 6068
Lørdag: 9394
Søndag: 6597

Denne uken er jeg kjeempefornøyd med aktivitetsnivået! Jeg klarte å øke det littegrann, og det var så deilig :bond:
Jeg var på spinning i helgen, og det har jeg ikke vært siden i sommer! Egentlig en aktivitet jeg har vært (relativt) aktiv på før, men etter at jeg startet opp på zumba i august, så har det liksom ikke vært plass i kalenderen min til enda mer trening enn jeg har hatt, i alle fall ikke mer kondisjon. Den andre økten har da blitt styrke og/eller yoga-strekk. Men det åpnet seg en mulighet nå i helga, så da grep jeg den. Veldig stolt over det. Og vips så ble det tre økter denne uka! Med spinningen fulgte det også en hard mage/rygg-økt i sal etterpå, så jeg var helt kjørt utover den dagen :fnise: men deilig! Har følt meg veldig energisk hele helgen pga det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra treningsuke! Det står det respekt av! 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler du har mange seiere her! 0,5 kilo på en uke er jo veldig bra, og enda bedre når det har vært en tøff uke💪🏼 også 3 økter på en uke, det er faktisk ikke bare bare å få til med små barn i hus🤭 og som du sier selv, du er her fortsatt og med godt fokus 14 måneder etter start! DET er en seier det🎉 ønsker deg en god uke☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjekt å få ryddet kjøleskapet og samtidig få seg en deilig salat 😊

429928164_1036865477379726_270636777647739413_n.jpg.ef873e1229227c58252a64bcae15f722.jpg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt 2023: 104.2 kg

2024
1. jan: 
94,9 kg
5. jan: 93,1 kg
12. jan: 92,7 kg
19. jan: 91,3 kg
2. feb: 91,5 kg
9. feb: 91,3 kg
16. feb: 91,8 kg
23. feb: 92,0 kg
1. mars: 91,5 kg
8. mars: 91,5 kg

Sum: - 12,7 kg

Ble helt standby i dag. Ganske irriterende, rett og slett. For mentalt er jeg virkelig til stede for tiden. Jeg prioriterer meg selv, yter bra på trening (fått satt opp et ekstra gir der), er i hverdagsaktivitet og veldig fornøyd med dagens måltider. Jeg hadde faktisk håpet noen noen fåå hundre gram ned til i dag. MEN så fikk jeg plutselig mensen helt ut av det blå i går ettermiddag (fire dager før tiden), så jeg følte meg helt shitty allerede i det jeg gikk på vekta. Oppblåst og rar. I tillegg kom jeg jo på at jeg ikke var helt godis/snacks-fri forrige helg... Da kan jeg kanskje ikke forvente mer. Da burde jeg være takknemlig for at det i alle fall ikke var opp nemlig.gif.b40f6e7e4518729ad6629fa7f5adb705.gif

2 uker og 1,5 kg igjen før påske noia.gif.633e401db91bfea854283c5cdd539194.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper forklaringen her er mensen. Men det er frustrerende når alt står stille, og man føler man har gjort en skikkelig bra innsats. I dag viste vekten hos meg akkurat det samme som den gjorde 26. januar, det er til å bli sånn passe sprø av. :P Men på en måte "godt" å se at andre har det likt, før det plutselig løsner. Tålmodighet er viktig har jeg skjønt! Og tålmodighet har i hvert fall du, det er imponerende å se hvordan du står i det uke etter uke 🙂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterende å stå fast når man føler at man gjør alt riktig, iallfall! Håper på at det bare er mensen som spiller deg et puss, og at det løsner igjen neste uke. God helg! 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen har spilt meg et puss flere ganger, så bare vent til neste uke så skal du se 👍

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig når man føler at man gjør så mye riktig, så blir man dyttet ut av balanse av noe man ikke har NOE kontroll over. Jeg fikk også nylig mensen igjen etter å ha gått uten i forbindelse med graviditet/barn i nesten 2 år. Sannelig blir jeg fortsatt irritert av utslaget det gir på vekta. 

Satser på at det slipper til neste fredag! God helg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk dere, hjelper alltid å høre det fra andre også :klem:

Jeg skal nå gå inn i en fantastisk helg happy.gif.5723d79bfb1140ad0044e90a1bc4d3c7.gif En jeg har gledet meg til temmelig lenge. Kan ikke gå inn i detaljer her, men det er 3 år siden jeg hadde en sånn helg sist. Så det gledes, og den skal nytes. Heldigvis betyr ikke å nyte helt det samme som før for meg (les: spise spise spise). Det skal både være aktivitet/trening, samt mange andre ting. Men joda, det vil jo bli litt mer og litt annen mat enn en vanlig helg for meg. Men det får gå. Jeg håper og tror uansett ikke at det skal ødelegge for en vektnedgang til neste uke, som jo er målet.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse i helga, det er vel fortjent! 🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper også mensen spiller en stor rolle her! Gi det en uke eller to, så skal du se det løsner av seg selv🤩 Jeg føler alltid jeg går litt raskere ned i vekt rundt eggløsning🤞🏼

Kos deg masse i helgen!☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 10: skrittmål 6 av 7 dager 
Trening: 3 økter (zumba + høypuls + spinning) 💪

Mandag: 8242
Tirsdag: 8409
Onsdag: 8362
Torsdag: 13 092
Fredag: 8417
Lørdag: 13 399

Søndag: 4464

Jeg er dødsfornøyd med aktiviteten denne uken. Har kost meg sånn! Gått masse skritt, og vært på tre forskjellige og morsomme gruppetimer :danse2: Kan virkelig ikke ønske mer. Alt bare falt veldig på plass med sånn som jeg ville det mtp. andre planer, familielivet osv. Så deilig!

Men et skår i gleden er at jeg avsluttet uka dårlig. Fikk en skikkelig søndagsknekk (skritt ble jeg forhindret med pga. bilkjøring + annet), men det som var ille var inntaket av snacks og godteri. Var ikke så ille på fredag/lørdag, men så tok det helt av på søndag. Jeg mistet helt kontrollen :sukk: Fullstendig overspising av alt som ikke var bra... Fikk kjenne på det på kvelden og i natt. SÅ vondt i magen. Vred meg, og ble smertelig påminnet hvilken dårlig idè det var!! Så nå vil jeg ikke se en sjokoladebit på evig tid! (ikke så vondt at det ikke er godt for noe si :roll:)

Men ja, irriterende når aktivitetsuka var så bra, og maten ellers har vært bra. Og det at jeg viiirkelig ønsker å se 8-tallet før påska. Det tror jeg skal bli temmelig vanskelig. Men men. Har ikke gitt opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...