Gå til innhold

Mine små skritt mot et bedre liv


Amatariel

Anbefalte innlegg

Så mye god mat i denne tråden. Blir alltid sulten når jeg stikker innom. 😋 Og kjempebra nedgang i januar, @Amatariel 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 4: skrittmål 6 av 7 dager 
Trening: 2 økter (yoga m/ styrke + zumba) 💪

Mandag: 8304
Tirsdag: 8452
Onsdag: 9674
Torsdag: 10 608
Fredag: 9040

Lørdag: 6510
Søndag: 8335

Veldig fornøyd med aktiviteten denne uken. Jeg skal prøve å få inn mer styrke, da jeg tror det er veldig bra for kroppen min (og forbrenningen). Jeg hadde en litt lenger økt på onsdag med dette enn jeg pleier, så så vidt i gang med det. Følte meg også skikkelig energisk på zumbatimen! Beste timen på lenge :danse2:

I går spiste jeg forresten (en god del) sukker, for første gang dette året. Bursdagsfeiring, og føles bra å kunne delta og spise det jeg vil der uten dårlig samvittighet. Smaker på alt jeg vil av kaker, men veldig fornøyd med en liten bit av alt. Om dette vil vises på vekten på fredag vet jeg ikke, men skal i alle fall inn i vanlig hverdagsmat fra i dag igjen.

Ha en fin uke alle lesere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, det var en tung start på denne uken her. Har litt med familiære forhold å gjøre (ikke veldig alvorlig), så da gikk hele dagen i går i sirup. Fikk også alt for lyst på et sjokoladekakestykke som lå i kjøleskapet :roll: Burde tatt grep og utført noen verktøy for å stå i mot, men endte på sofaen foran TV'n, selv om jeg lå og tenkte på de manglende skrittene jeg burde tatt i stedet for.

Vel vel, godt den dagen er over. Skal være bedre i dag, selv om tankene er litt off enda. Jeg motiveres i alle fall av tanken om at jeg snart kommer ned på et nytt kilotall på vekten. Veeldig lyst til å se det på fredag, selv om jeg også innser at det kanskje skal litt mye til. Men håper 🤞 (altså ikke mer kake).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel. Gjort er gjort og spist er spist. Ikke noe å gjøre med det. Da er det bare å tenke at dagen i dag blir mye bedre :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du koste deg i bursdagsfeiring! Hvis det var første gangen dette året, så har du jo gått nesten en måned uten, det er ikke dårlig! Og jeg tenker at når man først spiser sånn, hvis man vanligvis lar være, så er det jo kjempebra å faktisk kunne kose seg med det, nyte det liksom, og ikke tenke at det ødelegger noe. Der har jeg en vei å gå. Håper vekta er vennlig på fredag allikevel 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startvekt 2023: 104.2 kg

2024
1. jan: 
94,9 kg
5. jan: 93,1 kg
12. jan: 92,7 kg
19. jan: 91,3 kg
26. jan: 91,5 kg
2. feb: 91,5 kg

Sum: - 12,7 kg

Ja nå skal dere se at det blir bom fast en stund her! Ikke fander om denne kroppen vil ned til 80-tallet... veldig greit at målet mitt å nå dèt ikke er før til påske, for her må jeg jobbe i motbakke!
Men denne uken har vært hard. Fikk dårlige nyheter på hjemmebane, så alt har bare være tungt og vanskelig. Skulle nesten tro at manglende matlyst og lite spist ga en liten nedgang, men jeg tror all den kakespisingen i starten av uken "veide opp" for det. Ergo gikk jeg i null i dag. Kom meg dog på trening i går, så jeg er på vei opp igjen... hjelper også veldig nå at kalenderen sier februar! 🌞

Her om dagen hadde vi laks med mangosalat til middag, og restene av det ble en super lunsj for meg 😊 Tok flere rester og bare pakket inn i en tortillalefse. Nam nam!
422737425_2651788795028545_8131340660181447010_n.jpg.2ab7add610f656912dcb99ef2e7d8964.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (53 minutter siden):

Startvekt 2023: 104.2 kg

2024
1. jan: 
94,9 kg
5. jan: 93,1 kg
12. jan: 92,7 kg
19. jan: 91,3 kg
26. jan: 91,5 kg
2. feb: 91,5 kg

Sum: - 12,7 kg

Ja nå skal dere se at det blir bom fast en stund her! Ikke fander om denne kroppen vil ned til 80-tallet... veldig greit at målet mitt å nå dèt ikke er før til påske, for her må jeg jobbe i motbakke!
Men denne uken har vært hard. Fikk dårlige nyheter på hjemmebane, så alt har bare være tungt og vanskelig. Skulle nesten tro at manglende matlyst og lite spist ga en liten nedgang, men jeg tror all den kakespisingen i starten av uken "veide opp" for det. Ergo gikk jeg i null i dag. Kom meg dog på trening i går, så jeg er på vei opp igjen... hjelper også veldig nå at kalenderen sier februar! 🌞

Her om dagen hadde vi laks med mangosalat til middag, og restene av det ble en super lunsj for meg 😊 Tok flere rester og bare pakket inn i en tortillalefse. Nam nam!
422737425_2651788795028545_8131340660181447010_n.jpg.2ab7add610f656912dcb99ef2e7d8964.jpg

Wow, det så godt ut!!! Jeg tenker at hvis du holder vekten til tross for kakespising, så må det være bra!! Da har du jo en mulig forklaring.  Trist å høre at det er dårlige nyheter på hjemmebane, det kan vippe hvem som helst litt av pinnen 😕

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja «join the Club» 🥰 Vel, håper for oss begge at dette plutselig bare løsner 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lander vi helt likt denne uken. Stillstand og kakerelaterte forklaringer :) Totalen for januar er likevel bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger med med de andre, og er enig i at stillstand tiltross kake er bra. 
Og jeg tenker også at om kroppen din er satt under stress, som den gjerne blir etter dårlige nyheter, så vil den samle vann (eller ikke slippe vann/vekt). Stress er ikke bra! 
En klem til deg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå enig i at det hjelper godt på at vi nå skriver februar måned. Du har gjort så mye bra og stillstand er bra det også, som de andre sier. Sender en klem og gode tanker :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle kommentarer og klemmer dere :klemmer:

I går prøvde jeg en ny oppskrift, som var utrolig god! Spinatpannekaker! Smakte fortreffelig (bare litt spinat i, som egentlig ga mer farge enn smak). Og med deilig "dip-tilbehør" som blåbær, sukkerfritt bringebærsyltetøy, gresskarkjerner og peanøttsmør. Et godt sammensatt måltid som holdt meg mett leeenge.

423036699_985152409800119_7502133640365203076_n.jpg.e90d3b31c22383b0561d6898471e9cf6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med du, endelig er januar over! Kjedelig med stillstand, men sånn er det nå innimellom dessverre. Skal ikke stå på maten du spiser i alle fall, virker veldig sunt og godt det du lager 😃 Synd å høre om dårlige nyheter, håper ting går bedre nå 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 5: skrittmål 5 av 7 dager 
Trening: 2 økter (styrke x 2) 💪

Mandag: 6057
Tirsdag: 8899
Onsdag: 8033
Torsdag: 9586

Fredag: 6236
Lørdag: 11 347
Søndag: 11 378

Jeg endte med å bli godt fornøyd med denne uken. Starten var som sagt tøff mentalt, men jeg klamret meg fast så godt jeg kunne ved å gå litt på kveldene. Jeg var absolutt ikke i noe zumba-humør, men "tok det igjen" med å klare å dra på styrke. Jeg har jo egentlig hatt lyst til å komme ekstra i gang med mer styrke, for tror jeg trenger det. Vil gjerne bygge litt muskler for å bli sterkere, og få bedre forbrenning. Men å dra på trening tre dager i uka blir (som oftest) å gape over for mye for meg i min hverdag, og den zumbaen er jo en ukentlig time. Men, skal bli flinkere til å snike inn litt korte styrkeøvelser generelt hjemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempebra jobba, selv om uka var trist og lei!

Du er veldig flink som drar på styrketrening, jeg skulle også absolutt gjort det, men jeg synes det er så kjedelig, så jeg utsetter å begynne hele tiden. 💀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (17 timer siden):

Du er veldig flink som drar på styrketrening, jeg skulle også absolutt gjort det, men jeg synes det er så kjedelig, så jeg utsetter å begynne hele tiden. 💀

Jeg veeet. Har alltid skydd styrketrening. Vært medlem på mange forskjellige treningsenter, men alltid fokusert på gruppetrening som inneholder kardio. Har dog forsøkt både gruppetrening med styrke, samt hatt PT som har fulgt meg gjennom apparater, men det har vært en kortvarig affære  gitt. Det har liksom aldri fenget meg, syns det er kjedelig ja 😴 

Men nå forsøker jeg virkelig å ta litt ordentlig grep. Har gått litt mer inn det siste året hvor utrolig viktig styrketrening er for kroppen, og når jeg nå er flink til å spise råvarer, sammensatt og da med masse proteiner så er jo det et veldig godt utgangspunkt til å faktisk få noen resultater av styrketreningen også. Jeg er nok ikke "helt grepet" enda, men tar små skritt... har funnet noen apparater på senteret mitt som jeg forstår (:knegg:) og som tar armer, rygg og bein. Så da gjør jeg bare dem om og om igjen. Bedre enn ingenting tenker jeg. OG så har jeg noe jeg syns er gøy på øret. Enten lydbok/podcast/musikk. Men noe som jeg har virkelig lyst til å høre på. Da blir økten litt mer lystbetont.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert, altså! 😀

Nå har jeg jo disse skuldrene og armene som ikke funker optimalt, så jeg bruker det som en unnskyldning for å ikke begynne med styrketrening. Men forhåpentligvis blir jeg jo bra en gang, og da skal jeg begynne! Tror jeg... 😅🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt dypdykk i meg selv det siste året så har jeg innsett at jeg har hatt dårlig metabolsk helse.

Dårlig metabolsk helse assosiert med: mindre energi, vektproblematikk, dårlig hukommelse, humørsvingninger, dårlig hudhelse, fertilitetsproblemer, risiko for kronisk sykdom.

Her kan jeg egentlig krysse av på alle tingene! Men heldigvis kan alt dette forbedres ved å konsekvent ta valg som holder blodsukkeret stabilt. En helhetlig livsstil handler om å velge mat som ikke forårsaker høyt blodtrykk, starte med korte treningsøkter, få kvalitetssøvn, håndtere stress, tilføre mat som gir deg god næring og unngå mye tilsetningsstoffer. Og denne listen føler jeg absolutt at jeg er på god vei til å få til :nikke: Føles skikkelig bra.

I dag hadde jeg denne salatmiddagen som består av brokkoli og stekt halloumiost på en seng av grønne linser og løk. Toppet med granateple. Chiliaioli på siden.

423766551_303792152291432_4397636432364749813_n.jpg.670cb1de1fd4a99282dcc5d82de90e80.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...